× Boss-ok: Imperial Vizier Zor'lok, Blade Lord Ta'yak, Wind Lord Mel'jarak, Garalon, Amber-Shaper Un'sok, Grand Empress Shek'zeer

normal Amber-Shaper Un'Sok HC

Több
11 éve 9 hónapja #13874

A fight marad a szokásos, azzal kiegészítve, hogy:

- a leölt pacák helyén megjelenő tócsa egy adott idő után újra összeáll egy pacává. Ezért a tócsákat folyamatosan fel kell szedni az átalakult emberrel. Jó hír, hogy ez immár kevesebbet gyógyít rajta. Cserébe egy felfalt tócsa sokkal több energiát ad vissza, úgyhogy kivitelezhető az alábbi taktika:

3 tank ( ill. taunt - képes ) karakterrel indul a fight, ahol az egyikük fogja, és az első átváltoztatás előtt tauntolja a bosst ( és ha nem tank, akkor tol CD-ket, hogy ne feküdjön el ). Amikor a már sokat látott lézerezős - kergetős - addidézős fázisnak vége van, akkor eme embert átalakítja a boss.
A fight végéig Ő átalakulva marad, és csak a következő feladata van:

- a bosson növelje ( és le ne essen ) a stack-ek száma
- felegye a pacákat ( azaz ne haljon meg, legyen energiája + ne jöjjenek ezek vissza )
- P2-ben mind a bosson, mind a konstrukton növelje stackek számát

Ez utóbbi nem egyszerű, mivel a debuff 15 secig van fenn, az ütés ( és buff-kiosztás ) 6 seces CD-vel bír, és mivel emellett még kell önmagát szakítania + stunolnia, valamint enni a pacákat, és a boss is mozgatva van, ezért nem kevés gyakorlatot igényel a dolog.
Én magam a normál try-ok alatt már átszoktam rá, hogy a saját szakítást nem egyből tolom, hanem várok vele kicsit, mivel kb. úgy esnek egybe a CD-k, hogy:
Ütés - (ön)szakítás - ütés - (ön)szakítás
Az ütés CD-jére még általában kell 0.5 sec, mikor már szakítani kellene, viszont ha ezt megteszed, akkor 1.5 secig stunolva leszel -> csúszik az ütés. Kivitelezhető az, hogy ilyenkor előbb ütünk egyet, hogy az is CD-re kerüljön, és csak utána csapunk a kettes gombra, hogy szakítsuk a spellünket. Ha ezt megtettük az elején, akkor ezt követően ez már kicsit rendeződik ( késik a saját Amber Explosion CD-je ), és már nem lesz ennyire szoros a dolog.

Tehát a kijelölt emberke végig használja a constructot, a buff-kiosztást CD-re tolja ( a bosson fixen, ha oda tud csapni P2-ben a constructra is, az nagyon jó, ha nem, akkor inkább ne kockáztasson ), és eszi a pacákat a földről.


P1-ben a maradék két tank ugyanúgy átalakul, Őket ugyanúgy ki kell szedni.

Jön P2. Itt ugyanúgy szakítani kell a construct spelljét, és mivel a fixen átváltozott emberkének ez NEM feladata, Ő NEM fogja késleltetni a CD-jét csak azért, hogy ebben besegítsen, ezért értelemszerűen mindenkinek ugyanúgy meg kell tanulnia a kezelést és szakítást ( ahogy normálban remélhetőleg ezt már megtette ).

P2-ben, ha az átalakult emberke már nagyon ügyes, akkor párhuzamosan tudja stack-elni a bosson és a constructon a debuffot, így amikor van kint egy másik átalakult is, akkor Vele együtt a constructon a buff-halmozás gyorsabban tud menni -> gyorsabban végig tud menni P2.

Ahogy eljön P3, akkor a szokásos módon mindenki beszalad középre. Mivel alig lesz kint tócsa, ezért nagy szükség lesz a permanens add-vezető által közben már felhalmozott 40-50-60 buffra.

Itt megy a BL és Nuke.

Heroicban P3-ban ezen túl még kijön 2 gömb , amelyek követnek 1-1 embert a raidből. Ha elérik, akkor wipe ( felrobbannak és mindenkit megölnek ), egyébként pedig ha ez a két gömb egymásba szalad, akkor megszűnnek ( hasonlatosan, mint BoT Council HC-hoz, ott a gömböt a tűzbe kellett belevinni ).
Mivel P3 remélhetőleg elég gyors lesz ahhoz, hogy erre akár még figyelni se kelljen, hamar le lehet ütni a bosst ( amire szükség is lesz, mivel nem lehet túlzottan elhúzni a harcot, hisz az energia folyamatosan fogy az átváltozottaknak, és tócsa már nincs kint ).


Szükséges tehát 2 tank, 1 tauntképes / tankképes ( és akkor az elejétől így tolja ) DPS, aki 'vezeti' az addot végig, 2 healer és a maradék DPS.
Ezen túl pedig már csak gyakorlás kérdése.

Van egy topic erről a taktikáról, ahol kérdezz / felelek módon választ ad egy emberke az összes esetlegesen felmerülő kérdésre.

Itt pl. kiemelik, hogy P1-et érdemes elhúzni, és nem a 3. átváltoztatásnál, hanem minimálisan a 4.-nél forduljunk P2-be.
2-3 pacát érdemes kint hagyni P2-re, hogy legyen elég energia, ne fogyjon el P2 végére, a több construct -> több zabálás miatt. Itt még arra is kitér, hogy pl. érdemes az átváltoztatást szakítani, és 2 konstrukttal tolni, az egyik a bosson végig ( és szakítja az átváltoztatást ).

Ezt még át kell rágnom nekem is, hogy hogyan is működhet ez, mivel lehet, hogy ez is egy érdekes opció lenne.

A Fling-re érdemes úgy csinálni, hogy egy taunt-képes DPS-nek a constructot a Fling CD előtt mindig tauntolnia, így Őt dobja el, nem a tankokat -> maradhat egy helyben végig a boss + add.

Utolsó szerkesztés: 11 éve 9 hónapja Írta: Classrun.

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
11 éve 9 hónapja #14042

Sajnálatos módon a tier egyik legszerencsétlenebbül tuningolt bossa ez, a következők miatt:

P2-ben, ha átalakultál, akkor ugyebár mind magad, mind a Monstrum Amber Explosion-jét szakítani kell.
Namost abban az esetben, ha ez a kettő egybeesik, akkor wipe van - amíg castolod a spellt, addig nem tudod a szakítást tolni, így marad az, hogy saját magad szakítod -> ez viszont stunol Téged, és nem tudsz beleütni a nagy addba -> beér a spell, mindenki kap 500K sebzést, és wipe.

Mivel a boss átalakítása és a Monstrum castja nem egy CD-n van ( az egyik kb. 40 sec, a másik 50 ), ráadásul bónuszban minden átalakulás után előfordulhat, hogy a két timer összeakad. Namost elég kiábrándító, hogy a 3. átalakuló ember fizikailag, önhibáján kívül nem tud szakítani, és egy teljesen jó try egyszerre csak wipe lesz....

Itt ugyan meg lehetne azt csinálni, hogy Ő nem szakít, hanem a fixen átváltozott emberke, viszont ebben az esetben leeshet a bossról a stack, feltételezi, hogy fix átalakult taktikával mész, stb., stb.

Ez eléggé kiábrándító - ráadásul mivel csak (töredék) másodpercekről van szó egyes esetekben, és az első tank - átalakulás is random, így azt sem tudod pontosan, mp-re kiszámolni, hogy mikor is jó a fordulás; P1 végén már laza dupla sebzés van a bosson, és az, hogy ilyenkor most bemegy -e 2 crit, vagy sem, emiatt 1-2 mp-vel gyorsabban/lassabban fordulunk P2-be ( ami gyak eldönti, hogy a Monstrum mikor jön ki -> mikor castolja a spellt -> összeakad -e az átváltozott ember castjával ), kb. kiszámíthatatlan.
Helyesebben biztos ki lehet, csak a végrehajtása nem lesz egyszerű - üti az átalakult nagy add, az mennyit sebez, ütik a többiek ( bár itt lehetne mondani, hogy csak 1vki üsse ), stb., stb.

Ha a 2es gomb a használóját nem stun-olná, akkor ez a gond nem lenne, és kapnánk egy egész jól tuningolt fight-ot, így viszont kerül bele egy adag random is.

Mellé még bejön az is, hogy az átalakult emberek megtartják permanens képességeiket ( pl. a tankok kevesebbet sebződnek, ill. a pala sacred shield absorb-ol ), így a mastery bónuszt is. Namost már Empressnél is látható volt, hogy a tankra tett buff a cement sámánok esetében jó 1.5x sebzést ad, mert hat rá a mastery.
Ez ott annyira nem sarkos, mert mindenki megkapja, és az, hogy az összes sebzésének 5%-át, vagy 8%-át jelenti -e a buff, az mindegy.

Itt viszont az átalakult emberke spec ütése is nature dmg, és nem mindegy, hogy 3M-t üt, mert egy random ember változik át, vagy 5M-t, mert egy cement sámán, magas mastery-vel.
Csak azért tudtunk fordult 1 átalakulással korábban pár esetben, mert Máté változott át (több alkalommal is), és ez annyi bónusz DPS-t adott, hogy sokkal rövidebb volt P2.

A szokásos disc priest szükségességéről nem is szólok, a parazita sebzését absorbolni kell + az add / boss kap jó kis bónusz dmg takent, amit heal-be lehet átforgatni.

Ez egy 10es raiden, kb fix roster mellett iszonyat különbségeket jelenthet.

Egyébként a fight kb. úgy néz ki, hogy:

Egy tank betanulja a párhuzamos stackelést. Szép ritmusban 1 debuff a bossra - kajaevés - 1 debuff az addra - kajaevés - szakítás - goto10, újra ezt, amíg el nem dől a Monstrum.

Emellé kell egy taunt-képes DPS, aki átveszi a Fling-et, mert ha az 1 db tankot dobja el, akkor szopó van, aggro reset után szétüti a raidet.

Fordulni P2-be úgy kell, hogy 3 paca marad lent, így lesz elég bónusz kajálnivaló az emberkének.

P3-ban pedig a gömbök begyorsulnak, ha nincsenek egybevezetve, de kb. mire ez megtörténne, eldől a boss.

Hosszabb leírás majd a videó mellé várható.

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
11 éve 9 hónapja #14043

Ha az a stun nem lenne, akkor szerintem az egyik legjobb HC fight lenne ebben a tierben, igy viszont kb. az egyik legrosszabb. :(

Amugy p2ben harom atalakulast csinaltunk, miutan kiutottuk a harmadik embert, ment a BL es nuke a monstrumra. Kozben atalakul a negyedik ember is, ot mar nem szedtuk ki, meg csapkodja kicsit a nagy addot, de az kb. el is fekszik es mindenki valt a bossra. Egy pacat meg ez az ember is fel tudott enni p3ban.

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
11 éve 9 hónapja #14050

förszt kill videjó:

A következő felhasználók mondtak köszönetet: Skaven

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
11 éve 9 hónapja #14051

Több ponton is szerencsés kill volt. Mivel csak néhány try-on voltam nem vagyok benne biztos, hogy rendben ment volna részemről minden szakítás ha átalakulok. Try-ok közben még játszottam az ui-val, írtam target makrót a pacákra - ennek eredményeképpen váltottam is targetet mielőtt meghalt volna a célpont. Az AoE-t sem használtam minden alkalommal, mikor érdemes lett volna. A lényeg, hogy lement így is.

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
11 éve 9 hónapja #14067

Nem vagyok rola meggyozodve, hogy sok ertelme van aoe-t tolni.

sebeztunk a killen valami 36 millat a pacakba, de ugye ha meghal valamelyik es van a kozelben masik, akkor azt healeli. Emiatt volt laza 4 millio healjuk.
a palak consec-je, norval howling blastja, stb ugyis mennek rajuk, van jopar ilyen effekt, ami azert eri oket, de ha tud rajuk aoe menni, akkor az azt jelenti hogy kozel vannak egymashoz es healelodni fognak ugyis, szoval teljesen foloslegesen ment belejuk a dmg. en kb. akkor hasznaltam aoe effektet, ha segiteni kellett az atvaltozott ember kiszedeseben es volt a kozelben paca is, ilyenkor az atalakult emberrol inditottam a chain lightningot, vagy ha tudtam azt, hogy a pacarol a masodik villam a nagy addra fog menni, nem little-re vagy a bossra. egyeb esetben szinte mindig csak single target ment. ez igy gyengebb dps-t jelent, ha csak a szamokat nezzuk, viszont mivel kevesebb folosleges sebzes van benne, ezert hasznossag szempontjabol elorrebb van az ember.

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
11 éve 9 hónapja #14068

Mielött filóznátok ki volt az az idióta a 1st commentben a videónál. Jelen, én lennék. :) Gz még egyszer a killhez

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
11 éve 9 hónapja #14082

Az 500%-os AoE talenttel bőven az egész területet le tudom fedni. A Rain of Fire instant területre ható dot, 6 secre. Ezt használgattam néha. 2-3 alkalommal lőttem el a Fire and Braimstone-nal eltolt Incinerate és Conflagrate-et, ami minden targeten kisül az AoE range-ben. Ezzel a kombóval single target rotával sebzem a targetemen kívül az 500%-os AoE range-ben mindenkit úgy, hogy a targetem is megkapja a single target DPS-em. Destron ezért ennél a fightnál nagyon megéri az AoE, ami inkább ilyen helyzethez igazított AoE, nem az a rota, amit AoE fightnál tolok.

De sajnos így, hogy hamar meghalt, nem volt elég try gyakorolni, hogy kihozzam a specből amit lehet :)

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Oldalmegjelenítési idő: 0.347 másodperc
Az oldal motorja a Kunena fórum