- Omnislash Horde - Arathor EU
- Fórum
- Nyilvános Fórum
- Tactics & Guides
- Egyéb leírások
- Külső linkek általános raidelés témakörben
Külső linkek általános raidelés témakörben
- Minsa
- Témaindító
- Nem elérhető
- Admin
- Skadoosh!
- Hozzászólások: 1708
- Karma: 105
- Köszönetek: 348
by Classrun (2011. 03. 10.)
Nem találtam még topicot ennek, tegnap erről az írásról beszéltem:
http://www.paragon.fi/blogs/rng-not-excuse
Paragonos gyerek írása az RND-ről, ill. nem is teljesen a randomról, mint olyanról ( sokmindent értünk véletlenszerűség alatt, akár csak az egyes proccoló dolgokat, amelyek +DPS-t jelentenek, egészen az encounter alatti véletlenszerű bizbaszokat ), sokkal inkább arról, hogy sok esetben feljön a 'Baszki, ez kivédhetetlen kombó volt, nem az én hibám, hogy meghaltam, ez egy fos boss, stb., stb.'.
Érdekes írás egyébként, tartalmaz igazságokat.
UPDATE: Casenak megígértem, hogy lefordítom, íme a fordítás. Sok helyen inkább a dallamra figyeltem, mintsem a szövegre, de úgy gondolom, hogy a lényeg, amire az illető rá kívánt mutatni, átjött, ami célom volt a fordítás folyamán. Lentebb olvasható.
Bő lére eresztem mondandómat, mert minden egyes alkalommal, amikor azt látom, hogy vki azt mondja, hogy nem volt szerencséje ( vagy az RND-t emlegeti ) felbasz. Valószínűleg az összes raider hallotta már a a ’nem volt szerencsém, lófaszt se tudtam csinálni ellene’ joker kifogást jópárszor egy raid alatt, és azt kell mondanom, hogy csaknem az összes esetben, amikor valaki a balszerencsét okolja, és jelöli meg wipe-faktorként, egy kibaszott idióta. A lényeg – utálom, amikor vki a szerencsét hibáztatja. Ami elbaszódhat, az elkúródik, ez tény, de azzal a magatartással igenis kezdeni kell valamit, mikor belekerül a szar a ventillátorba, hogy az emberek azt mondják: ’Bazdmeg! Ennek nem szabadott volna megtörténnie! Hogy a rákba kellett volna ezt túlélni? Ki lehet ezt védeni egyáltalán?’
Jó példa a nerf előtti Alakir 25ös HC phase 1, ami a legdurvább skill-check dolog volt ebben a tierben. Olyan effektek szerepeltek a harcban, amelyekre nem volt 100%-ig pontos időzítés. Alakir Electrocutet castolhatott a tankra, amikor épp Wind Burstot kellett volna neki ( a timer szerint ), tönkrebaszva a raid terveit. Együtt kellett élned a randommal – a tanknak forgatnia kellett a bosst, ami abban a pillanatban idézte a tornádókat, amelyek így máshol jelentek meg, mint fél perccel korábban, amivel egyidőben lightning strike némi wind bursttel fűszerezve is beköszönt. És ez csak hab a tortán – ha ez még nem is történik így, mindeközben a fél platform használhatatlan és minden egyes raidtagnak azon kell filóznia, hogy az Ő és a többiek pozíciója miként is viszonyul egymáshoz az adott pillanatban, hogy ne végezzen ki másokat a következő másodpercben.
Egyszóval, az egész egy kibebaszott rémálom. Napokig wipeoltunk ezen a részen mindenféle előrejutás nélkül. Pull után 3 ember fixen meghalt 30 secen belül. Nagynéha átjutottunk P2-be úgy, hogy csak tucatnyi halottunk volt. És mást se csináltunk, csak ezt gyakoroltuk napokon át. A többi guild még csak nem is próbálgatta ezt a ’RND szarfos bosst’ ( egy idézet az egyik world top10 guild raid leaderjétől ).
És egyszer csak egyik pillanatról a másikra minden passzolt. A pullok 80%-ában átjutottunk P2-be és immár minden kontrollálva volt ( nem volt túl sok halott, stb. ). Az emberek könnyűszerrel túlélték azt, ami egy nappal korábban megölte őket. Olyan dolgokat, amelyeket a legtöbben ’pech’-nek tituláltak volna ( ’rossz szerencse’ ), ’rossz’ időzítése a tornádóknak, lighting strikeoknak és wind burstnek. Azt gondolnád, hogy ez csak azért volt, mert addig nem volt szerencsénk, majd hírtelen minden klappolni kezdett és beütött a mákszéria? Fenéket. Megtanultuk kezelni a dolgokat, úgy játszani, hogy elkerüljük azon helyzeteket, amelyek fixen túlélhetetlen szituációkhoz vezettek volna.
Az egyik kedvenc példám ICC-ben volt, ahol Prof Putrinál mindkét goo téged jelölt meg ( egyszerre kellett volna elfutnod + nem tudtál mozdulni ), és úgy érezted, hogy ez egyszerű balszerencse és nem tudsz vele mit kezdeni. A illető meghalt, mert a raid nem teljesített megfelelően. 100%-ig biztos vagyok benne, hogy valaki nem használta a guardian spiritet / pain suppressiont / sacrifiset / bármit, amivel segíthetett volna. Ha mindegyik ilyet felhasználták már, akkor mi van? Ezért van combat resed. A raid túl tudja ezen dolgokat élni, ha jól játszanak. De miután a CR-eket elhasználtad olyan emberekre, akik ostoba, elkerülhető dolgokban haltak meg, majd előáll a fentebbi helyzet, és wipeoltok emiatt, a legtöbbekben mégis a ’rossz szerencse’ gondolat merül fel. Nem látták, hogy a nem kielégítő játék vezetett ide, az, hogy felhasználták a CR-t. Csak az volt a szemük előtt, hogy mi történt, az előzményeket, hogy mi is vezetett ide, nem látták.
Tisztázzuk: a pech, mint olyan, igenis létezik. De csak és kizárólag nem azért wipeolsz, mert nincs szerencséd – azért wipeolsz, mert nem tudod kezelni. Tisztában vagyok vele, hogy nem egy átlagos raider vagyok és a raid, amiben játszom, tele van kiemelkedően jó játékosokkal. De amire rá kívánok mutatni, hogy nem lehet csak az RND-t okolni. Tanuld meg elkerülni azokat a dolgokat, amelyek ilyen szituációkhoz vezetnek.
Mi arra ösztönözzük a játékosainkat, hogy mutassák meg, mondják el, hogyan is sikerült elkerülniük a dolgokat s ezzel magunk felé billenteni a mérleget az adott fightban, amikor valami váratlan történt és a raid végül túlélte. Elég általános, olyasmit hallani, hogy: ’Láttad, mit csináltam? Elég beteg, de működik, kurva vagány!’ vagy ’Láttad, hogy mentettem meg a raidet a wipetól ott, ahol Te felsültél ( és ahol a legtöbb ember azt mondaná, hogy ’pechem volt ezzel a kivédhetetlen kombóval’ ), egyszerűen csak azért, mert én jobb vagyok, mint Te??’ a TeamSpeakunkön. A megváltozott helyzetekre való jó reagálás olyan tulajdonság, ami egy jó játékost kiválóvá emel, és olyan, amit egy guild vagy raid vezetőjének bátorítania kell.
Természetesen nagynéha vannak olyan dolgok, amikor bármennyire is tökéletesen is játszol, nem tudsz elkerülni. Ezek a helyzetek azonban nagyon – nagyon ritkák, és ilyenkor nem tudsz mást tenni, mintsem megvonod a vállad, de ami fontos – veled van a hiba, ha ezek a helyzetek heti néhány alkalomnál többször fordulnak el.
*Minsa=Asmi=Navan*
Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Classrun
- Nem elérhető
- Moderátor
- Tibi az Arathorról
- Hozzászólások: 2499
- Karma: 49
- Köszönetek: 115
Találtam egy ilyet is, ill. küldték, még nem ismertem.
Érdekes benne a 4.1-es választóvonal, mint olyan, lehet csemegézni, kicsit jobbnak tartom, mint a simcraftot.
Raidbots
Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Classrun
- Nem elérhető
- Moderátor
- Tibi az Arathorról
- Hozzászólások: 2499
- Karma: 49
- Köszönetek: 115
Véletlenül belefutottam egy érdekes topicba az MMO-n, a neve:
a 4.3as patch még csak 8 hetes
.
Az egész kiindulási pontja irreveláns, hogy van, aki már új contentet szeretne, pedig még csak ennyi idő telt el, nem is ez az érdekes.
Sokkal inkább, amit utána írogatnak, összehasonlításképpen.
Álljon itt egy friss wowprogress statisztika:
Encounters
Beth'tilac:
24234 (87.15%)
Lord Rhyolith:
20879 (75.09%)
Alysrazor:
15624 (56.19%)
Shannox:
27367 (98.42%)
Baleroc:
19864 (71.44%)
Majordomo:
14126 (50.80%)
Ragnaros:
7989 (28.73%)
H: Beth'tilac:
932 (3.35%)
H: Lord Rhyolith:
2460 (8.85%)
H: Alysrazor:
1235 (4.44%)
H: Shannox:
5368 (19.30%)
H: Baleroc:
829 (2.98%)
H: Majordomo:
899 (3.23%)
H: Ragnaros:
17 (0.06%)
Azaz, a wowprogress által egyáltalán követett guildek majdnem mindegyike megölte már Shannoxot ( 98.42% ), és még Ragnarost is ledarálta több, mint az egynegyedük ( 28.73% ).
Mindeközben csak 8 hét telt el, szóval a content élettartamának még a felét sem értük el (???, itt ugye csak tippelni lehet, hogy mikor is lesz 4.3, ha hamar jön, akkor is max a felénél vagyunk ), de Majordomot is már a guildek fele ölte, másszóval a WoW PVE részével foglalkozó részének már fele "látta" Ragnarost élőben ( megölni ugye más tészta, és ez is ugye némileg fals, mert biztos van olyan a guildben, aki nem látta még, pedig a guild már ölte, de ettől most tekintsünk el ).
Másrészről mostanra már a napizásos rész kb. véget ért, elvileg asszem 4 hét alatt lehetett megcsinálni ( talán 30 v 31 nap? ) a full Molten Frontot, nem kell tovább menni, ha ma sikerül letolni a hiányzó mobot, akkor még a meta-achivement is meglesz többeknek a guildben, pedig én magam is csak későn ( talán 2 hete ) kezdtem el ezzel foglalkozni.
Szóval az kijelenthető, hogy a casual tartalom kezd kimerülni - legalábbis ami a napizást illeti.
Mindeközben, így, nyolc hét után, a nehézség, úgy látszik, egész jól be van lőve.
Egyrészről még mindig csak 17 guild ölte le HC Ragnát a világon ( = a TOP10 guildeken kívül még mindig van kihívás, sőt, számukra is, mivel a meta-achivementet még náluk is kevesebben teljesítették ), így van min dolgoznia még az elitbe tartozó guildeknek is, másrészről már ennyi idő is elég volt a raidelő guildek felének, hogy tryoljanak párat Ragnán ( a felük pedig le is ölte ).
A statisztika persze összevont 25 / 10-esről szól, itt lehetnek eltérések, de egy kis kitérőt teszek még a HC módok felé, aztán írok még egy magánvéleményt az egészről.
A HC módok ( Shannox kivételével, ahol kb. az látszik, hogy aki letette Ragnát, köv. resetben megölte ) igen - igen kiegyensúlyozottak. Rhyolith csaknem 9%, a többi ennek a fele, Baleroc nehezebb, mint Domo ( erről már beszéltünk, hogy egy csomóan ki is hagyják, mondván, hogy Baleroc még tokent se dob, és durvább a DPS követelménye ), de még Baleroc ( paraszhajszálnyival 3% alatt ) és Alysrazor ( 4.44% ) között sincs hatalmas különbség, másfél százalék, ami itt egyben másfélszer nehezebbet is jelent. Azaz kb. úgy néz ki, hogy HC Shannox < Rhyolith < többi boss < Ragna.
Véleményem szerint ez azt mutatja, hogy a tuning jól sikerült.
Összehasonlításképpen T11-ben kb úgy nézett ki ( nyilván több boss is volt ), hogy exponenciálisabban egyre nehezebbek voltak a bossok - Halfus / Chimeron volt a mostani Shannox, aztán volt pár könnyebb ( Atramedes / Maloriak ), ami kb. a mostani Rhyolith, majd nem úgy, mint most, hogy a többi egy nehézségű volt ( ráadásul 'csak' kétszer olyan nehezek voltak, hanem 15% -> 5-3% ), hanem durván szűkült az olló, voltak ugyan közbeeső bossok ( 9% jelenleg Valiona, 6.7% Omnitron ), de utána exponenciálisabban nehezebb.
Ezt szerintem anno éreztük is - az első bossok lementek 1-2 este alatt, a következőek 1-2 reset alatt, majd az utána jövőkre kellett mondjuk 1-2 hónap. Ez brutális különbség.
Itt a jelenlegi arány a killekben azt mutatja, hogy ha leteszel egy boss, ami az Alys - Betti - Domo - Baleroc körbe tartozik, akkor kb. ugyanilyen időközönként jön majd a köv. killed ( ugyan egyre nehezebbek lesznek a bossok, de több lesz a gear is ). Ez persze 10es esetén nem feltétlen igaz, ezért is írtam szentháromságot, mert 10fősben Bettinél erősen kilóg a lóláb, Ragna után az a legnehezebb, de ez egy globális statisztika, így ilyen oldalvágásokat nem tennék meg jelenleg, tippre lesz is nerfelve majd 10fősben, mint ahogy Maloriak v Valiona is eléggé ölhetetlen volt prenerf 10fősben.
Összefoglalva - jelenleg úgy látszik, hogy a 4.2, bár még csak 8 hete van kint ( és egyúttal - bakker, már nyolc hete kint van ?!?! ), egész jól mutatja a Blizzard casual vs. hard core álláspontját. Már most lehet Ragnán tryolgatni ( a guildek fele már látta ), a HC módok még tartalmaznak kihívást a főboss tekintetében, és az egyes HC killek nem exponenciálisan nehezebbek, hanem viszonylag ugyanazt a szintet mutatják, így nem kedvtelenítve el a raidereket, hogy ok, most ez lement, a következőre akkor 2x annyi kell majd, az azutánira majd 4x annyi, míg a végén 16x annyi kell majd, hanem tudva tudni lehet, hogy folyamatosan tudsz majd haladni, ha az egyik bossnál megütötted a mércét, akkor a következőre is nagyjából ennyi idő kell majd, és le is tudod majd tenni.
Ez jó. Globálisan.
Végezetül egy 10es statisztika a killekről, elvégre mégis 10es guild vagyunk. Az erre vonatkozó konzekvenciát mindenki levonhatja.
Beth'tilac (10):
20497 (77.61%)
Lord Rhyolith (10):
18153 (68.74%)
Alysrazor (10):
13961 (52.86%)
Shannox (10):
22270 (84.33%)
Baleroc (10):
17764 (67.26%)
Majordomo (10):
12785 (48.41%)
Ragnaros (10):
6470 (24.50%)
H: Beth'tilac (10):
451 (1.71%)
H: Lord Rhyolith (10):
1730 (6.55%)
H: Alysrazor (10):
841 (3.18%)
H: Shannox (10):
3910 (14.81%)
H: Baleroc (10):
551 (2.09%)
H: Majordomo (10):
618 (2.34%)
H: Ragnaros (10):
3 (0.01%)
Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Bernatella
- Nem elérhető
- Stone Guard
- Re
- Hozzászólások: 738
- Karma: 24
- Köszönetek: 20
Ez jó kis post. Elküldhetnéd FS-re. De jelöljék meg a forrást, linkeljenek ki a lapunkra is.
Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Classrun
- Nem elérhető
- Moderátor
- Tibi az Arathorról
- Hozzászólások: 2499
- Karma: 49
- Köszönetek: 115
Köszönöm, ahhoz ez még szerintem kevés egyébiránt, meg erősen az én ( mi ) nézőpontunkat tükrözi, nyilván egy olyasvalaki számára, akinek ( raid alkalom, vagy csak skill miatt ) 1. héten megvolt az FL clear + utána 2 hetente egy - egy HC kill, az adott esetben már bizonyára unja a contentet; amit le lehetett ütni, azt lecsapta, maradt HC Ragna, amire meg kb. esélye sincs.Bernatella írta: Ez jó kis post. Elküldhetnéd FS-re. De jelöljék meg a forrást, linkeljenek ki a lapunkra is.
Ott épp ellenkezőleg van, nem folyamatos haladás van, hanem hamar végigfutott a contenten, és most meg veri a fejét a falba kb, az tényleg kiábrándító lehet, ill. unalmas ( első nap 6 boss HC-ban, utána X nap HC Ragna try, biztos nagy örömmel logol be nap mint nap ).
Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Classrun
- Nem elérhető
- Moderátor
- Tibi az Arathorról
- Hozzászólások: 2499
- Karma: 49
- Köszönetek: 115
Íme egy másik, érdekes írás, a
bossok nehézségi szintjérő
l.
Nem annyira lenyűgöző, de melóban át lehet olvasni, azt a 10 percet megéri.
Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Ragingfist
- Nem elérhető
- Stone Guard
- Long live rock n' roll
- Hozzászólások: 470
- Karma: 3
- Köszönetek: 9
Nem tudtam melyik fórumra írjam, majd átrakjátok ha nem jó itt.
Szükségem lenne egy teljesen aktuális és (esetleg) egy ptr alapján összeállított, class dps tabellára..biztos tudjátok milyenre gondolok, csak bamba vagyok és nem találom magamtól.
Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Bernatella
- Nem elérhető
- Stone Guard
- Re
- Hozzászólások: 738
- Karma: 24
- Köszönetek: 20
itt
van
most jött ki új patch notes, arra még nincs frissítve.
Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Ragingfist
- Nem elérhető
- Stone Guard
- Long live rock n' roll
- Hozzászólások: 470
- Karma: 3
- Köszönetek: 9
kösssssssssssssszönöm szépen
még annyi kérdés, hogy a megadott oldalon hová kell navigálnom, hogy legközelebb is megtaláljam az aktuálisat?
Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Bernatella
- Nem elérhető
- Stone Guard
- Re
- Hozzászólások: 738
- Karma: 24
- Köszönetek: 20
itt kezdődik. elvileg frissítik: simulationcraft.org/
Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Ragingfist
- Nem elérhető
- Stone Guard
- Long live rock n' roll
- Hozzászólások: 470
- Karma: 3
- Köszönetek: 9
- Classrun
- Nem elérhető
- Moderátor
- Tibi az Arathorról
- Hozzászólások: 2499
- Karma: 49
- Köszönetek: 115
Egy érdekes
MMO-champion topic
, a vitaindító az, hogy mennyire is éri meg HC-ban raidelni jelenleg.
Maga az indító bejegyzés nem vmi szépen tördelt, nehézkes kicsit, ill. személyes látókört fogalmaz meg ( BC-ben hogyan tolta, majd aztán mi volt Vele LK-ban, Catában hogyan hagyta abba ).
Igazából a hozzászólások között vannak jók, az alapkérdés inkább az, hogy mi is mozgatja a népeket.
Egyrészről igazat tudok annak adni, aki azt mondja, hogy a contentet látta már LFR-en / normálban, mi a különbség?
Többet sebez a boss, genyóbb képességei vannak, és ennyi?
Ez nem feltétlen elég, sőt, gyak csak annyi, hogy ugyanazt látod újra, csak épp előtte bele kell tolnod 50-100-1000 wipe-ot.
Jobb gear - nos, elég jó geart lehet összeszedni csak valor farmból + LFR. Kinézetben kb ugyanaz ( sőt, van transmogizé, szóval még ez se faktor feltétlenül ), a bónusz statokra nem feltétlen van szükséged, ha nem mész HC-ba.
Kihívások / gyorsabb kiégés. Ok, van akinek az nem pálya, hogy normálon végigrohan az instán 1 óra alatt, aztán elmegy aludni, és 1 hét múlva ugyanez. Ellenben az, hogy ugyanazt látod folyamatosan, normal vs HC, ugyanúgy növeli az unalom-faktort. Erről is írnak.
Van benne sok okosság, az biztos, hogy jó érzés letenni egy bosst úgy, hogy megdolgoztál érte, és volt is benne kihívás rendesen ( és az nem az volt, hogy vajh ki fog DC-zni ezen a pullon, vagy ki fog most leesni a platformról ). De az is igaz, hogy ha belegondolok egy igazán nehéz encounterbe ( legyen mondjuk spine HC ), ahol 0 közeli különbség van a normálhoz képest, mégis mi motivál arra, hogy menjek neki és HC-ba wipeoljak rajta 200at ???
Érdekes kérdéseket vet fel a topic, van benne egy adag nyomoronc, szokás szerint, de a kialakuló viták egyes részei kifejezetten érdekesek ( legalábbis számomra ), és elgondolkodtatóak.
Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Classrun
- Nem elérhető
- Moderátor
- Tibi az Arathorról
- Hozzászólások: 2499
- Karma: 49
- Köszönetek: 115
Egy épp aktuális állás a raidbots alapján, ami a WoL-ból dolgozik ( gyak a rankedeket szedi rendbe, és állít fel egy grafikont ezek alapján ).
Jól látszik, hogy mely classok azok, amelyek ( valamilyen okból ) jobban teljesítenek.
10es HC-ra optimalizálva
.
Érdekes, milyen durva az SP, mondjuk itt az is benne van gondolom, hogy van elég sok multidot encounter a jelenlegi tierben.
A rogue / warri kiemelkedése a többi melee közül tippre a fegyverek miatt van - roguek esetében ugye a legendary esetében, míg arms warrioroknál a DW fegyver az, ami hihetetlen durva ( és még buffolják tovább ).
Oldalt van egy Spec Score lekérdezési lehetőség is, alul le van írva, hogy mi is ez.
A grafikon jól torzítja pl azt, hogy az általános buff-célpont (raideken a legendaryval rendelkező fire magek ( ők kapján a focus magicet, dark intentet, stb. ). Most, hogy nerfelve lesznek, majd átállnak a legendaryval bíró lockokra / SP-kre, vagy más specekre, és ott lódul majd meg kicsit a ranked teteje, átrendezve az egészet.
Igazából csak kíváncsi voltam, hogy alaptalanul érzem -e azt, hogy a warrior DPS-e veri a többi melee-t általánosságban ( mindazok mellett, hogy adott raiden nehéz összehasonlítani 2 teljesítményt, de pl. legutóbb Minsa és Máté 100 DPS különbségen belül voltak 1 encounteren, és ranked szinten is ugyanazt hozták így -> a két spec ezekszerint hasonló DPS outputtal bír, míg a warrior esetében nagyobb a ranked küszöb, azaz általánosságban nagyobb DPS-re képes ).
Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Classrun
- Nem elérhető
- Moderátor
- Tibi az Arathorról
- Hozzászólások: 2499
- Karma: 49
- Köszönetek: 115
Berna már feldobta, de én egy kicsit nagyobb overview-t adnék a nerfeletlen DS-el kapcsolatban.
Ami feltűnt, és érdekes faktor számomra, az a heti raidmennyiség az egyes guildek esetében.
Íme hát a wowprogress, 2012 február 1.-jén, magyar guildek állása, TOP 20.
Game is not Over (25 r)
Infinite Cooldown (10)
Grim Funeral (25)
Empty Trash (10)
Renesis (10)
Raging Force (10)
Soul Swap (10 r)
Damned Souls (10)
Omnislash (10 r)
Golden Dawn (10 r)
Reckoning (10 r)
Punishers (10)
BlackRavens (10)
Elemental Gankery (10 r)
Honor and Glory (10 r)
Bloodline (10)
A New Hope (10)
Atrum Reloaded (10)
Insanity (10)
Voodoo People (25 r)
A wowprogressen megjelöltek alapján így néz ki a heti raidmennyiség:
Game is not Over - 5 raid / hét
Infinite Cooldown - 5 raid / hét
Grim Funeral - 5 raid / hét
Empty Trash - 4 raid / hét
Renesis - 4 raid / hét
Raging Force - 3 raid / hét
Soul Swap - 4 raid / hét
Damned Souls - 3 raid / hét
Omnislash - 3 raid / hét
Golden Dawn - 4 raid / hét
Reckoning - 4 raid / hét
Punishers - 4 raid / hét
BlackRavens - 4 raid / hét
Elemental Gankery - 5 raid / hét
Honor and Glory - 3 raid / hét
Bloodline - 3 raid / hét
A New Hope - 3 raid / hét
Artum Reloaded - 4 raid / hét
Insanity - 4 raid / hét
Vodoo People - 4 raid / hét
Ami érdekes, hogy a TOP10-ben van 3 guild, ami 5öt raidel egy héten, ők az elsők, ez teljesen rendben is van, ha a raidmennyiséget, mint faktort a sikeresség mércéjeként is tekintjük.
A maradék 7ből van 4 guild, akik 4 raidnapot, ill. 3, akik 3at raidelnek hetente ( saját bevallásuk szerint ), itt is teljesen jól látszik, hogy 4 raidnap > 3 raidnap.
Innentől lesz érdekes, mivel a TOP10 ( igazából csak 9 ) után ismételten van egy rakat 4 raidnapos guild, 1-2 3napos, ill 1 db 5napos, de az utolsó 3 is még négyet raidel.
Amire rá szerettem volna mutatni, az az, miszerint nem lehet a középmezőny esetében egyértelműen kimutatni azt, hogy a több raidnap eredményesebb játékot, több killt is jelent, mint amire sokszor hivatkoznak sokan. Épp ellenkezőleg - az látszik, hogy van egy réteg, akik nem feltétlen érnek rá annyit játszani, ellenben amikor leülnek a gép elé, akkor igenis hoznak olyat, amivel akár ellensúlyozni is tudják a -X raidnapot.
Persze ez nem jelenti azt, hogy ezen guildekben lévő emberkék verhetik a mellüket, miszerint 'ha én olyan guilden lennék, ami heti 7et raidel, mert lenne rá időm / energiám / kedvem, akkor beférnék a Paragonba is', mivel 3 raidnapon nyilvánvalóan jobban oda is lehet magát tennie az embernek, mint mondjuk 5 alkalommal ( kisebb a fásultság, kevésbé ég ki az egyszeri player, több szabadideje van, jobban éhezik a raidre, a sikerre - a Paragon GM-jével volt egy interjú, ahol elmondta, hogy a content vége felé szántszándékkal egyre kevesebbet raidelnek, így generálva ki a játék iránti 'hiányt', hogy a raiderek már tűkön üljenek, és nagy elánnal vessék bele magukat az új contentbe, és az azt hozó heti 7 raidnapba ).
Egyéb oka is van persze, hogy a kevesebb raidnap felveheti a versenyt a többel, az pedig az encounter design-ja. Elég sok olyan fight volt Cataclysmban, ahol irgalmatlan mennyiségű gyakorlás volt szükséges, magas WSAD igény, vagy épp sok trash. Dragon Soulban ilyenek nincsenek ( legalábbis nem olyan sok, mint korábban ). Az instán belüli közlekedés leredukálja a 2 try közötti időt nagyban, sok helyen nincs is trash ( Warmastertől kezdve ), valamint a WSAD igény is nagyon lecsökkent ( sok helyen mozogni se kell, a talán legvészesebb encounter ilyen szempontból talán Hagara HC - Warmastert direkt nem írom, ott a szerencse faktor inkább, ill. az elég durva DPS check, ami kiganyéz a népek alól -, ahol sokkal inkább a mozgás számít, és nem a DPS / HPS output, ez pl. egy Alakir HC, vagy Alys HC-hoz képest kevés ).
Világszinten nem tudom, hogy ez hogyan van, de gyanítom, hogy vmi hasonló tendencia megfigyelhető ott is.
Összefoglalva - kishazánkban megfigyelhető lett ebben a tierben egy tendencia, amely azt mutatja, hogy van egy játékosbázis ( amely, bár nem is nagy, de mérhető, és nem anomáliaként fordul elő ), akik ugyan kevesebb időt töltenek konkrét raideléssel, de mégis fel tudják venni a versenyt a mezőnnyel, és nem csak saját kategóriájukban ( ha lehet ilyenről beszélni ). Azaz egyértelműen vannak olyan playerek magyar szinten, magyar guildekben, akik igenis skillel / előzetes felkészüléssel / szerencsével / jobb setuppal tudják adott esetben ellensúlyozni a kevesebb try-t.
A WoWProgress adatokat, amelyeket felhasználtam a 'kimutatáshoz', megtekinthetőek az oldalon, a raidnap / hét részt onnan vettem, azok valóságtartalmát nem kívánom boncolgatni.
Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Bernatella
- Nem elérhető
- Stone Guard
- Re
- Hozzászólások: 738
- Karma: 24
- Köszönetek: 20
Jó írás.
Haragszom a wowprogressre. Reálisabb lenne, ha a nerfek valamilyen módon beépülnének a bossokon kapható pontszámokba. Azért csináltam a screenshotokat, hogy legalább ott meg legyenek örökítve a prenerf killeink, mert sajnos valószínűleg be fognak előzni olyan guildek, akik már a nerfelt bossokat ölik.
Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Classrun
- Nem elérhető
- Moderátor
- Tibi az Arathorról
- Hozzászólások: 2499
- Karma: 49
- Köszönetek: 115
Mivel a killek száma meg fog ugrani ennek köszönhetően, ezért erősen látszik majd, ha nerf előtt, vagy nerf után 2-3 resettel ölte le egy guild az adott bosst.Bernatella írta: Jó írás.
Haragszom a wowprogressre. Reálisabb lenne, ha a nerfek valamilyen módon beépülnének a bossokon kapható pontszámokba. Azért csináltam a screenshotokat, hogy legalább ott meg legyenek örökítve a prenerf killeink, mert sajnos valószínűleg be fognak előzni olyan guildek, akik már a nerfelt bossokat ölik.
Tény, hogy ha megölsz valamit a nerf utáni első nap, akkor minimális ( 10-20 pont, ami ilyen 1% ) pontszám lesz csak a különbség, inkább később lesz ez hangsúlyos, ahogy hetek telnek el majd.
Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Mégöt
- Nem elérhető
- Stone Guard
- Télen medve, nyáron tanár szeretnék lenni:P
- Hozzászólások: 672
- Karma: 16
- Köszönetek: 69
Igazából engem nem zavar ha valaki beelőz akár nerf utáni killekkel is
az "érzést" hogy voltunk server 2. és Horda 1. nem fogják tudni elvenni
amikor 8.-ak voltunk sem zavart a dolog föként hogy elötte meg nem voltam olyan guildbe aki akár top 10 be is benne lett volna a serveren.
"AZ üt elöször, aki igazán nagyot üt, és elöször"
by Argo
Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Classrun
- Nem elérhető
- Moderátor
- Tibi az Arathorról
- Hozzászólások: 2499
- Karma: 49
- Köszönetek: 115
Le kellene fordítani, csak van benne pár kifejezés, aminek nem tudom a magyar megfelelőjét rendesen.
Ha lesz időm, akkor lehet, hogy nekimegyek azért, és megpróbálok kihozni belőle vmit.
Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!