normal Subtlety Rogue Guide

Több
13 éve 3 hónapja #4032

Változások listája:

  • 2011-12-04 4.3 update (BiS gear list, epic gem)
  • 2011-08-14 A kezdet.
Érvényesség: 4.3 patch

Elöljáróban:
Nehéz egy olyan specről írni PvE szemszögből, melyről még maga a Blizzard is elismerte, hogy ez bizony PvP spec, de azért összehozták, hogy nagy nehezen PvE-re is használható, és külön nehézséget ad, hogy nem is próbáltam PvE-re a specet. Mint írtam, összehozta a Blizzard a spec PvE használhatóságát, ami azt jelenti hogy a különböző szimulációs számítások szerint BiS Hc gearben, lehet hozni az Assasination és Combat szintű dps-t, de mivel nem vagyunk gépek, így igen csak nehéz ezt a valóságba átültetni. Írok majd érveket, ellenérveket és ezek alapján, illetve a raid setup, és encounter függvényében mindenki eldönti, hogy választja-e a specet adott bossra vagy sem.

Forrás:

http://elitistjerks.com/f78/t119013-cataclysm_subtlety_compendium/

Érvek a spec mellett:

Mobilitás: a ShS segítségével a sub rugó könnyedén maximalizálja az időt amit a célpont csépelésével tölt, ha pedig nincs mozgás a csata alatt akkor az ShS dps CD-ként szolgál a ShD és a Vanish együttes használatával.
5% crit buff: a HAT-en keresztül 5% crit buffot biztosít a raidnek a rugó. Ha nincs a raidben feral druid, fury warrior vagy hunter megfelelő pettel, akkor eléggé felértékelődik a sub rugó jelenléte.
CP generálás: raid környezetben a HAT segítségével van egy szinte konstans CP generátora a sub rugónak, még akkor is ha épp a célpont közelében sincs. Plusz ugye ne feledkezzünk meg a finisher proccokról, illetve a Prem 20 másodpercenkénti ingyen 2 CP-járól se. Röviden a subtlety rogue egy igazi CP gyár, csak győzze az ember elkölteni.

Selfheal: mivel a Recup a rotáció része, így minden percben gyógyít magán a rugó a teljes HP 60%-ával megegyező mennyiséget.
Burst sebzés: a Backstab és Ambush meglehetősen magas crit ratinggel rendelkezik és emellett a legnagyobb dmg-el rendelkező CP builder képességek, így ha rövid időn belül hatalmas sebzést kell kiosztani, akkor a sub rugó nagyon megfelelő erre a feladatra, és a CD-i is ezt a burst sebzést segítik elő.

Ellenérvek:

Rota bonyolultság: az Assa és Combat rotához képest a Sub rugó rotája sokkal nagyobb kihívást jelent, és sokkal nehezebb is kivitelezni. Ehhez még hozzájön az is, hogy az encounter bonyolultságával egyenesen arányos a Sub dps rotája, minél nehezebb egy bossfight, annál nehezebb sub-al megfelelően dpselni.
Sebzés kiosztás: a bonyolultságból fakadóan egyértelmű, hogy nincs helye a hibáknak a rotációban, mert az súlyos számokba kerül. Annak ellenére, hogy a szimulációk rokonszenves számokat hoztak ki a specre, a nehézségek miatt nem válik sokkal vonzóbbá.
Pozícionálási szükségletek: dps veszteséggel jár minden egyes pillanat amit a sub rugónak olyan pozícióban kell töltenie, hogy csak parry rangeből üthet egy bosst. A Backstab, az Ambush, az ShS, a ShD mind hasztalanná válik ha nem tud a célpont mögé pozícionálni a rogue, és ez elég frusztráló tud lenni, pláne CD-k ideje alatt.
Hasznos talentek: a rendes dps subltety buildbe nem férnek bele igazán hasznos talentek, pedig az ág nagyon is bővelkedik bennük. A 3/3 Enveloping Shadows csökkenti az AoE sebzést 30%-al, plusz növeli a Feint hatóidejét, így ennek uptime-ja akár egy encounter 90%-a is lehet, ami azt jelenti hogy jelentősen lecsökkenthető egyes harcoknál a beérkező sebzés mennyisége. A 3/3 Cheat Death gyakorlatilag megfelel egy Guardian Spirit-nek minden percben. A Waylay csökkenti a célpont sebességét 50%-al és a melee/ranged attack speed-jét 20%-al. Ezek mind nagyon hasznos talentek, és van lehetőség a kirakásukra, de csakis DPS veszteség árán.
AoE: a 3 rogue spec közül a subltety rendelkezik a leggyengébb AoE sebzéssel.

Rövidítések:
  • Agi - Agility
  • AP - Attack Power
  • CP - Combo Pont
  • CloS - Cloak of Shadows
  • CR - Combat Readiness
  • DP - Deadly Poison
  • EP - Equivalence Point – A különböző statok fontosságát jelző ekvivalencia pont, illetve segítségével könnyen kiszámítható különböző itemek ’értéke’ a rajtuk lévő statok szerint, ezáltal összehasonlítva azokat. Később lesz egy táblázat ami leírja melyik stat, mekkora EP értékkel bír, a viszonyítás mindig az AP, 1 AP = 1 EP.
  • Evis - Eviscerate
  • FoK - Fan of Knives
  • FW – Find Weakness debuff
  • GCD - Global Cooldown
  • HAT – Honor Among Thieves
  • Hemo - Hemorrhage
  • MH - Main Hand/Main Hand Fegyver
  • MoS – Master of Subtlety buff
  • MS - Mortal Strike Effect - Ebbe beletartozik minden olyan effekt a játékban, amelyek 10% healing csökkentő debuffot okoznak a targeten.
  • IP - Instant Poison
  • OH - Off Hand/Off Hand Fegyver
  • Prem – Premeditation
  • Prep – Preparation
  • Recup - Recuperate
  • Rup – Rupture
  • SB – Serrated Blades
  • ShD – Shadow Dance
  • ShS - Shadowstep
  • SnD - Slice and Dice
  • TotT - Tricks of the Trade
  • WP - Wound Poison
Spec és Talentezés:
A Subtlety spec kiválasztásával a következő képességeket kapja a rugó:
Shadowstep
25 yard távolság, 24 másodperces CD. Segítségével a rogue átlép az árnyakon (de nagyon hülyén hangzik :D) és a célpontja mögött tűnik fel. Gyakorlatilag instant a célpont mögé lehet ugrani 24 yard távolságból, ezzel azonnal megfelelő pozícióba állítva a karaktert. További bónuszai: a következő 10 másodpercben elkövetett első Ambush vagy Garrote támadás plusz 30%-ot kap a sebzésére, valamint növeli a movement speed-et 70%-al 3 secre.
Master of Subtlety
Minden támadás amelyet a lopakodás alatt, illetve 6 másodpercig a lopakodás megtörése után követünk el 10% sebzés bónuszt kap.
Sinister Calling
Növeli a teljes Agi-t 30%-al, valamint növeli a Backstab és a Hemo százalékos sebzés bónuszát további 40%-al.
Mastery: Executioner
Növeli a finisherek sebzését és a SnD hatékonyságát 20%-al. Minden egyes mastery pont növeli a sebzést további 2.5%-al.

A DPS spec: 8/2/31
Ha az Enveloping Shadows-t vagy a Cheat Death-et ki szeretnéd maxolni, akkor 2 pontot az Elusiveness-ről vagy az Initiative-ről vegyél le, 1 pontot pedig a Prem-ről vagy Prep-ről. Mint korábban írtam ezek a változtatások dps veszteséggel járnak, így csak akkor lépd meg ha tényleg szükség van rájuk.

A túlélő spec: 8/2/31
Ez a build kifejezetten a Heroic Valiona and Theralion harchoz készült, máshova nem kell. Ezzel itt külön nem szeretnék foglalkozni, _itt_ található egy remek kis írás a harcról subtlety rogue-oknak.

Pár fontosabb talentet kiemelnék, melyek később nem kerülnének részletezésre.
Relentless Strikes
A finishereknek combo pontonként 20% esélye van 25 energy visszaadni. Tulajdonképpen mindegyik ág számára fontos talent, de mivel a subtlety használja messze a legtöbb CP-t és finishert, így számára kiemelten fontos. Már csak emiatt is megéri törekedni az 5 CP-s finsiherek használatára, de később majd kiderül, hogy másért is.
Initiative
Amikor az Ambush, Garrote vagy Cheap Shot képességet használod, 50/100% esélyed van arra, hogy kapj egy további CP-t a célpontra. Ambush-t sokat használ a spec, figyelni kell a proccokat, ugyanis ezen a specen se jó ha kárba mennek a CP-k.
Energetic Recovery
Fejleszti a Recuperate képességet, ezentúl nem csak healel, de a tickek mellé visszaad 12 energyt is. Egyértelmű, 3 mp-ként 12 energy, amiből sose elég, maximális uptime kell a Recup-ból.
Find Weakness
Az Ambush, Garrote és Cheap Shot képességek odavernek a célpont védekezésének, 10 mp-re minden támadásod ellen az ellenfélnek 70%-al csökkentett armorja van. Fontos, hogy ezt a buffot/debuffot csak Te élvezed a raid többi tagja nem, ők elégedjenek meg a Sunder-el.
Honor Among Thieves
Egyrészt növeli minden party és raid tag critical strike esélyét 5%-al, másrészt, amikor egy játékos a partyban vagy a raiden kritikus támadsát intéz egy spell-el vagy képességgel, akkor 100% esélyed van arra hogy kapj egy CP-t az aktuális targetedre. Az effekt 2 másodpercenként egyszer fordulhat elő mindösszesen. Magyarán elég nagy valószínűséggel 2 mp-ként kapsz egy ingyen CP-t a party/raid jóvoltából.
Serrated Blades
Az Eviscerate képességednek combo pontonként 20% esélye van frissíteni a célponton lévő Rupturet annak eredeti időtartamára. Egyértelmű, 5 CP-s Evist kell használni, akkor 100% eséllyel frissül a Rup.

Glyphek:
Prime glyphek: Major glyphek:
Minor glypheket egyénileg lehet választani, nincs jelentőségük dps-t nézve, egyedül a Glyph of Safe Fall -ra mondanám hogy kötelező, nagyban segíti a túlélést egyes harcokon.

Harcoljunk, avagy mikre figyelj, ha jó dps szeretnél lenni:

Fegyverek
Lassú MH tőr (1.8 speed-et jelent a lassú J) és gyors OH tőr (1.4 speed). Ambusholni hiába lehet már bármilyen fegyverrel, Backstabehez még mindig tőr kell, ezért kell a MH-be is tőr.

Mérgek
MH-re IP, OH-re DP, AoE-hoz dobófegyverre WP. Azokon a harcokon ahol hasznos lehet a Deadly Throw (pl. Atramedes) ott a dobófegyverre DP-t kell kenni. És igen, a dobófegyverre lehet mérget kenni, és ugyanúgy működik a mechanizmusa mint a kézben lévő fegyverekre kent méregnek. Meg kell jegyezni, hogy a BiS gearben nem feltétlenül dobó fegyver van a ranged sloton, ilyenkor FoK-ot egybe kell szerkeszteni egy equip macroval, és persze nem szabad elfelejteni mérgezni a táskában lévő dobófegyvert. Ranged fegyvereket (íjat, számszeríjat) nem lehet méreggel felkenni.
Bár régi változás, sokan mégis hajlamosak nem tudni róla, az Anesthetic Poison megszűnt, szerepét a Shiv képesség vette át, bossokon ritkán kell/lehet alkalmazni de jó ha kéznél van.

Prioritás, dps rotáció/ciklus
Jöjjön akkor egy kis rávilágítás arra, hogy miért is olyan nehéz a subtlety dps, először is a finisherek prioritása:


Slice and Dice > 5 CP-s Rupture > Recuperate > 5 CP-s Eviscerate


A Backstab az elsődleges CP építő képesség, ha szemben kell állnod a célponttal akkor Hemo-t kell hazsnálni. A SB-nek köszönhetően (ha minden jól megy ugye) csak egyszer kell feltenni az 5CP-s Rup-ot a kezdeti SnD után (lehetőleg MoS buff alatt még), mert innentől az Evis frissíteni fogja a Rup-ot az eredeti időtartamára.
Nagyon fontos, hogy az SB másképp működik mint a Cut to the Chase. Az SB csakis az eredeti időtartamára frissíti a Rup-ot nem a teljesre. Ez azt jelenti ha egy 3 CP-s Rup-ot teszel fel a célpontra, akkor az Evis a későbbiekben csak 12 másodpercre frissíti a Rup idejét. A subtlety dps rotációt lehetetlen fenntartani 5 CP-s Rup nélkül.
Ugyanilyen fontos, hogy az SB-nek az Evis-hez használt CP-k számától függően van esélye frissíteni a Rup időtartamát, magyarán ahhoz hogy 100%-os biztonsággal mindig frissítve legyen a Rup, csakis 5CP-s Evis-t szabad használni.
Eddig semmi tűnt olyan bonyolultnak, de akkor most leírom, mi is okozza tulajdonképpen a nehézséget a subtlety dps rotációban. A helyzet az, hogy egy 16 másodperces időkeret van arra, hogy a Rup-ot frissítsd egy 5 CP-s Evis-el, miközben fenntartod a SnD-t és a Recup-ot is. Továbbá amiatt, hogy a HAT biztosít egy konstans CP generálást, akkor jársz a legjobban, ha 3 CP-től elkezdesz energyt gyűjteni, és hagyod hogy a maradék 2 CP-t a raid töltse fel neked (természetesen csak akkor álj le gyűjteni ha 60-nál kevesebb energyd van, soha nem szabad hagyni maximumra kúszni az energyt). Ezután folytatni kell a rotát, felmérni hogy melyik finishernek kell következnie, és backstabbel el kell költeni az energyt. Általában mindösszesen 4 másodperces időkeret van vissza a SnD vagy Recup idejéből, ami alatt ki kell sütnöd egy 5 CP-s Evist, valamint össze kell szedned a SnD vagy Recup frissítéséhez szükséges Cp-kat. A Recup frissítésére egyébként a legjobb időzítés mikor már kevesebb mint 3 másodperc van vissza belőle, így el tudod kerülni a tickek elvesztését. Nah kezd bonyolódni igaz? Pedig ezt még lehet fokozni, hiszen 5 CD-t még nem is használtál eddig.

Cooldownok
A CD-k megfelelő menedzselése ugyanolyan fontossággal bír a végső eredmény szempontjából, mint a rotáció tökéletes teljesítése. Magyarán nem fér bele hiba, mindig mindent cd-re használni és csakis a tökéletes pillanatban.
Shadowstep
Amikor nem kell mozgásra, ugrálásra használni, olyankor az ShS-t a Vanish-el vagy ShD-el együtt kell tolni, növelve az Ambush sebzését 30%-al.
Shadow Dance
A ShD jól időzített használatához a következőknek kell teljesülniük: a Recup-ből és SnD-ből legyen vissza legalább 12 másodperc, de inkább több, az ShS ne legyen cd-n, és közel full energyn legyél. Amíg aktív a ShD Ambusholni kell 5 CP-ig majd Evis-el kisütni, és ezt ismételni míg le nem jár a ShD. A ShS-et a sorban a második Ambush előtt érdemes használni.
Vanish
CD-re érdemes használni olyankor, mikor a ShS nincs cd-n és nincs a targeten FW debuff. Egyszerűen Vanish, ShS végül Ambush.
Premeditation
A Prem-et érdemes az Ambush-ra makrózni, ezáltal gyakorlatilag 20 másodpercenként generálva azonnal 5 CP-t.
Preparation
Az első Prep-et akkor érdemes használni, mikor az első kör Vanish/ShS/Ambush kombó lement, innentől pedig cd-re.

Harc kezdete
Következik egy példa arra, hogyan is kell menedzselni a CD-ket, illetve hogyan kell felépíteni a finishereket a harc elején:


-5 CP-s SnD a healerek crit spelljeiből (még pull előtt szépen megkéred őket, hogy addig castolgassanak míg nem lesz 5 CP-d a célponton.)
-Shadowstep/Ambush --> 5 CP Rupture
-5 CP Recup
-5 CP Evis
(innentől a finisherek prioritását kell követni a rotában)
-Shadow Dance amikor leesik az első FW debuff
-Vanish/ShS/Ambush amikor a második FW debuff leesik
-Prep/Vanish/ShS/Ambush amikor a harmadik FW debuff leesik

Stat értékek
Ebben a részben nyer értelmet az úgynevezett EP, mely alapján lehet szépen számolgatni az egyes itemek értékét, a socket bonusok értékét stb. Ami több EP-vel rendelkezik az a jobb, egyszerű a képlet!
Az alábbi táblázatban lehet olvasni az egyes statok EP értékét:

Stat……………..…....EP
Agility……………......3.8
Yellow Hit Rating….1.55
Spell Hit Rating…...1.1
Mastery Rating…….0.9
Haste Rating…….…1.55
Expertise Rating…..1.3
Crit Rating………....1.45
White Hit Rating…..0.8


Agility
Az agility messze a legerősebb stat a rogue számára, hiszen minden egyes Agi után kapunk 2 AP-t, plusz a leather spec jóvoltából is 5%-al plusz Agit kapunk, egyszerűen tényleg a legfontosabb stat, kár ragozni, ráadásul a subtlety dps skálázódik legjobban az Agi-val arogue specek közül.


Hit
3/3 Precision (6%) mellet a hit rating cap-ek a következőképpen alakulnak:
Yellow: 241 (2%)
Spell: 1127 (11%)
White: 2523 (21%)
2/3 Precision (4%) mellet a hit rating cap-ek a következőképpen alakulnak:
Yellow: 481 (4%)
Spell: 1332 (13%)
White: 2763 (23%)


Expertise
A caphez a következő mennyiségű ratingre van szükséged:
Faji bónusszal: 691
Faji bónusz nélkül: 781

Gear, Reforge, Gemelés, Enchantok

BiS HC T13 Gear
Helm - Blackfang Battleweave Helmet
Neck – Cameo of Terrible Memories
Shoulders - Underdweller's Spaulders
Back - Dreadfire Drape
Chest - Blackfang Battleweave Tunic
Wrists - Shadow Wing Armbands
Belt - Belt of Flayed Skin
Legs - Blackfang Battleweave Legguards
Boots - Molten Blood Footpads
Ring 1 - Seal of Primordial Shadow
Ring 2 - Signet of Grasping Mouths
Trinket 1 - Wrath of Unchaining
Trinket 2 - Vial of Shadows
MH - Golad, Twilight of Aspects
OH - Tiriosh, Nightmare of Ages
Ranged - Horrifying Horn Arbalest

Reforge
Először el kell érni a Yellow Hit cap-et (481 rating), és ha ez megvan, akkor mindent haste-re kell reforgeolni, ha pedig már van haste az adott itemen akkor pedig expertisera. A mastery a leggyengébb stat a subtlety roguenak, így az az elsőnek eldobandó, ezt követi a hit (természetesen csak yellow hit cap felett), majd a crit.

Gemelés
Meta gem: Agile Shadowspirit Diamond
Az Agility magas EP értékkének köszönhetően, gyakorlatilag mindenhova vörös gem kell: Delicate Queen's Garnet , Delicate Inferno Ruby .

Enchantok
Head - Arcanum of the Ramkahen (Ramkahen)
Cape - Enchant Cloak - Major Agility
Shoulder - Greater Inscription of Shattered Crystal (Therazane)
Chest - Enchant Chest - Peerless Stats
Bracers - Enchant Bracer - Agility
Gloves - Enchant Gloves - Major Agility
Legs - Dragonscale Leg Armor
Feet - Enchant Boots - Assassin's Step
Belt - Ebonsteel Belt Buckle Delicate Inferno Ruby -val
MH - Enchant Weapon - Landslide
OH - Enchant Weapon - Landslide

Consumablek
Flask: Flask of the Winds vagy Flask of Battle Cauldronból
Potion: Potion of the Tol'vir
Food: Skewered Eel / Fortune Cookie / Seafood Magnifique Feast

A potion of Tol’vir-hoz 2 megjegyzés: Egyik, hogy ellentétben a régebbi hasonló célú potikkal ez nem 15 hanem 25 mp-ig tart, és érdemes minél több buffal stackelni, illetve tippre a legjobb időzítése az a Shadow Dance alatti Ambush és Evis dump. A második megjegyzés, hogy lehet alkalmazni az úgynevezett prepoti módszert, melynek segítségével 2 poti is használható egy harc során. Lényege, hogy mielőtt combatba kerülnél meg kell inni a potit, lehetőleg minél közelebb a combatba kerülés időpontjához, hogy minél jobban ki tudd használni a buffot. Persze ehhez tank is kell aki a TotT lejárta után is bírja még fogni a bosst.

Hasznos linkek
Shadowcraft – nem vagyok benne biztos hogy Subtletyhez is optimalizálva van!
Elitist Jerks fórum - általános kérdések a raideléssel kapcsolatban
Elitist Jerks fórum – tippek trükkök a T11 bossokhoz
Elitist Jerks fórum – tippek trükkök a T12 bossokhoz
Elitist Jerks fórum – tippek trükkök a T13 bossokhoz
Shadowpanther – ez sokkal inkább pvp jellegű oldal, de megtalálhatóak a PVE dolgok is, itemek pl. EP alapján rangsorolva, talentek, glyphek, lvling guide-ok stb.
Tippek, trükkök T12 bossokhoz magyarul
Tippek, trükkök T13 bossokhoz magyarul
Fangs of the Father - Rogue legendary daggers - magyar leírás a fegyverekről és a questchainről
GuildOx másnéven LootRank - jól beállított EP értékekkel egész jól szűri a használható lootokat.
Egy újabb, most kifforóban lévő guide 4.2 -höz angolul

Utolsó szerkesztés: 12 éve 11 hónapja Írta: Rickysultan. Indoklás: 4.3 update

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
13 éve 3 hónapja #4033

Valaki légyszi majd a téma nevében javítsa a Subtetly -t Subtlety-re, köszi, állandóan elgépelem! :)

És ez egy lényegesebb rövidebb és kevésbé részletezett leírás, de gyakorlat nélkül ennyit tudok hozzáfűzni, még így is jópár helyen bővítettem az eredeti leíráshoz képest. Nagyon nehéz, nagyon proknak és elvontaknak való spec, de ha valaki mégis próbálgatja, és úgy érzi tud hozzáfűzni a guide-hoz, az ne fogja vissza magát és írja le a dolgokat, és bővíteni fogom.

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
13 éve 3 hónapja #4035

javítottam, nagyon szépen köszönjük a guide-ot! :)


*Minsa=Asmi=Navan*

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
12 éve 8 hónapja #8836

Elég jól leírja a Sub lényegét, azonban sok lehetőségem volt kipróbálni élesben DS-ban a Sub-ot. Ezért leírnám az észrevételeimet.
A hit rating ügyében annyira nem figyeltem, mindig legfeljebb 8%-on tartottam, sose vittem feljebb, már csak azért sem, mert a mérgek sebzése, szinte elhanyagolható lesz, és ennyi mellett nem fog az ember misselni. Természetesen ez azzal jár, hogy a mérgeknek igen is lesz esélyük leesni a targetről, de "na boom", burst dmg-el játszunk, nem is szántak nagy szerepet a kvázi hosszú mérgeknek (ellentétben az assa vagy akár a combat is, ugye).
A Sub egyik alaptulajdonsága a CRIT. Ebben mérik egymást. (fontos megjegyezni, hogy a backstab sima "hit", és annak "crit" verziója között borzasztóan sok a különbség, konkrétan TÖBB, mint 2X-e!!!) Ez azért is fontos, mert azt eredményezi, hogy olyan dolgokra, mint például exp. nem adunk. Már csak azért sem, mert "egy sub. rugó NE álljon a boss előtt SOSE". (Emiatt sajna sok encounterre elég rossz választás, de már javítják ezeket, természetesen csak a kiadásuk után...)
Összefoglalva:
~8% hit Rating (Azért ennyi általában, mert reforge után is, kb. ennyi marad.)
0 exp. Rating (Egyszerűen nem megyünk boss elé, felesleges, valamennyi úgy is maradni fog.)
100% crit Rating (Persze sosem lesz ennyi, de lehet próbálkozni. :) )
"Amit lehet" Haste rating (Persze a Crit után. )
0 mastery (Ez sem kell nekünk.)

És, hogy miből indulok ki?
Gondolom, felmerülhet a kérdés, hogy miért gondolom én ezeket. Nos, mielőtt idejöttem a guildbe, szinte csak combaton voltam, mert hogy szinte mindenhová jó választás. De néhány esetben, már próbálgattam a subot, több kevesebb sikerrel. Aztán találkoztam egy elhivatott sub haverral, aki folyton azzal jött, hogy sub-sub-sub. :) Gondoltam akkor nézzük meg, miről beszél. Összesítve 5-6 délutánt szántunk rá, és én kb. 10K goldot.. :) hogy megnézzem, miképp tudom DPS-ben megelőzni. Az itemLvL-t illetően kb. egyformán álltunk, bár nekem picit jobb cuccaim voltak. Ő mindig Sub-on, Crit-Mastery, prioritással jött (term. 8hit, és 0exp mellett). Hát, hogy combat talentemet hazavágta, asszem ez nem nagy meglepetés. A sub egyszerűen jobb 1 target esetén. Így átmentem én is. A valamennyivel jobb itemeknek köszönhetően így már jobb eredményeket értem el, de még mindig be tudott előzni párszor. Ez csak akkor javult (szembetűnően), ha a mastery helyett hastet reforgoltam, a kvázi fölös mastery-ről, vagy hitről. Így a crit-mastery, illetve a crit-haste, közül, már tényleg én jöttem ki győztesnek.
Megnéztem (már csak egyénien), hogy ezen két talent / reforge hogyan fér el egymás mellett.

Először, sub reforge-al, és sub / combat talenten. Nos, vegyük "sub.-Reforge és sub.-Talentet" 100%-nak, ekkor a "sub.-Reforge és combat-Talent" csak olyan 85%-ot termelt. Ez nem meglepő, már csak a hit rating miatt sem ugye (egyszerűen kevés a combatnak...).

Másodszor, a combat reforge és sub / combat talenten. "combat-Reforge és combat-talent" olyan 95%-os lett mindig. A "combat-reforge és sub.-Talent" meg olyan 90%-os minimum!!!

Tehát látható,hogy ha nincs lehetőségünk reforgolni fightok előtt, akkor a második, név szerint "combat Reforge" (amiben a haste foglalja le az első helyet) egyértelműen jobb választás.
De nem szabad elfelejteni, hogy ha combatra reforgolunk, a 1128 hitRating, és a 781 expRating miatt, Minimum 15%-20% -Critet vesztünk!!!
Valamint, hogy olyan fightokon, ahol a hirtelen dmg a lényeges, (Haagara, vagy Spine stb.) a sub.-sub. a legeslegjobb választás. Már amennyiben járatosak vagyunk a rotában...

A rota:
A legeslegjobb DPS növelő! :)
Igen sajnos, ahogy a leírásunkban is olvasható, a kis hibák is nagy dmg kiesést jelenthetnek. Nézzük a hivatalosat.

A fontossági sorrend:
1. Slice and Dice
2. Rupture, Eviscerate
3. Recuperate
Ezeket 5 cp-al frissíteni, értelem szerűen, tehát amelyik éppen leesni készül (Az Eviscerate-el a Rupture frissül). A combopontokat pedig 4ig visszük fel, majd energyt tartalékolunk (itt van szerepe a haste-nek), és amikor a raid megadta az 5.et, akkor elsütünk valamit.

A gyakorlat:
Nos, sok esetben ez nem így alakul. Gondolok itt elsősorban arra, hogy 4ig fel, aztán várunk. Kell is, de valamiért, eléggé nehézkesen kapjuk meg az 5.et, vagy csak túl sokat kéne várni rá. Ezért ha elértük az 50%-os energyt, akkor gyorsba üssünk belé valamit az 5. ért, és süssünk el egy képességet. Néha ugye hamarabb is megkapjuk a raid-combopontját, tehát figyelni kell rendesen, hogy vigyünk is be backstabet, ha már kaptunk a raidtől 2t pl. akkor ne álljunk meg 4nél, mert csak állni fogunk abban a sorozatban, és a backstab a fő dmg dealer.

Ami a dot/hot sorrendet illeti, az egész jó. Csakhogy sokszor elő fog fordulni, hogy ellősz kb. 2-3 eviscerate-et, majd frissíteni kellene a SnD, de nem jön csak lassan a cp. Én sokszor ellővőm, a slice and dice-ot, még 1cp-nél is, csakhogy le ne járjon. Ekkor még van időm 1 eviscerate-re, mielőtt 5cp-al frissítem újra. Sőt, néha még a recuperate-et is frissíteni tudom 5-el.
Tehát azon van a hangsúly, hogy egyik se járjon le ideje előtt, de ne is frissítsük idő előtt sokkal (kivétel: Eviscerattel a Rupture term.)!!! (Ennek elsajátítása, vagy megítélése, sajnos csak gyakorlással lehetséges.)

A cd-k.:
Elsősorban arra kell figyelni, hogy a Find Weakness-ünk fenn legyen. Ez könnyen felmegy ha stealth-ből támadást indítunk.

Ami gond szokott lenni, az a Shadow Dance. Mire gondolok?
Nos, az a probléma, hogy a SD alatt, ugye egyértelműen Ambusht ütünk. Ez kb. 70K+-ot, fog sebezni. De a crit miatt, a cp-k alakulása eléggé borzalmas tud lenni. 2 Ambush és már 4en vagy. De ekkor most álljak meg a SD alatt várva az 5.re? NEM!!!
Ha nincs frissítésre várandó dot-unk, akkor üssünk bele még1 ambush, nem érdekelve minket hogy úgy cp megy fölösbe.
Ez a két lehetőség van:
1.mp ambush 2.mp ambush 3.mp ambush 4.mp Eviscerate(5cp) 5.mp ambush 6.mp ambush 7.mp ambush 8.mp Eviscerate(5cp)
1.mp ambush 2.mp ambush 3.mp Eviscerate(4cp) 4.mp ambush 5.mp ambush 6.mp Eviscerate(4cp) 7.mp ambush 8.mp ambush

(Nincs végtelen energynk sem, szóval, ha minél később sütünk el Finishing Move-ot annál jobban használjuk ki az időt...)

A legideálisabb, ha úgy megyünk bele, hogy nem kell semmit sem frissíteni, ekkor (ideális esetben) ugyanis mehet 8db Ambush!!!
Igen az "cp pocsékolás", de egy eviscerate ~25K(critbe: 60K) sebez kb. Az ambush meg 70K+ (Megjegyzem ez sokkal több is lehet, főleg pl. Hagaranál a visszaugrásnál az ambush nem1x üt 100K+)!!!

Amit fejben kell tartani, hogy Sub.on ellentétben a más talenttel, a Finishing Move-ok, csak a frissítést fogják szolgálni, hiszen egy db backstab is csak minimálisan marad el, egy 5cp-s eviscerate-el szemben. De ennek ellent is mondva ( :D ), természetesen nem csak akkor kell elsütni őket, ha kellenek, hanem amikor csak lehet, de ez Ambush idejére, figyelmen kívül hagyható.

Fontos még, a ShadowStep. Ha elsütjük, akkor a köveztekező Ambush +30%-al többet fog sebezni!!!
Ami azt jelenti, hogy kell a Shadowstep, mind a shadowDance-re (lehetőleg előtte használva!), mind a Vanish-re.

Az én egyéni sorrendem a rotára (tehát, hogy mire figyelek / mit használok):
1.Dotok fenntartása. (Rupture > SnD (mert akár 1el is hozza a várt hatást, de jobb 5el) >>> Recuperate)
2.CD-s képességek (ShadowSteppel/premeditationnel kombinálva, [Vanish, ShadowDance alatt Ambush])
3.Finishing moves (5cp). (Elsősorban eviscerate, [emiatt is fontos a sok crit, ugye 26K helyett jobb a 60K. :)])
4.BackStab

Érdekes kérdés még a Legendary is. Előre láthatóan a combat azzal át fogja venni a már egyértelmű vezetést. Mivel a fegyver képessége egy kvázi 6mp-ig tartó folyamatos 5 cp!!!
Sub alatt ez nem fog sokat jelenteni 6x5cpEviscerate. --> (nagy crit esetén) ~317K dmg/6sec.
Combat alatt --> ~273K dmg/6sec + 30seccel csökken az adrenaline rush képesség CDje!!! (És combaton az a képesség borzalmasan nagy dmg+)

A Crit legyen veletek! :)

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
12 éve 8 hónapja #8837

Ha a boss mögött állsz, az az expertiset nem teszi feleslegessé, jelenleg egyetlen ismert és releváns célpont van, ami nem is dodge-ol, az pedig a Tendon Spine-on.

A playerekkel ellentétben a bossok akkor is tudnak dodge-olni, ha háttal állnak Neked, így -1% expertise az kvázi -1% dps alaphangon ( igazából több, mivel ha szerencsétlenül jön ki, akkor a burst alatt kapsz be több dodge-ot, ill. elmegy 1 GCD a semmire ).
Lehet, hogy 1% crit az 2% dps, és így az epxertise < crit, ezt elfogadom, de az semmiképpen sem lehet igaz, hogy azért nem kell expertise, mert a boss mögött fogsz állni, mivel ez nem így működik.

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
12 éve 8 hónapja #8838

Ciki, nem ciki én így tudtam.
Ez esetben, most jól elgondolkoztattál, hogy akkor miképp befolyásolja a DPSt, az Exp. cap?
Az hogy critnél nem lehet fontosabb, az mellett kiállok így előre is. De hogy a mellékes haste gyűjtögetésnél sem, nos akkor ezt még nem merem állítani.
A legjobb az lesz, hogy javítom miután elmentem ma tesztelgetni. Csinálok jó pár tesztet (csak mert senkinek sem mehet rögtön a legjobb eredmény), a exp. cap mellett, és ellen is. És akkor publikálom ide az eredményt, és azok alapján javítom is a kiírásomat.

Amit nézni kell akkor:
crit > haste > exp(ami marad). -Általam javasolt, bár rossz indokkal-
exp(cap) > crit > haste (Remélem meg lehet oldani, hogy ne menjen a crit rovására, ha nem lehet megoldani, akkor --> )
crit > exp(amennyit csak tudok) > haste. (Ez az az eset, amikor csak a haste-nél fontosabb.)

Kíváncsi vagyok. :)

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
12 éve 8 hónapja #8841

Az a baj a tesztelgetésekkel, hogy az 1%-os miss például nem azt jelenti, hogy 100 ütésből 1-szer misselni fogsz, hanem azt, hogy minden egyes ütésednek 1%-os esélye van a missre. Szóval "tesztelgethesz" három órán át egyetlen miss nélkül is, aztán élesben meg összejöhet úgy, hogy háromszor misselsz egymás után. Elhiszem én, hogy egyeseknek ez a meggyőződésük meg az a meggyőződésük, meg így jobb vagy úgy jobb, de az ortodoxnak elfogadott számadatok általában azért vannak elfogadva, mert azokat az okosok jól kiszámolták.

Ezzel most természetesen nem ellened akarok menni (főleg, hogy nem is értek én sem a rugóhoz, sem a melee-hez), csupán eleget olvasok utána a saját classomnak, és túl sokszor láttam már, ahogy ilyeneket cáfolnak meg. Persze, ez most ne szegje kedved, én tökre elhiszem, hogy úgy jó, ahogy te csinálod, de amikor megláttam a "megyek délután tesztelgetni" részt, az nem a megfelelő szájízt hagyta maga után, épp a fentiek miatt.

Utolsó szerkesztés: 12 éve 8 hónapja Írta: Rhaia.

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
12 éve 8 hónapja #8842

Végre valaki leírkált valós "élményeket" subról. Bevallom őszintén én kerek egy napig voltam pve sub, akkor BH 25ben az akkori combat teljesítményemnek odavertem laza 8k-t, de mivel DS-ben több bossra jobb a combat ezért maradtam az, 2. talent meg pvp sub.

Amiket leírsz kb én is így éreztem, a fontossági sorrendeket, mondjuk én recupot is szerettem fenntartani evis rovására.
Az exp résszel kapcsolatban Class leírta a lényeget, amíg nincs meg a cap addig bizony a bossok dodge-olnak hátulról is, és ez elkerülendő. Az ilyen tesztelős módszerekben én sem bízom, régebben csináltam poison proccos teszteket de kb 5-6 óra bábu ütögetés után csak erős átlagokat tudtam mondani, és az eredmény végülis megegyezett az ej-n leírtakkal... Szerintem töltsd be a karaktert shadowcraftba , aztán reforgeolgass, és nézd a dps alakulgatását a minden téren tökéletes és leutánozhatatlan fight környezetben.
Nekem a dilemmát sub-al kapcsolatban még mindig ez az elvakult crit stackelés okozza (nálunk is van egy sub, őt se bírom lebeszélni erről), én mikor megcsináltam egy napra a geart maradtam a combatos haste stackelős itemeknél, csak crit és mastery helyet cserélt. Nem szabad elfelejteni, hogy ambushra van 60% crit bonusod, backstabre meg 30% crit bonusod talentből. Fogalmam sincs mennyi crit jön össze raidbuffolva de hogy én olyan 35-40%nál többet feleslegesnek tartok az tuti, sokkal többet ér nálam a haste az energy regen miatt.
Egyébként a postot frissítenem kellene, legfrisebb adatok alapján ej-sek szerint a skill fontosság így néz ki BiS t13ban (ez is alátámasztja a haste erősségét): Agility > Special Hit (8% physical) > Haste ~= Dodge Expertise (26) > Crit > Poison Hit (17% spell) > Mastery > White Hit (27% physical)

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
12 éve 2 hónapja #11219

A teljesség igénye nélkül a Subtlety Rogue Guide, lvl 85.
Érvényesség: 5.0.4

Elöljáróban:
A következő leírást a hamarosan beüzemeltetni kívánt blogomról másoltam át, és csak az alapvető, és fontosnak tartott összefoglalást tartalmazza.
A talentek, és a glyphek is, most már nem kötődnek annyira a választott specializálódáshoz. (Pár kivétellel.)

Talent:



Ami fontos:
Subterfuge
Preparation

Glyphek:


Ami specifikus:
Glyph of Ambush

Ami hasznos:
Glyph of Expose Armor
Glyph of Debilitation

Subtlety

...a kifinomult
_________________________________________________________________________________
Kombó pont épító képességek:
Ambush (Stealth -ben mindig!!!)
Hemorrhage (Debuff fenntartása.)
Backstab (Az alapvető CP építő képesség. Ha nem lehet a célpontot hátulról támadni, akkor a Hemorrhage veszi át a szerepét.)
*********************************************************************************

Befejező lépések:
Slice and Dice (Nagyon fontos! Soha se essen le.)
Rupture (5 CP -tal.)
Eviscerate (5 CP -tal.)
*********************************************************************************
Rotáció:

1., A kezdés:
Pre-poti, majd STEALTH.[/ol]
Tricks of the Trade. (Orkoknál Blood Fury utánna!)[/ol]
Premeditation.[/ol]
Ambush.[/ol]
Rupture. (Kezdeti crit miatt, szinte biztosan meglesz azonnal az 5 CP.)[/ol]
Ambush (Ha sikerül akkor 2x.)[/ol]
Slice and Dice (5 CP -tal, amennyiben nincs meg fel lehet rakni gyorsan a Hemorrhage -el a hiányzót.)[/ol]
És jöhet az alap rotáció.[/ol]

2., Alap rotáció:
Backstab (Ha nem lehetséges hátulról ütni a célpontot, akkor a Hemorrhage veszi át a szerepet.)[/ol]
Hemorrhage ( Debuff fenntartása. )[/ol]
Slice and Dice (5 CP -tal, nem eshet le!)[/ol]
Rupture (5 CP -tal, nem eshet le!)[/ol]
Eviscerate (5 CP -tal)[/ol]


3., Cooldownok:
Shadow Dance: Szinte azonnal, CD -re kell használni. Ambush -al kell ez időben CP -t gyűjteni.[/ol]
Vanish: Használni lehet CD -re. Preparation (talent) képességgel törölni lehet a rajta lévő CD -t. Ambush -al kell visszajönni a harcba. (Talent miatt, annyival amennyiszer csak lehet.)[/ol]
Premeditation: Shadow Dance, és Vanish után is rögtön el kell sütni. Ezzel 2 CP -ra tehetünk szert.[/ol]
Find Weakness (Passzív): Mivel Stealth alatt Ambush a CP építő képesség, mindig be fog kapcsolni. Törekedni kell, hogy a harc során minél többször lehessen fenn a célpontokon ez a debuff. (Shadow Dance és Vanish alkalmával is előhívható.)[/ol]
Master of Subtlety (Passzív): Csak Stealth megtörése esetében kapcsol be. Vagyis a Shadow Dance alatt NEM fog bekapcsolni. Vanish alkalmával érhető csak el. Érdemes megfontolni, hogy olyan esetben, ahol a lehető legeslegtöbb Burst sebzés kell, ott inkább érdemes egy "Vanish --> (Find Weakness debuff + Master of Subtlety debuff) --> (talent miatt) 2-3x Ambush" sorozatot alkalmazni inkább. Bloodlust alatt is ez a megoldás ajánlott.[/ol]


4., AoE sebzés:
Fontos: A Fan of Knives AoE képesség, most 1 CP -t is biztosít, amennyiben az aktív célpont sérül belőle. Ezeket a CP -kat, a Crimson Tempest (befejező lépés) -el el tudjuk költeni, amely egy egyedülálló AoE "finishing move"!!!

Tucatnyi vagy annál nagyobb csoport esetén, használandó:
Fan of Knives (Amíg fel nem megy az aktív célponton az 5 CP -t.)
Crimson Tempest (5 CP -el.)
*********************************************************************************

Stat prioritások:
    Agility
    Hit és Expertise Rating ( 7.5% )
    Haste Rating és Mastery Rating
    Critical Strike Rating
(Vegyük észre, hogy szinte megegyezik a Combat specializáció prioritásával. Érdemes lehet egy Combat - Sub (...harctól függően...) "dual-talent" -en elgondolkozni!!!)
*********************************************************************************

Méreg:

Deadly Poison
*********************************************************************************

Mellékletek:
Utolsó szerkesztés: 12 éve 2 hónapja Írta: Adorján.

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Oldalmegjelenítési idő: 0.177 másodperc
Az oldal motorja a Kunena fórum