Beth'tilac
- Classrun
- Témaindító
- Nem elérhető
- Moderátor
- Tibi az Arathorról
- Hozzászólások: 2499
- Karma: 49
- Köszönetek: 115
LIVE tapasztalatok alapján módosítva - 2011-07-12
Eme gigászi pók Firelands hegyei között lakik, és vár áldozataira. Tartozik hozzá némi saját trash, amelyen átküzdve magunkat megütközhetünk magával a bossal is.
A csatatér két részre van osztva, egy háló által ( Cinderweb az eredetiben, de nincs sok köze Cinderellához = Hamupipőke, mondjuk Parázshálónak lehetne fordítani ), amelynek két oldalán tevékenykedhet a boss.
A raid feladatai közé tartozik, hogy egyrészről a háló túloldalán tartsák a bosst, másrészről kezeljék az időközben felbukkanó addokat ( elvégre nincs pók fight addok nélkül ).
Az addok is némineműleg speciálisak - vannak olyanok, amelyek a hálóról lecsüngve köpködik a raidet, amelyhez a naftát a bosstól szerzik be ( azaz, ahogy használják a spec képességeiket, úgy csökken a boss energiája ), vannak, amelyek csak szimplán a raidet próbálják felzabálni, és vannak apró pókok, amelyek eledelként szolgálnak - amennyiben valamelyik nagyobb pók ( vagy a boss ) közelébe érnek, azok befalják őket, gyógyulva ( 10%-ot ), valamint egy well fed buffot kapva.
A csata mind a hálón fennen, mind a földön is zajlik, szuperhős-rajongók bizonyára szívesen mennek fel, mert a feljutás Pókember szebb pillanatait idézi.
Lássuk hát a boss képességeit első körben:
Fire Energy - a boss energy bar-ja, amiről már szó volt. Lassanként csökken önnönmagától is, de emellett a már említett addok is csökkentik. Az addokról majd lentebb esik szó ( Drone néven futnak )
Ember Flare
- egy folyamatosan pulzáló AoE. A háló blokkolja, azaz csak azon oldalán éri a raidet, amely oldalán a boss tartózkodik. Nem meglepő módon két oldala van - az egyik a lenti rész, ahol a raid nagyrésze tartózkodik, a másik rész pedig értelemszerűen a túloldala, ahová fel lehet kapaszkodni. Értelemszerűen az a jó, ha a raid minél kisebb hányadát éri ez az AoE, így pull után 1 tank - 1 healer valamint 1 v 2 DPS felmászik, hogy az AoE csak őket érje, hisz mégiscsak könnyebb 3 ( 4 ) főt kihealolni, mint 10et. A DPS felkapaszkodása egyértelműen DPS check kérdés - amennyiben lent tudják kezelni az addokat kevesebben is, akkor értelemszerűen menjen fel 2 DPS, ha erre nem képesek, akkor csak egy.
Meteor Burn
- ha van olyan, aki odafenn tartózkodik a hálón, akkor azok közül véletlenszerűen megkínálja az egyik jelenlévőt egy meteorral. Jól látható, hogy hová csapódik be, ki kell kerülni, ill. később sem szabad odamenni, mivel a meteor lyukat éget a hálón, így az önjelölt szuperhősök könnyedén lepottyanhatnak . Ezen lyukon való leesés sebez is - míg, ha középen ugrunk le, akkor közben lassítjuk automatikusan a leesésünket, és nem sebződünk.
Consume
- erről a képességről már volt szó. Amennyiben a kis pókok közül valamelyik a boss közelébe ér, az felfalja, és gyógyul. Ilyen értelemszerűen nem történhet meg.
Smoldering Devastation
- a boss néhanapján megunja, hogy meteorokkal dobálja a fentieket, és belekezd a 'Mindenkit elpusztítok' varázslatba ( ezt akkor teszi meg, ha elfogyott az energiája ). A fentieknek 8 sece van arra, hogy elhagyják a területet, aki fenn marad, az halálnak halálával hal. Miután ez véget ért, vissza lehet menni, kb arra van ez a képesség, hogy kicsit megmozgassa a fentieket is. A háló ugyanúgy véd tőle, akárcsak a sima AoE-tól, amit pulzál, többek között ezért is kell felmenni, mert ha ezt a háló rossz felén lövi el, akkor game over.
Lássuk az addokat:
Cinderweb Spinner. Ezen addok a hálóról csüngenek alá, onnan köpködve a raidet ( lásd lent ). Amennyiben Tauntolják őket ( ill. azzal egyenértékű képességet használnak rájuk ), akkor lepottyannak a földre. Ha a raid végez velük, akkor az utánuk maradó pókháló-szálon lehet felkapaszkodni majd, tank -> healer -> dps sorrendben ( nem jár valami jól legalábbis az, aki a tank előtt érkezik a kiéhezett bosshoz ). Abban a fázisban, amikor már a kijelöltek felmásztak a bosshoz, megölésük ellenjavalt - helyette némileg gyengíteni kell őket, hogy amennyiben visszaérkeznek a mindent elsöprő AoE elől elfutva, akkor gyorsan ki lehessen végezni őket, és így hamar vissza tudjon mászni a tank, majd a healer , legvégül a DPS-ek.
Burning Acid
- savköpet, ezzel kínálnak meg 1-1 véletlenszerű raidtagot.
Cinderweb Drone. Nagydarab pókfajzatok, amelyek a földön lévő nyílásokból másznak elő. Ha elfogy az energiájuk, akkor felmásznak a bosshoz, hogy feltöltődjenek az övéből. Hajlamos a mindenfelé spawnoló addokat megzabálni, ezzel komoly buffra szert téve. A lent maradó tanknak tehát fel kell vennie az addot, és folyamatos kite-olás mellett, hogy a kajának szánt pókok ne érjék utól, le kell ölni, mielőtt az energiája elfogy - akkor ugyanis bemegy középre, hogy felmásszon a bosshoz, óhatatlanul útba ejtve pár kicsi pókot. Elég jókat ütöttek a tankba, szóval a tanknak figyelnie kell, hogy ne húzza túl gyorsan / túl messzire, mert ha kiér heal rangeből, akkor könnyen meghalhat. A többiek pedig kezelik a kicsiket ( lassítják őket + AoE ), valamint folyamatosan DPS-elik az addot.
A képességei:
Consume
- ha elkap egy kis pókot, akkor jól bekajál, 20%-ot gyógyul és még gyorsabban is fog ütni. Értelemszerűen ezt kerülni kell.
Boiling Splatter - egy csóvában köpköd maga elé, 60 fokban, aki előtte áll, az komoly égési sérüléseket szenved el. A tankon kívül ne álljon elé más.
Burning Acid
- savköpet egy véletlenszerű ellenfélre. Kb azért történik, hogy néha a raidet is kelljen kicsit healolni.
Cinderweb Spiderling - apró pókok, amelyek elsősorban kajaként szolgálnak, és nagy tömegben bandáznak. Amint megjelennek, azonnal elindulnak a legközelebbi Drone felé - lassítás + AoE kombinációja ajánlott ellenük. Van spec képességük is.
Seeping Venom
- 5 yardon belüli véletlenszerű ellenfélre ugranak rá, megmérgezve az illetőt, amely egy dotot jelent, 10 secig tartó sebzéssel. Ebből adódik, hogy a melee nem feltétlen jó AoE-zni őket; ez elsősorban a rangedre marad, a melee üti a Dronet.
Amint a boss elcastolta a harmadik mindent kipusztító spellét, úgy érzi, hogy eljött az Ő ideje - ellátogat a földre, indul a P2. Ekkor kap némi bónusz képességeket is, valamint amikor leérkezik, kicsivel előtte egy adag kispók még kijön. Itt egyből el kell húzni a bosst a pókoktól, valamint a kicsiket masszív AoE-ben részesíteni, hogy ne az legyen, hogy amit fent a DPS levakart a bossról, azt itt kapásból visszagyógyulja.
Frenzy - egyre többet és többet sebez, ahogy halad előre az idő, szépen gyűjti magán a buffokat
The Widow's Kiss
- a Naxxos Gluth-hoz hasonlóan debuffot pakol a tankra, csökkentve az őt ért healt. Valamint akin van ilyen debuff, az sebzi a 10 yardon belül állókat -> ne állj a tankra, valamint a tankok tauntoljanak majd idővel
Ember Flare
- a szokásos AoE, amitől védene a háló, de ugyebár mindenki a háló rossz oldalán van ebben a pillanatban, úgyhogy be is kapja a full raid
Consume
- ha maradt még kis pók, akkor azt bekajálja, és felgyógyul 10%-ot. Azaz, amikor jön lefelé, mindent el kell pusztítani ( Drone + Spiderling sem maradhat )
Ebből látszik, hogy a raid P2-ben a következőképpen áll fel - a két tank kivételével mindenki egyben, a két tank pedig egymástól és a raidtől min 10 yardra. Érdemes Y alakban felállni, ahol az Y két szárának végén állnak a tankok.
A fight tehát összefoglalva:
Pulloljuk a bosst, az menten feliszkol a háló védelmébe, és onnan csüngve AoE-zni kezdi a raidet. Megjelenik három Spinner, ezeket Tauntolni kell, végezni velük, és a megjelenő szálakat használva felmászni. Fontos, hogy két módon maradhat ott szál - vagy meghal az add a levegőben, vagy pedig taunt után egyből ottmarad a pókháló, ezt ki lehet használni, és hamarabb felmenni, már az addok halála előtt. Opcionálisan egy DPS is felmászik ( melee preferált ), hogy P2-ben kevesebb hp-t kelljen majd lefaragni. Fontos, hogy a tank várja be a healert, nélküle ne másszon fel, mivel elég durva sebződésben részesíti őt a boss.
A lent maradó tank felveszi a megjelenő Dronet, és szépen kiteolja a kis pókok elől, amelyeket a ranged közben lassít és AoE-z. Ha nincs Drone, akkor a Spinnereket lehet gyengíteni, de megölni őket ilyenkor nem szabad, max akkor, ha a healerek már nem bírják az iramot.
A felmászott raidtagok egy idő után lejönnek, eddigre már érdemes a Spinnereket legyengíteni, hogy könnyű legyen őket megölni, így azonnal vissza tudjanak mászni, legyen elég pókháló szál. Akik lejönnek, majd szépen visszamásznak, akik lent maradtak, csinálják a dolgukat tovább. Korábban Spinnereket nem érdemes ölni, mivel a pókháló szálak eltűnnek egy idő után, ha nem használják fel őket.
A harmadik lejövetel után jön a boss is, eddigre már üresre kell pucolni a földet, a bosst be kell tankolni, az épp megjelenő kicsiket gyorsan AoE-zni. Sokszor maradnak ki ilyenkor Spinnerek, amelyek tovább köpködik a raidet, ezeket opcionálisan le lehet még lőni. Amint az egyik tank megkapja a debuffot, tauntolni kell, a boss sebzése egyre nő ( amivel a raidet ért sebzés is növekedik ), 30% környékén mehet a BL és ki kell végezni, a végén masszív CD-zéssel.
Dungeon Journal
Videó:
Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Dögrovás
- Nem elérhető
- Moderátor
- Ha folyik ne legyen a te véred
Rövid összefogalaló:
Phase 1:
Pull után a boss felmászik a hálóján, ezek után kisebb pókok jelennek meg, amelyek pókfonálon leereszkednek a raidhez. Ezeket a pókokat le kell verni, az általuk használt fonalak a helyükön maradnak, ezeken lehet felkapaszkodni a bosshoz.
Ha a bosst nem szórakoztatják, akkor egy Venom Raid nevű képességvel elkezdi kinyírni a raidet, ami nem jó. Emiatt egy csapatnak fel kell mászni a pókfonalakon és kezelnie kell a bosst (pofozás, halál). Ez a kommandó jellemzően 1 tank 1 healer 2 melee összeállítású. Fontos tudni, hogy minden embernek külön pokfonálon kell felmásznia.
A boss ebben a fázisban Meteor Burn (kimozogni mielőtt lecsap), és a Smoldering Devastation nevű képességeit használja. Ez utóbbit akkor, amikor az energy bar-ja 0-ra ér, és lángba borítja a teljes hálót. Mielőtt ezt megteszi a kommandós csapatnak le kell ugrania ellenkező esetben megsülnek (az meg nem jó), majd a spell vége után újra vissza kell mászni.
Mindeközben a földön maradt csapat lemészárolja mindazon pókokat amelyek megpróbálják elözönleni a termet. A következő fajták lehetnek:
Cinderweb Spinner: középen fentről csüng le, egy a feladatra dedikált ranged lelövi, a harc alatt folyamatosan jönnek!
Cinderweb Drone: Ezeket tankolni kell, a raidtől elfordítva, mert savat köpnek, ami fáj. Ha az energy-jük eléri a 0-t felmásznak a bosshoz és healelik azt, ezért likvidálásuk prioritást élvez.
Cinderweb Spiderlings: Ezek önjáró kaják, amennyiben elérnek más pókokhoz, akkor azt healelik, igaz ez mind a bossra, mind a Drone-okra. Le kell AoE-zni őket mielőtt bárhová elérnének.
Phase 2:
A 3. Smoldering Devastation képesség használat után a boss lemászik a hálón. Eddigre 70-75% körül kell lennie a HPjának, és minden Drone-nak halottnak kell lennie. Amint lejön a tank felveszi, a raid mögé áll, az offtank mellé. Idönként használja a Widow's Kiss nevű képességét a maintankon, ilyenkor az offtank felveszi, és helyet cserél a maintankkal. Amíg a maintankról le nem jár a debuff (20 másodperc) az offtank tankolja.
A bosson végig stackelődik egy Frenzy nevű buff, amitől egyre nagyobb és nagyobb sebzést oszt ki a boss. Le kell ölni a bosst mielőtt a Frenzy boss healelhetetlenné teszi a tankot.
A szar DPS-t nem megmagyarázni kell, hanem javítani rajta…
Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Íz
- Nem elérhető
- First Sergeant
- Skaven
- Nem elérhető
- Moderator
- Hozzászólások: 1402
- Karma: 34
- Köszönetek: 109
sztem szerdan ezt meg ne nezzuk meg, kesobb mar biztos lesz kill video rola es kiderul majd hogy mit hogy javitottak. :)
de vegre egy fight, ahol jol jon hogy van melee...
Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Classrun
- Témaindító
- Nem elérhető
- Moderátor
- Tibi az Arathorról
- Hozzászólások: 2499
- Karma: 49
- Köszönetek: 115
Kár, hogy a kis pókok AoE-jára nem jó a melee. ;) Főleg HC-ban, ahol további képességeket kapnak, így kb. fixen kizárva azt, hogy melee-ben leAoE-zd őket.Skaven írta: sztem szerdan ezt meg ne nezzuk meg, kesobb mar biztos lesz kill video rola es kiderul majd hogy mit hogy javitottak. :)
de vegre egy fight, ahol jol jon hogy van melee...
Kedden már neki fognak esni a tengerentúlon, elég hamar kiderül majd, hogy ha valami BUG-os, hogyan javították, mennyire overtuneolt ( vagy sem ). Sőt, mivel mi elég későn állunk neki raidelni, tippre már lesznek olyanok, akik clearolták is már az instát, mire mi egyáltalán bemegyünk majd, szóval lesz info, csak össze kell őket szedni.
Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Dubfire
- Nem elérhető
- Senior Sergeant
- Hozzászólások: 98
- Karma: 7
- Köszönetek: 1
Igaza volt a valakinek aki csinálta a viedot , hogy ez egy nagyon imba hely, ami tele van motivációval ééés; a muzsikai választással az egész még kapott még egy kis 1 boostot is:D, háát hogy őszinte legyek , már alig várom, hogy ott legyek.
Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Khetana
- Nem elérhető
- Stone Guard
- founder of Omnislash
A jelenlegi statisztikák szerint Shannox és ez a két legtöbbet ölt boss, szal valszeg vagy ezek érhetők el elsőként vagy ezek a legkönnyebbek, imho mennünk kéne rá ma este.
Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Classrun
- Témaindító
- Nem elérhető
- Moderátor
- Tibi az Arathorról
- Hozzászólások: 2499
- Karma: 49
- Köszönetek: 115
Tegnapiak alapján PRO tipp Pokember-fan DD warrioroknak, akik szeretnének a tank + healer után mászni, de nem akarják magukat szétüttetni a lecsüngő pókokkal.
1. lépés: stance-dance -> def + taunt a pókot - az szépen lepottyan és ott hagyja ( kis idő, míg megjelenik ) a pókháló-szálat maga után
2. lépés: vissza berserker / battleba, izlés szerint, a póktól való eltávolodás
3. lépés: amikor a pók már megtette az felénk tartó út 3/4-ét, Heroic Leap a pókhálóhoz, ekkor a pók megfordul, és visszasiet a nyomunkban oda, ahonnan jött
4. lépés: gyors klikk a pókhálón, felemelkedés a magasabb szférákba, a pók ekkorra visszaér, de zsákmánya már oda, így körbenéz lent, és jó esetben a tank áldozata lesz
Így nagyon egyszerűen, 0 sebződés mellett, kb. bármilyen szituációban generálható pókháló, amivel majdnem egyből fel is lehet menni. A lent maradó addot értelemszerűen jó, ha a tank felszedi a későbbiekben, de nem kell nekünk lecsapkodni a pók hp-ját, ezt majd a lentiek elvégzik.
Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Classrun
- Témaindító
- Nem elérhető
- Moderátor
- Tibi az Arathorról
- Hozzászólások: 2499
- Karma: 49
- Köszönetek: 115
Kritikus részek a fight során:
- a tank + healer + dps nem szinkronban megy fel, 'ellopják' egymás elől a pókháló - szálakat. Ezt elkerülendő úgy érdemes, hogy befutás -> egybeáll, hogy mindenkit érjen az AoE heal -> jön 2 pók, ezeket a 2 tank tauntolja, a tank felmegy a közelebbin, a healer a távolabbin, a DPS pedig megoldja magának ( ha warrior, akkor lásd alább a tippet, egyébként pedig hunter pl tauntolós lövéssel leszed egyet és azt használja, stb. ). A 2. felmenetel előtt a lentiek üres idejükben ( ha csak 1 DPS megy fel, akkor garantáltan lesz ilyen ) lőhetik a pókokat, amelyek csüngenek lefelé, de tilos őket megölni. Amikor leesnek azok, akik felmentek, akkor az előzőleg 10%-ra gyengített pókokba kell 1 lövés, egyből lesz 2 szál, amin mehetnek vissza, a DPS megint megoldja magának. Olyankor nem érdemes ölögetni / tauntolgatni csüngő pókokokat, amikor a többiek fenn vannak, mert eltűnnek a szálak egy idő után -> lejönnek a fentiek -> nem tudnak visszamenni -> végig AoE-zi a full raidet a boss -> wipegyanú
- akik felmennek, azok egyrészről ne essenek le. Itt a háló közepén egész jól látható a lyuk, de én is leestem ott véletlenül, ellenben azok a helyek, ahová becsapódtak a meteorok, csak ilyen izzó parázs-szerűségként néznek ki. Ennek a széle nagyon rosszul látható, érdemes széleset kerülni rajta, itt is pottyantam le a tryok folyamán, amikor biztos voltam benne, hogy simán nem érek bele
- a felmenetel folyamán a healernek jó ütemben kell a tank után mennie, mivel itt elég jó sebződést kap a tank. Itt további problémát jelenthet, ha sok DPS megy fel faragni a bosst, mert azokba is kell értelemszerűen heal. Néha furcsamód könnyű volt aggrot húzni DPS-ként, de ezt nyilván lehet kontrollálni. Ha max hp környékén megy fel a DPS, akkor elvileg kibírja heal nélkül, amíg odafenn van, nem halhat meg, és elég csak a tankot healolni.
P2-ben a tankoknak cserélgetniük kell, mégpedig alapból úgy érdemes felállni, hogy egy egyenlő szárú háromszög 3 csúcsán áll a 2 tank + a raid. A tankoknak min. 10 yardra kell lenniük egymástól. Amikor a debuffot megkapják, akkor tauntolnak, majd vissza, cserélgetve. A vége elég izmos, mehet a BL, mentő CD-k, egyebek.
Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!