unanswered Protection Warrior 6.1.2

Több
9 éve 6 hónapja #22254

Icy-veins, Wowhead és Mmo-champion fórumok alapján készült, saját tapasztalattal kiegészítve.

A protection warrior fő ereje továbbra is a mobilitás, és a tankok közül az egyik legkevesebb bekapott sebzés. Ezen kívül, bár a tank dps már nem annyira jelentős, mint MoP-ban volt, de a tankok közül még mindig elég jó helyen áll a legutóbbi buffok óta (főleg a sok add-os harcokban az erős bleed-ünknek köszönhetően – Deep Wounds, de például a 2-3 célpontos cleave harcokban is nagyon jól teljesít a Revenge és Heroic Strike+Cleave glyph kombóval).

A Resolve (ami a vengeance-t váltotta) skálázódása, és a shield Barrier masszív nerfelése óta a warrior tanknak viszonylag alacsony a self-healje, ezen némileg segít a visszahozott Bloodcraze.

Hagyományosan a prot warrior gyengébben szerepel olyan harcokban, ahol sok a mágikus sebzés, viszont kitűnőek a fizikai sebzéssel járó harcokban (és szerencsére ebből van sokkal több).  
A prot warrior blokk tank, a mastery-nk a blokkolás esélyét javítja. Amíg aktív a Shield Block, addig 100%-os eséllyel blokkolunk. A blokk alapból 30%-át fogja fel a sebzésnek, viszont a mastery-nk ad egy Critical Block esélyt is, ilyenkor 30% helyett 60%-ot fog fel a blokkunk. Critical Block esetén az Enrage is proccol, ami 10% többlet sebzés, és 10 rage-et is ad.
A warrior erőforrása a rage. Ezt bizonyos képességet termelik, bizonyos képességek pedig fogyasztják.

1. Túlélés protection warriorként:
Elsődleges fontosságú, hogy megértsük a prot warrior tankolásának/túlélésének az alapja: rage-et gyűjtünk (főleg Revenge, Shield Slam, Charge és Enrage által), majd ezt elköltjük védekezésre, Shield Block-ra és Shield Barrier-re. Emiatt maximális rage generálásra, és optimális felhasználásra van szükség. Figyelnünk kell a Shield block cd-jét, tudnunk kell, hogy mikor következik a harcban nagyobb sebzés, hogy el tudjuk dönteni, mikor használjuk fel a védekező cd-inket. Ha pániba esünk, és egyszerre elnyomunk mindent, még nagyobb gondban leszünk, amikor ezek lejárnak, és ott állunk minden cd nélkül. Azt is tudnunk kell felmérni, hogy mikor kell külső cd-t kérni (Barkskin, Hand of Sacrifice, Pain suppression, Vigilance stb.)

Mindig legyen egy terv a fejünkben, hogy mikor használjuk ezeket, figyelembe véve a harc menetét, a boss képességeket, és a saját védekező képességeink cd-jét:
- Shield Wall
- Last Stand
- Demoralizing shout
- Armor potion
- Health potion
- Trinket (pl. use-os armor, a proccolós trinketet nem lehet sajnos időzíteni)
- Spell Reflection (sajnos nem sokat fogjuk tudni használni, de hátha)

Minden körülmények között Defensive Stance-ben legyünk...

2. Alap képességek :
Heroic Strike – egy ikonikus warrior képesség, ami mostanra már sajnos csak a prot (és gladiátor) warriornak maradt meg. Fontos tudni róla, hogy mivel nincs GCD-n, ezért dps-ként a ‘felesleges’ rage-et lehetett vele elhasználni. Sebzése közepes, tankként csak akkor érdemes használni, amikor proccol, mert akkor ingyenes, és fixen crit-el (vagy lásd még talentek). Esetleg akkor is használható, amikor off tankolunk, és nincs olyan aoe vagy dot, ami miatt érdemes lenne shield barrier-re költeni a rage-et. A megfelelő glyph-el (Glyph of Cleave) ráadásul 1 helyett 2 targetet sebez – erősen ajánlott glyph. Alapból 30 rage-be kerül.

Shield Slam – A legfontosabb rage generáló és sebző képességünk. Ha crit-el, akkor kapunk egy ingyenes és fixen crit Heroic Strike-ot (Ultimatum proc). Bizonyos harcokon nagyon hasznos tud lenni a Glyph of Shield Slam, amellyel úgy működik, mint a sámán Purge, vagyis leszedi a mágikus buffokat a célpontról (pl. hot-okat). Ha crit-el a Shield Slam, akkor az enrage-et proccol. 6 sec cd, 20 rage-et generál. A Devastate resetelheti a cd-jét.

Revenge – 9 sec cd, 20 rage-et generál, és egyszerre akár 3 célpontot is tud ütni (a második és harmadik célpont a fő célpont sebzésének 50%-át kapja). Értelemszerűen cd-re kell használni, dodge vagy parry esetén a cd-je resetelődik, emiatt különösen sok add-os harcoknál szinte spam-elni lehet, és kell is.

Devastate – az alap filler képességünk, tipikusan akkor használjuk, ha a Shield Slam és a Revenge is cd-n van. Felteszi a target-re a Deep Wounds-ot, azt pedig prio fent tartani minden target-en, ezt figyelni kell. Egyik fontos aspektusa, hogy resetelheti a Shield Slam cd-jét (30% esély, Sword and Board proc), vagyis a dps mellett van védelmi szerepe is (több shield slam = több rage = több shield block vagy shield barrier). A Devastate crit enrage-et proccol. 

Mocking Banner – a hatósugarában minden add-ot tauntol a warrior tankra – bossokra nem működik, vagyis jól használható hogy a másik tankról, (vagy a túl lelkes dps-ekről) leszedjük az addokat, amíg az a bossal foglalkozik. 3 perc cd.

Deep Wounds – egy erős dot/bleed, amit a Devastate és a Thunder Clap rak fel, aggro tartásra/szerzésre is elég jó. Mindig tartstuk fent lehetőleg az összes célponton. 15 másodpercig van fent, lejárta előtt frissítsük.

Defensive Stance - 20% sebzés csökkentés, 25% armor növelés, erősen növelt aggro, valamint másodpercenként 3 rage-et generál.

Demoralizing shout - 8 másodpercig 20%-al kisebbet üt rajtunk a boss / addok. Fontos tudni, hogy ez egy debuff, amit a target-re rakunk, nem pedig buff magunkra. Vagyis raid szintű aoe-ra pl nem hat.

Last Stand - 12 másodpercig megnöveli a hp-nkat 30%-al, 3 perces cd-vel.

Shield Wall - 8 másodpercig 40%-al kevesebb sebzést kapunk be. 2 perces cd. A legerősebb védekező képességünk, glyph-el növelhető 60%-ra a sebzéscsökkentés, de akkor a cd-je 2 perccel növekszik, ez általában nem éri meg.

Heroic Throw – nincs cd-je, jelentős aggro-t generál, kiválóan lehet vele távoli addokat behúzni (glyph of Gag order-el kombinálva a caster-eket is be tudjuk húzni, mivel az 3 másodpercre elnémítja őket). 

Thunder Clap – AoE sebzés, 8 yardos körben, 6 másodperc cd-vel. Sok add esetén érdemes használni. Glyph-el a cd-je 9 másodpercre nő, de a sebzése is megnő 50%-al (Resonating Power). Minden célpontra felrakja a Deep Wounds-ot.

Berserker Rage – Enrage-elhetjük magunkat, 10 rage-et generál, és kiszed Fear-ből. Ha amúgy nem vagyunk Enrage-ben, mindig használjuk. 30 sec cd. 

Execute – Általában 20% hp alatt használható (kivéve talent), nagyon erős sebzés.

Spell Reflect – visszatükrözi a mágikus sebzést a feladónak . Sajnos PVE-ben ritkán működik boss-okon, de amikor igen, akkor nagyon hasznos (lásd Dark Shamans SoO-ban). 25 másodperc cd.

Taunt – Magunkra irányítjuk a célpont figyelmét 3 másodpercig. Ezalatt kell elég aggro-t belerakni, hogy rajtunk is maradjon. Ezen 3 másodperc alatt 300%-al több a threat-ünk. 8 másodperc cd. Fontos, hogy ha a Vigilance talentot választottuk, akkor amíg az aktív, nincs cd-je a Taunt-nak. Ezen kívül a Heroic Leap is reseteli a cd-jét.

Heroic Leap – Nagyot ugrunk, a leérkezés sebez 8 yardon belül. Ezen kívül reseteli a Taunt cd-jét is. 8-40 yard közötti távolságokban használható, 45 másodperc cd-vel. A warrior mozgékonysága részben ennek köszönhető (és főleg a charge-nak). Glyph-el (Glyph of Heroic Leap), leérkezés után 3 másodpercig 70%-al gyorsabbak leszünk.

Charge – Egy másik ikonikus warrior képesség, a warrior mozgékonyságánal legfontosabb eleme, nagy sebességgel a célpont felé rohanunk és root-oljuk vagy stun-oljuk. Külön talent sor van rá, részletesebben lásd a talent-oknál. 

Intervene - nagy sebességgel egy csapattárs felé futunk, és helyette mi fogjuk fel a következő melee vagy ranged sebzést (spell-t nem) 25 yardon belül működik, mindaddig, amíg a csapattárstól 10 yardon belül maradunk. 30 másodperc cd.

Enrage – passzív, 10 rage és 10%-al növelt sebzés 8 másodpercig – kiválhatja Devastate, Shield Block crit,  Critical Block, vagy a Berserker Rage.

Blood Craze - passzív képesség, autoattack multistrike indítja be egy self-heal ami 3 sec alatt 3% hp-t gyógyít. Elég gyenge heal, sajnos nem érdemes emiatt Multistrike-ra gyúrni.

Riposte –passzív képesség, Critical chance-ből parry-t kapunk. Mivel a parry (és a dodge is) megszűnt mint stat a gear-en, ebből tudunk parry-t szerezni. 

Shield Block – 6 másodpercig blokkol minden melee ütést. 2 töltete van, 1-1 töltet 12 másodpercenként jön vissza. Ebből következően elméleti maximum 50%-ban lehet fent. Ezen javít a T17-es 2-es szettbónusz. A sima uptime-on kívül viszont érdemes azt nézni, hogy mennyi ideig tankolunk aktívan. Egy 2 tankos harc során, amíg off-tankolunk, általában nem érdemes a shield block-ot használni (vannak kivételek, pl Butcher), így amikor tankot váltunk, mindkét töltet rendelkezésre tud állni – az aktív tankolás ideje alatt így akár több mint 50% is lehet az aktív ideje. 60 rage-be kerül. Fontos tudni, hogy vannak speciális boss képességek, amik nem blokkolhatóak, hiába fizikai sebzés – ezek néha nem triviálisak, mindig fordítsunk figyelmet egy új harc során, hogy melyik képességek blokkolhatóak, és melyek nem (értelemszerűen egy nem blokkolható sebzésre mást használjunk, pl Shield Barrier-t).

Unwavering Sentinel – passzív képesség, csökkenti a parry chance-et 3%-al (vagyis hogy szemből ütve a boss-t se parry-zze az ütésünket), 15%-al növeli a hp-nkat Defensive Stance-ben, 6%-al csökkenti az esélyét, hogy crit-et kapjunk, és a Thunder Clap ingyenes lesz.

Shield Barrier – egy absorb pajzsot rak a warrior-ra, ami elnyel minden sebzést a pajzs erejéig. A pajzs erejét módosítja a Resolve mértéke (a korábbiaktól eltérően a max HP már nem). 20-40-60 rage-be kerül, minél több rage ment bele, annál erősebb lesz. Tipikusan a nem melee sebzés ellen érdemes használni (dot-ok, bleed-ek, mágikus sebzés) vagy akkor, ha a Shield Block cd-n van, és van ‘fölös’ rage-ünk, vagy nem blokkolható sebzést akarunk kivédeni.

Battle Shout / Commanding Shout - 1 órás buff, +10% attack power vagy +10% stamina az egész raidre

Resolve – passzív képesség, a vengeance helyett kaptuk, de kivették belőle a dps-t növelő (attack power-t adó) részt. Növeli a self-healek és abszorbok hatását (kivéve a %-os self-healeket). Amúgy logikája megegyezik a vengeance-ével. Kivéve, hogy a diminishing return-t (csökkenő megtérülés?) kikapcsolták benne, vagyis ha többen ütik a tankot, akkor mindegyik után a teljes sebzés után számolja a resolve értékét. Érdekes módon a healing potion-okra is hat, vagyis ha magas a resolve-unk, akkor egy healing tonic 70k helyett akár 200-300k-t is healelhet rajtunk.

3. Másodlagos statok:

Critical chance – parry-t ad, és növeli a dps-ünket, ezen kívül több képességgel is van szinergiája (lásd fentebb)

Mastery – Block, critical block esélyét növeli, és attack power-t is ad

A haste csökkenti bizonyos képességek cd-jét, illetve a gcd-t (pl. Shield Slam és Thunderclap).

Az újonnan megjelent másodlagos stat-ok közül a legfontosabb a Bonus Armor, ami gyűrűn, nyakláncon, trinket-en és köpenyen lehet. A fizikai sebzést csökkenti, ez a legfontosabb tankos stat.

A multistrike főleg a Blood Craze miatt lesz érdekes, bár nyilván növeli a dps-ünket is

A Versatility pedig a bekapott sebzést fogja csökkenteni (1% versatility = -0.5% bekapott sebzés és +1% dps növelés).

Jelenleg nagyjából egyetértés van, hogy a crit és a mastery a 2 legjobb stat a prot warriornak (bonus armor után), bár stílustól függően van akinél első a crit, második a mastery – vagy pont fordítva. Összeségében a crit-es build több sebzést kerül el, de lehetnek benne kiugró csúcsok, míg a mastery kicsit több sebzést enged be, de egyenletesebben, kevésbe csúcsosan.
Bizonyos helyzetben (főleg erős mágikus sebzés esetén, lásd Brackenspore) a Crit+Versatility is életképes lehet.

4. Talentek:

Level 15: Juggernaut, Double Time, Warbringer 
Amit érdemes tudni, hogy charge már nem fog alapból stun-olni (csak root-ol), emiatt ha szükség van a stun-ra, akkor a Warbringer-t érdemes választani (1.5 sec stun), máskülönben a Double Time-ot, amivel kétszer lehet egymás után charge-olni (de mindkét ’töltet’ 20 másodperc alatt hűl be). A Juggernaut csökkenti a charge cd-jét 12 sec-re, akár ez is jó lehet, ha sűrűn kell egyet-egyet charge-olni.

Level 30: Enraged Regeneration / Second Wind / Impending Victory 

Enraged Regen alapból 100%-al többet healel mint eddig, de nem befolyásolja az enrage. Azonnal healel 10%-nyi hp-t, majd még 20%-ot 5 sec alatt. Stun alatt is használható, 1 perces a cd-je.
Second wind sajnos nagyon gyenge lett MoP-hoz képest, csak akkor healel, ha ütünk valamit közben, akkor egy 25% leech ketyeg (resolve nem hat rá) kvázi életet szívunk, de csak 35% hp alatt indul be.
Impending victory változott healje 20%-ról 15%-ra csökkent. 30 sec CD és 10 rage-be kerül. Egy kis sebzést is okoz. A victory rush-hoz hasonlóan, ha megölünk egy ellenséget, akkor a cd-je resetelődik.
Enraged Regeneration jelenleg a legjobb az esetek többségében.

Level 45: Heavy Repercussions, Sudden Death, Unyielding Strikes

Új talentek, a 3 féle shout helyett (Staggering shout, Piercing Shout és Disrupting Shout).
Heavy Repercussions eddig glyph volt, ebből lett talent sajnos kicsit kiherélve (50% helyett 30%-al nagyobb a Shield Slam, ha aktív a Shield Block). Sudden death - az autoattack 20% eséllyel proccolja, hogy egy Execute-ot üthessünk rage költség nélkül, függetlenül a célpont hp-jától. Unyielding Strikes - minden Devastate 5-el csökkenti egy Heroic Strike rage költségét, 6-szor stack-el, ergo 6 után ingyenes lesz egy Heroic Strike.
A Heavy Repercussions változtatja legkevésbe a tank rotáját, és a sebzés növekedés nem megy a tankolás rovására. 
Ha nagyon kell a plusz tank dps, akkor a másik kettő is jó lehet. Egy célpont esetén a Sudden Death, többnél az Unyielding Strikes (Cleave glyph-el) a nyerő.

Level 60: Stormbolt, Shockwave, Dragon Roar

Ha kell a területre ható stun, akkor Shockwave, ha a sebzés a lényeg, akkor Dragon Roar - mivel javították a legnagyobb hátrányát, végre nem oszlik a sebzés több célpont között mint eddig (ráadásul aoe interrupt-nak is használható, mivel van egy 0.5 másodperces stun is benne, és hátralöki a célpontokat). Stormbolt ritkán lesz valószínűleg jó prot warriornak, single target stun miatt esetleg néha kellhet.

Level 75: Mass Spell Reflect, Safeguard, Vigilance

Mass spell reflect cd-je 1 perces, lecseréli a sima Spell Reflect-et. Néhány spell-t képes reflektálni, sajnos tipikusan a boss képességekre nagyon ritkán működik.
Safeguard már nem szed ki bizonyos cc-kből, lecseréli az Intervene-t. 20%-al csökkenti a célpont által kapott sebzést 6 másodpercig, és a célpont helyett mi kapjuk be a következő melee vagy ranged sebzést (spell-t nem). 30 másodperc cd.
Vigilance nem változott, a célpont által bekapott sebzést csökkenti 30%-al, 12 másodpercig, 2 perces a cd-je. Pve szempontból a leghasznosabb jelenleg (tipikusan a másik tankra érdemes rakni). Ezen felül, amíg aktív a Vigilance, addig nincs cd-je a Taunt-nak, néha nagyon hasznos tud lenni, ha szétszóródott addokat kell összeszedni.

Level 90: Avatar, Bloodbath, Bladestorm

Avatar 20 másodpercig 20%-al növelt sebzés, 1.5 perces cd-vel. Kiszed root-ból, és Snare-ből.
Bloodbath, minden sebzés, amit kiosztunk kap egy plusz 30%-os vérzést, ami 6 másodpercig ketyeg. Maga a képesség 12 másodpercig aktív. 50%-al lassítja is a célpontot, 1 perces a cd-je.
Bladestorm minden 8 yardon belüli ellenséget sebez, 6 másodpercig. Amíg tart, csak néhány képességet tudunk használni (pl. Taunt, shout képességek) viszont nem tudnak minket stun-olni, vagy egyéb módon diszorientálni. Közben is tudunk blokkolni, dodge és parry is működik. 1 perces a cd-je.
1-3 célpont esetén a Blood Bath a nyerő, 4 vagy annál többnél pedig a Bladestorm. Egyedi szituációban, ahol kell a rövid burst, az Avatar is jó lehet.

Level100: Anger Management, Ravager, Gladiator’s resolve

Anger Management passzívan csökkenti jónéhány képességünk cd-jét, minden felhasznált 30 rage után 1 másodperccel. 
Ravager egy területre ható sebzés (egy pörgő fegyver, aka General Nazgrim), minden ellenséget sebez 6 yardon belül 10 másodpercig. Ezen felül 30%-al növeli a parry esélyét erre az időre. 1 perc a cd-je.
Gladiator’s Resolve passzívan 5%-al növeli a Defensive Stance sebzéscsökkentését (20%-ről 25%-ra), illetve a Battle Stance helyett kapunk egy Gladiator Stance-t. Ez utóbbit nem lehet tankolásra használni, ezért nem foglalkozunk most vele.
Túlélési szempontból a legjobb választás a Gladiator’s Resolve a plusz 5% sebzéscsökkentés miatt. Sok ellenség esetén a Ravager komoly sebzést tud okozni, és a 30% parry is jelentős segítség, sok addos harcnál különösen jó lehet a sok parry miatt sok Revenge proc-ot kapunk.
Az Anger management csak akkor jó választás, ha maximális dps-re törekszünk egyetlen ellenséggel szemben, a tankolás rovására.

5. Fontosabb Glyph-ek:

Unending Rage - 120 rage-ünk lehet, ha kell egy burst sebzés ellen, Shield block+fullos Shield Barrier egyszerre.
Cleave - Heroic Strike helyett Cleave - aoe harcokra.
Bull Rush – a charge plusz 15 rage-et general
Blitz – 2 közeli ellenséget is root-ol/stun-ol, a fő célpont közelében
Resonating Power - +50% sebzés, +50% cd a Thunder Clap-re
Wind and Thunder - Thunder clap 4 yard-al nagyobb körben
Heroic Leap - Heroic Leap után 3 másdopercig 70%-al gyorsabban futunk 
Intimidating shout - hogy ne fussanak el a fear-elt mobok
Gag order - Pummel és Heroic Throw silence-el - a Heroic throw kisebb cd-jével együtt ez remek lesz caster-eket behúzni 
Rude Interruption – sikeress Pummel után 6%-al növelt sebzés 20 másodpercig
Shield Slam - ahogy eddig, leszed a célpontról egy mágikus buffot
Shield Wall – 40% helyett 60% sebzés csökkentés, de 2 perc helyett 4 perces cd.
Enraged speed – 20%-al gyorsabban futunk enrage alatt

6. Támadó képességek használata, 'rota' maximális sebzéshez:

Egy célpont esetén:

0. Ultimatum proc esetén Heroic Strike - mivel ez nincs a GCD-n, bármikor használhatjuk, nem kell semelyik másik képességet emiatt késleltetni
1. Dragon Roar (ha ezt a talentot használtuk, érdemes összemakrózni a Blood Bath-al, Berserker Rage-el, racial képességgel)
2. Berserker Rage, ha nem vagyunk enrage-ben
3. Revenge
4. Shield Slam (ha proccolt a Sword and Board, akkor ez jön a Revenge előtt)
5. Execute - ha proccolt a Sudden Death, amúgy csak akkor, ha sok fölös rage-ünk van
6. Storm Bolt - ha ezt a talentot választottuk
7. Heroic Strike - ha az Unyielding Strikes talentot választottuk, és 6 stack van belőle)
8. Devastate

AOE szituációban:

1. Ravager
2. Dragon Roar vagy Shockwave
3. Thunder Clap (főleg a Deep Wounds miatt)
4. Bladestorm

Ha valaki hibát talál benne, vagy kiegészítené, akkor szóljon.

Utolsó szerkesztés: 9 éve 6 hónapja Írta: Naderb.
A következő felhasználók mondtak köszönetet: Colwyn, Proktor

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Oldalmegjelenítési idő: 0.132 másodperc
Az oldal motorja a Kunena fórum