- Omnislash Horde - Arathor EU
- Fórum
- Nyilvános Fórum
- L2P
- Warlock
- Affliction
Affliction
- Bernatella
- Témaindító
- Nem elérhető
- Stone Guard
- Re
- Hozzászólások: 738
- Karma: 24
- Köszönetek: 20
...szerkesztés alatt...
Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Kapszlock
- Nem elérhető
- Stone Guard
- Hozzászólások: 622
- Karma: 19
- Köszönetek: 56
Az alábbiakban megosztanék pár tapasztalatot az affliction lock alkalmazásával kapcsolatban. Bizionyos infók az elitilstjerksről származnak, néhány dolgot a saját megfigyeléseim/tapasztalataim alapján írok.
Olyan dolgokra külön nem fogok kitérni, amiket Bernatella már leírt a destro lock leírásnál, azokat meg lehet tekinteni ottJ
Vágjuk bele!
Stat prio:
Ugyanaz, mint a destro locknál, tehát:
Int >> Hit (Hit Cap-ig) > Haste > Crit > Mastery
Hit cap 1742, tehát 17%, fölösleges fölé vinni.
Talent:
32/3/6
Bővebben nem térnék ki rá, itt azért érdemes megemlíteni azt, hogy ha a groupban van másik warlock is illetve indokolt lehet, akkor érdemes 1 pont Jinx helyett Curse of Exhaustion-re rakni (bár ilyen esetre nem emlékszem). Az Improved Fearnek és Improved Howl of Terrornak PvP-ben van jelentősége, raid környezetben nem profitálunk belőlük jóformán semmit.
A Soulburn: Seed of Corruptionről majd kicsit később ejtünk pár gondolatot.
Glyphek:
Prime: Haunt, Corruption, Unstable Affliction
Major: Soul Swap, Shadow bolt, Life tap (vagy Fear, amennyiben fontosabb, hogy a fearelt mob ne szaladgáljon és ne tegyük ki magunkat annak a veszélynek, hogy belekószál egy másik mobcsoportba és behúzza őket)
Minor: tetszőleges, én azért a Drain Soul-t mindenképp beraknám.
Spellek:
Curse of the Elements megy legelőször olyan mobra, amit nem ütünk agyon pár másodperc alatt. Ha gyorsan hal, akkor fölösleges tölteni vele az időt.
Általában a Hauntot szokták a rotában elsőként alkalmazni, de én úgy vettem észre, hogy nem minden esetben előnyös. Pl. ha olyan bossfight van, ahol a tank pullol neünk meg fel kell venni a pozíciónkat, akkor futás közben pakolgassuk a CotE-t és a dotokat, majd amint megálltunk, mehet a Haunt, Unstable Affliction és a Shadow bolt, mint filler. Nagyon fontos, hogy a Hauntot CD-re lőjük. Gyors, jó dmg, shadow dotokat erősít, valamint ha lejár, healel is minket.
Még egy eset van, amikor nem érdemes a rotát haunttal kezdeni: nincs hunter (és ezzel együtt misdirection) a groupban. Egy túl korán beérkező Haunttal leránthatjuk a bosst a tankról, és akkor folytathatjuk azzal a rotánkat, hogy elnyomjuk a Soulshatter-t. A rota felborulása mellett a partyban lévő emberkék ellenszenvét és kritikus megjegyzéseit is ki tudjuk vívni vele, így a rotánkat kezdjük nyugodtan a CotE, Corruption, Bane of Boom-mal. ez az idő már biztosan elég, hogy a tankban megfelelő mennyiségű aggro legyen, utána már mehet a Haunt.
Bane of Doom vs Bane of Agony
Erről a következőt kell tudni: Mivel csak egy bane lehet a mobon warlockonként, így mérlegelni kell, hogy az adott mob várhatóan elborul-e 15 másodpercen belül vagy nem. Ha igen, akkor a Bane of Agony kerüljön a mobra, mert az gyors periódusban sebez, így egy 10-12 másodperces csapkodás során tudunk belőle profitálni, míg a Bane of Doom csak 15 mp után tikkel egyet (de az szép nagy).
Seed of Corruption
Az affliction warlock AOE spellje, mely egy áldott/átkos képesség.
Nézzük először a negatív oldalát: Ahhoz, hogy berobbanjon egy felpakolt Seed of Corruption, bizonyos mértékű sebzés kell, hogy érje a mobot, vagy meg kell halnia. Tehát önmagában fölösleges spamelni, ha nincs a mobra egyéb beérkező sebzés (mivel abból indulunk ki, hogy party/raid környezetben szaladgálunk, így ennek az esélye meglehetősen kicsi). Megemlítendő még, hogy minél több targetre hat a SoC robbanása, annál kevesebbet sebez 1 targeten.
Jó hír, hogy a negatív oldallal szinte soha nem találkozunk. Amiért jó a Seed of Corruption: Ha raktunk rá talent pontot, akkor a soulburn képességgel kombinálva igen durva AOE-t lehet tolni ennek a segítségével. Ez a gyakorlatban úgy így néz ki: TFH (gyk: tegyük fel, hogy) van egy 4-5 mobból álló mobcsoportunk. Először elnyomjuk a soulburn-t majd SoC megy a targetre. Miután berobbant, az összes megsebzett mobon rajta lesz a Corruption. Ezt mi szeretjük, mert bár ha túl sok mob van, a SoC önmagában nem imba, a mobonként ketyegő Corruption nagyban megnöveli a leosztott DPS-ünket. Arra kell figyelni,hogy ha egy olyan targetre nyomjuk a SoC-t, amelyiken már ketyeg a Corruption, akkor a Corruption el fog tűnni. Így ha soulburnös SoC –t használtunk, ne váltogassunk targetet folyamatosan (egyrészt tök fölösleges, másrészt csak leszedjük a Corruptiont a mobokról).
Soul Swap
Az egyik kedvenc spellem, mióta behozták a játékba. Arra jó, hogy a targeten ketyegő dotokat át tudjuk pakolni egy másik targetre, így jelentős GCD másodperceket tudunk spórolni. Mint fentebb írtam, érdemes glyphelni. A különbséget úgy lehet érzékeltetni leginkább, hogy nem mindegy, hogy kivágás-beillesztést vagy másolás.beillesztést hajtasz végre pl egy excelben. Ha nincs glyphelve, akkor leszeded a Soul Swappel a dotokat a targetről, és átteheted a másik targetre, de így az eredeti targeten nem maradnak rajta a dotok. A glyph abban segít, hogy a Soul Swappes trükk után a forrástargeten és a céltargeten is ketyegni fognak a dotok. Ez alól kivétel, ha a forrástargeten Bane of Doom volt, mert mivel ebből egyszerre csak 1 lehet warlockonként, így értelemszerűen a céltargeten fog ketyegni és a forrástargetről eltűnik.
Leginkább két targetes fightban kamatoztatható az alábbi módon: TFH a tank behúz két mobot, nevezzük 1-es és 2-es mobnak. Nyilván a tanknak abban lesz több aggrója, amelyiket üti, legyen ez az 1-es mob. Akkor mi szépen elkezdjük dotolni a 2-es mobot: Corruption, Bane of Agony, Unstable Affliction. 3 dottal nem termelünk akkora aggrót, hogy lehúzzuk a tankról (ha nem így van, akkor az a tank hibája, ki másé:P), majd soul swappel átpakoljuk az 1-es targetre a dotokat. Az Agonyt cserélhetjük Doomra, ha több hpja van a mobnak (lásd fentebb), ez után már csak a Shadow Boltot kell tolni, mint a bolond, szükség esetén a dotot frissíteni. Azért nem az 1-es mobon kezdünk dotolni, mert akkor lesz egy fölösleges target váltásunk a végén 2-es mobról vissza 1-es mobra.
AOE szituációban is érdemes kihasználni a Soul Swap előnyeit az alábbi módon: Soulburnös SoC indul. Mire odaér a tergetre, az Unstable Afflicon-t már kb végig tudjuk castolni, végül Bane of Agony. Mehet a Soul Swap, target váltás, Soul Swapet ráeresztjük. Feltűnhet, hogy ha elég gyorsak vagyunk, nem „másolunk” Corruptiont, de igazából nem is kell, mert a Soulburn: SoC miatt minden targetre úgyis rákerül, sőt, mire a Soul Swappel a céltargetre ráküldjük a két dotot, addigra a Corruption már ott pocol szerencsétlenen. Egyébként ha nincs kill prio a harcban, akkor a következő SoC úgyis leszedni a Corruptiont, ha meg kill prio van, úgyis single targetben kell azt ütni, amit. Bár ha van kill prio, az már nem igazi AOE szituáció, de azért mondjuk egy 3-5 fős kill prios pakknál nyugodtan eljátszhatjuk a trükköt. Ha 5 fős pakkot veszünk, akkor lesz két mob, amelyiken mindhárom dot ketyeg, meg lesz 3 mob, amelyiken van Corruption. Nyilván CC-zett mob lábujjhegyen AOEzünk, de ez nem újdonság.
Fentieket összegezve az alap rotában is szereplő spellek: Haunt, Corruption, Bane of Doom(vagy Agony), Unstable Affliction, Shadow bolt.
Egyéb spellek:
Demon Soul: Pettől függően valamilyen buffot kapunk 20 secre. 2 perces CD. Mivel a petünk kutyus (Felhunter) lesz, így 15% spell haste-t kapunk, valamint 10% fire és shadow damage done-t. Sokan ezt CD-re tolják, én inkább azt mondom, hogy ésszel és belátás szerint használjuk. Egy instában fölösleges elnyomni a boss előtti pakkon, mert akkor a bossra nem tudjuk eltolni, ott meg nagyobb hasznát vesszük.
Life tap: A healerek ellensége, a mi barátunk. Minden lock ismeri, nem kell bemutatniJ
Curse of Tongues: caster mob esetén hasznos, ha van legalább 2 lock a groupban. Az egyik teszi a CotE-t, a másik ezt, lassítja a cast speed-et
Curse of Weakness: ugyanazt kell szem előtt tartani, mint a Curse of Tonguesnál, a különbség annyi, hogy fizikai sebzést csökkent 10%-kal.
Dark intent: Bernatella összefoglalójában részletesen látható.
Death Coil: Sokan PvP spellt látnak benne csak, viszont PvE-ben is nagy hasznát lehet venni. Low hp esetében jól jön, ha épp a healernek kevés a manája vagy van fontosabb dolga is. Illetve én akkor szoktam használni, ha mondjuk, behúztunk egy pakkot, viszont az egyiket nem ártana CC-zni. Én ekkora eltolom rá a Death Coil-t, attól kiszalad a groupból (ha a tank nem rántja vissza egyből), és mikor kint van kellően messze, glyphelt fearrel „lerakom”, ahol nem okoz gondot. Ahhoz, hogy ez a trükk jól működjön, az is kell, hogy a többiek tudják, miért szalad ki mob a többiek közül. Zul’Aman 2. boss előtti trashen sokszor próbáltam ezt eljátszani egy-egy sikertelen pull előtti CC kísérlet után, de csak ritkán sikerült, mert a pug tankok túl lelkesek voltak, és egyfeszt visszahúzták a mobot. De ha a tank tudja, hogy mire megy ki a játék, ez nagyon jól működik.
Drain Life: Hp töltés mellett sebez is, gyors survival pellnek be lehet tolni egy-két shadow bolt helyett, ha nagyon low hp-n vagyunk.
Drain Soul: Ha a mob 25% alatt van, kötelező ezt használni Shadow bolt helyett. Egyrész nagyon durva DPS, másrészt frissíti a Corruptiont és az Unstable Afflictiont is.
Fear: szerintem nem kell bemutatnom. Nagy hátránya, hogy a többi class CC-jéhez képest gyakran kell frissíteni. És még pullol is…
Howl of Terror: AOE fear, PvE-ben szinte sosem használom, PvP-ben talentolva instant, ott nagyon jó szolgálatot tesz.
Banish: Demon és Elemental CC-re jó. Előnye, hogy sebezhetünk körülötte nyugodtan ész nélkül, nem szedjük ki a mobot a CC-vel. Mellette Fearelhetünk is egy másik mobot.
Demon Armor: felejtsük el, Affli PvE warlock Fel Armort használ
Demonic Circle: Summon, Demonic Circle: Teleport: én makróval használom (lásd: lentebb), hasznos, pl ha valami nagy csúnyaság van alattunk és gyorsan ki kell állni belőle. LK fighton a Valkyr szívatására a mai napig használják.
Enslave Demon: Nem bénázunk vele, van saját petünk. Más demont amúgy se enszlévelünk, hanem megöljük:P
Eye of Kilrogg: Bámészkodásra jó, de én 2 év alatt ha 3-szor használtam…
Fel Armor: az Affli Lock selfbuffja. mindig legyen rajtunk.
Health Funnel: a petünket tudjuk vele healelni, solo farming esetén lehet inkább hasznos.
Ritual of Souls: Cukorkás tál, aki raidre jár, ismeri.
Ritual of Summoning: a jó öreg TV, kedvenc szereplőinket és party társainkat tudjuk kirángatni belőle.
Shadow Ward: Shadow damage ellen hasznos. Én személy szerint ritkán használom.
Soul Harvest: minden lock használja. Combaton kívül HP-t és soul shardot tölt. Mit nekünk mage kaja..
Soul Link: Az általunk elszenvedett sebzés 20%-át a pet kapja. Mindig legyen aktív. és mindig legyen petünk természetesen.
Soulburn: Nem akarom hosszasan elemezgetni, sok spellhez lehet használni. AOE szituban használom meg instant pet előrántáshoz.
Soulshatter: aggró csökkentő spell, önmagáért beszél.
Summon Doomguard, Summon Infernal: 10 perc CD-s segítőink. A Doomguard single targetre, az Infernal AOE-re jó. Fontos, hogy a targeten legyen Bane of Doom vagy Agony, egyébként csak állni fognak és nézik, ahogy low DPS-t tolunk, mert nem értünk a classunkhoz.
Unending Breath: Jó, hogy van, de soha nem használom…
Destro ágról csak 3 spellt használok:
Fel flame: amennyiben shadow bolt használata nem lehetséges, mert mozogni kell. Előnye, hogy az Unstable afflictiont frissíti. Viszont ha álló harc van, inkább frissítsük tisztességesen az UA-t, mint Fel Flame segítségével.
Shadow Bolt: ha épp nem dotot pakolunk, ezt ontjuk magunkból (filler).
Shadowflame: Amennyiben AOE szituban vagyunk melee rangeben, érdemes ellőni, nem rossz sebzés és még dotol is. Glyphelve különösen hasznos pl Ragnaros harcon, ahol lassítani kell az addokat.
Petek:
Az affli lock Felhuntert használ
Makrók:
Én személy szerint nagyon kevés makrót használok, a teleport használatához használom az alábbit:
#showtooltip Demonic Circle: Teleport
/cast [mod:alt] Demonic Circle: Summon; [nomod] Demonic Circle:teleport;
Altot nyomva megidézi a teleportot, símán nyomva pedig odarepítjük magunkat.
Kérdés, kérés, észrevélemény esetén kérlek, keresd fel fodrászod, látszerészed, ékszerészed, vagy írj levelet in-game, vagy itt.
Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Caserys
- Látogató
Hűű na ez igazán állat összefoglaló lett. Nekem is van affli lockom igaz 70-es, és ott esélyük nem volt a dotoknak hogy végigpörögjenek full heirloomban :) Viszont bakker... kedvet kaptam a wowhoz újra, most hogy elolvastam ezt és megnéztem az idei Blizzconos arenameccseket.
Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Bernatella
- Témaindító
- Nem elérhető
- Stone Guard
- Re
- Hozzászólások: 738
- Karma: 24
- Köszönetek: 20
Nézegettem tegnap az 5.0 lockot training dummy-n. Affli volt napirenden. Hát érdekes. Általában a speceket nagyon durván átszabták, a 4.x-es képességeinket szétdobálták specek szerint. Minden spec kapott egy új erőforrást - affli esetében ez a régi-új Soul Shard - és egy új spec jellemző spellt. Azzal együtt, hogy a talentezés bugos, az elvileg elérhető képességek egy része nincs a spellbookban, a glyph-ek láthatóan hiányosak/nem átgondoltak még, mégis érdemes átnézni mi változott, mert a fő irány már látszik.
1. KEVESEBB SPELL
Simán lehet, hogy tévedek, de úgy tűnik, hogy a következő képességek alkotják majd az affli "rotát":
- Unstable Affliction
- Corruption
- Bane of Agony
- Malefic Grasp
- Fel Flame
- Drain Soul (25% execute alatt)
Kimaradók:
- Haunt, SS kell hozzá, gyakorlatilag egy DPS boost lett 4-5 töltettel)
- Shadowflame, demonology only
- Soul Fire, nem hat rá a T13 set bonus
- Shadow Bolt/Drain Life, tippre
2. NEM LINEÁRIS ROTA
Már 4.x-ben is bejött a "rotákba" a nem linearitás - így a rota szó használata is csak a megszokáson alapul -, de a helyzet 5.0-al tovább fokozódik. Az alap a következő: UA, CoE, Corr, BoA felmegy, itt nincs hiba. Utána azonban bonyolódnak a dolgok. BoA 10-et stackel, egyéb saját tickek stackelik, fel is kúszik lassan 10-re a számláló. De ha fight közben leesik a targetről, az nagy büntetés, mert nem csak recast-tal, esetleg 1-2 tick vesztéssel jár, hanem fel kell pörögjön a dot ismét, ami idő. Ez különösen a többtargetes multidot harcokat teszi nehézzé. És ez még csak a kezdet. Van egy új alap affli spell, a Malefic Grasp. Ez egy channeled képesség, aminek jellegzetessége, hogy bár önmagában is tickel, de közben a Corr és az UA tickeket gyorsítja 100%-al, ami működésben azt jelenti, hogy a 3 sec CT alatt 6 sec-et vesztünk a Corr és az UA uptime-ból. A Fel Flame - ami eddig nem volt rotában a lock specekben - kapott egy plussz mechanizmust, miszerint az UA és Corr uptime-ot kitolja 6 sec-kel. Az uptime ami alapban 15 ill. 18 sec Fel Flame-mel felmehet 30 secre, de tovább nem. Legfeljebb akkor érdemes eltolni, mikor uptime MIN(UA, Corr)<=24 sec. Fel Flame maradt instant, Corr instant, UA 1,5 sec CT. De ott van még a manual refresh lehetőség, ami 50% +uptime-ot ad Corr, BoA és UA esetén is (Corr + 9 sec, UA + 7,5 sec). A 30 sec itt is max. Jelenleg nem látszik, hogy a recast vagy a Fel Flame refresh éri-e meg jobban - én a Fel Flame-re tippelek -, de ha mást nem is, a mozgás közbeni DPS loss-t mindenképpen javítja. Változott a Drain Soul. 5.0-ban nem frissít dotot, tehát 25% alatt bonyolódik a helyzet. Fillernek elvileg van még SB-nk és Drain Life-unk, amik szerintem nem játszanak, én a Malefic Graspra tippelek. Persze kaphatnak még olyan spec mechanikát, mint jelenleg SB - 30 secenként +5% crit debuff - akkor bekerülhetnek a rotába. Jelenleg ilyen specük nincs.
Training Dummy-n próbálgattam a cuccot, bár nincs addon, de irtó könnyen leégettem Corr-t vagy UA-t a Malefic Grasppal, ha több dummy-t próbáltam dotolni. Még a BoA is le tudott esni. Gond volt, hogy totál random szétcsúsztak a dot uptime-ok. Meg kell szokni, hogy mikor mehet el még egy Malefic Grasp és mikor nem. Azt tippelem azok a dot követő addonok lesznek jók, amik számmal is jelzik a maradék uptime-ot. Ilyen pl. az OmniCC. Mindenesetre fejszámolás lesz, mint Rundinak Madness.
3. ÚJ ÉS EGYEDI SPEC ERŐFORRÁSOK
Aztán. A Soul Shard újra véges és nem AoE harcok esetén is használandó affli erőforrás lesz. Az Haunt SS-el megy, így csak DPS boost lett, mint egy nagy CD, persze CD nélkül. SS-ünk alapban 3 van, glyph-elve 4. Nightfall proc termeli vissza harcban (q. ritkán), combaton kívül automatikus a regen. Sok szót nem érdemes rá vesztegetni, szerintem még nem kiforrott minden, hogy mire lesz jó. Jelenleg single target esetén Hauntra tippelek, AoE esetén Seed of Corruption-re. Soul Swapra nem lesz érdemes pazarolni.
4. TÚLÉLŐ ÉS DPS NAGY CD-K
A Haunt mellett új nagy CD, a Wild Imps, ami jelenleg csak demonology ágon érhető el a spellbookban. Ez bug - ugyanez a helyzet a SB-vel, ami szintén nem elérhető affliról. Aztán Dark Soul, amit átszabtak, doomguard vagy terrorguard, ill talentből 2. demon 20 secre 2 perc CD-n.
Az új talentfában csak a 75 és a 90 szint ami érdekes DPS szempontból A többi pvp, CC és túlélő képesség. 90-t nem értem még el, a 75 pedig bugos. Mindháromban lehet fantázia afflin. Tetszik, hogy újra van demon áldozás :)
További változásnak érzem, hogy az egyéni túléló CD-k irányába ment egy kicsit a lock. Ez részben azért lehet, mert a demon lehetőséget kap a tankolásra és a talentekben kapja meg a túlélő CD-it, illetve lehet azért is, hogy az Ultraxion, Warmaster, stb. mechanikákban látott, benyomom a CD-m és kiállom egyedül dolgokból kimaradó lockok is lehetőséget kapjanak, ne maradjanak ki emiatt a rosterből. Részletesen a demonology threadben írok a túlélő CD-kről.
Egyenlőre ennyi.
Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Bernatella
- Témaindító
- Nem elérhető
- Stone Guard
- Re
- Hozzászólások: 738
- Karma: 24
- Köszönetek: 20
Afflival kezdtem foglalkozni, ez most a top DPS build, de itt is van 2 gondom. Úgy tűnik a demon felejtős, lényegesen jobban megéri beáldozni. Sosem szerettem az áldozós buildeket, nem azért lett lockom, erre most újra megkaptuk...
Aztán. Nulla azaz nulla értelmes (értsd DPS növelő) single target major glyph van afflihoz. Bravó.
Mindezzel együtt használható a cucc 1-2 targetre, multidot harcra top, AoE szitukban viszont erősen felejtős.
Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!