× Jin'rokh the Breaker, Horridon, Council of Elders, Tortos, Megaera, Ji-Kun, Durumu the Forgotten, Primordius, Dark Animus, Iron Qon, Twin Consorts, Lei Shen, Ra-den

normal Lei Shen

Több
11 éve 7 hónapja #14844

Az insta end-bossa, az élő villám-energia maga.
A Thunder King egy platformon várja az elpusztítására törőket, amelynek a négy sarkában 1-1 oszlop van, amelyeket a puszta jelenléte energiával tölt fel.

Olyan nagy hatalmú Őfélelmetessége, hogy élő akkumlátorként szolgál a harc alatt, a különféle mechanikák is ezt mutatják.

Vegyük át ezeket!

A csatatér 4 részre van osztva, mindegyik külső sarkában 1-1 oszloppal. Ezeket tölti fel a boss, ha mellettük áll; és amennyiben kicsit messzebb parkolt le a boss, akkor bizony egyiket sem tölti - helyette egyre nagyobb mennyiségű nature dmg-vel osztja ki a raidet.

Az oszlopok töltöttsége egy 100as skálán mérhető, alapból mindegyik 0ról indul, s ha valamelyik eléri a 100at, akkor erősíti a boss egy képességét, majd resetelődik 0ra.

Így érthető módon akkor járunk a legjobban, ha az oszlopok közül egyiket sem töltjük fel maxra, hanem úgy mozgatjuk a bosst körbe - körbe, hogy max 80-90es töltöttségnél már átsétáljon egy másik zónába.

A raid középre érkezik, a boss pedig körbe - körbe teleportálgat, így eldönthetjük, hogy melyik oszlop mellett pulloljuk is be.

Maga a csata 3 fázisból áll, amelyeket 1-1 átmeneti fázis választ el ( akárcsak Ragnaros esetén ).

Ezek a következőképpen osztódnak fel:

P1: amíg a boss el nem éri a 65% életerőt
P1 -> P2: meghatározott ideig tart, ezalatt a boss sebezhetetlen. A fázis végén a P1-ben legnagyobb töltöttséggel rendelkező oszlopot elpusztítja, a hozzá tartozó negyed használhatatlan lesz
P2: 65%-tól 30%-ig tart. Ugyan ugyanannyi %-ot kell leverni a bossról, mint P1-ben, viszont a bejárható terület csak a 3/4-e az eredetinek
P2->P3: hasonlóan a másik átmeneti fázishoz, a csatatér egynegyede ismét használhatatlanná válik a végén, elpusztul az az oszlop, amely a legnagyobb töltöttséggel bír, s viszi magával a hozzá tartozó területet. Mivel a bosst ezt követően is vinni kell majd erre - arra, ezért arra kell törekedni, hogy ez a terület a korábban elpusztulttal szomszédos legyen, így egybefüggő, nagyobb helyünk legyen az utolsó fázisra.
P3: 30% -> 0%. Még kevesebb terület, még több spec képesség-erősség.


Minden egyes átmeneti fázis után az oszlopok töltöttségi szintje nullázódik.

Elsőként vegyük át az oszlopokat:

Északi:

Static Shock - felkerül egy debuff, amely lejártakor sebez 1M-t, elosztva azok között, akik 8 yardon belül állnak. Értelemszerűen össze kell futni. Ha az oszlopot túltöltjük, akkor minden egyes 100ra töltés után +1 ember kapja meg a debuffot.

Keleti:

Diffusion Chain - szokásos chain lightning effekt, terülni kell, hogy ne pattogjon, mert egyrészről egyre jobban fájni fog, másrészről pedig akit sebez, annál megjelenik egy kis add, amit le kell verni. Értelemszerűen az a legjobb, ha mindig csak egyvalakin pattan egyet. Minden egyes alkalommal, amikor az oszlop túltöltődik, a megjelenő add(ok) egyre erősebbek lesznek.

Déli:

Overcharged
- kidob egy debuffot valakire, aki mozgásképtelenné válik ( de cselekedni továbbra is tud ), és 6 sec múlva az illetőtől egy AoE sebzés indul ki. Az illető közelében található egy biztonsági zóna, aki ezen belül áll, arra nem hat az AoE. Aki viszont ennyi idő alatt nem tud odafutni az illetőre, az bizony sebződik és 3 sec stunt kap. Minél több alkalommal túl van töltve az oszlop, annál több ember kapja meg a debuffot.

Nyugati:

Bouncing Bolt - megjelenik egy paca a földön, amibe belelő a boss. Ha úgy érkezik le a lövés, hogy nem áll benne senki, akkor megjelenik ott egy add. Minimálisat sebez, úgyhogy elég, ha egyvalaki beleáll, és felveszi, így kerülve el, hogy az add megjelenjen. Túltöltöttség esetén több lövés megy ki.


Amennyiben a boss valamely oszlop mellett áll, akkor a fenti képességek egyikét kapja meg.

Mindezek mellett még fázisonként a következők jönnek mellé:

Decapitate - a tankra teszi, akit ezt követően le kíván fejezni. Alapból 4.5M sebzést tol ki, de ez a távolság arányában egyre csökken. Nem meglepő módon, a tanknak, aki megkapja, el kell szaladnia (20 yard már elég, de minél messzebb, annál jobb ), a másiknak pedig le kell tauntolnia a bosst, hogy az ott maradjon mellette. Utána az első tank visszajön és várja, hogy mikor kell visszavenni hasonló okokból a bosst. Kap egy debuffot is az illető, úgyhogy amíg az le nem jár, nem tankol. Utána adott esetben visszaveheti, s kaphatja Ő folyamatosan a lefejezést, így garantálva, hogy csak 1 tanknak kelljen elszaladgálnia, ha pl van egy warrior / monk, akik mobilisabbak.

Thunderstruck - kidobja a fegyverét, amely közelében állók erősen sebződni fognak. Minél messzebb állsz, annál kevesebbet -> aki ott áll mellette, fusson el.

Crashing Thunder - sima void zone, 45 secig van ott, addig sebez. Ki kell belőle állni.


Az első fázis tehát pofonegyszerű: a kiválasztott oszlop mellett pulloljuk a bosst, itt itt tartjuk, amíg az oszlop energiája fel nem mászik 90re, majd elkezdünk Vele körbe - körbe mászkálni. A további oszlopokat csak 80ig töltjük fel, s mire a 4. oszlophoz érünk, addigra le kell verni a bosst 65%-ra, az utolsó oszlop töltöttsége nem haladhatja meg az első, kiválasztott oszlop energia-szintjét ( 90 ).

A tankok szaladgálnak, ha kell ( a társuk tauntol ), a void zone-kból ki, a fegyvertől elfutni.
Az egyes negyedekben az ottani képességeket kezeljük.

Amolyan bemutató fázis, ismerkedünk a boss képességeivel.


Jön az első átmeneti fázis.
Itt a boss használja az összes oszlop képességét, ezért kulcsfontosságú, hogy legyen annyi DPS, hogy egyik oszlop se töltődjön túl, ne kelljen dupla debuffokkal és egyebekkel foglalkozni.
A raidet úgy kell elosztani, hogy a healerek le tudják fedni a területet (=ők állnak majd bent, a terem közepe felé ), a többiek pedig elosztva az egyes negyedekben. 10 fő esetén 2-2-3-3 elosztásban el lehet foglalni a területet. A saját negyedéből senki se megy át a másikba, bár a tankok állhatnak két terület határán, ami azt is jelenti, hogy pl. az Overpowered esetben akik ott vannak, azok ráfutnak az illetőre, a többiek stun-ra számíthatnak 3 secig, ha eléri őket.

Ha letelt az idő, ami erre van szánva ( 45 sec ), akkor kezdődik a következő fázis.

A legjobban túltöltött oszlop elpusztul ( érdemes arra koncentrálni, hogy innen indítsuk a csatát ), a többi töltöttsége resetelődik, a boss pedig a következő képességeket kapja:

Fusion Slash
- a tankra üti, aki hátrarepül, és kap egy debuffot is. A társa tauntol, és figyel rá, hogy ha majd rá kerül az ütés, akkor ne repüljön le a platformról.

Summon Ball Lightning
- megjelenik egy rakat add, ami elkezdi ütni a raidet. Ide - oda ugrálnak az emberekre. Össze kell futni, majd AoE.

Ligtning Whip
- odavág a padlóra, ki kell állni belőle. Ezt követően ottmarad egy sebző rész, amin ha átgázolsz, akkor sebezni fog. Ha átugrasz rajta, akkor nem sebez, el kell kerülni. A villámos ütés ez a videóból, ami után a villám-jel marad a padlón.


A fázis hasonlóan az elsőhöz abból áll, hogy körbehordozzuk a bosst, és megbirkózunk az egyes oszlopok aktuális képességeivel, miközben figyelünk arra, hogy ne (nagyon) töltsük túl az oszlopokat. Mivel sokkal kevesebb helyünk lesz, ezért óhatatlan az, hogy valamelyik oszlop mégis túltöltődik, ezt le kell kezelnünk.
Lehet trükközni azzal, hogy pl a bosst kicsit tovább tartjuk oszlop-mentes állapotban, és az AoE-t kihealoljuk, ill. a BL-t eltolva megpróbáljuk úgy kihúzni ezt a fázist, hogy egyik sem töltődik fel 100ra.


Ha a boss eléri a 30%-ot, ismét jön egy átmeneti fázis.


Itt hasonlóan kell felállni, mint az előzőben, annyi különbséggel, hogy már csak 3 platformunk lesz, amin ott lehetünk.
Potenciálisan vagy könnyebb az elsőnél, mert többen vagyunk kevesebb helyre lekezelni a dolgokat, vagy pedig nehezebb, mert túltöltöttünk 1-2 oszlopot.
Ha a 45 sec letelt, akkor jön az utolsó fázis.

A boss ismét variál a képességein:

Overwhelming power
- debuff, amit a tank kap. 10 stack magasságában cserélni kell.

Violant Gale Winds - a Ji-Kun képességéhez hasonlóan egy szél, ami megpróbálja lefújni a playereket a platformról. Nem szabad leesni, miközben ez sebez is; érdemes együtt mozogni, és mozgás közbeni AoE heal-ben túlélni ezt a részt.

Ezen kívül megmarad a Thunderstruck az első, és a Summon Ball Lightning + Whip a második fázisból. Azaz el kell szaladni, ha eldobja a fegyverét, annak közeléből, miközben azt is el kell kerülni, hogy a Whip csapása elkapjon, és a megjelenő addokkal is kezdeni kell valamit.

A szél egyre növekvő sebzésű debuffot is tesz fel, így egyfajta soft enrage is bent van, az egyes szelek egyre többet és többet fognak sebezni.
A cél a boss bedarálása, mielőtt az végez a raiddel.

Itt már nem tölti a boss az oszlopokat, így maradhat egy helyben végig.

A csata előtt el kell dönteni, hogy mely oszlopokat ( és milyen sorrendben ) semmisítjük meg.
Ez akár raid setuponként is más lehet, pl. sok melee-vel sokkal kellemetlenebb a chain lightning effekt.

Amennyire láttam, a Nyugati oszlopon kezdik a pullt, így kikapcsolnak némi raid-sebződést, és nem kell ide-oda futkosni P2-től, hogy felvedd a robbanásokat.
Másodiknak a délit csinálják, hogy ne legyen rootolás és stun a raidre, mert az elég sok kieső heal / dps, és adott esetben nem is tudsz kimozogni mindenből.

Íme egy videó:




Tank POV, látszik a pull előtti készülődés, BL P2-ben van:
Látszik, hogy trükköznek a boss ki/be rángatásán P2 utolsó oszlopánál, hogy nehogy az töltődjön túl, ilyenkor kezdi el faragni a raidet a boss. A range check mellett, bal oldalt látszódik az energia-töltöttség a kis bar-on, az aktuális oszlop tekintetében.





3 heal, 2 tank, 5 DPS.
Érdemes monk healert vinni, az AoE heal + dps kombó miatt, P2től jó szolgálatot tesz.

Utolsó szerkesztés: 11 éve 7 hónapja Írta: Classrun.

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
11 éve 7 hónapja #14863

P2 ben végül is jo lett az h tultöltöttünk meg 1 oszlopot de legkozelebb egy olyat töltsünk túl ami a masik mellett van és ne átlóban mert ugy bővebb helyunk marad. /kivéve akkor ha igy az aoe healek miatt az h beszorultunk még jol is jött:)


"AZ üt elöször, aki igazán nagyot üt, és elöször"
by Argo
Utolsó szerkesztés: 11 éve 7 hónapja Írta: Mégöt.

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
11 éve 7 hónapja #14864

Jaja en is ezt akartam mondani. Teljesen jo volt igy minden, az aoe healek miatt ugyis ossze kell allni => felesleges szorodni.


Doh.

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
11 éve 6 hónapja #15116

Hiánypótlás:

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Oldalmegjelenítési idő: 0.123 másodperc
Az oldal motorja a Kunena fórum