normal Ragnaros

Több
13 éve 5 hónapja #2296

LIVE-ra updatelve 2011-07-26


A T12 content end-bossa, egy régi ismerős új köntösben. Normal fokozaton a harc addig tart, amíg a boss eléri a 10%-os életerő-küszöböt, amikor ez megtörténik, visszavonul, a csapatra hagyva kincseit. Ebben csak heroic nehézségi szinten tér el, mikoris ebben a fázisban új képességekkel rendelkezve, saját lábára állva küzd majd meg kihívóival, ill. az Ő segítségükre siető hatalmasságokkal. Erről a részről jelen esetben nem lesz szó, az egy másik topic része lesz.
Az encounter megkíván 2 tankot, 2 v 3 healert és ennek megfelelően 5 v 6 DPS-t.
Fontos, hogy pl. Alakirhoz hasonlóan csak úgy lehet pullolni, ha direktben egy képességet használunk a bossra, ameddig ezt nem tesszük meg, addig szabadon megközelíthetjük a bosst. Így az egyes fázisokra vonatkozó pozícionálás szabadon gyakorolható a boss pullolása előtt.
A harc három fázisból áll, valamint az egyes fázisok közötti átmeneti részekből, lássuk hát a boss képességeit, fázisról fázisra.

Fázisfüggetlenül a boss felpakol egy debuffot, ami miatt a tankoknak tauntolniuk kell. Ezen debuff megnöveli a kapott sebzést, így nem lehet szóló tankolni. Tauntolni értelemszerűen akkor kell, ha a tankról lejárt a debuff - ez általánosságban 3as stacket jelent.

Első fázis:
Sulfuras Smash - a boss kijelöl egy véletlenszerű játékost, aki alatt egy lávatócsa jelenik meg - ebbe a pozícióba fogja beleállítani fegyverét, amely azon túl, hogy ha vkit eltalál, végez vele, tűzfalakat idéz, amelyek végigvonulnak a platformon. Természetesen ezt is el kell kerülni. Három fal indul el, jobbra, balra, valamint a platform külseje ( "bejárat" ) felé, azaz ha valaki a becsapódástól átlósan áll a boss irányában, akkor nem kell mozognia, mivel a falak elmennek mellette. Ha mégis bekapja valaki a falat, akkor ( legalábbis PTR-en ), egy dispellelhető debuffot kap, amelyet érdemes is leszedni róla, hogy ne sebződjön tovább.
A helyezkedésről íme egy remek kép .
Wrath of Ragnaros - egy véletlenszerű játékost sebzi, valamint ellöki mind őt, mind a 6 yardon belül álló társait. Értelemszerűen ezt megakadályozandó terülni kell, senki sem lehet 6 yardon belül egyetlen társának sem, és akit ellöknek, annak vissza kell mennie oda, ahonnan ellökték, megakadályozandó, hogy egymáson kössenek ki pár lökés után többen is, és így több emberre is hasson eme képesség
Hand of Ragnaros - az egész raidre hat, mindenkit sebezve és ellökve. Ignis képességéhez hasonlóan ez is interruptol, valamint az ellökést követően vissza kell pozícionálni, hogy a Wrath ugyanúgy csak egy raidert érjen el, mint addig.
Magma Trap - becsapódását szintén egy tűzkör jelöli, egy véletlenszerű játékosra lövi ki ezt a tűzgolyót, amely megérkezésekor egy csapdát hagy maga után, amibe ha valaki beleáll, akkor az egész raid sebződik, valamint, akit elkapott, az felrepül a levegőbe. Mivel ezek a csapdák nem tűnnek el, ezért fel kell őket szedni. Erre a feladatra értelemszerűen egy olyan játékos ideális, aki majd megoldja, hogy visszaérkezéskor ne sebződjön ( slow fall, lock teleport, charge képességek, stb. ).
Természetesen a lag miatt néha ezen képességek nem működnek tökéletesen, CD-re kerülnek, mégsem történik semmi sem.
Lentebb lehet olvasni ajánlást, hogy lockal hogyan is érdemes ezt megtenni , valamint további trükkök ehhez a részhez ( szintén lock ), amely magába foglal egyéb leírásokat is.

Ezek a boss P1-ben való képességei. Összefoglalva:
A raid folyamatosan távolságot tart egymástól, ha valakit ( vagy mindenkit ) ellöknek, akkor visszaáll a helyére, a spellcasterek figyelnek rá, hogy ne szakítsa be a boss a spelleiket, el kell kerülni Sulfurast, amikor beleállítja a talajba, valamint a megjelenő falakat, a kilőtt csapdákat pedig elkerülni / felszedegetni. Fontos, hogy a folyamatos ellöködkösés miatt nem szabad úgy helyezkedni, hogy potenciálisan belelökjön egy, még kint lévő csapdába, amelyet nem szedtek még fel, valamint arra is figyelni kell, hogy ne kerülj túlzottan hátulra, mivel ilyenkor hajlamos belelökni a lávába hátraérkezéskor.
Gearszinttől függően kell NAGYON, vagy egyáltalán nem figyelni arra, hogy mikor szeded fel a csapdákat - amennyiben van disc priest, magas átlag max.hp, akkor akár mass ellökés után is fel lehet szedni egyből a csapdák, a kettő együtt ( ill. egymás után ) se öli meg a raidet. Értelemszerűen ha ez nem áll fenn, akkor figyelni kell a csapdák felszedésére, és csak akkor megtenni ezt, ha a raid megfelelő hp-n áll.


Amennyiben a boss életereje eléri a 70%-ot, jön egy átmeneti fázis, amíg a boss eltűnik, és addokat idéz. Ezen átmeneti fázis úgy kezdődik, hogy hosszas lóbálás után fegyverét beleállítja a talajba , amely sebzi a körülötte állókat értelemszerűen, valamint addokat idéz, akikkel végezni kell, mire azok beérnek a fegyverhez. A boss 45 másodpercig, ill. addig, amíg az összes add meg nem hal, nem tér vissza.
A nevük Son of Flame, folyamatosan zsugorodó tűzelementálok, spec képességeik:
Burning Speed - az addok minden egyes %-al, amely 50% felett található, gyorsabbak az átlagosnál, s ahogy az életerejük fogy, úgy lassulnak be. Lehet őket stunolni, 8 ilyen jelenik meg, mihamarabb le kell őket ütni, mert ha beérnek a fegyverhez, akkor felrobbannak. Apró tűzoszlopok jelölik, hogy hol fognak megjelenni, a DPS-nek érdemes odapozícionálni már induláskor.
Supernova - egy brutális sebzés, amely a raidet éri, ha egy add beér. Értelemszerűen ezt meg kell akadályozni, lassítani az addokat nem szükséges, ahogy sebződnek, önmaguktól lassulnak, ellenben stunolni ajánlott.

Háromféle ( ami igazából kettő ) felállás lehetséges az átmeneti fázisban. Vagy szélre állítja bele a kalapácsot a talajba ( jobb vagy balszél ), vagy pedig középre. Amennyiben szélen teszi ezt meg, akkor 2 add jelenik meg a kalapács túlsó ( rövidebb ) felén, és 6 add az innenső ( szélesebb ) oldalán.
Akkor, ha középre helyezi el a kalapácsot, akkor 4-4 lesz mindkét oldalon.
Célszerű már pull előtt eljátszani, hogy mikor ki és hová áll a megfelelő esetekben - célszerűen ha oldalra kerül, akkor a túloldalára 2 melee menjen, az innenső oldalon pedig a közelebbi addokat fogják a tankok, a távolabbiakat pedig a ranged.
Ha 4-4 felállás van, akkor vagy 3 DPS - 2 DPS + 2 tank ( amennyiben 3 healeres felállás van ) elosztást alkalmazunk, vagy pedig 1-1 tank mindkét oldalon, az egyik oldalon pedig 2 DPS, a másikon 3 ( értelemszerűen ebben az esetben a 2 DPS-es részhez érdemesebb a meleet tenni, ill a sok stunnal rendelkező karaktereket, pl. warrior / tauren ).
Alapvetően mindenki a saját, kijelölt addjával kezdi, a fázisváltás előtt még lehet egy ideig DPS-elni a bosst, ez simán jelenthet 2-3%-ot is akár, majd lekezeli a saját addját. Itt alapvetően ( hacsak nincs nagyon közel az add a kalapácshoz, ill. a kalapács rövidebb oldalán állunk szélre tett esetben ) elég 50% alá ütni az addokat, utána már segíthetünk a többieknek - 30%-os add hp esetén az addnak még 10 yard megtételéhez is nagyon sok időre van szüksége, felesleges kivégezni, inkább biztosítani kell, hogy pl. a tank által fogott add ne jusson be.
További trükk, hogy P2 vagy 45 sec elteltével, VAGY az összes Son halála után kezdődik. Itt is meg lehet azt tenni, hogy ( gyakorlásképp a P2->P3 átmenetelre ) egy távoli addot csak legyengítünk, de nem ölünk meg. Így van idő felhúzni a raidet, ill. megölni a második átmeneti fázisban a nagy addokat. Természetesen a 45 sec lejárta előtt végezni kell vele ( de általában ennél rövidebb idő alatt le lehet pucolni őket ).
Mindkét átmeneti fázisban a boss lávát köpköd a raidre, biztosítva, hogy a healereknek is kelljen valamit csinálniuk.
Tilos meleeként ( vagy egyéb playerként ) a kalapácson áthaladni, mivel ilyenkor 60-80K körüli sebzést szenvedünk el - hiába van beleállítva a talajba, a fegyver még így is veszélyes marad.

Az addok halálakor / 45 sec eltelte után kezdődik P2.

Sulfuras Smash - a P1-ből már ismert képesség, itt is vigyázni kell vele, valamint elkerülni a megjelenő tűzfalakat.
Molten Seed - minden raid tag alatt megjelenik egy tűzgömb, amely 10 sec után aktivizálódik, és robban. Amikor megjelenik, mindenkit sebez, aki 6 yardon belül áll, azaz P2-ben is terülni kell, majd 10 secen belül összefutni, lehetőleg az előzőleg megbeszélt, üres helyre, mivel annál kevesebbet sebződsz a robbanásoktól, minél távolabb vagy tőle, valamint azért, hogy az AoE healek elérjenek mindenkit. A robbanásból addok kelnek ki.
Molten Inferno - a robbánás, ami elől 10 sec van, hogy biztonságba érjünk.
A kikelő Molten Elementálokat nem szükséges betankolni, mivel egy véletlenszerű játékost céloznak meg ( fixate ), helyette az egyben álló raidnek mihamarabb végeznie kell az addokkal, némi AoE bevetésével.
World in Flames - a boss indőnként lángba borítja a platform egyharmadát, mégpedig aszerint, hogy ha koncentrikus körökre osztjuk a platformot, amelynek középpontja a boss, akkor vagy a boss melletti, vagy a középső, vagy a szélső részt. Nyilvánvalóan ebbe nem jó bennemaradni, hasonlóan néz ki, mint Magmaw esetében a tűz, ki kell belőle állni.

Ebből áll P2, összefoglalva:
A raid folyamatosan min. 6 yardot tart egymástól, egy kört formázva, amelynek közepén nem áll senki. A P1-ben megismert Smasht el kell kerülni, ill. szintúgy az utána megjelenő falakat. Amennyiben a terület egy része lángbaborul, akkor azt el kell hagyni, majd utána visszaállni a helyünkre. Amikor jönnek az addok, akkor össze kell futni a kijelölt részre, a kör középpontjára, elég távol az eredeti pozícióktól, itt felgyógyítani a raidet, valamint gyorsan végezni a megjelenő addokkal, majd vissza az eredeti pozícióba. A trükkös részt az jelenti, amikor a raid összeáll az addok miatt, a boss pedig fegyverét pont oda vágja bele, a raid közepébe - ilyenkor mindenkinek átlósan el kell mozognia, hogy a tűzfalak ne kapják el, majd vissza, gyorsan végezni az addokkal.
Mivel immár a frissített bossmodok jelzik, hogy a molten seed mikor is jelenik meg, ezért akár az is kivitelezhető, hogy mindenki egyben áll, és a megjelenésük előtt mindenki elfut. Ez némi veszélyt jelent, mivel ha ilyenkor valaki beragad, akkor fixen meghal, amikor a 10 seed rárobban.
A körben állós - összefutós taktika helyett lehet alkalmazni az egyik oldalról a másikra való átfutkosást is, azaz mindig az alapból gombaforma területen kívül ( jobbra vagy balra ) áll mindenki, és amennyiben jönnek a seedek, akkor átfut mindenki a túlsó oldalra.
Érdemes CD-sorrendet megbeszélni ( pl. első robbanásra lightwell, másodikra PWB, harmadikra sámán CD, stb. ), mivel a robbanáskor már sebződik a raid, és mire átér, kikelnek az addok, amelyek további sebződést jelentenek - valamint tankolni sem lehet őket, így a raid még tovább sebződik.

Ha a boss életereje eléri a 40%-ot, jön a második átmeneti fázis. Fontos, hogy amennyiben jön a seed, NEM szabad átütni a bosst -> abban az esetben, ha kikelnek az addok + kezelni kellene az újonnan megjelenő addokat is, fixen wipe-ot jelent.

Ez a fázis nagyban hasonlít a korábbi phase-váltáshoz, szintén megjelenik 8 kis add, amely igyekszik a platformba állított fegyver felé, ugyanazon képességekkel - ahogy az életerejük fogy, úgy lesznek egyre lassabbak, stunolhatóak, ha beérnek, felrobbannak.
Ezen túl megjelenik ( 10fősben ) két Lava Scion. Ezen addokat tankolni kell, valamint rendelkeznek egy kellemes képességgel:
Blazing Heat - egy véletlenszerű játékos kapja ezt a debuffot, aki 5 sec után elkezd tüzet húzni maga után. Azon túl, hogy ez a tűz elég jól sebez, mindkét típusú addot ( Sons of Flame ill. Lava Scion ) gyógyítja. Azaz, aki ezt megkapja, lehetőleg a platform széle felé húzódjon ki, elkerülve azt, hogy olyan helyen hagyjon tüzet, ahol gátolja a többiek mozgását, valamint potenciálisan áthaladhat rajta egy add.
A fázisnak 45 sec múlva lesz vége, ill. akkor, ha az addokal végez a raid. Főleg az elején, amikor még a DPS sem elég, nagy valószínűséggel egy ( vagy akár mindkettő ) Scion megérheti P3-at, ebben az esetben azokkal mihamarabb végezni kell.
A BL-t ide érdemes időzíteni, aszerint, hogy ha már nincsenek kis addok ( ill. egyet direkt meghagyunk, hogy P3 kicsit később jöjjön el, lásd a fenti részt ), akkor gyorsan megöljük a nagy addokat. Amíg a nagy addok kint vannak, addig folyamatosan pakolják a debuffokat, ezeket le kell reagálni, a friss bossmodok már jeleznek, és lehetőleg a platformon hátulra tenni a tüzeket.
Fontos, hogy akárcsak P1->P2 átmenetelkor, itt is, amikor előbukkan a boss, be kell tankolni. Amennyiben a tankok nem állnak ilyenkor a bosshoz közel, akkor azt üti meg a boss, aki aggróban a legmagasabb és melee rangeben áll. Azaz a két Sciont össze kell szedni, ahogy jön a boss, az egyik tank azt megfogja, a másik tankolja a 2 addot, ha az egyik meghal, akkor a két tank cserél, végezni kell a másik addal is, és jöhet P3.

A harmadik fázisban is bővül a boss eszköztára, mindamellett megmaradnak már ismert képességei is.
Sulfuras Smash - a szokásos képesség, a szokásos falak idézésével együtt. Ha eddig sikerült elkerülni, akkor most sem jelenthet gondot.
Engulfing Flames - a platform egyharmada hasonlóan tűzba borul, mint P2-ben.
Living Meteor - az Indiana Jones filmekből ismert kőgolyó, amely valakit kijelöl, és utánaered. Amennyiben az illető 4 yardos közelébe ér, rárobban, mindenkit sebezve 8 yardon belül
Meteor Impact - a már említett sebzés, jó eséllyel végez az illetővel és mindenkivel, aki a környéken tartózkodik
Combustible - amennyiben a meteort sebzés éri, megtorpan és visszalökődik arra, amerről jött. Értelemszerűen ezt a képességet ki kell használni, és el kell lökni.
Combustion - maga az ellökés képesség, fontos, hogy arrafelé tolódik el a meteor, amerről támadás érte, így akár azt is el lehet érni, hogy nem segítjük, hanem épp ellenkezőleg, nehezítjük célpontjának a menekülését, ha még bónuszba felé lökjük a meteort.
A meteort szükségtelen megölni, kiteolni ill. akadályozni kell, a bossal ( és a megmaradt Scionokkal ) kell végezni záros időn belül, ill. ugyebár Ragnával végezni nem lehet normálban, 10%-nál eltűnik.

Összefoglalva P3at:
Öld le az addokat, ha maradtak, kerüld el a Smasht és nyomában érkező lávafalakat, valamint amikor a platform egy része tűzbe borul, kerüld el. A meteor elől fuss el, hátulról a meteort TILOS megütni, ellenben ha feléd halad át, akkor bele kell csápolni. Ebből következik, hogy ha egy rangedet jelöl ki, akkor annak mozognia sem szükséges, hanem csak kitargeteli és visszalökdösi a meteort oda, amerről jön. A melee pl megpróbálhatja folyamatosan kite-olni, körbeszaladva a bosst és folyamatosan DPS-elni, mint amikor Atramedesnél a leheletet kite-olni kell P1 folyamán, majd amikor a túloldalról visszaér, akkor a ranged visszalökheti a meteort, biztosan elkerülve azt, hogy az elfutó meleere lökje rá a meteort.
Ez a fázis eléggé dinamikus, egymástól itt már nem kell távolságot tartani, ellenben le kell reagálni a meteorokat és a platformot elborító tüzeket. Közben persze kerülgetni a kalapácsot is.
Egyfajta DPS race ez a rész, pár DPS / healer ki fog esni a kite miatt, ellenben itt már a tankokon kívül ( jó esetben ) nem sebződik senki sem, így akár 1 healer is elég az aktuális tank healra, a többiek kite-olhatnak.
Érdemes a healereknek is kitenni sebző spelleket, hogy kezeljék a golyókat ( már, ha nem misselnek ).
A fight legnehezebb része talán a P2->P3 átmenetel, ha ez sikerül, akkor csak pár try és gyakorlás kérdése, mire jöhet a kill.

Ime a szokásos linkek és videó.

Dungeon Journal


Videó:

Utolsó szerkesztés: 13 éve 4 hónapja Írta: Classrun.

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
13 éve 5 hónapja #2471

Nagyon durva taktika, az utolsó fázisban a labdázás pedig totál poén :D
Ezt azért nem 5 perc lesz begyakorolni.

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
13 éve 5 hónapja #2620

Olvasva, rövid leírásnak hely fentartva.


A szar DPS-t nem megmagyarázni kell, hanem javítani rajta…

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
13 éve 5 hónapja #2734

kb senki nem lesz soha totemrange-ben a siman fazisokban... :(
kb vmi olyan beallas kellene, hogy felkorben allunk, a tank van a koriv egyik oldalan, a melee a masikon, hatha ugy nem szembol fogjak utni egesz vegig a bosst.
sok melee szar lesz amugyis a tuzcsikos debuff miatt a vegefele az atmeneti fazisban... ha ranged kapja, akkor siman hatraall valahova es dps-el tovabb, egy meleenel vagy kiesik a sebzese az illetonek, vagy nagyon kell figyelni a helyezkedesre.

Utolsó szerkesztés: 13 éve 5 hónapja Írta: Skaven.

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
13 éve 5 hónapja #2892

Elolvastam, köszönöm a munkát és a postokat Tibi, már mikor fellinkelted átnéztem őket.

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
13 éve 4 hónapja #3041

eleg összetett :)


"AZ üt elöször, aki igazán nagyot üt, és elöször"
by Argo

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
13 éve 4 hónapja #3198

Tegnap toltunk rajta egy pullt, el is mentünk P1 -> P2 váltásig.
Ami a taktikában nem volt benne adott esetben:

2 tank kell, 3 debuffonként tauntolgatnak.
A csapdák összeszedésére jó megoldás a DK is, AMS mellett fel se dobja a levegőbe.
A Smash miatt megjelenő tűzfalak nagyon gyermetegek - konkrétan 2-3 alkalommal is odacsapott a közelembe ( volt, hogy engem targetolt ), mindegyik esetben simán elkerültem. Lassúak is, meg elég ugye átlósan bemozogni, és ennyi.

P1 elég egyszerű, hamar betanulhatónak látszik.

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
13 éve 4 hónapja #3202

atmeneti fazisnal majd figyelni kell arra hogy hova csap le es ha az a terem szele fele esik mint pl tegnapi tryon
oda jobban kell rakoncentrálni a dps-nek mert hamar beérnek az addok es akkor wipe,
Valamint taxba le van irva a h lassitas nem szükséges mert ugyis lelassulnak. na ez abban az esetben igaz ha messze van tölük a kalapacs, a közel spawnolo addoknal mar a spawnolas utan kimondottan jol jön egy lassitas.


"AZ üt elöször, aki igazán nagyot üt, és elöször"
by Argo

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
13 éve 4 hónapja #3249

itt 1 25 fős változat , igazából az érdekelne engem hogy milyen boss modot használ a csáko... nagyon adja vagy ez csak kiegészítő deadlyhoz.?

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
13 éve 4 hónapja #3250

Az a nagy valami tetszik ami akkor jön elö, mikor a Smasht csinalja? Mert az Power Auras Classic . Előre beállítod, bossspecifikusan és akkor csinál ilyen "figyelmeztetéseket". De másra is tökéletes, én nemrég kezdtem el hasznalni...

Ha csak a bossmod tetszik, az tuti vmi beállítás (legalábbis én ezt tudom elképzelni). BigWigs , Deadly Boss Mods vagy RaidWatch 2 . Én személy szerint a BigWigs valamilyen specifikus beállítására szavaznék.

Utolsó szerkesztés: 13 éve 4 hónapja Írta: Valdyr.

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
13 éve 4 hónapja #3251

köszi sokat segitettél

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
13 éve 4 hónapja #3266

Néztem még egy videót, ami érdekes lehet belőle, az a P2-ben való add-kezelés.
Alapból ahogy néztem, két lehetőség van - vagy körben álltok és középre szaladtok be, vagy pedig egyik szélen álltok, majd átszaladtok a másik szélre.
Ezt jó lenne majd eldönteni, hogy melyiket favorizáljuk, ez egyébként tetszetős, és azt gyakorolni.
Van még benne jól elhelyezett BL ( P3 kezdetén, hogy hamar meghaljanak a nagy addok ), P2->P3 átmeneti részben gyógyuló kis elementál, p3 meteor kite ( ezt is kicsit másképp csinálják, vki mindig rohangál, nem pedig rááll a healer a rangedre, ami majd visszapöcköli, oszt jól van ).
Ami még érdekes az a P2-es részben az, hogy teljesen beáll mindenki a boss hitboxába, a Smash odamegy, de a boss felé nem terjed.
Este majd beszéljük át, hogy mi lesz, jó lenne min 1x eljutni P3-ba ma, akkor a köv resetben már megpusztulna.

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
13 éve 4 hónapja #3270

Megnézve pár videót, úgy látom, hogy P1->P2 átmenet ill. P2->P3 átmenetkor 2 fix pont van, amelyek közül választ, hogy hová tegye le pihenni a kalapácsát.
Mindkét hely szélen van, a spawnoló addok közül fixen 2 lesz 'mögötte', azaz nem a boss közepe táján, hanem kint, a túloldalán.
Praktikusan úgy érdemes, hogy a melee fut át a kalapácson, és a túloldaliakat lerendezi gyorsan, míg a ranged fogja, és távolabb lévőket addig szépen bedarálja, amíg azok odaérnek.
Közben a melee is végez a túloldalon, visszajön a benti részhez, közben odaérnek az addok, amennyiben nem halt még meg az összes, akkor azokban is besegít.
Papíron legalábbis vmi ilyesmit kellene csinálni, majd meglátjuk, hogy élőben mennyire is lesz ez reális.

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
13 éve 4 hónapja #3273

a masodik addos fazisban nem halhatnak meg nagyon gyorsan a kicsi addok, a legmesszebb levo kettot le kell verni alacsony hpra es daralni kozben a nagyokat amig a kicsik kozel nem ernek. igy relative alacsony hp-n lesznek a nagyok a fazisvaltaskor.

lock pov, p1-es pacafelrobbantas eleg kenyelmes igy, lehet ezt kellene inkabb eroltetni az elejen.

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
13 éve 4 hónapja #3281

A tegnapi tapasztalatok alapján.

P1 helyezkedés egész jól ment, nem álltunk annyira közel egymáshoz, de a chain heal mégis elért mindenkit.
A smash után jövő tűzfalakat már úgy-ahogy sikerült elkerülni, a ranged még itt-ott rontott, de annyira ezzel nem volt gond már talán.
A csapdák felszedegetése is egész jól ment már a végére, hozzászoktunk ahhoz közben, hogy van, mikor a full raid -80K hp-ban van, ezt is ki lehet healolni.

Úgy összességében a P1 összeállt, ez mutatja a WoL is, utolsó 5 try egyike se volt 4-5 percnél rövidebb, P1-ben már csak tényleg akkor vérzünk el, ha vki összeszedi a falakat folyamatosan és készakarva, vagy ha a csapda felszedésekor nem sikerül visszateleportálni.
Egyébként még a falakat is ki lehetett healolni, láttunk erre nem egy példát.

Amin talán szopódtunk, az az ellökéskor belelök a csapdába téma, egyébként egész korrekt volt.

Az átmeneti fázisban három helyre teheti a kalapácsot. Amikor szélre tette, akkor teljesen jól le voltak kezelve az addok, amikor középre, akkor is a végén már épp-hogy-csak nem mentek le.
Ezt a felállást is kell még kicsit gyakorolni, elég ritkán teszi ezt, láthatóan, de ennyi. Egy idő után már teljesen jól sikerült ezt is kezelni, kb ha nem középre tette, akkor fixen átmentünk P2-be.
Itt még voltak azért érdekes dolgok, pl randomban néha sebződtem + ellökött valami, nemtom, lehet, hogy túl közel mentem a kalapácshoz, vagy ilyenkor is van némi raidsebződés? Ezt még meg kell nézni, és akkor nagyobb ívben kerülöm majd Sulfurast.

P2 -ben próbálgattunk többféle felállást is.
Ami látszik, hogy a raid egy részét meglepetésként érte, hogy a terület 1/3-ada hírtelen lángbaborul, és ebből ki kell állni. Ezen mondjuk én is meglepődtem, hogy vki ezen még meglepődik.
A platform két oldala közötti futkosást csináltuk, az első addozós rész már volt, amikor lement, teljesen jól. A második már trágya volt.
Láthatóan ciklikus ez is, azaz ha az első 2-3 ilyet megtanuljuk kezelni, akkor kb. utána már folyamatosan ugyanaz lesz.
Itt a távolságtartással voltak problémák, ill. a hamarabb fussunk el, és ott maradnak a tűzgömbök rész is olyan volt, ami életképesnek tűnik.

Ezen a részen még lehet okoskodni, hogy hogyan is legyen, P1 láthatóan már meg van oldva, P1 -> P2 már jól megy, P2-ben kellene még némiképp javulni, kitalálni azt a taktikát, ami a legjobban fekszik számunkra, és azt begyakorolni.
Sajnos az látszik, hogy 2 meleenél többet vinni nem érdemes, kell a 3 ranged az átmeneti fázisra. Meg ugye voltak némi gondok az offspeces / altos felállásból adódóan, de gyakorolni így is megfelelt.

Számomra ez az összeállunk - együtt futunk rész teljesen jó volt, én ezt személy szerint működőképesnek látom. Annyit lehet csinálni, hogy 2 részre osztjuk a raidet, lesz egy melee + tankok, akik együtt vannak meg egy ranged. Így talán nem annyira gáz, ha vki beragad. Az viszont tuti, hogy a kellő pillanatban való elindulás rengeteg sebződéstől ment meg, cirka félmilla elkerülhető dmg van ott periódikusan, percenként kb. Ez nagyon sok, szóval ez biztos sok segítség, ha ezt így meg tudjuk oldalni.
Ha láthatóan WSAD problémák vannak, és egész egyszerűen nem megy ez a megoldás, akkor át lehet állni a fixen beszívod és kihealoljuk témára, és rábízni a healerekre.

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
13 éve 4 hónapja #3373

Van valakinek olyan bossmodja, ami rendesen mutat használható warningokat az alábbiakra?
- kalapács lebaszása P1ben
- P3ban tűz debuff ha van rajtad akkor ordítson
- átmeneti fázisokban amikor mozogni kell, arra timer vagy warning

A DBM abszolút semmire nem jó itt jelenleg. Nagyon hiányos, ami van az csak rosszul vagy egyáltalán nem működik. Kísértést érzek rá, hogy belenyúljak de 0 lua tapasztalatom van.

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
13 éve 4 hónapja #3377

Szerintem:
- www.deadlybossmods.com/
- jobb oldalt letölt alpha verzió
- kicsomagol, bemásol
- win?

Vagy használj DXE-t, de az meg nem mutatta nekem a tank debuffokat, ami nekem igen fontos.

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
13 éve 4 hónapja #3379

Littleboy írta: Szerintem:
- www.deadlybossmods.com/
- jobb oldalt letölt alpha verzió
- kicsomagol, bemásol
- win?

Vagy használj DXE-t, de az meg nem mutatta nekem a tank debuffokat, ami nekem igen fontos.

Nem win, hacsak tegnap este óta nem frissült. Raid közben frissítettem és az a szar volt akkor a legfrissebb állapot.

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
13 éve 4 hónapja #3381

Ki kéne próbálni a BigWigs-et. Régen használtam és jobban tetszett akkoriban, mint a DBM. Aztán klános egységesítés hatására váltottam volt DBM-re anno, és maradt is az mostanáig.

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
13 éve 4 hónapja #3384

amig nem erek haza, addig nem tudom megnezni a bigwigset, jo ideje nem is hasznaltam mondjuk, de a raidwatch2 meg baromira nem keszult meg el 4.2hoz, ugyhogy rengeteg lehetosegunk nincs. :)
mindenesetre a flash-n-shake funkciohoz tippre be lehet majd allitani a hulye debuffot a masodik atmeneti fazisra, hogyha ez mukodik, akkor kb mindenkinek ezzel kellene majd jonnie raidelni csutortokon. a healerek meg allitsak be az addonjaikat hogy lassak azt, hogy kin van a debuff.

jo lenne ha a nagy addok idoben meghalnanak, amig kint vannak, addig szivni fogunk a debuffal, tegnap volt hogy nagyon nem akartak lemenni. a legszelso addot meg fel kell markolni hogy ne verje le a dps ido elott, tul gyorsan lezavartuk az atmeneti fazist, boven tovabb kellene huzni hogy legyen ido a nagy addokra. miutan lement az utolso mob is, volt hogy kb 5en voltunk eletben es ahhoz kepest teljesen jol elvoltunk eleg sokaig, ha ide eljutunk 10en es mar csak a golyokkal kell szorakozni mert nincs debuff, akkor lenyegesen kellemesebb lesz a fight.

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Oldalmegjelenítési idő: 0.239 másodperc
Az oldal motorja a Kunena fórum