normal Majordomo Staghelm

Több
8 éve 5 hónapja #2058

Update LIVE alapján - 2011-07-12


A boss különlegessége, hogy druidaként két formában harcol, amelyek között váltogat annak megfelelően, hogy a raid hogyan is helyezkedik el. Amennyiben összetemörülnek ( a tankra ), akkor skorpióként cleaveli a népet, amennyiben pedig szétszóródik, akkor cicában ugrándozik ki és karmolássza meg a raid tagjait.
Ezen képességek egyfajta belső-enrage timert is jelentenek - ahogy használja őket, kap egy buffot, ami miatt egyre gyorsabban és gyorsabban tudja majd használni a képességeit, amivel előbb vagy utóbb healhetetlenné teszi az adott fázist. Amennyiben alakot vált, abban az esetben ez resetel, ellenben megkap egy dmg buffot a boss, amely a csata végéig rajta marad, így kényszerítve a raidet arra, hogy az egyes alakjaiban minél tovább tartsa benne a bosst.
Ezen kívül még 3 váltásonként ellő egy speciális képességet is.
Az ajánlott setup 1 tank 3 healer 6 DPS.
Lássuk akkor a két formát, mindkét formának képessége az, hogy egy energy bar töltődik a bossnak, amely ha eléri a 100at, akkor kiváltódik a spec képessége.


Cat Form - a már említett cicaforma. Ebben a formájában az alábbi képességekkel bír:
Leaping Flames - amennyiben eléri a boss energy bar-ja a 100at, kiugrik egy random raid tagra, sebzi Őt, valamint környezetét - HCban ezen kívül ott hagy egy tűzkört is, amiből ki kell állni. A kör jó ideig megmarad, de előbb - utóbb eltűnik.
Spirit of the Flame - hív egy társat maga mellé, amelyet le kell ölni. Mivel igencsak kevés életerővel rendelkezik, ezért a rangednek kb felesleges kiváltania rá - a melee 1-1 instat ütéssel le tudja ölni, a nagy castidejű spellek nem feltétlen érnek be rá.
Adrenaline - minden alkalommal, amikor kiugrik ( az energy bar eléri a 100at, használja a Leaping Flamest ), resetelődik az energy bar, és megkapja eme buffot, biztosítva, hogy a köv. kiugrása már gyorsabban fog jönni. Ha ebből felhalmoz egy adagot, akkor utána már non-stop pattogni fog, mindenhol tüzes köröket hagyva, és wipe-oltatva a raidet.
Fury - ha a boss alakot vált, akkor kap +10% sebzést.
A macskaforma tehát elég egyértelmű - a tank középen megáll, a raid pedig szépen, távolságot tartva egymástól szélen. Ha kiugrik rád a boss, akkor alrébbmész, kiállsz a tűzből. Az időnként megjelenő addot a melee leüti. Amikor már nagyon gyorsan ugrál ki a boss, akkor össze kell futni, hogy alakot váltson. Ez mintegy 5 - 6os stacket jelent.


Scorpion Form - a másik alakja, egy szép nagy skorpió. Akkor veszi fel, ha legalább 7en melee rangeban vannak. Azaz ha a raid elkezd kihalogatni, akkor előbb vagy utóbb visszavált macskaformába. A képességei ebben az alakban:
Flame Scythe - egy standard cleave, amelynek a sebzése annyi felé oszlik, amennyien bekapják ( mint a Blackout Valionánál ). 100as energiánál tolja. Azaz egybe kell állni, a melee is szemből üti. Hasonlóan a cicaforma ugrálásához, minden egyes alkalommal, amikor használja, az energiája resetelődik, és megkapja a gyorsabb energia-töltődés buffot.
Adrenaline - a már említett buff, megegyezik a macskaformájéval, ennek a feladata biztosítani, hogy ne maradjon örökké ebben a formában, különben vki elhullik a raidből
Fury - ha végül alakot vált, akkor megkapja a +10% sebzés buffot, amely persze összeadódik a macskáéból adottal.
A taktika tehát egyszerű - össze kell állni és ütni. Ahogy a sebzés kiosztása egyre gyorsul, először csak raid-wide CD-ket kell tolni, majd szétszóródni, hogy visszamenjen cicába.


Ez ismétlődik, némi kis kiegészítéssel - minden harmadik alkalommal, amikor alakot vált, egy pillanatra stunolja a raidet és valami kis kedvességet idéz meg, amelyet kezelni kell az adott fázisban a szokásos boss képességek mellett. Ez a spell nagyban hasonlít prof Putri phase-váltós spelljéhez, a neve Fiery Cyclone , 3 secig tart, ezalatt nem lehet mozogni, de sebzés sem érhet.


A képességei lehetnek:
Searing Seeds - ezt a képességet a skorpió-fázisban használja, ami nem más, mint egy debuff, amit rnd playerre tesz fel. Amint a debuff lejár, az illető mindenkit sebez, aki körülötte van - azaz, aki megkapja, annak ki kell futnia. Fontos, hogy a debuff timere véletlenszerű, és csak a végén kell kimozogni, mielőtt lejárna; de van, aki 6-8 seces lejárattal, van, aki 40-45 seccel kapja meg.
Burning Orbs - ez a képességet macska-formába használja, tűzgömböket idéz, amelyek a legközelebbi playert kezdik el sebezni, egy stackelődő debuffal. Azaz váltogatni kell két rangednek, hogy melyik tűzgömbhöz melyikük is lesz aktuálisan a legközelebb, hagyják, hogy tickeljen rajtuk 3-4 alkalommal, majd csere. 10esben a PTR-es videók alapján 2 ilyen gömb található. Természetesen lehet úgy is pozícionálni a raidet, hogy az egyik gömb a meleet érje, és akkor nekik kell váltogatniuk ( ez inkább ajánlott, lévén, hogy a melee kicsit mobilisabb a rangednél )
A taktika tehát valahogy így néz ki:
Pull, a raid eldönti, hogy melyik formájában is szeretné a bosst pulloltatni - alapból skorpióformában érdemes ezt megtenni.
Ilyenkor az első alkalommal még igencsak gyéren üt, nem mellesleg megvan az összes heal / tank / DPS CD is, így magas stacket is ki lehet állni. Itt, 5ös stacknél el kell lőni egy BL-t, majd 6-7es Adrenaline buffnál szépen lehet lőni az egyes CD-ket az egyes cleavek előtt ( pwb, lightwell, pala tank dmg csökkentés, stb., stb. ). A healerektől függően 10-12es stackig így el lehet lenni, majd amint ez megtörténik, szét kell szaladni, nullázva az Adrenalint és formát váltatni.

Innentől 5-5-5-5 Adrenalin stacknél kell formát-váltatni a bossal, és a DPS-nek versenyezni kell a boss soft enrage timerével. Ezzel a taktikával az első spec képesség skorpió formában lesz. Ekkor kap egy véletlenszerű játékos egy debuffot, amely véletlenszerű ideig van rajta. Fontos, hogy van, akire 5 secig tartóan teszi fel, van, akire 40. Mielőtt 5-6 seccel lejárna, kell kifutni - amikor végleg lejár, akkor az illető 60K-t sebződik ( érdemes erre targotani a HS-t, és egyből betolni ilyenkor ), valamint mindenki, aki 12 yardon belül áll. Azaz, ha nem jutsz túl messzire, akkor kb. kivégzed a raidet. Ide még érdemes némi CD-t tartalékolni, hogy kicsit könnyebb legyen felhúzni a raidet. Ötös stacknél ez is végetér. Innen már csak egy necces szituáció van, a legvégén, amikor jönnek a tűzgömbök, amelyek sebzik a raidet. Itt némi megbeszélés alapján el kell helyezkedni, hogy kit érjen a csóva, DPS-elni, majd még a fázis vége előtt / a köv. átalakulásnál végezni a bossal.


Dungeon Journal


Videó:

Utolsó szerkesztés: 8 éve 4 hónapja Írta: Classrun.

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
8 éve 4 hónapja #2467

Ez hű de összetett boss, valszeg 5-6 reset kell majd mire minden képességét megjegyezzük :D

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
8 éve 4 hónapja #2468

szerintem simaba nem lesz veszelyes ahogy nezem a videót,
pl 1 gömb váltást 2 hunter minimalis mozgassal megoldja , hatra ugrassal mig a masik elöre lep párat


"AZ üt elöször, aki igazán nagyot üt, és elöször"
by Argo

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
8 éve 4 hónapja #2469

Röviditett összefoglaló (kicsit más tax):

1. Skorpió forma:

Pullnál mindenki egy helyen áll, a tank behúzza. A boss skorpió formába változik, lévén a raid egy helyen melee rangben van. Addig kell ebben a formában püfölni, amíg az Adrenaline stack el nem éri a 9-et, kb. itt vállik kezelhetetlenné a kiosztott sebzés. Az Adrenaline akkor stackelődik rajta, amikor eléri az Energy-je a 100-at. Mivel forma váltáskor ledobja az Adrenaline buffot, de a Fury miatt kap +10% sebzést váltásonként, így sem a túl gyors váltások (sok Fury buff) sem a túl ritka váltások (sok Adrenaline buff = sok Cleave ) nem healelhetők.

2. Cica forma:

Szóródás után cica formába vált. Cica formában ha eléri a 100-at ez energy-je akkor beidéz egy addot ( Spirit of the Flame ) ezt a maintanknak be kell aggroznia, mindeközben a boss kiugrik egy véletlenszerűen kiválasztott player-re, és odaver egyet, ami nem csak a targetet, de annak közvetlen környezetét is sebzi, ezért szórodni szépen rendesen kell. Az addot lepofozza a tank és a melee (337k HP-ja van). 7 Adrenaline stacknél össze kell állni ezzel a boss ismét Skorpióba alakul. (Jó esetben ilyenkorra már 50-60%-on van a boss hp-ja)

A 3. és későbbi váltásokkor mindkét formában használ 1-1 új képességet, Skorpióban ez a Searing Seeds , ez egy olyan debuff amivel ki kelll futni a raidből, mert 12 yardon belűl sebez 60K-t. Cica formában a Burning Orbs képességet kapja bónuszként. Ezeket a gömböket „tankolni” kell (aki a legközelebb áll hozzá azt sebzi csak), dps és healer karaktereknek. Az Orbok egy debuffot stackelnek a célpontjukon, ami folyamatosan sebzi azt aki megkapja. 5 stacknél 30K körüli sebzést jelent 2másodpercenként, tehát ha valakin eléri az 5 stacket, akkor a következő DPS/Heal átveszi az Orbot (közelebb áll hozzá).
Ismételni kell a váltásokat mindaddíg amig a boss életben van, de kb. az 5-6. forma váltáskor már kezelhetettlenné vállik a kiosztott sebzés, tehát addig ki kell nyírni.


A szar DPS-t nem megmagyarázni kell, hanem javítani rajta…
Utolsó szerkesztés: 8 éve 4 hónapja Írta: Dögrovás.

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
8 éve 4 hónapja #2470

Miért is nem lep meg, hogy kapott 2 extra képességet. Így már egész jópofa.

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
8 éve 4 hónapja #2544

Khetana írta: Miért is nem lep meg, hogy kapott 2 extra képességet. Így már egész jópofa.

Ezek a képességek eddig is megvoltak, lásd leírás végefelé. Amennyire láttam, a macskaforma alatti tűzgömbök közül az egyiket a meleevel érdemes kezeltetni, úgy forgatni a bosst ill. helyezkedni, hogy őket érje.

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
8 éve 4 hónapja #2635

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
8 éve 4 hónapja #2739

ez is jo lesz sok melee-vel... skorpioban vegig szembol lehet csak utni a bosst. ettol fuggetlenul tenyleg lehet hogy ezzel a formaval erdemes kezdeni, mivel egyben all a raid, siman lehet CDket rotalni es jo sokaig elhuzni az elso format. a sok cicaforma azert sem jo mert akkor tobb addot kell leverni.
ettol fuggetlenul egy sima gearcheck a fight, nem tul erdekes igy elsore. gondolom az utolso fel perc / egy perc azert kemeny lesz heal szempontbol. :)

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
8 éve 4 hónapja #3200

Ez egy gearcheck, a végrehajtási rész nem túl nehéz. A healereknek feltétlenül látniuk kell az adrenalin stacket és a boss energy barját (100-nál tolja az aoet skorpiban) Mi így toltuk tegnap:

1. Skorpió fázis 12 stack után futunk szét, le van zsírozva hogy mennyi Adrenaline stacknál melyik raid CD jön. Spirit Link, Rallying Cry, PWB sorban. 5-6 adrenalintól kezdve nonstop kell spamelni az aoe healt.
2. Cica fázisban kiderült, hogy 4 embert KELL kitenni a boss melee rangeből különben meleebe is szarja a voidzónát ami wipe. Magyarán full melee setuppal ide ne gyere :) Az 5. ugrás után AZONNAL visszarendeződünk 1 pontba a tankra.
3. A második skorpi fázis 5-ig megy, itt már élből mocsok nagyot üt a boss aoeja és van mindenkin egy debuff ami véletlenszerű időtartammal kerül fel, 5mp hátralevőnél ki kell futni 12+ yardra, range monitor kötelező. Felrobbanás, visszafutás. Itt brutál aoe heal spam kell már és raid CDket ismét le kell dobni megfelelő időben.
4. Szétfutás, ez ugyanaz mint a 2-es csak többet sebez a voidzóna, nagyon gyorsan ki kell állni belőle. Ezt is 5ig toltuk. Tovább nem biztonságos, annyi lesz a voidzone trotty.
5. Stack up, skorpi fázis, de mostmár nincs a 3-asban leírt debuff, nem kell futkározni. 5ig toltuk, ide mindenképp kell raid cd a végére, aoe heal spam folyamatos.
6. Szóródás - cica + tűzgömbös fázis, itt már nem cica van hanem gömböcök amik a legközelebbi emberre stackelnek valami szart ami sebez. 6ig kell benne állni és utána valaki másnak kell átvennie, ha ki akarjuk healelni. Ez hasonló a Baleroc Tormentjéhez csak lassabb ütemű és ha kiállsz belőle akkor még tickel tovább egy jó ideig. Ezt spontán csináltuk, második alkalommal mikor ezt láttuk, lement. 2 gömb spawnol, az egyikhez célszerű a tanknak közelebb tolatnia, azt rotálja a melee, a másikat a többiek.

A körminta közepén tankoltuk, mert az nagyban segítette a cica fázis helyezkedését megjegyezni.

Lesz majd videóm róla ha időm engedi végre. A tank povnál szemléletesebb a cicafázis/gömb fázis benne :)
A fázisváltások tehát: 12-5-5-5-5-nél voltak. Ez geartől nagyban függeni fog, később talán 15-5-6-5 lesz és meg is hal majd a gömbök előtt pl. De az is lehet, hogy van valami feltétel ami miatt előbb jönnek a gömbök ha durvább a dps, nem tudom.

Utolsó szerkesztés: 8 éve 4 hónapja Írta: Khetana.

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
8 éve 4 hónapja #3203

nemtom hol tudnék sírni kicsit szóval itt teszem meg....

Ez a fight tükéletes anti feral dps fight:

-Skorpio formában elölről kell ütni a bosst ez persze semmi mert minden méás milinek is előlröl kell ütnie...DE másnak nem változik a rotája kata óta nekem van az egyetlen olyan rotám ami megköveteli hogy a boss háta mögött legyek a shred képességem miatt ami nemcsak a legnagyobbat üt de még növeli is a fő damage forrásom idejét a targeten (Rip). Nem ütöm hátulról: a shredet felváltja a mangle ami pazarlás plusz hamarabb jár le a rip ami még több damage kiesés és még a rotát is nehezebb fenntartani.

Cica fázis: Nahát itt csak nevetni tudtam kínomban nemhogy hamarabb járna le a rip FELSE TUDOM tenni a rippet a 3. kiugrás után anyira gyorsan kell targetet változtatni az előlröl ütéstől ez sokkal nagyobb anti feral dps phase.

és mégis hoztam a 17kás dpst és Little videóján ahogy láttam a végéig nem is nagyon hagyott ott a csapat (kiáltam orbozni meg Tranqzni). Na hogy ez miért van fogalmam sincs....17kás dpst tier 11 kontentben akkor csináltam ha tökéletes volt a rotám hátulról. Vagy enyire buffolták a cicákat 4.2ben (mert buffolták) vagy a bosson van kevesebb armor amivel a blizz próbálja kompenzálni az egyáltalán nem milibarát fightot. Vagy mind2.

És mégis ez a fight minden feral druida álma mert ez dobja a staffot amitól tűzcica leszek ^^


\"Nem az az igazi hős, aki vakon harcol a jóért, hanem az, aki megízlelte a gonosz gyönyöreit és magától rájött, ellen kell annak állnia minden erejével.\"

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
8 éve 4 hónapja #3204

GaiaBlood írta: nemtom hol tudnék sírni kicsit szóval itt teszem meg....

Ez a fight tükéletes anti feral dps fight:

-Skorpio formában elölről kell ütni a bosst ez persze semmi mert minden méás milinek is előlröl kell ütnie...DE másnak nem változik a rotája kata óta nekem van az egyetlen olyan rotám ami megköveteli hogy a boss háta mögött legyek a shred képességem miatt ami nemcsak a legnagyobbat üt de még növeli is a fő damage forrásom idejét a targeten (Rip). Nem ütöm hátulról: a shredet felváltja a mangle ami pazarlás plusz hamarabb jár le a rip ami még több damage kiesés és még a rotát is nehezebb fenntartani.

Cica fázis: Nahát itt csak nevetni tudtam kínomban nemhogy hamarabb járna le a rip FELSE TUDOM tenni a rippet a 3. kiugrás után anyira gyorsan kell targetet változtatni az előlröl ütéstől ez sokkal nagyobb anti feral dps phase.

és mégis hoztam a 17kás dpst és Little videóján ahogy láttam a végéig nem is nagyon hagyott ott a csapat (kiáltam orbozni meg Tranqzni). Na hogy ez miért van fogalmam sincs....17kás dpst tier 11 kontentben akkor csináltam ha tökéletes volt a rotám hátulról. Vagy enyire buffolták a cicákat 4.2ben (mert buffolták) vagy a bosson van kevesebb armor amivel a blizz próbálja kompenzálni az egyáltalán nem milibarát fightot. Vagy mind2.

És mégis ez a fight minden feral druida álma mert ez dobja a staffot amitól tűzcica leszek ^^

Tüzes cicákat mánpedig szeressük:)


"AZ üt elöször, aki igazán nagyot üt, és elöször"
by Argo

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
8 éve 4 hónapja #3215

Ez a videóm is felért

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
8 éve 4 hónapja #3274

Újranézve a videót, van benne egy elég jó elcseszés, mégpedig a 2. spec képességes résznél a tűzgömbök kezelése.
Ezt úgy oldottuk meg, hogy a melee kirohangált és ott vette fel a gömbökből jövő sebződést.
Ez így elég gagyi - nem így kell, hanem úgy, hogy azon a térfélen ne legyen senki, és egészen a bossnál álló meleehez beérjen a sugár.
Igaz, hogy ez egy PTR-es kill, hiányoznak is belőle dolgok, pl nem marad kör, amikor kiugrik a boss, de ez lényegtelen, 6:30-tól van az, amire utaltam:



Ezt vhogy így kellene, azaz ilyenkor az egyik tűzgömböt messze-messze el kellene kerülnie a rangednek, hogy biztosítsa, hogy az tuti a meleebe landoljon, míg a másikkal játszik majd, ahogy illik.
Mondjuk az is biztos, hogy +1 rangeddel sokkal triviálisabb lett volna, akkor még ez a meleet érje a sugár játék se kell kb.

Utolsó szerkesztés: 8 éve 4 hónapja Írta: Classrun.

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy vagy Fiók létrehozása, hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Oldalmegjelenítési idő: 0.405 másodperc
Az oldal motorja a Kunena fórum