normal Warmaster Blackhorn HC

Több
12 éve 10 hónapja #7242

Pár lényeges különbség van normálhoz képest:

A hajó hp-ja durván megy lefele. Ez jelenti gyakorlatilag az alap problémát, megfelelően kell kezelni a hajó sebződését, miközben bedaráljuk az addokat a lehető leggyorsabban.
A hajó szépen lángra kap és a fedélzetre is átterjed a tűz. Ezt is kerülgetni kell, nyilvánvalóan nem jó dolog beleállni. Ez egyelőre úgy fest, hogy teljesen random, ha épp középen "kettévágta" a hajót a tűz és különválasztja a raidet, akkor elég kellemetlen lehet lekezelni az onslaught-ot (nagy lila paca). A barrage (kis lila paca) sebzése 300k, relatíve kevés class van, aki resist után túl tudja élni egyedül, emellett ez hagy egy debuffot is maga után, ami 15 secre megnöveli a shadow dmg takent, ami miatt két egymást követő pacába pl. nem egészséges beleállni.

Elvileg több lehetséges megoldás van a hajó sebződésének lelassítására.
1. Felveszünk annyi kis pacát, amennyit csak lehet. Ez sok mozgással és randommal járhat, valamikor nagyon hülye helyekre rakja, lehet hogy csak egy ember van a környéken, vagy lehet hogy többen is ott vannak ugyan, de valakin debuff van, a másik ezt nem tudja, beleáll a pacába és vegül meghal szépen egyedül. Emellett a kis pacák után szintén fájdalmas beleállni a nagyba. Ezt ki lehet úgy kerülni, hogy a nagyot néha egy fire mage vagy egy shadow priest egyedül vesz fel. Ez a healereknek is jó, a hajó viszont így 600k-t sebződik (10%-ot). Ehhez a módszerhez a lehető legtöbb kis pacát is fel kell venni.
2. Mindegyik nagy pacába beleáll az egész raid. Így 109k-t sebződik a hajó. Emellett a nagy paca után kb. 20 másodpercig (le kell telnie a köv. nagy paca előtt a debuffnak) van lehetőség rá, hogy kis pacákat is felvegyünk, csak gyorsan fel kell húzni a raidet. Ebben a verzióban kisebb a random szerintem, viszont sokkal nehezebb dolga van a healereknek. Ennél a verziónál a mage-ek és a shadow priestek pl nyugodtan rávethetik magukat egyedül is egy nagy paca után bármilyen kicsire is, csak gyorsnak kell lenniük. A kevésbé strapabíróbb classok párosával ugranak rá a témára, ehhez kell egy kis rutin hogy jól tudjon működni, nem biztos hogy mindent be lehet mondani raid közben.

A hajó gyakorlatilag mindenképpen 10% alatt lesz P1 végére (elég általános a 2-4% körüli érték), tehát egy kihagyott kis paca is végzetes lehet.

Ezalatt fontos még az is, hogy a sárkányok soha ne tudjanak kiszabadulni a lekötözésből, ha egyszer is elbukja a raid a dps-t és nem tudják leverni valamelyiket, az wipe, lévén hogy az + egy környi sebződést jelent a hajón.
Erre két megoldás lehet (a jó dps-en túl):
1. két-két ranged mindkét oldalon, miközben két melee és a tankok ütik a sima nagy mobokat.
2. free-for-all sárkányölés.
Tapasztalatom szerint a free-for-all dolgok mindig rosszabbul működnek, az egyes verzióhoz viszont nagyon jól ki kell egyensúlyozni a dps-t és ha valamelyik oldal lemarad, akkor a gyorsabban végző oldalnak villámgyorsan segítenie kell.

Ha a sárkányok meghaltak, vagy sapper van kint, akkor a ranged a sima mobokat, illetve értelemszerűen a sappert veri.

P1-ben tehát a random tűzön kívül nincs semmi extra normálhoz képest, "csak" sokkal keményebben kell tolni, nagyon ki van számolva a fight.
Random kényszermegoldásként vannak akik p1 végén nyomnak BL-t, hogy az utolsó adag addot biztosan le tudják verni.

P2-ben a sárkány is lejön a hajóra. Mivel lehellget, ezért érdemes nem elé állni, illetve a tankoknak is ennek megfelelően pozicionálni a két bosst. Miután ott van a hajón a sárkány (elvileg 90%-on kezd el leereszkedni), már nem rak P2-es lila pacákat. A sárkányt 20%-ig kell leverni, ezután lelép. Ezt célszerű relatíve gyorsan megtenni, de úgy, hogy közben a másik bosst is érje sebzés rendesen, mert 4 perc az enrage.
Healereknek itt beraktak egy új debuffot még, akire ez rákerül, az kap egy 100k-s shieldet, amit le kell róla healelni, addig nem lehet gyógyítani az illetőt. Minden egyes pajzsba menő heal egyet sebez mindenkin a raidben. Nem éri meg tehát egy szép nagy crit-healből lerántani a shieldet a célpontról, különben bewipe-oltatjuk a raidet. Nem is lehet viszont túl sokáig rajtahagyni az áldozaton, különben a boss aoe sebzése kivégzi.

A sárkánynak 25M hp-je van, de 20%-on elmenekül, tehát 20M dmg kell bele.
A bossnak 37,4M hp-je van.
Ez 237k-s raid dpst igényel, ha hét dps-sel számolunk (hat + kettő tank), akkor fejenként 34k-s dps kell, viszont egy ideig cleave, multidot és minden más mehet a bossokba, amíg a sárkány is lent van. Ennek tehát nem kellene gondot jelentenie, ha a healerek ki tudják healelni.

Két videó:

Epic mennyiségű tűz a fight alatt. Ja, nem.



Itt vannak tüzek is:

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
12 éve 10 hónapja #7291

esetleg erdemes lehet meg megnezni a fatboss guide-ot is:

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
12 éve 10 hónapja #7313



Itt egy videó fire mage PoV-ból is. Én eddig mindig a sárkányra toltam a Combustiont, de az arc itt a két melee-n spreadeli még az elején, jól meg is ugrik a DPS-e, aztán már inkább csak a sárkányokkal babrál, ez nem tűnik rossznak.

Ami még mage-specifikus lehet: néztem egy nagyot, hogy mi értelme van az Arcane Blastnak, de azt írta, hogy a Stolen Time stackek miatt csinálta, mert FB-vel csak 50% az esélye, hogy felkerüljön, de AB-val meg 100%. Nekem ez mondjuk jelenleg haszontalan, de lehet, hogy Sarthannak hasznos infó, hogy ha épp nincs nagyon mit ölnie, akkor ez is jól jön.

Ami számomra újdonság volt még: a melee Twilight Onslaught után egyből charge-ol (lehet, hogy ez magyarázza mondjuk Dub nagy sebződését belőle), szóval amint megtörtént a bekapott sebzés, talán célszerűbb egyből szétfutni. Azt ugyan nem tudom, hogy ez a healereknek mennyiben nehezíti a dolgot.

Utolsó szerkesztés: 12 éve 10 hónapja Írta: Rhaia.

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
12 éve 9 hónapja #7711

BUG-ok az encounteren , egy összefoglalóban

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
12 éve 9 hónapja #7749

+1: a Mirror Image-ek nem hajlandók megtámadni a Twilight Assault Drake-eket. Ha a hajó legszélén állva, a sárkány felé fordulva nyomom el őket, akkor is tesznek egy 180°-os fordulatot, és elkezdik ölni a melee-t. (Mondjuk, ez még a jobbik eset, van olyan fight, ahol inkább nem ölnek semmit, mert minek :D.)

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
12 éve 9 hónapja #7753

a masodik csavo nagyon mondja hogy aki nem latja a charge-ot az kamuzik. nekem videom is volt rola, hogy nem volt charge jelzes a padlon, szoval ez tuti letezik. de azert ne hivatkozzon erre mindig mindenki. :)
ugy altalaban, mindegyik elofordult mar velunk is tobbszor is, bar nem olyan gyakoriak, par dolog pedig jobb gearrel es sokkal gyorsabb killel minimalizalhato. (vagy pl. az 5%os nerffel jovo hettol, de ezt nem varnam meg a 1st killel ugye)

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
12 éve 9 hónapja #7821

First-kill videó: (ha majd feltölti egyszer)

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
12 éve 9 hónapja #7834

Alakirhoz hasonlítottam, de sajnos annál rosszabb ez a boss.
Azzal, hogy nekem sárkányozni kellett, az összes mobility képességemet erre kellett tartogatnom, ha esetleg szarul teszi le a pacát.
Alakiron teljesen jól kiszámítható volt a dolog, megvolt, hogy milyen ütemben, milyen skillt kell használni, itt viszont nem mertem charge / leap-ot tolni pl sapperre, mert ha a köv pacát messzire teszi, akkor bukta, nem érek vissza a sárkányhoz.
Ugyanígy, direktbe glyphelt chargeval, hogy csökkenjen a CD, sokszor nem mertem csak azért eltolni, mert potenciálisan a tűz / paca olyan lehetett, amivel utána a sárkányozás probléma lesz ( és akkor nem csak számomra, hanem a DPS párommal is így lesz, szóval extra teljesítmény kell ).
Alakiron teljesen jól 'uraltam' a CD-im, ideális kontroll volt, tudtam, hogy ha elcseszem, akkor vmit elszámoltam / benéztem, és maximalizálni lehetett ezáltal a DPS-t. Itt ( legalábbis ezzel a feladatkörrel ) ezt nem lehetett megcsinálni, ami elég fusztráló. Egyszer azért még megnézném úgy, hogy nem sárkányozok, hanem csak a melee addokkal foglalkozom, akkor lenne charge a sapperre is, amibe szerintem most 0 dmg-t toltam, el lehet kószálni, no meg ki lehet kerülni a charge-okat, amit itt fixen felvettem, ha nagynehezen sikerült végre megtalálni a szélén a spotot, ahol elértem rendesen a célpontot.

Részemről szeretem az 'aktív' encountereket, ahol sok mozgás van, sok mob, ide - oda lehet cikázni ( ezért is szeretem a warrit ), de sajnos itt olyan szinten kiszámíthatatlan az egész, hogy féket kell magadnak vetned, mert bármikor előállhat vmi gebasz ( gyak vagy felkészülsz a worst case-ra, és stabilizálod a fightot, vagy imádkozol, hogy 'Ide tedd a pacát, ide tedd a pacát!!', és szépen kihasználod a warrior által nyújtott előnyöket ).

Mindegy, lent van, szép munka volt, gratu mindenkinek!

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
12 éve 9 hónapja #8085

Bár a videón nagyjából lehet látni a dolgokat, de egy kis összefoglaló:

A nagy pacákat p1-ben fixen mindenkivel szedtük (elméletben).
Az első nagy paca előtt a DK tank szedett fel csak kis pacát AMS-sel, ha épp volt egy a környéken. A killen talán egy fire mage is beugrott egybe, de ez nem lényeges.
A nagy pacák után kb. 15 secig próbáltunk felszedni kis pacákat, így leesett a debuff a köv. nagyra. Fire mage-ek cauterize-zal előnyben.

sárkányok kezelése:
2 ranged az egyik oldalon, balance druid dotol mindenkit akit ér, egy ranged a másik oldalon. Az egy rangedes oldalra kiment a melee segíteni, függetlenül attól, hogy mennyi melee add volt kint. Ha elegendő mennyiségű dot volt a sárkányokon, akkor kb. 5-7% körüli hp-val elrepülhettek, mire kiértek a visszafordulási pontra, ahonnan elkezdték volna lőni a hajót, meghaltak ennyi hp-ról. Minden más esetben lehet wipe-olni.

Raid CD-k a nagy pacákra (persze itt nagyon nem mindegy, hogy milyen setup van és hogy milyen gyorsan mennek le az addok):
Első: DK t13-as vampiric blood
Második: semmi - itt teljesen tiszta volt a hajó, a melee addok pont akkor jönnek ki, healelhető volt raid CD nélkül is simán.
Harmadik: DK t13-as vampiric blood + disc priest buborék
Negyedik: spirit link totem + tank pala raid CD
Ötödik: DK t13-as vampiric blood + warrior shout

P1-P2 átmenet:
sapper top prio, ezután a kint maradt melee addok villámgyorsan, majd a sárkány, miközben dotok, cleave effektek, stb mennek a bossra is.

P2:
A sárkány debuffja nem tűnt túl aggresszívnek, simán healelhető. A tankok tudnak nagyokat kapni a végefelé, de egy 384-es ilvl-ű DK tankkal is meg tudtuk oldani a 1st killen, szóval megoldható a dolog, Zonozz HC tud érezhetően nagyobbakat ütni. A boss aoe képességéből ajánlatos kifutni, de kb. az első két-három percben (amíg a boss 40% fölött van), ez is túlélhető, ha nagyjából max hp közelében van az illető.

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Oldalmegjelenítési idő: 0.110 másodperc
Az oldal motorja a Kunena fórum