2+2=4! (Moooar to come!)
Firelands 4/7
- Részletek
- Írta: Minsa
Fordulópontok tegnap:
- Lord Ryolith: épp rávezettük 70% hp környékén egy aktív vulkánra, ami előtt, 10 pixellel, volt egy inaktív, uccu neki, eltiporjuk ezt is. Mielőtt rálépett volna, még gyorsban castolt egy vulkán - aktivizáló spellt, pont arra, ami előtte volt -> köv 10 secben eltaposta mindkettőt, és volt idő, hogy utána arra forgassuk, amerre akarjuk, ott eléggé stabilizálódott a dolog.
Még volt egy kis peluscsere, amikor 30% környékén, ahol alig volt már rajta páncél, elkezdett gyógyulni, 26%-ról 3x is felugrott vissza 29-30ra, na, ott még forgatgattuk, mint egy rossz turmixgépet, de átment P2-be, onnan meg nevetséges volt.
Biztos okosabban is csináltuk az irányítást, de igazából csak volt "némi" szerencsénk. Ami tapasztalattal szolgált:
- elég 1 tank, így van elég DPS a lábára úgy forgatni, ahogy akarod
- P2-ben az addigi elég korrekt méretű hitboxa összezsugorodik nanopixelnyire, le lettek téve az AoE healok, beleálltam, 2 yardra a bosstól ( ott volt a széle ), és onnan már nem tudtam ütni... mire kimozogtam, eldobott, visszamentem, addigra meghalt a boss. P2-ben kivettem a részem maximálisan, úgy érzem. :P
Ezzel a bossal köv. alkalommal is tartogat majd meglepetéseket, úgy érzem, annyi csak, hogy a lábirányító DPS-eknek a CD-ket érdemes tartogatni akkorra, amikor éleset kell fordulni, a korai CD-zésnek egyébként sincs értelme, amíg 70+ % sebzésfelfogása van.
Baloroc:
- az egyik ( utolsó előtti - előtti ??? ) try után ott akartuk hagyni, mondván majd még gondolkozunk meg olvasunk róla, de a mass res után bezárta a kaput, nem tudtunk kimenni. Így muszáj volt ottmaradni és megölni, közben még egyszer átolvastuk, és megértettük kb-ra, hogy mit kell. Az utolsó try-on a DPS mintaszerűen rotálta a debuffot, befértünk az enrage timerbe is. Annyit kell még ezzel finomítani, hogy a tankoknak majd el kell kicsit fordítaniuk a bosst, hogy a hátát mutassa a raidnek folyamatosan, szólni is akartam 60-70% környékén, hogy fordítsanak már rajta 30 fokot, de olyan jól ment, hogy inkább nem akartam beleszólni, nehogy kizökkentsem a nagy koncentrációból a raidet. Végül le is ment, mondjuk a DPS-en látszott, hogy így nem tudjuk mindig megfelelő helyről ütni, de a kill meglett, legközelebb 1shot a minimum elvárás ezután. ;)
Ja és igen - sokan fikázták ( nem itt ) a Dungeon Journalt, hogy minek ez, mire való, stb., stb., semmi jelentősége, úgyis felkészülsz előre, blabla. Na, tegnap ennél a bossnál baromi jól jött, hogy akkor megint át tudtuk olvasni, kitalálni, hogy mi - merre - meddig, lehetett közösen értelmezni a szöveget ( a HIVATALOS szöveget ), nem kellett hozzá linkeket nézni meg gondolkodni, hogy ezt most hogyan kellene. Ez azért számított, tippre a kill ( többek között ) ennek a remek új featurenak is köszönhető volt.
- Lord Ryolith: épp rávezettük 70% hp környékén egy aktív vulkánra, ami előtt, 10 pixellel, volt egy inaktív, uccu neki, eltiporjuk ezt is. Mielőtt rálépett volna, még gyorsban castolt egy vulkán - aktivizáló spellt, pont arra, ami előtte volt -> köv 10 secben eltaposta mindkettőt, és volt idő, hogy utána arra forgassuk, amerre akarjuk, ott eléggé stabilizálódott a dolog.
Még volt egy kis peluscsere, amikor 30% környékén, ahol alig volt már rajta páncél, elkezdett gyógyulni, 26%-ról 3x is felugrott vissza 29-30ra, na, ott még forgatgattuk, mint egy rossz turmixgépet, de átment P2-be, onnan meg nevetséges volt.
Biztos okosabban is csináltuk az irányítást, de igazából csak volt "némi" szerencsénk. Ami tapasztalattal szolgált:
- elég 1 tank, így van elég DPS a lábára úgy forgatni, ahogy akarod
- P2-ben az addigi elég korrekt méretű hitboxa összezsugorodik nanopixelnyire, le lettek téve az AoE healok, beleálltam, 2 yardra a bosstól ( ott volt a széle ), és onnan már nem tudtam ütni... mire kimozogtam, eldobott, visszamentem, addigra meghalt a boss. P2-ben kivettem a részem maximálisan, úgy érzem. :P
Ezzel a bossal köv. alkalommal is tartogat majd meglepetéseket, úgy érzem, annyi csak, hogy a lábirányító DPS-eknek a CD-ket érdemes tartogatni akkorra, amikor éleset kell fordulni, a korai CD-zésnek egyébként sincs értelme, amíg 70+ % sebzésfelfogása van.
Baloroc:
- az egyik ( utolsó előtti - előtti ??? ) try után ott akartuk hagyni, mondván majd még gondolkozunk meg olvasunk róla, de a mass res után bezárta a kaput, nem tudtunk kimenni. Így muszáj volt ottmaradni és megölni, közben még egyszer átolvastuk, és megértettük kb-ra, hogy mit kell. Az utolsó try-on a DPS mintaszerűen rotálta a debuffot, befértünk az enrage timerbe is. Annyit kell még ezzel finomítani, hogy a tankoknak majd el kell kicsit fordítaniuk a bosst, hogy a hátát mutassa a raidnek folyamatosan, szólni is akartam 60-70% környékén, hogy fordítsanak már rajta 30 fokot, de olyan jól ment, hogy inkább nem akartam beleszólni, nehogy kizökkentsem a nagy koncentrációból a raidet. Végül le is ment, mondjuk a DPS-en látszott, hogy így nem tudjuk mindig megfelelő helyről ütni, de a kill meglett, legközelebb 1shot a minimum elvárás ezután. ;)
Ja és igen - sokan fikázták ( nem itt ) a Dungeon Journalt, hogy minek ez, mire való, stb., stb., semmi jelentősége, úgyis felkészülsz előre, blabla. Na, tegnap ennél a bossnál baromi jól jött, hogy akkor megint át tudtuk olvasni, kitalálni, hogy mi - merre - meddig, lehetett közösen értelmezni a szöveget ( a HIVATALOS szöveget ), nem kellett hozzá linkeket nézni meg gondolkodni, hogy ezt most hogyan kellene. Ez azért számított, tippre a kill ( többek között ) ennek a remek új featurenak is köszönhető volt.
Trashelés alig volt és már talán nincs is olyan sok trash hátra, szóval gyakorlással lehet h 1 óra lesz a trash és 1-1.5 óra a bossok, ez így 1 estés, megfelelő.
A túl kicsi vagy túl nagy hitboxokat csináló fejlesztőket meg faszkorbáccsal kéne nevelni minden reggel.
A túl kicsi vagy túl nagy hitboxokat csináló fejlesztőket meg faszkorbáccsal kéne nevelni minden reggel.
Igen, a tegnapi nap egyik legkellemesebb meglepetése volt, hogy már 2 boss leölése után a trash nagy része hiányzott.
Sannoxot első nap fixen kell ölni, nincs mese, hogy a terep a köv. raidnapra átjárható legyen, és elég legyen 1-2 trashpacket kiírtani.
Sannoxot első nap fixen kell ölni, nincs mese, hogy a terep a köv. raidnapra átjárható legyen, és elég legyen 1-2 trashpacket kiírtani.
Eléggé Offtopic, de Rhyolithnál jutott eszembe, hogy milyen kár, hogy nem animált gifeket használunk screenshotnak - egy ilyen állóképen csak egy amorf narancs bizbasz a boss, míg 'élőben' egész jól néz ki.
Magával a technológiával se vagyok tisztában, hogy miképpen is történik egy ilyen, ill. lehet -e jó minőségű anim-gifeket csinálni, amelyen látszik, ahogy hullámzik a táj ( mondjuk itt épp nincs ilyen ), a boss hullájának animációja, a kamerát kicsit lehet forgatni is, stb., stb.
Mi meló egy ilyet megcsinálni? Meg lehet egyáltalán úgy, hogy jól nézzen ki? És nem mellesleg, tud vki ilyet csinálni a guildben?
Magával a technológiával se vagyok tisztában, hogy miképpen is történik egy ilyen, ill. lehet -e jó minőségű anim-gifeket csinálni, amelyen látszik, ahogy hullámzik a táj ( mondjuk itt épp nincs ilyen ), a boss hullájának animációja, a kamerát kicsit lehet forgatni is, stb., stb.
Mi meló egy ilyet megcsinálni? Meg lehet egyáltalán úgy, hogy jól nézzen ki? És nem mellesleg, tud vki ilyet csinálni a guildben?
Van pár baja az animált gifnek:
- max 256 szint tud (ezzel lehet trükközni, de a böngészők egy része összeomlik ha 256nál több szint tesz az ember egy gifbe)
- loopolt animációt kellene csinálni (ahol az utolsó képkocka után következik az első), ellenekező esetben sután „kattogni” fog az animáció
Amúgy ha felveszi valaki moziba csinálok belőle gif-et, de a kevés szin miatt fosul néz ki.
- max 256 szint tud (ezzel lehet trükközni, de a böngészők egy része összeomlik ha 256nál több szint tesz az ember egy gifbe)
- loopolt animációt kellene csinálni (ahol az utolsó képkocka után következik az első), ellenekező esetben sután „kattogni” fog az animáció
Amúgy ha felveszi valaki moziba csinálok belőle gif-et, de a kevés szin miatt fosul néz ki.
kb vmi html5 cuccal akkor mar jobban jarnank, de alapvetoen tul sok macera lenne vele. :(
egy olyan ablak kellene mint a ruhaprobanal van ingame, vagy mondjuk a 3d armoryban a karakterednel. :) de ezt meg nem tudjuk megcsinalni. szoval marad ez :)
egy olyan ablak kellene mint a ruhaprobanal van ingame, vagy mondjuk a 3d armoryban a karakterednel. :) de ezt meg nem tudjuk megcsinalni. szoval marad ez :)
Egy kis matek WoL alapján ( az értékek a 10es + 25ös összeadott kill darabszámok ebben a pillanatban ):
Shannox - 3365
Bethilac - 2771
Lord Rhyolith - 2034
Baleroc - 1082
Alysrazor - 966
Majordomo - 615
Ragna - 5
Majordomo azért is lóg kicsit ki, mivel a többi 5 boss szabadon választott sorrendben ölhető, míg vele csak akkor lehet szembekerülni, ha már a többit leütötted ( csak kevés guild volt, aki elég ügyes volt / elég sokáig progresszelt, hogy egyáltalán eljusson odáig ).
Könnyen lehet, hogy Majordomo pl ugyanolyan nehéz, mint Alysrazor, azon guildek, csak az 1K guildből, aki ölte Balerocot + Alysrazort, összesen 700 olyan van, ami mindkettőt, a maradék 300ból csak az egyik v csak a másikat pusztította el.
Jelenleg az látszik ( 2 nap után, ami ugye zéró-közeli info ), hogy:
Shannox - legkönnyebb, tényleg ez lett a beugró boss
Bethilac - Lord Rhyolith - ez a köv. szint, kicsit könnyebb, még mindig nem annyira nehezek
Baleroc - Alysazor - ez már bonyolultabb, valszeg kevesebben is jutottak el idáig, de akkor is látszik azért itt egy durva ugrás
Majordomo - valszeg kevesebb try is volt rajta, de biztosan jobb gear is ehhez, elvégre feltételezhető, hogy a korábbi 5 bosskilled már megvolt, amikor idejutottál, szóval biztos lootoltál is valamit. Kb. ez tekinthető olyan bossnak, ami már vízválasztó - ha ez lent van egy guildnek, akkor az már eredmény, mutatja, hogy takarítani képes az aktuális contentet ( vagy legalábbis a nagy részét ).
Ragna - na, ez meg no comment, sokkal-sokkal nehezebb és időigényesebb taktika-gyakorlás szempontból is.
Shannox - 3365
Bethilac - 2771
Lord Rhyolith - 2034
Baleroc - 1082
Alysrazor - 966
Majordomo - 615
Ragna - 5
Majordomo azért is lóg kicsit ki, mivel a többi 5 boss szabadon választott sorrendben ölhető, míg vele csak akkor lehet szembekerülni, ha már a többit leütötted ( csak kevés guild volt, aki elég ügyes volt / elég sokáig progresszelt, hogy egyáltalán eljusson odáig ).
Könnyen lehet, hogy Majordomo pl ugyanolyan nehéz, mint Alysrazor, azon guildek, csak az 1K guildből, aki ölte Balerocot + Alysrazort, összesen 700 olyan van, ami mindkettőt, a maradék 300ból csak az egyik v csak a másikat pusztította el.
Jelenleg az látszik ( 2 nap után, ami ugye zéró-közeli info ), hogy:
Shannox - legkönnyebb, tényleg ez lett a beugró boss
Bethilac - Lord Rhyolith - ez a köv. szint, kicsit könnyebb, még mindig nem annyira nehezek
Baleroc - Alysazor - ez már bonyolultabb, valszeg kevesebben is jutottak el idáig, de akkor is látszik azért itt egy durva ugrás
Majordomo - valszeg kevesebb try is volt rajta, de biztosan jobb gear is ehhez, elvégre feltételezhető, hogy a korábbi 5 bosskilled már megvolt, amikor idejutottál, szóval biztos lootoltál is valamit. Kb. ez tekinthető olyan bossnak, ami már vízválasztó - ha ez lent van egy guildnek, akkor az már eredmény, mutatja, hogy takarítani képes az aktuális contentet ( vagy legalábbis a nagy részét ).
Ragna - na, ez meg no comment, sokkal-sokkal nehezebb és időigényesebb taktika-gyakorlás szempontból is.
Ne a WoL alapján matekozz, totál szar még. Wowprogress szerint:
Beth'tilac: 1581 (73.71%)
Lord Rhyolith: 976 (45.50%)
Alysrazor: 424 (19.77%)
Shannox: 1775 (82.75%)
Baleroc: 485 (22.61%)
Majordomo: 274 (12.77%)
Ragnaros: 116 (5.41%)
Azért kicsit durva lett volna 5 db Ragna kill 600 Domo után. Az eltérések abból adódnak, hogy a wol még szar és opcionális, a wowprogress meg nem trackel csak USt. De amit trackel az legalább reális :) Ezek alapján egyik boss se túl morci, még Ragna sem. Ez végülis normál mód, most jó gearben és jelentős taktikaismerettel mentünk be, meg is látszik.
Beth'tilac: 1581 (73.71%)
Lord Rhyolith: 976 (45.50%)
Alysrazor: 424 (19.77%)
Shannox: 1775 (82.75%)
Baleroc: 485 (22.61%)
Majordomo: 274 (12.77%)
Ragnaros: 116 (5.41%)
Azért kicsit durva lett volna 5 db Ragna kill 600 Domo után. Az eltérések abból adódnak, hogy a wol még szar és opcionális, a wowprogress meg nem trackel csak USt. De amit trackel az legalább reális :) Ezek alapján egyik boss se túl morci, még Ragna sem. Ez végülis normál mód, most jó gearben és jelentős taktikaismerettel mentünk be, meg is látszik.
A Ragna killek mennyisége nyilván nem mérvadó, főleg nem 2 nap után - max azoknak volt, akik PTR + rengeteg szabadidő mellett tudták ezt tolni.
Az, hogy most 5 v 100, kb lényegtelen - inkább a többi érdekes, ott valszeg nem is nagyon akarnak WoL-okat rejtegetni. Magának a taxoknak a leírásából is látszik, hogy az a fight több lesz, mint 1 este, gyakorlás szempontjából.
Az, hogy most 5 v 100, kb lényegtelen - inkább a többi érdekes, ott valszeg nem is nagyon akarnak WoL-okat rejtegetni. Magának a taxoknak a leírásából is látszik, hogy az a fight több lesz, mint 1 este, gyakorlás szempontjából.
Egyébiránt úgy néz ki, hogy nem lett kevesebb trash semmivel sem a 2 új kill miatt - egyedül a 2 boss előtti packek tűntek el, a Baleroc előtti chanellingező mobok maradtak, meg mellette a cleave-elő gyík. ( benéztem kiváncsiságképpen, hogy mi változott ).
Ebből tippre az jön le, hogy Shannoxhoz van kötve a nagyrésze a trasheknek, úgyhogy azt top prio első nap beütni ( esetleg a HC raidek elején a többi bosst le lehet előtte ütni, hátha esik onnan még valami, és utána nekiesni, de egyébként első nap ajánlott eltakarítani ).
Ebből tippre az jön le, hogy Shannoxhoz van kötve a nagyrésze a trasheknek, úgyhogy azt top prio első nap beütni ( esetleg a HC raidek elején a többi bosst le lehet előtte ütni, hátha esik onnan még valami, és utána nekiesni, de egyébként első nap ajánlott eltakarítani ).