× Jin'rokh the Breaker, Horridon, Council of Elders, Tortos, Megaera, Ji-Kun, Durumu the Forgotten, Primordius, Dark Animus, Iron Qon, Twin Consorts, Lei Shen, Ra-den

normal Dark Animus HC

Több
11 éve 6 hónapja #15651

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
11 éve 5 hónapja #16169

Eljött a nagy pillanat, amire mindenki várt - a raid végül szembenézhet sok hónap megpróbáltatás után Dark Animussal, hősies fokozaton, mindenki legnagyobb örömére!

Az insta legnehezebb bossa azok közül, amelyeknél mi dönthetünk, mikor is vállaljuk be.
Rengeteg fél perc és 2 perc közötti wipe várható, a repair költség az egekben ( engis karater robot miatt ), trükközés és sosem látott setupok; ami csak kellhet.

Először is vegyük át a fightot, mi változott normalhoz képest, lássuk, hogy azon mechanizmusok, amelyek normalban működtek, hogyan is működnek itt, valamint némi agymenés, hogy hogyan is tudjuk végül a bosst a MÉH-re juttatni.

Heroicban a központi Anima gömb ( a nagy piros bigyó, amit meg kell lőni, hogy pulloljuk a bosst ) nem 100, hanem 152 Animát tartalmaz, amelyből 52 pullkor bele is száll a bossba; azaz a pull pillanatába a boss kapásból bejön, nem pedig akkor aktivizálódik, ha belevisszük az első addot.

Így értelemszerűen a bosst máris fel kell venni, már az elején; viszont könnyítés, hogy a boss 2 percig nem használja a Siphon Anima képességét, azaz nem kapásból gyűjti össze a kint lévő addokból a naftát, hanem csak 2 perc után teszi ezt meg.

Azaz a fight egyik kulcsmomentuma az, hogy a 2 perces időlimitet elérve olyan kevés add legyen kint, amilyen kevés csak lehetséges - mivel értelemszerűen minden egyes kint lévő kis add gyorsabb és gyorsabb túltöltődést jelent az boss számára.

További érdekesség, hogy a 10fősben ugyan a teremben megtalálhatóak az inaktív kis és közepes gólemek, amelyek közül a kicsik közül ugyanúgy 12 db aktivizálódik, ellenben a többi 13 is megkapja a maga 4 Animáját ( így jön ki az összesen 100 egység ). Természetesen ez azt is jelenti, hogy ha a boss elkezdi felszipkázni magát, akkor ezekből is kivonja a cuccot -> igen-igen hamar túltöltődik.
A szerencse a szerencsétlenségben, hogy ezeket is meg lehet ölni, és mivel minimális életerejük van ( pár száz ezer ), ezért gyakorlatilag pár ütéssel el lehet őket tüntetni.

A fight kulcsa tehát az, hogy mire a boss 2 perc után elcastolja az első Siphon Anime-t, lehetőleg már az összes alapból aktivizálódott kicsi, valamint minél több inaktív kicsi gólem le legyen takarítva.

A boss rendelkezik még egy kellemes képességes - random módon egy kiválasztott gólemre feltesz egy buffot , amely azt folyamatosan gyógyítja, és az a gólem még ráadásnak nagyobbat is üt.

A sima Anima Ring ( a tankokra pakolt debuff ) pedig nemcsak, hogy megnöveli a bekapott melee sebzést, de még feltesz egy dotot is.

A normálban tapasztalható debuff, miszerint valaki a feje felé kap egy kis tűzgolyót, amely lövöldözi a körülötte állókat, szintén megvan, viszont a bekapott sebzés ( ha nem mozogsz ki belőle ) sokkal több.

Mivel a kis addok igencsak nagy pofonokat osztanak, ha kettő együtt van, és emellé még a bosst is meg kell tartani, miközben az felteszi a tankra a bónusz sebződést ( minden melee ütésre, azaz a kis gólemek által bekapott sebzés is nő ), ezért erősen ajánlott 3 tankot vinni.

A 3. tank feladata lesz, hogy fogja a bosst az elején, és ha képes rá, akkor végig a fight folyamán; erre képes Warrior ( kiugrál a gyűrűből -> nincs debuff ), Monk ( kigurul -> nincs debuff ), DK ( glyphel ).

A másik két tank feladata az lesz, hogy megfogja a 2 nagy gólemet - erre erősen szükség is lesz, mivel előbb / utóbb már csak ezen két nagy add van kint; márpedig ezek Empowered állapotban ( amit a boss pakol rájuk, lásd fent, gyógyít és 24%-al többet sebeznek ) igencsak nagyokat ütnek.

Itt is kulcsfontosságú, hogy a tankoknak meg kell tanulniuk a Massive Gólem nagy ütéseit kikerülnie ( erre van castbar, át kell futni az addon ), mivel ezzel sok healt, és a cserélgetést is meg lehet spórolni.

3 tank egyébként nem jelent DPS-bukást, mivel kezdetkor a boss tank fel szokott venni 1 kis addot, így elég jó DPS-t tud tolni a bossba. Valamint később is, a másik kettő, a magas Vengeance miatt megfelelő DPS-t tudnak produkálni.

Íme némi matek az encounter mellé:

25 kis gólem, fejenként 4 Animával
3 inaktív közepes gólem ( összesen 8 Animát képesek elraktározni, de a fighthoz nem csatlakoznak )
2 nagy gólem ( darabja 36 Animát képes elraktározni )

Nagy golem No.1 = 9 kis gólem
Nagy gólem No.2 = 9 kis gólem
3 db. inaktív közepes gólem = 6 kis gólem

Ez összesen 24 darab kis gólem, az utolsót bele lehet tenni a bossba.

Ebből már látszik is, hogy hogyan is kellene kinéznie a fight lefolyásának:

Pull.
Az egyik tank megfogja a bosst és mellé egy kis gólemet, besétál középre, tankolja.

A másik két tank megfog 2-2 kis addot, ezeket beletöltik 1-1 inaktív közepes gólembe.
A melee megfog 1-1 addot, és külön - külön beletöltik 1 inaktív közepes gólembe.

Ez mintegy fél - 1 percet vesz igénybe.

Ezt követően a két tank fogja, és aktivizál 1-1 nagy gólemet, felhasználva két kicsit ( ezek eddig valamilyen rangeden voltak rajta ).
Az egyik fogja, és a sajátját körbehordozza a teremben, saját maga ( vagy némi segítséggel ) megölögeti a kint lévő kis addokat, szépen töltögetve a saját nagy gólemjét.
A másik fogja, megáll a nagy gólem mellett, és az életben maradt kicsiket szépen odahúzzuk, és ott öljük meg őket.

A melee átmegy a bossra, a ranged pedig segít a full életerőn lévő kis addok elpusztításában ( potenciálisan, ha több melee van, akkor egy marad a nagy gólem feltöltésénél ).

Valamikor eközben egyszer csak a boss fogja, és elkezdni kiszipkázni az Animát a gólemekből.
Jó esetben ekkora a kis gólemek legnagyobb része ( azaz 15+ ) már bele van töltve a nagyobb gólemekbe, így egy tickel nem 25, hanem csak 10 körüli töltetet szerez.

Amint az összes kicsi gólem meghalt, akkor a nagyokat is behúzzuk középre, és a tankok is ütik a bosst.
4 Siphon után a helyzet a következő lesz:

2 Nagy gólem kint ( 32 Animával -> 36al indultak, de a boss már benyelt 4et )
3 inaktív közepes gólem kint ( 4 Animával -> 8ra töltöttük fel őket, de a boss már benyelt belőlük 4et )

Itt érdemes megtenni azt, hogy a 2 nagy gólembe áttöltünk 1-1 inaktív közepes gólemet, mivel így a Siphonnal elérhető mennyiségű gólemek száma (csaknem) megfeleződik ( hp-ja az inaktív gólemeknek alig van, így ez soká nem tart - kifut a tank, leüti az inaktívot, visszafut ).

Ezzel elérhető, hogy a fight mintegy 6 percig is eltartson, a végén már csak 3 Anima / Siphon töltődésű sebességre csökkentve ( az 5 / tick helyett ), amely később csak 2 / Siphon lesz ( az inaktív közepes gólem kiürül ).

Ennyit a matekról a fight mögött, most jönnek a finomságok.

Ha megfelelően csináljuk, akkor a túltöltődés nem okozhat 'akkora' gondot, az általam meglesett videók nagy részénél a boss 91-96 Anima körül járt, azaz még bőven volt 2-3 tick-re elég idő.
Viszont a jelen lévő mechanizmusok erősen problémásak, nevezetesen:

- matter swap. Erre érdemes kijelölni egy rangedet, aki fixen messze áll, így mindig őt cseréli ki. Lehetőleg az illetőnek legyenek ( passzív ) sebzéscsökkentői, és/vagy sok hp-ja ( healer druid, lock ideális ).

- Anima Font . Erről már volt szó, a fejünk felett ott van a jó kis debuff, ami lövi a közelben állókat. Általában úgy szokták kezelni, hogy a raid ( ranged és heal szekciója ) egyben áll, és aki ezt megkapja, kifut jó messzire ( lock kaput használ, stb. ), hogy Ő már ne lövöldözze a raidet. Értelemszerűen ha melee kapja, akkor szívás, de ez esetben is a ranged / heal, akik egyben állnak, legyenek elég messzire, hogy Ők ezt ne kapják be. Fontos a pozícionálásnál, hogy természetesen olyan messzire ne fussunk, hogy távolabb legyünk, mint a Matter Swap-ra kijelölt emberke.

A szokásos módon a Jolt-ot kezelni kell, a bosst ( és a nagy addokat ) szükség szerint cserélgetni kell.

Ha ügyesen csináljuk, akkor simán elfér 3 healer is, lesz időnk ( 6 perc ) arra, hogy kivégezzük a bosst, és a heal igencsak kelleni fog.

BL-t többféleképpen lehet tolni; vagy a vége felé ( ha kevesebb tank / heal van -> több a DPS ), vagy kapásból startkor, mivel ha így teszünk, akkor akár azt is meg lehet tenni, hogy ( 3 tank esetén ) 1 tank egy nagy gólemen kezd, és kapásból aktivizálja; majd ezt követően, elkezd körbejárni, és mind az inaktív kicsiket begyűjti, mind az életen lévő kicsiket meg lehet mellette ölni.
A másik tank pedig, amint felszabadul, át tudja venni, és mehetnek egy másik nagy gólemért; az egyik megmarad a maradék kicsiknek, a másikkal pedig lehet körbe-körbe sétálni.





Érdekes a fight, okos kis mechanikákkal, van mögötte egy jó kis matek is.
Igazából oda lehet állni 2 tank - 2 healerrel is ( ahogy 3 tank - 2 heal vagy 2 tank - 3 heal ), de akkor számítanunk kell rá, hogy mindent tökéletesen kell kiviteleznünk, míg értelemszerűen több tank / heal használata ad némi hibalehetőségre helyet.

A mechanikákat meg kell értenie mindenkinek ( inaktív kis és közepes gólemek levadászása / kezelése ), hogy véletlenül se öljünk meg pl. egy inaktív kicsit, amikor nincs mellette nagy, ezáltal előidézve azt, hogy egy közepes gólem bejöjjön.

Fel kell készülni rá, hogy a wipe-ok 90%-a az első 2 perc alatt történik; ha egyszer sikerül végre letisztítani a termet, akkor a fight nagyban stabilizálódik, lehet figyelni a helyezkedésre, Matter Swap és Anima Font lekezelésére, stb., stb.

Sok sikert!

Utolsó szerkesztés: 11 éve 5 hónapja Írta: Classrun.

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
11 éve 5 hónapja #16170

További tippek:

Ha van rogue, akkor Vele 1tankolható a boss abban az esetben is, ha olyan tankunk van, aki egyébként erre nem lenne képes.
Egyszerűen, amikor megjelenik a ring, akkor a rogue kapja fel azt, és ezt követően a debuffot egyből le is dobja.

Ezen kívül a Matter Swap-ot nem szokták minden esetben dispelezni; amikor leszeded, akkor ugye mindkét célpont sebződik 50%-nyit. Ha viszont hagyod, hogy lejárjon, akkor az, akin rajta van, nem sebződik, ellenben akivel cserélne, 100%; namost, ha ezen utóbbi pl. egy lock, aki soul link pettel alapból is 50%-ot sebződe, akkor nyertél egy GCD-t ( dispel ), és még sebezni se sebez annyit.
Ha az illető (lock) még valami def CD-t is tud mellé tenni, akkor főleg nyert ügyetek van.

3 tank esetében szokták még úgy is csinálni, hogy BL-el kezdenek, 1 tank a bosst +1 addot, a másik 2 tank pedig 3-3 addot; utóbbiak betolnak MINDEN def CD-t, maxra ugrik a Vengeance, le is verik az addjaikat, bele 1 nagy gólembe. Így pár sec alatt kivontunk 6 kis gólemet, indulhat körbe a nagy gólem, felszabadul egy tank.

Úgyhogy alapvetően sok lehetőség van, meg lehet találni az adott setupra legjobban illeszkedőt.

Utolsó szerkesztés: 11 éve 5 hónapja Írta: Classrun.

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
11 éve 5 hónapja #16171

Nekem szimpatikusnak tűnik a 3 tank 2 healer felállás pullkor eltolt BL-el. Ha be tudjuk hozni Rickyt a fightra, akkor lényegesen egyszerűsödik a Matter Swap. Ha jól tudom Rickynek és nekem van a legtöbb HP-nk a tankok után, tehát meg tudjuk tenni, hogy mi felváltva kiteleportálunk egy messzi pontra felváltva és fixen mindig velünk fog cserélgetni a debuffos ember. A csillagkaput használhatja külön az összes többi karakter az Anima Fontra, mert szimbiózissal én is tudom használni Ricky teleportját. Nekem egy 45 seces és egy 60 seces CD-vel rendelkező -20% damage taken spellem van, és talán engem zavar legkevésbé, ha elteleportál valahova, mert az esetek 90%-ában instant spellekkel operálok.
Ebben a gearben, 3 nagyon jó self heallel rendelkező tank és 2 fasza healsupporttal rendelkező dps esetében, ha kevés a 2 healer, akkor valamit nagyon elbaszunk.
Az eddigi pár try alapján úgy érzem, hogy a pull után fél perc és a későbbi pontos helyezkedés a fight kulcsa, minden másnak mennie kellene. Épp emiatt célszerű talán pullkor a BL, 3-3 add a 2 tankon CD-kkel, prepotival és mire lejár a BL, addigra majdnem tiszta is a terep.
Majd kipróbáljuk élesben, hogy mennyire jut rá idő, de elvileg meg tudom oldani, hogy 1-1-1 gombát leteszek melee alá, ranged/heal szekció alá és a teleportkapu alá, és amint letelt/dispelleztük a Matter Swapot, már robbantom is, így kb garantált, hogy 1 secen belül el van kerülve a közvetlen életveszély.


Ne feledjétek gyerekek csak a puffin lekvár ad kitartást és mindent legyőző akaratot!

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
11 éve 5 hónapja #16172

Rundingo írta: Nekem szimpatikusnak tűnik a 3 tank 2 healer felállás pullkor eltolt BL-el.
Az eddigi pár try alapján úgy érzem, hogy a pull után fél perc és a későbbi pontos helyezkedés a fight kulcsa, minden másnak mennie kellene. Épp emiatt célszerű talán pullkor a BL, 3-3 add a 2 tankon CD-kkel, prepotival és mire lejár a BL, addigra majdnem tiszta is a terep.

A 3 tank eléggé alap lesz érzésem szerint számunkra, legalábbis az alapján a pár pull alapján, amiket néztünk anno.
Kérdés a 2 vagy 3 healer - és itt több megválaszolandó talány is van.
Kérdés, hogy mit nyerünk +1 DPS-el, nyerünk -e bármit is?
Nyerünk -e bármit is +1 healerrel?
Mennyi melee fog elférni ( láttam egyébként egy videót, ahol warrior dps veszi fel az anima ringet, kihealolják rajta azt a 180K-t, és kész ), főleg a tekintetben, hogy ne bombázzák szét a raidet.

Mivel egyébként sem dúskálunk rangedben, ezért lock biztosan el fog férni, kell a HS, sokat jelent a teleportkapu is, valamint az, hogy kb. folyamatos multidot / tűzesőt tud tolni, erősen besegít az addozásban is, van pet, ami tud tartani +1 addot, stb.

Ezt majd még kitaláljuk, remélhetőleg lesz idő variálgatni a bosson, 'rá fogunk érni'.

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
11 éve 5 hónapja #16183

Prot pala solo tank Zerg




Setup:

Tank: Prot pala

Heal: Druid, pala

Melee: Fury warrior ( Ő szedi fel az Anima ringeket, 'nyit helyet' a tanknak, ahol ki tud szaladni, így nem kapja meg azt )

Ranged: lock, sp, boomkin, hunter, mage, ele sámán

Látszik, ahogy kezelik az addokat, a log itt van, az is, hogy mennyivel indul, kin mik vannak, stb.

Ugyanez pepitában , kicsit más setuppal ( pl. 2 hunter van ), disc priest POV ( ez egy 'lényegesen' lassabb kill, az első Siphon még simán kimegy, majdnem a 2. is, írtak is olyat a szerzői, hogy azért ment csak le, mert a lock 100% crit trinkete 3x proccolt egymást után a végén - látszik is, hogy ugrik fel a DMG meteren )

Utolsó szerkesztés: 11 éve 5 hónapja Írta: Classrun.
A következő felhasználók mondtak köszönetet: Littleboy

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
11 éve 4 hónapja #16369

Hát haljátok mi 70+ tryt beletoltunk már, persze fele az ilyen 1-2 perces try :D mert vagy össze csuklik a tank, vagy 1 dps nem áll ki az Anima Fontból vagy akármi, de hát a Zerg tax az nagyon zúzos 2.1-2.2 misit kell tartani hogy időbe megöld :S hát nekünk csak 1.8 sikerül 2 perc alatt, 40%.

A pepecselős tax hát az se jobb, amikor a normal taxot követed kisebb változtatással.

Ez a fight őszintén szar mindenhol, 10be 25be, normalba hcba.
Majd ránézünk jövő héten is de ehhez valahogy több craft és kitartás kell mert ezt a bosst idegekkel is nehéz birni az a baj :D!

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
11 éve 4 hónapja #16372

Nekünk sincs több tapasztalatunk, azzal a különbséggel, hogy a zerg taktikát nem is próbáltuk.

A pullon láthatólag elég sok múlik, ezt követően volt már pár try, ami biztatóbb volt, de elhaltak ezek is hamar.

A leírások alapján az első 2 perc a kritikus, a wipe-ok döntő többsége ezalatt áll elő.

Sajnos eléggé setup-érzékenynek is tűnik a dolog, mi végül 3 tank - 2 healer felállással mentünk, viszont emelett az ideális melee-mennyiség 1, max 2 fő.

Ez van, valamit okosodunk majd remélhetőleg a témában, az biztos, hogy 100 wipe fixen benne van alsó hangon a fightban.

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
11 éve 4 hónapja #16379

Hát a Zerg taktikát természetessen mi is 1 tank 2 healer 7 dpsel abból 1 mele, aki pala és ő szedi ki a tankot az anima ringből.
Ugye nekünk ami gáz hogy nincs pala tankunk :S. Igy először Wari tankal próbáltuk, hát azzal szenvedés volt, össze csuklott mindig, a healereknek nagyon kellett pumpálni. Ja és monk, shaman páros healelt.
Most másodszor amikor a Zerg taxot próbáltuk akkor DK tank és monk, priest healer volt, na ez már jobb fel állás volt abból a szempontból hogy a DK tank az azért csak healeli magát mint atom, + a bubik amiket magára rak az is durva bár igy is kapja az ivet nem kicsit. De sajnos ami a nagyobb baj volt a dps, igaz én sem toltam epp valami atomot de sajnos a dpsünk gyenge volt. Mint irtam 2.2 millio körüli raid dpst kellene tolni mi abból 1.8at teljesítettünk!
Fejenként amugy olyan 220k-t kellene teljesíteni, persze ebbe benne van az hogy van aki többet van aki kevesebbet de ez az átlag.

A "normál" taxal meg őszintén nekem az a bajom hogy rohadtul pepecselős... :S.
És annál sem jutottunk sokkal tovább, bár 1x meghaltunk berserkbe felment 100-ra animus energije, bár itt meg sok mulik azon hogy a tank aki a nagy addot viszi azt ne dobálja a matter swap. Nekünk nincs 3. tankunk max az én dk-m ami elég jó gearben van, vagy a monk healerünk off gearje, de valahogy én biztosabbnak érzem a 2 tank 3 healer részt.
Na de nem tudom majd rá nézünk a héten is és kiderül, a zerg tax az biztos hogy felejtős :S!

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
11 éve 4 hónapja #16380

Popov Dániel írta: Na de nem tudom majd rá nézünk a héten is és kiderül, a zerg tax az biztos hogy felejtős :S!

Ott, ha nincs lock megfelelő speccel + trinkettel, akkor közel kivitelezhetetlen sajnos, akkor az elvárt DPS.

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
11 éve 4 hónapja #16423

Na sikerült legyürni!!! :)
97. tryra.
Igaz ennek fele Zerg fele normal tax, de végül Normal taxal öltük, őszintén én nem igazán tudom mit hogy kelett :D mert nekem ez kurvára katyvasz egy fight ezért én csináltam a dps-re ki osztott feladatot és kész.
2 tank 3 healeres 5 dps fel állásban toltuk, majd lesz amugy video is Mage szemszögből ha kész lesz be linkeljük hátha segít!

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
11 éve 4 hónapja #16424

Végül ez a normál tax lett:


Mage szemszögből csütörtökre igyekszem feltenni a videót.

Ahogy Dániel is írta, próbáltuk 1 és 2 tankos zerget, de egyáltalán nem jött be a hihetetlen sok random faktor miatt.
Normálban beszéltük a 3 tankos felállást is, de végül nem próbáltuk ki.

A sima 2tank-3heal bevált, messze sokkal könnyebb volt. Tryoltunk is párat így 20-50% os wipeokkal, majd a fenti videó alapján finomítottunk a taxon, mindenkinek elmondtuk névre szólóan ki mit csinál, mikor melyik kis addra fordul rá, sebzi le vagy öli is meg.
Az elejét kell nagyon meghúzni, hogy pontosan 2 percnél csakis már a boss legyen BL-lel.

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
11 éve 4 hónapja #16425

Gratula!
A fight kulcsa a jó elosztása az egyes robotok kezelésének, amiből sajnos egyes heteken lehetnek problémák ( mi sajnos belefutottunk egy olyanba, ahol ebből vannak gondok ).

Remélhetőleg sikerül behúzni azért hamarosan nekünk is, és lehet Lei Shent büntetni nagy erőkkel.

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
11 éve 4 hónapja #16430

Ahogy ígértem és grat a killhez:

Utolsó szerkesztés: 11 éve 4 hónapja Írta: Pyrorc.

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
11 éve 4 hónapja #16432

Íme egy összefoglaló akkor személyes tapasztalatok alapján:


A matek megtalálható a topic elején, és egyértelműen a cél az, hogy mire a 2 perc letelik, és a boss kitolja az első Siphont, addigra ne legyen kint csak a 2 Massive, valamint 1 kicsi robot, a többi el legyen tüntetve.

Viszonyításképpen az elméleti minimum, amit el lehet érni úgy, az 6 anima / siphon ( 2 a Massive-ből, 3 a közepes, inaktívokból, ill. 1 db kis gólemből, amit majd a boss szépen beszipkáz előbb - utóbb, ennek nincs hely ).

Ha ezt a 6 anima / siphont elérjük, akkor a fight mintegy 6 percig fog tartani.
Ehhez képest, volt egy alkalom, amikor mindenféle malőr miatt 11 animát szlopált ki a boss az addokból; itt 4 perc után összegyűlt a 100, és wipe-oltatta a raidet.
Ez a 2 perc ugye 1.5x annyi időt jelent, amihez ha hozzászámoljuk, hogy az első 2 percben még nincs rajta az összes DPS, akkor a bosson töltött idő megduplázódik.

Érdekesség, hogy hiába toljuk ki a resetet, hétről hétre másképp lesznek a kis robotok, a tekintetben, hogy aktívak -e vagy sem. Így aranyszabályt nem lehet megfogalmazni, a 3 tankos felállásnál mi így csináltuk:


1 tank összes CD-vel 3 kis add pullkor, amelyeket egyből egy Massiveba tölt át ( gyak a nagy roboton áll, és egyből abba teszi át a kicsiket ). Az összes CD az összes CD-t jelenti, ami csak van a tanknak, emellé még kell valamilyen healer CD is ( PS, nagy bubi, barkskin, stb. ). Azt a kritikus, 6-8 secet kell túlélni, amíg a háromból minimálisan 1, de inkább 2 meghal, utána tarthatóvá válik a tank.

1 tank 2 kis addot fog meg, és teszi bele egy inaktív közepesbe. Ezt követően megy a saját Massive-hoz, és aktivizálja azt, egy dps/heal -ről tauntolt addal

1 tank a bosst és 1 kis addot fog meg.

Így látható, hogy marad 5 db kicsi add, amit el kell osztani a raidben. Itt értelemszerűen a melee-re jut 1 ( vagy 2, darabszámtól függően ), Ők szintén beletöltik egy közepesbe a kis addjaikat.

A többit a ranged / heal tankolja, akiknek szintén bele kell töltenie a 3. inaktív közepesbe az addjaikat. Itt, ha pl. sok petes class van ( hunter + lock is van a raidben pl ), akkor meg lehet azt csinálni, hogy csak egyet tolunk be a közepes addba, egy másikat pedig az inaktív kicsikből lövünk bele; addig is a petek eltankolgatják ami rájuk van bízva, és majd valamelyik tank leszedi róluk, és így tölti fel a Massive-ot. Persze csak akkor, ha nem hal meg addig a pet.

A lényeg, hogy mindkét oldalt, ahol a Massive van, szépen össze kell számolni, hogy kijöjjön a 9 - 9 kis add, és ezeket a tank bele is töltse a Massive-ba. Értelemszerűen annak a tanknak, aki a 3 kicsivel a Massive-on kezd, könnyebb dolga van, hisz a másiknak még előbb a közepes addal is el kell szórakoznia.
Ezért a ranged DPS egyik legfontosabb feladata, hogy azt a tankot, aki a közepes add feltöltésével kezd, támogassa -> segítsen neki az elején megölni a két kis addot, majd ahogy eme tank begyűjtögeti a többi kicsit, folyamatosan ölje le róla ezeket, akár aktív, akár inaktív gólemről is van szó.

A tankok meg is foghatnak 1-1 kicsit, amivel sétálnak, hogy több legyen a sebzésük ( és sebződésük ), a lényeg, hogy a 2 perc letelte után minél kevesebb robot maradjon kint.
A 6 az ideális, de szinte semmilyen különbség nincs, ha kicsit elcsúszunk, és 7 anima megy a bossba; viszont a 8 már túl sok, mivel hamarabb jön ki Jolt.

A Joltot a boss 75 Animánál tolja, és mivel 52ről indul, ezért így néz ki a képlet:

Ha 6 animát szed össze periódikusan, akkor így alakul:

52 -> 58 -> 64 -> 70 -> 76 => Jolt

Ha 7et, akkor:

52 -> 59 -> 66 -> 73 -> 80 => Jolt.

Ha 8at, akkor:

52 -> 60 -> 68 -> 76 => Jolt.

Ha 12t:

52 -> 64 -> 76 => Jolt.


Emellett ugyebár a későbbiekben is jobban lassul a boss feltöltődése, mivel a 4. és 8. siphon után kimerül a kint maradt kicsi add ( ha még él, bár erre sok esély nincs ), ill. a közepes is, így, ha jól csináljuk, akkor a legvégén már csak a 2 db Massive-ból szedi ki az Animát, amivel 2-t lép csak.

Nekünk a killen így volt:

52 -> 59 ( itt még 7 ment bele, rá 1 secre lett áttöltve a Massiveba az utolsó kicsi ) -> 65 -> 71 -> 72 ( le lett ölve a kintmaradó kicsi, amiben már csak 1 Anima volt ) -> 77 ( => a Jolt is bejön a képbe ) -> 82 -> 87 -> 92 -> 97 ( kimerült a 2 közepes is, innentől csak 2 anima / siphon gyorsasággal töltődik tovább ) -> 99 -> 101 ( ezt pont nem érte meg a boss )

Ez összesen 5:10, ezt lehet még ugye tovább kitolni úgy, hogy a közepeseket áttöltjük a Massive-ba, 1-1et mindkettőbe, viszont ehhez a tanknak ki kell mennie teljesen a platform széléhez, ráállítani a Massive-ot, mivel ha az inaktív úgy hal meg, hogy egy közepes, de aktivizálható van mellette, akkor abba megy bele, az felkel -> wipe.
Ha jól csináljuk az első 2 percet, akkor lesz elég időnk ( és így elég DPS ) a boss megfektetéséhez. Ha nem, akkor pedig felesleges már ezzel trükközni, hamarabb elúszunk.

A tűzgolyó-kerülgetés még egy központi probléma, ez nagyon sok áldozatot szokott szedni, ezt meg kell tanulni lekezelni.
Emellé a teleport még az, ami potenciálisan halálos, főleg, ha a 2 Massive ugyanazon időben tolja ki ezeket; ilyenkor előbb-utóbb ugyanazon emberke kap kettőt, és fixen meghal.

A helyezkedés végett ezért is olyan fontos, hogy mindig ugyanazon embert teleportálja el ( lock ideális ), Ő legyen a raidtől a legmesszebb. Ha pl. egy tankot teleportál el, akkor az fix wipe, a rajta lévő addok ide-oda szaladgálnak, stb., stb.

A Matter Swap kezelésére úgy kell felkészülni, hogy aki megkapja, és van valamilyen nagy CD-je / immunitása ( shield wall, deterrance, stb. ), akkor kapásból be lehet mondani, így egyből kapja is a dispellt.

A ringekből való szabadításról már volt szó a topicban.

Összességében az első két perc, amin múlik igazából, ilyenkor ha a DPS semmi mást nem csinál, csak segíti a tankokat a kicsik ledarálásában, sem gond; viszont el kell érni, hogy max 1-2 kis gólem maradjon kint eddigre, a 2. perc végére lehetőleg érjenek be a tankok a bosshoz, mehet a BL, és hajrá.

Egyébként tetszetős a fight, van mindig kis variáció ( a robotok aktív/inaktív miatt ) is, kell WSAD, úgyhogy sosem unalmas.

Sok sikert mindenkinek hozzá!

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Oldalmegjelenítési idő: 0.150 másodperc
Az oldal motorja a Kunena fórum