normal Lord Rhyolith

Több
12 éve 10 hónapja #1400

PTR adatok és dungeon journal alapján

Kétfázisú harc.
Az első fázisban a bosst nem kell tankolni, helyette lábainak DPS-elésével irányítani kell, amíg páncéljától meg nem szabadul.
A második fázis tank&spank, raidsebződéssel és ami kell.

Jöjjenek első körben a képességek:

Obsidian Armor - páncél, ami a bosst óvja. Csak úgy lehet leszedni róla, ha egy aktív vulkánra vezetik a bosst, amely esetben egy stack leesik, és életre kel. Ezzel ilyenkor végezni kell, különben visszakerül. A boss normálban 80 stack-el kezd ( PTR adat, még változhat ), minden egyes stack csökkenti a bekapott sebzését 1%-al.
Concussive Stomp - egyrészről sebez, másrészről ellök ( ha közel vagy hozzá ), harmadrészről pedig minden egyes alkalommal, amikor ezt megteszi, 2 v 3 vulkán jelenik meg, amelyek közül arra, amelyik aktív, majd rá kell vezetni a bosst, a nem aktívakból pedig láva folyhat időközönként
Drink magma - jó esetben ez az a képesség, amelyet nem tapasztal meg a raid. Amennyiben a boss nincs jól irányítva, elérheti a csata helyszínéül szolgáló kürtő szélét, amelyben bugyog a láva. Ha ezt megtörténik, akkor masszív AoE éri a raidet, amely könnyen wipe-hoz vezet.
Thermal Ignition - néha sebzi a körülötte állókat, és idéz egy adag Fragmentet vagy egy Sparkot ( lásd lent )
Molten Armor - ha lekerül egy stack Obsidian Armor, akkor cserébe kap egy ilyen buffot a boss. Ez csökken minden egyes add-idézéskor. A P2-es sebzését növeli egyébiránt ez a buff.
Eruption - a megjelenő aktív vulkánok sebzik a raidet, amíg azokat a boss el nem tapossa őket. Amikor ez megtörténik, akkor láva folyik ki a kráterekből, amelyeket el kell kerülni.

Lássuk az addokat.

Fragment of Rhyolith - kevés hp-val rendelkezik, de sok jön belőle. Összehúz -> AoE. Ha 15 secen belül nem sikerül őket ledarálni, akkor belerobbannak egy véletlenszerű játékosba ( más források azt írják, hogy az egész raidbe ), aki sebződik annyit, amennyi hp-ja maradt az addoknak
Spark of Rhyolith - egy elementál, amely szépen pulzál és sebzi a közelében állókat. El kell húzni a raidtől, majd focus DPS-el leverni. Itt is számít a gyorsaság, mivel egy kellemes buffot stackel magán : Infernal Rage , amely növeli a kiosztott és a bekapott sebzést is 10%-al, ezt 5secente castolja és gyűjti szépen

Ebből áll a phase 1. A mechanika elég egyszerű - megjelenik a boss, ezt 2 ( esetleg 3 ) melee DPS elkezdi kísérni, és irányítgatni. Itt a kommunkáció kiemelt fontosságú, hogy ugyanazt a lábat ütögessék. Amikor jönnek az addok, akkor azt megfelelően kezelni kell ( AoE ill. elcibálni a raidtől és DPS ) a tankoknak ill. a rangednek, egyébként mehet a boss DPS ( ami majd szépen emelkedik, ahogy egyre kevesebb páncél lesz rajta ). A megjelenő vulkánokra rá kell vezetni a bosst, amely ilyenkor sebez is ugyebár, ezt ki kell healolni. Ha a boss hp-ja leesik 25%-ra, akkor jön P2.
P2-ben a páncélja megolvad és immár lehet sebezni a bosst rendesen, valamint innentől tankolni kell ( ami még fennmaradt páncél, az eltűnik ).
Megkapja az alábbi képességet is:
Immolation - masszív AoE az egész raidre.

Itt egybeáll, tank&spank, BL, nuke.

Fontos részek:
- a boss irányítása. Ezt be kell majd gyakorolni, gyors targetváltás a megfelelő pillanatokban, valamint folyamatos kommunikáció ( érdemes egy embernek irányítani, kijelentenie, hogy 'Fordulunk jobbra', 'Fordolunk balra', 'Épp irányban van' )
- addkezelés. Ez triviális, a megfelelő addokkal a megfelelő módon kell elbánni
- P2-be fordulás úgy, hogy túl sok Molten Armor buff van a bosson. Mivel ez csökken minden egyes add-idézéskor, ezért amennyiben már látszik, hogy a boss hamarosan eléri a 25%-ot, ki kell várni még egy idézést, és csak utána kell átlökni P2-be
- amikor toppant a boss, akkor rajta áll a raiden -> mindenki sebződik, ellök mindenkit, stb. A raidnek így nem árt, ha kitér a boss útjából

HC módról még nincs info, lehet, hogy semmilyen bónusz képesség nincs, csak a szokásos nehezítések.
A fightban elég masszív RND forrás az, hogy a tűzhányók hová is kerülnek. Amennyiben a boss mögé, akkor sokáig tart, míg a boss megfordul, és eltapossa őket, addig pedig megy a folyamatos raidsebződés + debuff halmozás. Ellenben ha jó helyekre pakolja le, akkor sokkalta könnyedebb a harc kontrollálása.

Források:

Dungeon Journal
Angol nyelvű taktikai leírás

Videó:

Utolsó szerkesztés: 12 éve 10 hónapja Írta: Classrun.

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
12 éve 9 hónapja #2301

Én ebből csak azt nem látom, hogyan lehet irányítani a bosst. Ha jobbra akarom fordítani akkor a jobb lábát kell ütni vagy hogy? Számít-e a dps rajta, vagy csak hogy hányan ütik? Ezek nem derültek ki?

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
12 éve 9 hónapja #2302

Három célpont van a bosson - a teste, amelyet a ranged tud püfölni, ha épp semmi dolga, ill. jó felé halad a boss, valamint a két lába. Igen, arrafelé fordul elvileg, amelyik lábát ütöd, azaz ha folyamatosan a bal lábát sebzed, akkor csak és kizárólag balra fog menni.
Van is erre achivement .
Mivel több melee is ütötte az aktuális lábat a vonatkozó videókon, ezért arra a következtetésre jutottam, hogy igenis számít a DPS - nem csak az van, hogy amelyik lába több dmg-t kap, arra fog nyomulni tovább, hanem az is számít, hogy mennyit. Persze lehet, hogy csak azért így oldották meg mind a leírásban, amit linkeltem, mind a videóban, mert nem kellett annyi DPS az addokra, és így ami felszabadult, azt elküldték lábat mosni.

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
12 éve 9 hónapja #2523

ezt az Obsidian Armor cuccot nem vágom..ha 80 stack van, és egyesével esnek le, az azt jelenti, hogy 80 vulkánra kell rávinni a bosst, ha azt akarom hogy teljesen leessen róla? mert az a videó alapján kurva sokáig tartana...


*Minsa=Asmi=Navan*

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
12 éve 9 hónapja #2527

Nem. Az csak annyit csinál, hogy %-os sebzésfelfogást ad.

Akár úgy is át lehet menni P2-be, hogy 1 armort nem szedsz le róla.
Sebezni így is lehet, és hp-függő, hogy mikor jön p2. A jó irányítás csak megkönnyíti a leverését, hisz kevesebb sebzésfelfogáson kell majd keresztülvinni a kívánt sebzést.

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
12 éve 9 hónapja #2530

aha, értem.
erre bossra nekem úgy tűnik a 3 ranged + 2 melee setup lenne a legjobb.


*Minsa=Asmi=Navan*

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
12 éve 9 hónapja #2548

Minsa írta: aha, értem.
erre bossra nekem úgy tűnik a 3 ranged + 2 melee setup lenne a legjobb.

Igazából csak a folyamatosan AoE-ző add miatt jó, van nagyobb mennyiségű ranged, bár azt is le lehet vakarni egy idő után, amikor már felstackelte magán a debuffot eléggé. A melee nyilván jobb a lábakat igazgatni, a ranged meg addozni, de biztosan lehet fordítva is akár.

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
12 éve 9 hónapja #2582

Khetana írta: Én ebből csak azt nem látom, hogyan lehet irányítani a bosst. Ha jobbra akarom fordítani akkor a jobb lábát kell ütni vagy hogy? Számít-e a dps rajta, vagy csak hogy hányan ütik? Ezek nem derültek ki?

Elvileg lesz egy ilyesmi a képernyőn:

Utolsó szerkesztés: 12 éve 9 hónapja Írta: Íz.

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
12 éve 9 hónapja #2605

Írták egy másik taxos oldalon, hogy a stomp ellen véd, ha épp a levegőben vagy ( =ugrasz egyet ), hasonlóan, mint Stonecoreban a trashen. Úgyhogy ezt nem árt bemondani, hogy 'mindjárt jön a stomp', és akkor focus target-bar vagy nemtom, vmi alapján, ugrania a raidnek egyet.

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
12 éve 9 hónapja #2619

Phase 1:

Ebben a fázisban az addokat kell kezelni, illetve a bosst úgy irányítani, hogy lehetőleg ne érje el a platform szélét (akkor ugyanis iszik a magmából ami 35K/sec raid sebzést jelent 3sec-ig) illetve le kell bontani a páncélját azzal, hogy vulkánokba irányítjuk.
Kétféle add van: Fragment of Rhyolith : ez 30 másodperc után felrobban és a magmaradt HPja alapján sebez a raidbe. Ranged lelövi tank tankolja. A másik féle addot Spark of Rhyolith -nak hívják, ez folyamatos AoE sebzést tart maga körül, a tanknak ki kell húznia a platform szélére.
Egy lnfernal Rage nevű buff stackell rajta, ami miatt hamar le kell ölni. A kétféle addot feváltva idézi a boss.
A bosst úgy lehet irányítani, hogy amelyik Iábát ütik, abba az irányba fordul, minél nagyobb benne a DPS annál jobban fordul. Célszerű valakinek „irányítani” hogy mikor melyik lábat üsse a dps, elkerülve az ide-oda csámpázást.
A boss idönként egy Concussive Stomp nevű képességgel (letrappol a földre) ellöki magától a melee rangeben levőket, úgy kell helyezkedni, hogy véletlenűl se a lávába lökjön. Minden ilyen stomp-nál újabb vulkánok jelennek meg, emelyekre rá kell vezetni a bosst. A vulkánokat a boss random gyujtja be, úgy, hogy beleköp.
Ha rálép akkor eltapossa a vulkánt, és csökken a páncélja ( Obsidian Armor , 80 stackről indul a harc elején, minden vulkán csökkenti), így nagyobb sebzést lehet elérni rajta. A vulkánok széttaposásuk után sugár irányban lávát bocsájtanak ki, ami a vulkántól a platform széle felé halad, ezek elől ki kell álni, ellenkező esetben csúnyán sebeznek!
Mindíg amikor a boss belelép egy aktív (lásd fentebb) vulkánba, egy Molten Armor buff stackel fel rajta, ami növeli az általa kiosztott sebzést. Ezt a buffot a boss minden képessége csökkenti eggyel.
Fontos, hogy P2-be úgy menjen át a boss, hogy minél kevesebb (lehetőleg 3 vagy kevesebb) stack legyen rajta, ezt úgy lehet elérni, hogy 30-32%-on megáll a boss lábain a dps amíg le nem esik a Molten Armor buff, akkor gyorsan át kell lökni P2-be.

Phase 2:

25% HP nál leveszi a páncélját, ilyenkor tankolhatóvá vállik, tehát a tanknak azonnal fel kell vennie, a dps-nek meg sos-ban agyon kell vernie. Addokat ilyenkor már nem idéz, de az Immolation nevű képességével szépen lassan kinyírja a tankot.


P1-ben az elején legalább 2 de inkább 3 dps kell a boss forgatásához, hogy biztosan ne igyon a lávából. Nyilván a nerf, és a gear javulásával 2 is elég lesz.
Mivel a Molten Armor-t az aktív vulkánok teszik rá, ha lehet még inaktív állapotában kell eltaposni a vulkánokat (ilyenkor láva sem ömlik belőlük)
A Concussive Stomp vagy bugos, vagy az ugrás hol működik hol nem, néha akkor sem lök el amikor nem ugrik az ember, néha ugráskor is. Tehát mindenesetben úgy kell helyezkedni, hogy nehogy a lávába lökje az embert.


A szar DPS-t nem megmagyarázni kell, hanem javítani rajta…
Utolsó szerkesztés: 12 éve 9 hónapja Írta: Dögrovás.

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
12 éve 9 hónapja #2876

Íz írta:

Khetana írta: Én ebből csak azt nem látom, hogyan lehet irányítani a bosst. Ha jobbra akarom fordítani akkor a jobb lábát kell ütni vagy hogy? Számít-e a dps rajta, vagy csak hogy hányan ütik? Ezek nem derültek ki?

Elvileg lesz egy ilyesmi a képernyőn:

Igen, tegnap pontosan egy ilyet láttam én is, amikor már hullaként hevertem, de a többiek bepullolták a bosst.
Ajánlom a többieknek is, hogy amennyiben nem látták ezt a bart ( és nagy valószínűséggel részt vesznek majd az irányításban ), akkor nézzenek utána, hogy mit rejt le az UI-juk, ne aktuálisan az odakerüléskor derüljön ki, hogy vmi hiányzik.

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
12 éve 9 hónapja #2883

ehhez amúgy kell 2 tank?


*Minsa=Asmi=Navan*

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
12 éve 9 hónapja #2884

www.wowinterface.com/downloads/info19013-RaidMechanicMove.html

vagy barmi mas amivel tudtok cuccokat atpakolni, az legyen fent. nalam szokas szerint kb felig latszodott csak, bepakolodott vmi frame ala.
de latszodott, az biztos. :)

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
12 éve 9 hónapja #2885

Addozás miatt kell 2 tank, az egyiknek a nagyobb addra kell specializálnia magát, amely AoE-t pulzál, és egyre többet sebez + sebződik ( Őt lövi a ranged TOP prióban ), míg a másiknak a kicsikre, amelyeket masszív AoE-ban kell részesíteni, mert 30 sec múltán RND playerbe belerobbannak, ha még maradt hp-juk.
Biztos meg lehet oldani 1 tankkal is, ha pro a tank, de kettővel biztosabban tart aggrót a szanaszét spawn-oló addokon, és jobban kezelhetőek.
P2 valóban csak 1tankos.

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
12 éve 9 hónapja #2915

1 tankkal csináltuk, és 3 melee volt a lábon. én néha segítettem addokban a rangednek.


*Minsa=Asmi=Navan*

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
12 éve 9 hónapja #2929

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
12 éve 9 hónapja #2931

Elsődleges hibaforrások, azaz a gyakori halálok / wipe-ok okai:

- amikor kiömlik a láva, akkor valakit elér, nem kerüljük ki / vesszük észre. Ez potenciálisan 80K felett sebez, ha van rajtad debuff, akkor fixen megöl. Észnél kell lenni és ki kell belőle állni
- túl sok aktív vulkán van, ezek felstackelnek valakin egy rakat debuffot, ami healolhatatlan, ezt ugye jó irányítással lehet elkerülni
- a ranged szétszóródik, itt fontos, hogy a raid egybe álljon, hogy legyen heal mindenkin
- nem mennek le a kicsi addok -> felrobbannak / jön a köv. adag add, konkrétan egy nagy, ami meg AoE-zik -> a tanknak be kell rongyolnia a fején a kicsi addokkal a nagy addhoz, mindent betankolva -> nagyon sok sebzés, ráadásul potenciálisan a raidet is eléri a nagy add AoE-ja -> healolhatatlan szituáció ( főleg ha a kicsik is felrobbannak )
- beér a szélébe a boss, ilyen egyszer volt asszem, amikor már a lábon lévő DPS-ekből 2 is meghalt, egy karakter nem elég egyszerűen az irányításhoz

A többi csak némi gyakorlás, mákolás, a raid NAGYON nem szerette, ha a terület közepén van a boss, mivel elég jól kitakar mindent -> jön a láva, nem veszed észre -> halnak a népek ( vagy legalábbis hírtelen kell 100K heal / fő )

A hihetetlen pro dupla-vulkán taposást 2:44-kor lehet megnézni, mit mondhatnék? Így terveztük. :P

Pár szóban még a boss előtti trash-részről, talán az is idekívánkozik.
Ugye itt egy lejtőn özönlenek lefelé az addok, a végén felrobbannak, fenn pedig áll egy miniboss.
A pull kb úgy ideális, hogy a 2 tank elindul felfelé, szépen, lassan, próbálják felvenni az addokat. Közben egy mounton ülő karakter felvágtat, pullolja a bosst, aki elszalad, több add nem jön. Ezt akár úgy is meg lehet csinálni, hogy egy petet küld fel valaki elvben. A becsapódó meteorokat kerülni kell.
Az addok leküzdése után van két nagyobb mob, ezeket simán le kell ütni, stackelnek vmi debuffot, de dispellelhető + hamar halnak meg az addok is.
A végén ott a miniboss, itt igazából csak arra kell figyelni, hogy a megjelenő addokat kapásból le kell verni, ugyanis, ha ez nem történik meg záros határidőn belül, akkor duplázódnak, és így elszaporodva wipe-oltatják a raidet ( és utána nem is despawnolnak, amennyire láttam ). Ezt érdemes elkerülni.

Utolsó szerkesztés: 12 éve 9 hónapja Írta: Classrun.

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
12 éve 9 hónapja #3079

Frissítettem a leírásomat a tapasztalatok alapján.


A szar DPS-t nem megmagyarázni kell, hanem javítani rajta…

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
12 éve 9 hónapja #3080

Közben nerfet kapott és elvileg sokkal könnyebb forgatni 10esben, majd ezt tartsuk észben ma este.

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
12 éve 9 hónapja #3082

http://www.worldoflogs.com/reports/5xzwe9oe6ycohda7/spell/97234/?enc=bosses&boss=52558
Ezt nyomjuk már le, totál fölösleges ráadásul kétségbeesett mentésekre kényszeríti a healereket, szerintem kb pont emiatt nem lett fele ennyi tryból kill. Én is legszívesebben felpofoznám magamat...

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Oldalmegjelenítési idő: 0.160 másodperc
Az oldal motorja a Kunena fórum