× Jin'rokh the Breaker, Horridon, Council of Elders, Tortos, Megaera, Ji-Kun, Durumu the Forgotten, Primordius, Dark Animus, Iron Qon, Twin Consorts, Lei Shen, Ra-den

normal Horridon HC

Több
11 éve 2 hónapja #14867

Az encounter a következő változtatásokat kapja ( a szokásos több hp, nagyobb ütések mellé ):

Dire Call - egy rakat fizikai sebzés ( a tankoknak jó hír, nem sebez túl sokat így ), AoE-ban, amely nem csak, hogy sebzi a raidet, de minden addot, amely épp akkor kint van, fel is buzdít, ezek 50%-al gyorsabban fognak ütlegelni.
Ez egyébként sem kevés ( range-t nem találtam erre a képességre, amennyire láttam, mindenkire hat ), főleg, ha belevesszük azt is, hogy a legvégéig tolja ezt, így hatni fog az utolsó fázisban a megjelenő mini-bossra is.

Ezen kívül, minden egyes alkalommal, amikor elüvölti magát, megidéz egy szellem-dinót is.
Ez a dinó nem csinál semmit sem, azon kívül, hogy elég ízléstelen színű, mindösszesen fixate-el egy player-t, és azt követi. Más nem is látja ezt az addot, csak és kizárólag Ő, más nem tudja sebezni sem, stb. Elég lassú, az elején fixen le lehet hagyni, lévén, hogy a raid mozog körbe - körbe a teremben.
Ezen segít, hogy minden sebzés, amit elszenved ( értelemszerűen attól, akire fixate-el ), hátralöki pár yardot.
Így több lehetőség is van - a DPS-effektivitás miatt érdemesebb (dotok használatával) hátralökdösni, de akár ki is lehet végezni, ha valamilyen szerencsétlen szituációba kerülünk.


A videón jól látszik a megjelenő dinó, amit 3:40től egészen a killig 'kite'-olgat az emberke.
Amennyire láttam, az AoE sebzésekre nem torpan meg, ellenben a dot-ok ideálisak ellene, a végén látszik, hogy folyamatosan lökdösi vissza egy dot.

Egyébként csak a 'szokásos' - tengernyi add, sok - sok hp-val, rengeteg dispellezendő dot és hatás, valamint egy adag interruptra is szükség van.
A folyamatos AoE és a fókuszált DPS egyaránt fontos, miközben az enrage-val is számolni kell, így a multidot classok jól meg tudnak élni.


Videó:


Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
11 éve 2 hónapja #15021

Okosságok a témában - DK tanácsok ( mikor menjen az army ), apró finomságok, további linkek más topic-okra.
Warriorként annyit tudok még hozzátenni, hogy a War God-ot lehet disarmolni, és így, ha Horridon épp eltolta a Dire Callt, ki lehet a kezéből ütni a fegyvert ( akár többször is, ha van mellé rogue is ), csökkentve a sebzését, amíg el nem hullik.

Utolsó szerkesztés: 11 éve 2 hónapja Írta: Classrun.

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
11 éve 2 hónapja #15057

Melee tanácsok - érdekességek:

A szellem-dínó rá tud akaszkodni a melee-re is. Ez ellen pl. warrior semmit se tehet, mivel az egyetlen ranged képessége 30 seccel bír ( a Heroic Throw ). Videókban azt csinálják, hogy a spam-elhető, és 1 seces cast time-al bíró Throw-t tolják rá, nagy erővel, kis túlzással megdobálva kövekkel ( egy throw 200 -at sebez, bár itt a sebzés nem is lényeg ).
A többi melee-nek is érdemes megnéznie, hogy mivel tudja ezt kezelnie, Skaven mondott okos trükköket pl. sámánoknak ( a purge jó ellene pl ). Lehet, hogy dps warriként a taunt is jó lehet (?), de végszükség esetén mindig ott van az, hogy jól megdobáljuk az ellent.


DPS check az encounter folyamán:

Az első kapu nem különösebben gond, azt kell kezelni.

1. kapu: a Wastewalkereket le kell zúzni időben, ne menjen fel túl sok debuff. Ez elég triviális.

A 2. kapu esetében TOP prio a megjelenő Venom Priestek. Ez mintegy 3 perccel a fight kezdete után van, szóval ha pullkor kapásból ellövöd a bossra a 3 perces CD-ket, akkor ide elvileg pont visszajön ( értelemszerűen azon is múlik, hogy milyen gyorsan sikerül lekezelni a 1. kaput ).

Akkor van elég DPS, ha itt az első priest 50% -on van, amikor elkezdi castolni a volley-t, ezt beszakítjuk, és meghal a priest, mielőtt megidézné az Effusiont. Ez kb. a dinomancer érkezése előtt lesz, ha sikerül megölni az első priestet a dinomancer előtt, akkor az már jelzés-értékű a DPS-küszöb tekintetében.
Ha ez sikerül, akkor nagyban könnyíti a fightot, és kb. kötelező jelleggel meg kell oldani, mert ez az egyik szükséges DPS küszöb.
Az idézett Venomuos Effusion normálban kb fel se tűnik, és elhullik, mielőtt bármit is csinálna, ellenben HC-ban szépen, 5 secenként, instantban lövi a raidet. Itt ez a TOP prio, ha van kint ilyen, akkor le kell ölni.

A második és harmadik priest itt kb. ugyanakkor jön le, itt meg kell oldani azt, hogy mindkettő szakítva legyen, majd a dinomancerrel együtt cleave ( ide valszeg lesz majd bladestorm ). A két priestnek max 1-1 Effusiont szabad idéznie, végig szakítani kell őket. Ha a dinomancer lement 50%-ra, és a priestek még élnek, akkor először a priesteket kell leölni.

A 3. kapunál kicsit szóródni kell, és ha kapsz egy addot a nyakadba ( 'fixate' ), akkor nem el kell futni, hanem le kell ölni. Működik rájuk a stun, ezt be is lehet vetni, hogy ne tegyenek fel túl sok debuffot.
Ha a tankon huzamosabb ideig rajta van a 3 nagy add, akkor az wipe, a Mortal Strike miatt. Ezt esetleg ki lehet majd próbálni, hogy le lehet -e ezt is szedni ( mmint a mortal strike debuffot ) vmilyen módszerrel ( bubi ), ha igen, akkor itt ezt meg is kell tenni.

Folyamatosan megy a kite, egyrészről azért, mert már lesz jópár emberen szellem-dínó rajongó, másrészről pedig azért, mert folyamatosan jönnek majd le a frost orbok, amelyektől el kell sétálni.
Itt is az alap taktika az, hogy az első warlordot leöljük, kb fókuszban, majd törődünk a saját addjainkkal, szépen kite-olunk, és sétálunk el a 4. kapu irányába, közben pedig megy a cleave - AoE a maradékra. Ha beesik a dinomancer, akkor szokásos módon interrupt + kill. A kis addokkal, amlyek fixate-t tolnak, el kell bánni, az is jó, ha dobunk ki root-ot, fear-t, stb., ha majd bezárult a kapu, és nem jön több, akkor majd elbánunk velük. Addig is viszont el kell kerülni a fizikai kontaktust lehetőleg Velük, lévén, hogy minden ütésük dobálja fel az 5 perces debuffot, ami 3 secenként 45K sebzés. Úgyhogy itt nyugodtan ki lehet élni a CC-ket.


A 4. kapunál a Flame Casterek az egyik prio ( a kis addok, amelyek jönnek végtelenben ), ide lehet próbálgatni a mass spell reflect / smoke bombot. DK-val meg lehet próbálni, hogy berántod, hátha működik, az, hogy a raidet folyamatosan lövik 150K-s sebzésekkel, nem valami vidám. Ranged szakítás ( sámánok, mage-k ) jól jön itt is.

A másik fontos tényező, hogy a medvegelő sámánok esetén egyszerre csak 1 db sámán lehet aktív. Ha két medvét párhuzamosan ölünk meg, akkor két sámán is kint lesz -> sokkal több spell, sokkal több totem és sebzés. Úgyhogy itt észnél kell lenni, szépen, folyamatosan kell leölni a három nagy addot, egyszerre mindig csak egyet, úgy, hogy legyen beléjük fókusz, de azért menjen AoE is.
Érdekes mód a kis addok lekezelése sokkal inkább problémásabb tud lenni, de ha idáig eljutottunk, akkor általában ez már menni szokott.

Két kritikus pont van a kapuzás folyamán, a 2. és a 3. kapu.
Ízlés szerint lehet BL-t tolni valamelyiken, vagy akár meghagyni a legvégére, oda is jó lehet ( amikor már csak Horridon van, enragelt állapotban - biztos nem üt kicsiket ).


A setup esetén a disc priest alap ( megnövekedett heal - DPS, fear a kis addokra a 3. kapunál ), mellé pala tank jó lehet végig fogni Horridont.
Vinni kell elég interruptot ( 2 melee javasolt ), és elég AoE-t.
2 heal.


A prio lista így néz ki kapunként:

Első kapu: Dino>WasteWalker>addok. Ez kb úgy, mint normálban, különösebben nem jelent(het) gondot

Második kapu: Dino>Effusion>Priest>Addok. Azaz ami fent is le volt írva - ha megidézi valamelyik priest az Effusiont, akkor azt azonnal és mihamarabb be kell darálni. Egyébként pedig a szokásos sorrend.

Harmadik kapu: Dino>Flame Casterek ( addok ) >Warlord. Azaz itt a TOP prio az, hogy a castereket letakarítsuk, miközben el kell bánni a nagy addokkal. Szakítani, amit csak tudsz, spell reflect, smoke bomb.

Negyedik kapu: Dino>Első medve>Első sámán>Ismét medve>Ismét sámán ( majd megint) >addok. Tehát szépen sorrendben kell haladni, egyszerre csak egy medvét leölve, és egyszerre csak egy sámán legyen kint. A kicsiket lehet szórni root / fear / stun / stb. kombóval, ahogy éred, a lényeg, hogy valamilyen szinten controllt szerezni felettük, és amikor majd bezárul a kapu, el lett takarítva minden, akkor majd le lehet számolni velük.

A végén pedig értelemszerűen először a mini-boss War God, majd Horridon.

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
11 éve 2 hónapja #15059

Ha beáldozom az egyik interruptom (24 sec CD-vel), akkor kirakhatom helyette a Binding Shot-ot
http://www.wowhead.com/spell=109248#comments
ami aoe stun,
+ Explosive Trap Gylph ami hátralök
http://www.wowhead.com/item=42908

Meg a dudunak, sámánnak is van hátralökése.
Ezekkel talán eléggé meg lehet zavarni a 3. kapus fixate-es addokat.


This is Mistake - I love my Hunter.
Hunters are just awesome!

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
11 éve 2 hónapja #15060

Erre a bossra vigyetek Norvalt. Mmon tobben irtak hogy a harmadik kapunal elengedett army + BL kombo jelentosen megkonnyiti azt a reszt.hisz az a legkritikusabb. Az armyra is kifixalbak az addok igy jelentosen megkonnyiti a hael es a dps dolgat.jobban lehet koncentralni az addokra.


NE ESS KÉTSÉGBE, gondolj arra hogy mindig akad másik olyan ember aki még szarabb helyzetben van...

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
11 éve 2 hónapja #15061

Zedicus írta: Erre a bossra vigyetek Norvalt. Mmon tobben irtak hogy a harmadik kapunal elengedett army + BL kombo jelentosen megkonnyiti azt a reszt.hisz az a legkritikusabb. Az armyra is kifixalbak az addok igy jelentosen megkonnyiti a hael es a dps dolgat.jobban lehet koncentralni az addokra.

Norval bárhol jol jön kivéve a Ji-Kun trash oda nem szoktuk vinni:P


"AZ üt elöször, aki igazán nagyot üt, és elöször"
by Argo

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
11 éve 1 hónapja #15121

Fatboss guide: http://www.youtube.com/watch?v=OivevVAxzlE
Egy fontos dolog - ha van rajtad szellem dínó, akkor nem lehet aggroresetelő képességet használni (pl rugó vanish vagy hunter FD vagy mage inviz), mert olyankor a dinó új targetet választ - aki viszont NEM IS LÁTJA a dinót, ergó nem tudja hátralöködni -> wipe
A hátralöködésre tök jó pl hunterpet, ráküldöd pár harapás erejéig, aztán visszahívod.
Nem szabad túlságosan rászállni a dinóra, mert ha kilöködöd az instából, akkor bebugzik, evadel -> wipe
Ajtóváltásoknál az MT alaposan felstackelt vangencel szép pusztítást végezhet az addok között.
Aki tekeri a dinomancer golyóját, mozoghat, szóval ha pl sandtrapbe esik a golyó nem kell végigállni, rákattint, elszalad.
3. ajtónál akit (randomra) targetel az add, még véletlenül se fusson el a tömegből, aoe-val előbb lemennek.
Ide jó pl az army, mert azokat is targetelik ezek az addok. (esetleg kigyós csapda kigyói?)
Ha nagyon bénák vagyunk, akkor a tanulófázisban lehet esetleg itt BL-ezni, de nem ajánlott, mert utolsó fázisban akkorát sebez a miniboss aoeja, hogy oda kellene minél nagyobb dara.
4. ajtónál a melee addokkal kb nem kell foglalkozni, majd meghalnak a cleavebe, de a castereket Prióba szakítani kell. Macikat-Sámánokat egyesével focusdps-el leölni. Itt mindenkinek aki tud dispellezni, kell csinálnia, pl mage nem csak magáról szedi, hanem akiről csak tudja, mert nem vidám ha a healert, szakító embert hexelik.
Ide tankoknak tanács, hogy köcsög medvék mindenáron hátulról akarnak ütni, ami fáj, szóval majd kell játszani a pozicionálással (se a boss, se a maci ne legyen mögötted).
Miniboss AOE-jára be kell osztani a raidmentő CD-ket, bubikat, stb, mert tényleg sokat sebez.
Ha van addod, akkor érdemes miniboss megjelenése előtt elég messzire ellöködni, hogy ne kelljen arra se kifordulnod, mikor a minibosst kéne ölni.
Utána Horridon bemérgesedik és akkorákat üt, hogy ide kellenek a tankolós CD-k.
Mire ideáig elérünk minden dpsen, healeren lesz már szellem dinó, szóval ne lepődjenek meg a tankok, ha ők is kapnak a nyakukba egyet.
Ha itt kezdenek meghalni a tankok az *normális*, mert már akkorákat üt a boss, szóval aki tudja max rangeről lője, mert lehet, hogy kiteolni kell kicsit.


This is Mistake - I love my Hunter.
Hunters are just awesome!
Utolsó szerkesztés: 11 éve 1 hónapja Írta: Mistake.

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
11 éve 1 hónapja #15246

Voila:

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
11 éve 1 hónapja #15250

Végül úgy csináltuk, hogy:


Az addok prioja már le volt írva fentebb, ezt betartottuk.

Pala tank itt is segít, végig tudja így egy tank tartani a bosst P1-ben, időnként leszedve a stackeked magáról.
Disc priest szintén sokat segít a heal-DPS-el ( megnövekedett sebzéssel a bosson elég jól kombózik ).

2 heal - 2 tank - 6 DPS.
DPS-ek közül favorizáltak:

Sámánok / boomkinek / magek. A 4. kapunál tudnak segíteni a hex-ek leszedésében. Itt ugye a lényeg az lenne, hogy egyszerre csak 1 sámán legyen kint, nekünk ezt szerintem 1x se sikerült megoldani. Viszont ha a DPS sámánok be tudnak segíteni a hexek leszedésében, csökkenhet ennek a jelentősége, valamint a többi debuff leszedésében is be tud segíteni a DPS szekció, így a 2heal jobban tartható opció.

AoE - képes classok. Mint látható pl. a videón is, a fight legnagyobb része masszív AoE-val telik. Warriorok számára fix talent a Bladestorm, glpyh-ek közül is előnyben kell részesíteni az AoE - erősítő megoldásokat.
Értelemszerűen ide a lock / DK és társai lesznek a jó választás.

További trükkök:

A 2. kapunál az első priestnek el kell hullania, mielőtt kijön az Effusion. Kb mire castol, 40-50% körül kell lennie hp-ban. Ide nem árt némi CD.
A 3. kapunál jól jön az army, az addok azokra is fixate-álnak, sokat tud segíteni. A dispel ide is jól jöhet, ha segít ( vagy legalábbis magáról leszedi ) a DPS. Mivel itt a warlordok által kidobált gömbök ( sok melee esetén különösen ) genyó, ezért mi ide toltunk potit, hogy túllegyünk rajta.
A 4. kapunál 1, de inkább 2 melee jó, ha marad a flame castereket intézni. Kell az interrupt és az addok hamar történő bedarálása, az összes CC megy rájuk ( stun, blind, szakítás, stb. ), még spell reflectelni is lehet. Kell is ezt tenni, mert a bejövő 150K-s lövéseket hosszabb távon nem lehet kihealolni, 3-4 secente lövi 1-1 add, ha kint van 3 szabadon, akkor fix wipe.

Mint látható, kb. minden class hasznos, tud valami olyat, ami nagyban segít ( dispel, jó AoE, megszakítások, stb. ).
Emiatt elférhet 3 melee ( vagy, ahogy mi is csináltuk, akár 4 is ), viszonylagosan több heal kell beléjük ( a frozen orbok és totemek a 3. és 4. kapunál fixen az add alá mennek le, így a rangednek nem kell vele foglalkoznia ), a ranged hátránya viszont az, hogy Ők hamarabb kapnak dínót a nyakukba, nekik ezt kell managelni.

Ami kötelező a fightra:

- jó kommunikáció. Tudni kell, hogy mely melee-n van dínó, és ha Ő volt kijelölve a casterek szakítgatására a 4. kapunál, akkor tudjunk cserélni. A tanknak kommunikálnia kell, hogy ha elszalad tőle egy add, merre húzza, mikor cseréljen, stb. A DPS-nek, ha decurse-t kér ( főleg, ha egy másik DPS-től ). Hallatni kell a hangod.
- fókusz DPS a megfelelő esetben ( dinomancer, sámán a 4. kapunál ), és folyamatos AoE
- a charge-ok lekezelése. Ha az add-tank kapja a charge-ot, akkor ennyi, ellenkező esetben viszont a DPS-nek ki kell szaladnia, hogy a boss által tolt AoE ne a melee-kupac közepébe menjen. Ez elég jól látható a videóban, ahogy az emberkék megpróbálják nem a raid felé húzni a bosst, befutnak mellé, stb.
- a CD-k leosztása. Látható, hogy mikor és milyen DPS-feladatokkal kell megküzdeni ( venom priestek kezelése, warlordok nuke, sámánok kiosztása ), erre ki kell osztani a CD-ket, ki - mit és mikor használ, potik, egyebek, hogy ez rendben legyen


A fight tehát a szokásosnál jobb tervezést, és folyamatos beszélgetést igényel, a 'szokásos' küszöbökön kívül ( DPS és heal ).

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
11 éve 1 hónapja #15253

4. kapunál mikor kijön egy-egy újabb medvelovas előszeretettel akarja nyakon csapni a healert - előző tryokon halt is Rundi ebbe párszor, és a videóban is megpróbálkozott vele a medve, de szemfülesek voltatok és most nem volt gond.
Pala tank különösen hasznos a bubi miatt - Little is milyen sokáig eltankolta a végén. Gondolom az is megoldható, hogy healer pala bubizza a tankot, csak a tanknak legyen minden skilljére bebindelve a cancelaura.
Survi hunter is jó ide, mert a csapdák entrapment miatt megfogják az addokat és a kigyókra is mehet fixate, mint az armyra. Én általában próbáltam úgy helyezkedni, hogy az addok köztem és a dinóm között legyenek, mert akkor a multi-shot-barrage is hátralöki+kigyók és a t15 bonusos pet is lökdösi hátra. Fatbossos videóval ellentétben lehet FD-zni, megmarad a dinód. (és ide különösen jó a hastes build, mert rengeteg targetváltás van, és minél gyorsabb focus töltés kell az aoehez (meg ahhoz, hogy végig tudd castolni a cobra shotot, mielőtt a melee kivégezné az addot)).
Dk imba damaget tud tolni az addokba (a caster sámánokról nem is szólva -_-), de locknak talán könnyebb dolga van az addja kezelésével (1-2 dot visszatartja).


This is Mistake - I love my Hunter.
Hunters are just awesome!

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
11 éve 1 hónapja #15255

elemental shamankent a chain lightning a nagy baratunk ezen a fighton.

pullkor prepoti es minden CD mehet, LvB spam a bossba, a flame shockot meg kell ujitani rajta. Ezutan elso kapu, itt ha csak 2-3 add van kint, szinten menjen flame shock. Ha proccol az LvB, akkor nyomjuk bele valamibe a CL spam kozben. Igy ha megvan a negyes bonusz, szepen vissza fog jonni az ascendance a masodik kapu elott jo esetben, szoval megint ra lehet CDzni a bossra, amig az elso bena mobot verik a tobbiek. Vagy lehet Ascendance-t hasznalni CL-lel a priestekre. A harmadik kapunal en raktam koelementalt, bar a killen a videon el is hangzik, hogy valamelyik saman elementalja kicsit megakasztotta a mobokat akik igy annyira nem akartak mozogni a raiddel. De ezzel nagy gond nem szokott lenni.
A negyedik kapunal nincs semmi extra, rakjuk ki vmi gyorsbillentyure a curse leszedest es segitsunk a healereknek. Beszeljuk meg elore, hogy ki megyik groupra fog figyelni, ez gyorsithatja a dolgot.
Amig addozunk, addig a dinoval alt. nagy problemak nincsenek. Igyekezzunk ugy beallni, hogy keresztul kelljen mennie az addokon, igy a CL ra fog menni es visszaloki fixen. Arra figyeljunk, hogy ha 5+ add van kint valami miatt, akkor mar nem biztos hogy kap a CLbol, szoval ne lepodjunk meg. en egyebkent egy makrozott purge segitsegevel lokdostem, az mehet a hatam moge is ha epp olyan van es egesz normalis tavolsagra is hat. spammelni viszont nem eri meg, ha ellokjuk, akkor egy kis ideig a levegoben van, ami pont tovabb tart mint a gcd a purge-on, szoval ellokes-spell valami mobba-ellokes ha epp nagyon akarunk ezzel szorakozni.
az utolso fazisban viszont mar idegesitobb tud lenni, en ott egesz egyszeruen korbe-korbe rohangaltam a boss korul es csak 1-1 LvBre alltam meg, a tobbi spell ugyis megy mozgas kozben is. elemental blastot en itt nem hasznalnek (bar egyebkent en sehol nem hasznalom mar, inkabb mozgok szinte allandoan) a spiritwalkert meg tartogassuk ebben a fazisban az ascendance-re, hogy CDzes alatt se kelljen a dinoval szorakozni.
az ancestral guidance CDje pont jol megy a boss aoe-jahoz, minden masodikra tudjuk tolni, ez az addozos reszen segitseg lehet a healereknek, a cl spam mellett nagyon sokat healhetunk vele.

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Oldalmegjelenítési idő: 0.158 másodperc
Az oldal motorja a Kunena fórum