× Boss-ok: Imperial Vizier Zor'lok, Blade Lord Ta'yak, Wind Lord Mel'jarak, Garalon, Amber-Shaper Un'sok, Grand Empress Shek'zeer

normal Wind Lord Mel'jarak HC

Több
11 éve 11 hónapja #12883

A boss kap egy új képességet, ill. egy meglévő némileg módosul, így az egész encountert egy megváltozott forgatókönyv alapján kell véghezvinni.

A változás a következő:

- eddig, ha egy csapatot sikerült ledarálni, akkor a boss kapott 50% sebzést és sebződést, amely szépen stackelt. Immár ez nincs meg, helyette, ha egy csapat eldől, akkor kap +100% sebzést, és +600% sebződést 30 secre. Értelemszerűen az összes CD-t, BL-t, tank CD-k, stb. ilyenkor kell ellőni

- minden elpusztult csapatot visszaidéz a boss 45 seccel a haláluk után


Értelemszerűen ez több szempontból is változtat a fighton. Egyrészről nincs P1 és P2, ahol P1 az addok leveréséről, P2 a boss kivégzéséről szól.
Ehelyett ciklikusan történik a DPS-elés. A pull után először az addokat, majd egy add-csapat halálakor a bosst, a Recklessness után újra az addokat, majd újra a bosst, stb., stb. kell levezni.

Az addok kill-sorrendje is változik.
Alapvetően a gyógyító addokat nem kell leölni, mert ha visszajönnek, és nincs rájuk elég CC, akkor szépen felgyógyítják a többieket. Hasonlóan a fight elején lehet kint több Amber-Trapper, mivel még nincs wind bomb - azonban később ez nem túl ideális, mivel ha csökken a terület, és valakit becsapdáz, akkor nem lehet kiszedni, ill. ha csapdában van, és utána dob rá egy wind bombot, akkor az ledarálhatja a raidet.

A sorrend ezért valami hasonló:

Amber-Trapper ( ebből az elején max 1et kell csapdázni ), ilyenkor kicsit több a befagyasztás -> Blademaster -> Mender.
Ez több dolgot is magával hoz, ezek sorrendben.

Folyamatosan kell az interrupt, az egész fight idejére, alapban 1 Mendert tartunk CC-ben, a többi végig kint van. Értelemszerűen ez azt jelenti, hogy sokkal több Quickening is lesz kint, azaz az addok többet fognak sebezni, azon túl, hogy HC-ban értelemszerűen többet sebeznek alapból is.
A boss is vastagabbakat üt, viszont sokan ennek ellenére is 1tankolják.

Egybehúzva megy a folyamatos AoE, értelemszerűen. Pullkor érdemes eljátszani azt, hogy nem 4, hanem csak 3 addot CC-zünk, nevezetesen 1 Trappert, 1 Mendert és 1 Battle Mastert. Így, ha leesetek a Trapperek, amelyek prio-ban vannak, 2 add marad CC-ben, ezért a boss nem szedi ki őket, hisz a max 2 addot nem lépjük át.

A Trapperek halála után BL, fókusz DPS a bossra, és nuke, a tank CD-ket tol.

A boss 30 secig van nagyobb sebzés / sebződés buff alatt, ha ez letelt, akkor a BL idejét érdemes arra fordítani, hogy a megmaradt addok hp-ját lejjebb tekerjük. A következő célpont a Blade Masterek.
A BL végén visszatérnek a Trapperek, amelyeket ( akár mind a hármat, de minimálisan kettőt ) CC-be kell tenni.

Itt már bőven átütjük a bosst 75% alá várhatóan, úgyhogy jön a wind bombok kerülgetése.
Tehát a visszajött 3 addból kettőt érdemes CC-be tenni, mivel a több befagyasztás erősen nehezíti a fightot.

Közben ugye a raid már a Blademastereket öli, és érdemes a kint maradt Mendert berántani a raidbe, hogy ha a Blade Masterek elhullanak, akkor csak 2 db CC maradjon már kint, a 2 Trapper, akikre így nem kell ráfrissíteni a CC-t.
Váltunk a bossra ismét, közben a 3 Mendert szakítjuk, megnyomjuk a phew-phew gombot, és jól lefaragjuk az arcát. Közben figyelünk az interruptokra.
Ha végetért a 30 seces burst periódus, akkor immár a Mendereket bántjuk, a felbukkanó 3 full hp-s BladeMaster-ből CC-zünk kettőt, így 2 Trapper és 2 Battle Master lesz kint.

A Menderek előbb - utóbb elkopnak, mielőtt ez megtörténik, érdemes 1-1 Trappert és Blade Mastert kiszabadítani, hogy csak 1-1 maradjon CC-ben, így nem kell őket frissíteni.
Innentől már csak a boss van, persze, akik befagynak, azokat ki kell szedni.

A fight innentől véget is ér, az utolsó Recklessness fázisban a bosst el kell temetni, igazából ha a 3 Mender bejön a burst végén, és felgyógyítja a kint lévő addokat, az is teljesen mindegy, lévén, hogy addokat már nem fogunk ölni, csak a bosst.


A fight kulcseleme itt is a CC-k jól elhelyezése, és a tank életben tartása. Emiatt 3 healer ajánlott, mivel a +600%-os sebzés miatt az enrage annyira nem fenyeget.
Ha mégis, akkor adott esetben lehet dupla-tankolni is.

Videó:

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
11 éve 10 hónapja #13587

Átszabtuk a taktikát, amely a következőképpen módosult:

Az elején a 3 db Trapper CC-zzük, amelyek végig CC-zve is maradnak, nem szenvednek el ( ideális esetben ) semmilyen sebzést.

A maradékból nem CC-zünk semmit sem, hanem figyelünk a következőekre:

Kint van 3 db Mender, ezért minimálisan 3 db interrupt-képes emberkére van szükség. Ebből egy értelemszerűen lehet a tank, 2 tank esetén pedig 1 melee elég is. Az előre egyeztetett módon fókuszba teszi mindenki a saját addját, és szakítgatja bőszen. Mivel a pack előbb-utóbb elhullik, ezért ha újra előjönnek, akkor ismét fel kell őket jelölni, és újra be kell tenni őket fókuszban.

Probléma lehet:

- nincs elérhető távolságban az add, amit szakítani kell
- nem jól állunk ( mögöttünk van ) az add, amit szakítani kell


Mivel kint van mindhárom Mender, ezért ciklikusan felteszik a Quickeninget, egyszerre fejenként mindig 3-3at.
Ha a bosson több, mint 2 van, akkor az wipe, se az AoE-t, se a szimpla ütéseit nem lehet onnantól kihealolni ( már a 2 is sok, igyekezni kell a 0 közeli buff-mennyiségre ).

Ha a BattleMastereken Quickening van, akkor a charge folyamán borítékolhatóan megölnek valakit. Így azokról is folyamatosan szedni kell a buffot.

A tankok számára ajánlott ( ha elérhető ) a magic-szedő glyph ( warrior / DK ), egyébként pedig folyamatos Mass Dispel, valamint a DPS-ek / healerek részéről való buff-szedés ajánlott ( sámán, aki körbetabolgat, van -e valakin, és szedi le, hunter, stb. ).
Ha több potenciális magic-szedésre képes ember is van, akkor az egyiknek érdemes a bossról fixen szednie, egy másiknak csak a BattleMasterekről, egy harmadiknak ( ha van ), akkor a Menderekről. Ill. időközönként Mass Dispel, ami takarítja a maradékot / besegít.

Mivel mind a három BattleMaster kint van, ezért az együttes charge-uk mintegy 400K-t sebez. Amennyiben van rajtuk Quickening, az emberke le van sebződve, stb., stb., ez végzetes lehet, így erősen ajánlott a raidben egy disc priest, aki nézi a timert, és ha vkire kicsapnak, akkor előtte dob fel rá egy bubit.
A személyes CD-ket is lehet erre ellőni, pl. a mage le tudja magáról szedni ice blockal a charge-célpont debuffot, így rá ki se ütnek, hunterek deterrance-el nem sebződnek szintén, warrior die by the sword + def stance, stb., stb.

Amint látható, elég borítékolhatóan egy healer priest mást se fog a fighton csinálni, csak mass dispel + bubikat oszt ki az emberekre, hasonlóan lesznek olyanok, akik végig szinte csak dispelleznek, stb., stb.

A fight menete a következőképpen megy:

Pull, ütjük a Mendereket, közben masszív AoE, mennek az interruptok, mennek a dispellek, kezeljük a charge-ot.
Ha a Menderek lementek, akkor csak a bosst ütjük, amíg rajta van a 600%-os sebződés, mehet a BL + összes CD + potion. Közben a charge-ot kezelni kell, de átmenetileg nem kell se interrupt, se dispel.

Ha a bosson leketyeg a buff, akkor ismét megy az AoE, leöljük a BattleMastereket, majd megint jöhet a boss. Várhatóan ez még a BL ideje alatt lesz, ha van viszonylagosabban erősebb AoE-nk.

Ezt követően hamarosan újra jönnek a Menderek - ezeket újra kell jelölni, megint megy az interrupt, és a dispel. Hamarosan becsatlakoznak hozzájuk a BattleMasterek is, úgyhogy a fentieken kívül már a charge-ra is figyelni kell. Külön öröm, hogy eddire már a Wind Bombokat is elkezdi szórni a boss, úgyhogy lesz mit kerülgetni bónuszban. Ez kb. a legnehezebb rész, a wipe-ok döntő többsége 40-60% környékére tehető.

Ha minden jól megy, akkor elfogynak a Menderek, lehet ütni megint a bosst, majd utánuk a BattleMasterek. Itt még várhatóan mire a Menderek újra jönnek, lesznek még kint BattleMasterek, azaz megint újra jelölni kell és szakítgatni, mivel ha itt felgyógyítják őket, akkor szívás van. Ismét kell figyelni a charge-ra, a dispelre, mindenre.

Jó esetben klappol minden, lemennek a BattleMasterek is, a boss 10% környékén van, és jöhet a kivégzés, a Mendereket már szakítgatni se muszáj, charge nincs, csak dispel kell ( de az is elég, ha a bosson van ), jöhet is a lootolás.

A problémás rész egyrészről a wind bombok kezelése, másrészről pedig a bumeráng elkerülése - utóbbi 300K felett sebez, úgyhogy ha vki mindkét irányban megkapja, akkor eltávozik várhatóan. Egy kevés boss-mozgatás van, ahogy gyűlnek a wind bombok, emellé pedig ott van a bumeráng elől való elugrálás, úgyhogy figyelni kell, hogy az interruptok így is menjenek rendben.

A pozícionálást úgy kell megoldani, hogy azon rangedek, akik nem CC-znek, a bejárat felől maradnak, akik viszont igen, azok középen kóborolnak, de csak és kizárólag ők.
A DPS annyira nem szűk, így lehet 2 tankkal is menni, ill. 3 healerrel, bár tény, hogy 1 tank - 2 healer mellett csak 3 pakkot kell lölni, így a fight maga is igencsak lerövidül, és így több hely marad a végére.

Videó elvileg készült, ott látható, hogy kezdéskor hol is történik a pull, az egyik hunter + lock marad a bejáratnál, mint azok, akik nem CC-znek, a healerek + CC-vel megbízott másik hunter megy középre ( ez kérdés, mennyire fog látszódni ).

Interrupt makró:

/stopcasting
/target focus
/cast Pummel/más spellek
/targetlasttarget

Utolsó szerkesztés: 11 éve 10 hónapja Írta: Classrun.

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
11 éve 10 hónapja #13597

Nyam-nyam, first kill!

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
11 éve 10 hónapja #13598

Littleboy írta: Nyam-nyam, first kill!

Hú, de durván elfogyott a hely a végére, időben még belefértünk volna, de helyszűke volt rendesen.
Jó kis videó, még ha banán nem is volt.

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
11 éve 10 hónapja #13599

a videon jol latszodnak a wind bombok, nalam feleennyire sem voltak lathatoak. gondolom attol is fugg, hogy milyen szogbol nez ra az ember.
sebaj, kb. minden rajta van, amit tudni erdemes, ezzel a taktikaval szerintem elegge konnyu a boss. (na meg jo volt a setup)

a vegen ahogy elkapom a bumerangot ketszer is, mert nem lehet semerre mozogni mar, az eleg szarul nez ki, ezt ne probaljatok ki otthon.

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Oldalmegjelenítési idő: 0.114 másodperc
Az oldal motorja a Kunena fórum