- Omnislash Horde - Arathor EU
- Fórum
- Nyilvános Fórum
- L2P
- Shaman
- Elemental Shaman - Patch 4.1
Elemental Shaman - Patch 4.1
- Valdyr
- Témaindító
- Nem elérhető
- Senior Sergeant
- Hozzászólások: 121
- Köszönetek: 0
Érvényességi kör: a 4.1-es patchre vonatkozik
Utolsó változtatás: 2011.06.18
A kimaradt dolgokért az
elitistjerks
kárpótol.
Az elemental talent a 2 dps talentfa egyike.. Több szempontbol is érdekes, de nem annyira rugalmas, pörgős specc, mint a többi. Magát a dpst növekedést a megfelelő gearelésen és a rotáción kívül itt a reflex adja, amit egy gyors Lava Surge proccból be tudunk vinni, vagy egy jó helyzetfelismerés, mikor sok Lightning Shield orb-unk van és a Flame Shock is éppen lejár, akkor megfelelően döntsünk. Erősödhet a dps, ha minimalizáljuk a mozgásból adódó dps kiesést is. De erről majd lentebb.
A spellek és talentból adódó hasznos képességek:
Minden spell cast-ideje haste nélkül értendő. A
Shamanism
passzív, elementál talenttal járó képességnek köszönhetően a
Lightning Bolt
,
Chain Lightning
, és
Lava Burst
20%-al többet sebez és 0.5 másodperccel kevesebb a cast-ideje.
A sebzéseket a jelenlegi
gearem
alapján írom le.
Lightning Bolt
- 2 másodperc cast-idő. Nincs cooldownja.
A sebzése 9k és 25k között alakulhat nature damage formájában (ez a criten múlik, ami viszont a legutolsó stat, amire szükségünk van). Ezenkívül egy rendkívül manatakarékos spell, ez a töltelék képesség, ha nincs épp semmi más, amit használnunk kellene, viszont ez adja az összes sebzés kb 40%-át, például egy egyhelyben állós fightok alatt, de lehet ez igaz egy rugalmas, gyakran mozgós fightra is.
Chain Lightning
- 1,5 másodperc cast-idő. 3 másodperc cooldown.
Non-crit 7k-10k körül sebez nature damage formájában, és a közelben lévő maximum 5 targetre (glyphelve 7, de akkor a kezdeti sebzés 10%-al csökken) ugrik át, de minden ugrással 30%-ot veszít a sebzésből.
Ha egy fightban aoe-ra van szükség, vagy 3-4 vagy annál több target van rangen belül és nincs kizáró oka annak, hogy azok is kapjanak sebzést, ez az egyik spell, amit cd-re kell nyomnunk.
Lava Burst
- 1,5 másodperc cast-idő. 8 másodperc cooldown.
Non-cirt kb 10k fire sebzés. Critben lehet 22k és 40k között is a sebzés a különbözö proccoló buffok, trinketek, stb miatt. Maga a spell egy igen gyenge spell lenne, ha nem lenne az a jó tulajdonsága, hogyha amíg a Flame Shock fennvan az adott targeten, és Lava Burst-öt kasztolunk rá, az összes beérkező fire sebzés a Lava Burst jóvoltából automatikusan critical lesz.
Flametongue Weapon
- Instant cast-idő. Nincs cooldownja.
Egy fegyver buff, ami az összes spell sebzést 1047-el növeli, és minden egyes melee sebzés ezzel 99-től 303-ig terjedő plusz sebzést jelent a fegyver gyorsaságától függően (ami igazábol lényegtelen dolog, nem gyakran fog egy elemental shaman meleeben sebezni).
Unleash Elements
- Instant cast-idő. 15 másodperc cooldown. Mivel jeleneg a fire shool-hoz tartozik a spell, így általában szakítani a nature spellek használata közben fognak minket (vagy silencelni), így használható akkor is, amikor épp a nature dolgok cd-n vannak.
Az éppen fenntlévő fegyver buff passzív képességét aktívvá teszi. Elemental shamanként a Flametongue Weapon-t használva egy 4500 körüli fire sebzést (non-crit) eredményez az adott targetre és egy
buffot
rak fel magunkra. A buff a következő 7 másodpercben elhasznált fire alapú sebzést növeli meg 30%-al. Ezt a legtöbb esetben a Flame shock-al kell elhasználni, a Lava Burstre inkább ne nagyon használjuk el, csak ha feltétlen muszáj. (Például akkor érdemes szerintel Lava Burst-tel enyomni, ha a célpontnak kevés hp-ja van és ott már nincs idő arra, hogy a Flame Shock végigtickeljen, vagy hasolnó okok miatt.)
Flame Shock
- Instant cast-idő. 6 másodperc osztott cooldown az Earth Shock-al és a Frost Shock-al.
Egy 2.5k körüli (non-crit) direct fire sebzés és felhelyez egy debuffot a targetre, ami 26 másodpercig 3 másodpercenként körülbelül 2k-t tickel fire sebzésként. A sebzés
Unleash Flame
-val növelhető, mint a dot, mint a direct sebzés.
Earth Shock
- Instant cast-idő. 6 másodperc osztott cooldown a Flame Shock-al és a Frost Shock-al.
5.5k körüli (non-crit) nature sebzés. Fulmination talenttal ez körülbelül 25k-ra (non-crit) is növekedhet 9 Lightning Shield Orb mellett a
Rolling Thunder
-nak köszönhetően.
Frost Shock
- Instant cast-idő. 6 másodperc osztott cooldown az Earth Shock-al és a Flame Shock-al.
3.7k körüli (non-crit) frost sebzés. 50% al lassítja a targetet 8 másodpercre és nagy threat-et csinál.
Ez raid környezetben igen ritkán használt spell.
Lightning Shield
- Instant cast-idő. Nincs cooldownja. Nem kerül manába.
10 percig van fenn, vagy addig, amíg el nem fogy a 3 charge a sebzésteket követően (ez
glyph
-el elkerülhető, talenttel pedig növelhető a 3 charge maximum 9-ig).
Egy 2.6k (non-crit)
nature sebzést
okozó buff, ami akkor sebez, ha egy spell, melee vagy ranged sebzés a shamant eltalálja. Ennek van egy pár másodperces cooldownja. A
Rolling Thunder
talenttal 60% esély van rá, hogy a Lightning Bolt és Chain Lightning sebzése (a mastery: Elemental Overload sebzéseit is beleszámítva) plusz egy charge-t ad maximum 9 charge-ig, ami Fulmination-ból adódóan Earth Shock-al kombinálva igen jó kis plusz sebzés. Mindíg használni kell, ha megvan a 9 charge (kivéve, ha nem, de erre jó indok kell). Itt szokott némi probléma fellépni, mégpedig: ha a Flame Shock már 10 és 6 sec között van, hogy lejár, el kell használnunk az Earth Shockot ha van minimum 6-7 Lignthing Shield chargenk. Flameskock lejárta előtt 2-3 másodperccel egy Unleash Flame-t toljunk, és aztán, mivel lejárt a shock cd, nyomjuk el a Flame Shockot.
Water Shield
- Instant cast-idő. Nincs cooldownja. Nem kerül manába.
10 percig van fenn, vagy addig, amíg el nem fogy a 3 charge a sebzésteket követően.
354 manát ad 5 másodpercenként, ami stackel a
Mana Spring Totemmal
vagy a
Blessing of Might
-al. Ezenkívül ha egy spell, melee vagy ranged sebzés a shamant eltalálja, visszatölt 1500 manát és felhasznál 1 charget a Water Shieldből.
Elemental shamanként akkor kell ezt használni, ha épp nem szabad semmit sebezni, és healelünk és nem szeretnénk, hogy a manánk kárba vesszen, legalábbis nem mind. Amint újra lehet lövöldözni, cseréljük le Lightning Shield-re.
Thunderstorm
- Instant cast-idő. 45 másodperc cooldownja van,
glyphelve
35 másodperc. Elemental talenttal jár ajándékba.
Nem kerül manába, de minden egyes használata 10% manát tölt vissza. Aoe nature sebzés, 6k-t sebez (non-crit) minden a shaman közélben 10 yardon belül tartózkodó ellenséges targetra és ellöki azokat 20 yardra a shaman helyzetétől. Az ellökés raid környezetben nem mindíg hasznos dolog, de van pár fight, amikor nem lehet nélküle élni. Ha
glypheljük
ezt is, nincs vele gond.
Earthquake
- 2,5 másodperc cast-idő. 10 másodperc cooldown. Eléggé manaigényes. A végső talentünk.
700-tól 1500-ig physical sebzés formájában sebző aoe spell. Lehelyezzük valahova a földre a földrengést és az kör alakban 8 yardra minden ellenséges targetra sebez, ezenkívül van rá 10% esély, hogy az érintett targeteket knockbackelje pár másodpercre.
Wind Shear
- Instant cast-idő. 6 másodperc (talenttal 5.5 vagy 5 másodperc) cooldown.
Megszakítja a target spellcastját, legyen az bármi ami szakítható és 2 másodpercre meggátolja, hogy abból a fajta spell school-ból újra castoljon az adott target. Ezenkívül elég rendesen csökkenti a threat-et és nem eredményez global cooldownot, így jó egy macrot írni rá, hogy közvetlen az elcastolása után egy másik, pl Lightning Bolt spellt castoljon el.
Fire Nova
- Instant cast-idő. 4 másodperc cooldown.
Egy fire alapú sebzés ami kb 2500 körül sebez aoeban. Ha veszünk egy targetet, amin fennvan a Flame Shock és van a közelébe más ellenséges target is, akkor az összesre sebez, amelyik 10 yardon belül áll (
glyphelve
15 yard), kivéve arra, akin a Flame Shock van. Ha több egymás melletti targetra rakjuk fel a Flame Shock, akkor az mind-mind úgymond berobban a Fire Novával, így elég szép kis aoe sebzést eredményezve.
Elemental Mastery
- Instant cast-idő. 3 perc cooldown.
Az aktiválása utáni Lightning Bolt, Chain Lightning vagy Lava Burst spell instant lesz. Megnöveli a fire, frost és nature alapú sebzéseinket 15%-al és ad 20% spell hastet minden spellre. Useolós trinkettel és raciallal kombinálva a legjobb választás, magába csak akkor érdemes eltolni, ha a többi valami miatt CD-n lenne.
Spiritwalker's Grace
- Instant cast-idő. 2 perc cooldown.
Ez a spell az összes olyan spellt engedi futás közben használni 15 másodpercre, amihez egyébként meg kellene állni, hogy elcastoljuk. A spell használható más spellek castolása közben is, és nem eredményez global cooldownot.
Purge
- Instant cast-idő. Nincs cooldownja.
Leszed 1 magic effectet a targetről, feltéve ha az az effect dispellezhető.
Cleanse Spirit
- Instant cast-idő. Nincs cooldownja.
Leszed 1 curse effectet egy barátságos targetről, vagy magunkról.
Hex
- 1,5 másodperc cast-idő. 45 másodperc (
glyphelve
35 másodperc) cooldown.
Békává változtatja a humanoid és beast targeteket 1 percre, amik PvE környezetben egy helyben ugrálnak össze-vissza és nem tudnak támadi, vagy spellt castolni. Körülbelül 10k sebzés az, ami megtöri ezt az effectet, addig vígan ugrál, mintha mi sem történt volna, így egy esetleges véletlen mellément autoattack nem minden esetben hozza ki.
Bind Elemental
- 1,5 másodperc cast-idő. Nincs cooldownja.
Az elemental type targeteket 50 másodpercre "megkötözi". Nem tudnak támadni vagy spellt castolni. A legkisebb sebzés megtöri az effectet.
Ghost Wolf
- 2 másodperc cast-idő (
talentelve
instant). Nincs cooldownja.
Átváltoztatja a shamant szellem farkassá és megnöveli a sebességét 30%-al (
talentte
l 45%,
glyphelve
35%, mindkettővel 50%) és ha valamilyen lassító effect van a shamanon eközben, akkor az nem lassíthatja le a normál mozágis sebességnél lassabbra.
Bloodlust
- Instant cast-idő. 5 perc a cooldownja.
Minden melee, ranged és spell cast-idejét 30%-al meggyorsítja 100 yardon belül minden party vagy raid embernek és egy debuffot helyez fel, ami megakadályozza hogy ez a következő 10 percben megtörténjen újra, de ez halállal eltűnik.
Totemic Wrath
- Talent. Passzív képesség, ami buff formájában jelentkezik.
Minden fire totem +10% spellpowert ad a fire totemtől 100 yardos távolságban minden raid vagy party embernek.
Lava Surge
- Talent. Passzív képesség. 20% esély van arra, hogy egy Flame Shock tick reseteli a Lava Burst cooldownját. Ha több targeten van fent, értelemszerűen az esély is több, néha megéri felpakolgatni a +dps érdekében. Ha ez proccol, kb minden másodlagos, ilyenkor Lava Burst castolása mihamarabb.
Reverberation
- A shockok és a Wind Shear cooldownját csökkenti 1 másodperccel. Ez segíthet csökkenteni az elpocsékolt Lightning Bolt-ok után járó Rolling Thunder proccokat, mikor a Flame Shock is lejáróban van, és a Lightning Shield chargek is 6-9 között vannak.
A totemek:
A shamant igazából ez különbözteti meg a többi kaszttól. 4 féle totem lehet lent egy időben (Fire, Water, Earth, Air)
Fire Totemek:
A talent viszonylag egyszerűen épül fel, nem sokat kell gondolkozni rajta, mit hova rakjunk, a blizzard átgondolta helyettünk.
Ez egy alap talent , amit szerintem minden elemental shamannak ki kell raknia, fighttól függetlenül. A fennmaradó 4 pont pedig tetszőlegesen választható, mondhatni fightfüggő.
Egy komolyabb hc bossra tényleg érdemes átpakolni mindent a sebzés csökkentésére például. Itt gondolok az Elemental Warding -ra és az Ancestral Resolve -ra.
Ahol a mozgás fontos és gyakori, oda mindenképp kiraknám a Ancestral Swiftness -t. Ezt a bossok 90%-ában ki kell rakni, nagyon hasznos dolog.
Mana probléma esetén Convection .
Addok kiteolásához, az add tank segítéséhez (pl Maloriak-nál) vagy bármi más hasonló dolog az Earth's Grasp javasolt.
Az egyéb talentekről, mint a Rolling Thunder és a Fulmination , valamint a Lava Surge kihasználásáról írtam fentebb és még fogok is, a spell prioritás részben.
A glyphek és azok fontossága adott helyzetekben:
Prime Glyphek:
- Fire Elemental Totem - Opcionális, aoe-fightokhoz. De nincs sok fight, ami 5 percnél tovább tartana és szükség is lenne rá, így szerintem fölösleges.
- Flame Shock - Kötelező
- Flametongue Weapon - Soha. Crit-re abszolút nincs szükségünk.
- Lava Burst - Kötelező
- Lightning Bolt - Kötelező
- Shocking - Opcionális, de nem tudok olyan fightról, ahol ez hasznos lehetne.
- Water Shield - Opcionális, gyakori offhealhez (esetleg) bár én inkább elvetném a jelenlegi contentben.
- Chain Lightning - Opcionális. Aoe fightokon, ahol több, mint 5 targetet kell sebezni, elengedhetetlen, egyéb esetekben fölösleges.
- Elemental Mastery - Opcionális. Ritkán használt glyph, de kemény hc bossokra abszolút szükséges.
- Fire Nova - Opcionális. Még nem volt alkalmam használni ezt a glyphet, ha aoe van, akkor a tank egybe húzza a mobokat, nincs szükség arra, hogy nagyobb rangeban sebezzen.
- Frost Shock - Opcionális, de szinte soha nem kell ezt használni. Ha addot kiteolunk (pl nefa addok, akkor jó lehet, mivel nagy treath, lassít is, de ehhez az Earth's Grasp talent elengedhetetlen.
- Ghost Wolf - Opcionális, de szinte soha. Ha futni kell, akkor fussunk, de ez az 5% nem oszt, nem szoroz. Max arénában lehet jó, a jelenlegi contentet figyelembe véve.
- Healing Stream Totem - Opcionális, de ha nincs paladin, aki tolja az aurát , akkor a resist miatt kötelező.
- Lightning Shield - Kötelező.
- Stoneclaw Totem - Opcionális. Gyakorlatilag nagyon megkönnyítí az életbenmaradást és a healerek manáján is spórol, szerintem sokat. Szinte azt mondhatnám, hogy kötelező, de vannak fightok, ahol fölösleges, vagy olyan raid setup, ahol másnak kell lent lennie (pl addtank kite segítésnél, dk és warri hiányában, stb).
- Thunder - Opcionális. Aoe fightokhoz hasznos és akkor is, ha mana problémával küszködünk. Ha aoe- van, akkor a mana is fogy rendesen, és így szerintem fontos lehet. Arról nem is beszélve, hogy stun közben is lehet tolni a Thunderstormot, így például Onixyát dps-elve több, mint hasznosnak bizonyul.
- Thunderstorm - Kötelező, kivéve olyan fightokon, ahol az ellökés a leghasznosabb módja az addok távoltartására (pl Chogall kis fekete addok, vagy Magmaw egyedül kintállós taktika)
- Renewed Life - Opcionális, de minek pocsékoljuk a pénzt Ankh -ra, ha egyszer ezt megoldhatjuk pár goldból, ha megvesszük a glyphet és akkor nincs gondunk rá, amíg a karakter megvan. Arról nem is beszélve, hogy ha pont rosszkor szembesülünk azzal, hogy pont elfogyott az Ankh. Szóval szerintem kötelező lehet.
- Water Walking - Opcionális, pénzspórolás szempontjából jó, pl ZA-macirun 4. boss előtt a vízen átvinni a partyt dk hiányában. Ugyancsak a kellemetlen helyzetek elkerülése érdekében jó. Anno jó lehetett volna SSC-ben BC idején.
- Water Breathing - Opcionális. Ha szeretünk úszni, de nem szeretünk megfulladni, használjuk bártan.
- Arctic Wolf - Opcionális. Ha unalmas a szellemfarkas, akkor próbáljunk ki egy új kinézetet, ha már a druid formok is változnak, ez miért ne változhatna?
A statok és a fontossági sorrend:
1) Spirit (Hit): Az Elemental Precision talentnek köszönhetően minden spirit pont, amit a felvett itemjeink adnak, nem csak mana regent adnak, hanem spellhitet is. A jelenlegi spell hitcap 1742 a dwarf, orc, troll, tauren és goblin kasztoknak. A draeneinek pedig 1640 a hitcap. Amíg nincs meg a hitcapunk, ne gemeljünk, és reforgeoljunk másra, csak spiritre. Amint ezt megvan, jöhet a következő.
2) Intellect: Spellpower, spellcrit és mana. A legfontosabb statunk miután megvan a hitcap.
3/a) Haste: A spell-cast idejét rövidíti meg. A Flame Shock 26 másodpercig van fenn, minnél több haste, annál gyakrabban tickel, ami nem egy elhanyagolható tényező (főleg ha ezzel + tickeket nyerünk)
3/b) Mastery: A masterynk minden egyes Lightning Bolt, Chain Lightning és Lava Burst hit után 27% eséllyel bekövetkezik az aktuálisan elkasztolt spellből mégegy hasonló effectű sebzés, ami instant és nem kerül manába, az eredeti sebzését 75%-át sebzi és nem csinál threat-et. Minden mastery pont (nem mastery rating, amit az itemeken lehet olvasni), 2%-al növeli az esélyét annak, hogy bekövetkezzen a dolog.
A Haste és a Mastery jelenlegi helyzet szerint hivatalosan egy szinten vannak. Ha van olyan item, ami csak hastet és masteryt ad, az mindennél elsőbbséget élvez, a hitet más itemek reforgeolásából, gemeléséből szedjük össze.
Véleményem szerint azonban a haste egy sokkal hasznosabb spell, mint a mastery. A mastery egy olyan dolog, ami esélyre jön be, a haste viszont fix. Másrészről a mastery egyhelyben állós fightokra jó, de ha kevés a hastenk akkor lassabban castoljuk el a spellt, azt a spellt, ami 27%(+ valamennyi) eséllyel bejöhet és így hiába lenne nagy %-os esélyünk arra, hogy bejöjjön a dolog, mégis drasztikusan csökken a %-osérték, ha a spell, amivel beproccoltathatjuk lassú. A Flame Shock tickekről nem is beszélve. Ha a kettőt jól ki tudjuk balanceolni, akkor nagyon jó, de szerintem a haste elsőbbséget élvez. (Lehet anyázni, ha valaki másképp gondolja, építő jellegű kritikát mindíg szívesen fogadok :D )
Még nem próbáltam ki, de gondoltam rá, hogy a mastery hasznos lehet aoe fightokra a Chain Lightning dolog miatt. Majd egyszer megnézem ha lesz úgy gearem, meg stb.
4) Crit: A spellek critical esélyét növeli. Ha lehet, kerüljük ezt a statot, ha mégis van olyan itemünk, amin ez van, reforgeoljuk azt (hit>haste>mastery sorrendben).
Az ok egyszerű: A Lava Burst auto critel, ha a Flame Shock fenn van a targeten, márpedig mindíg fenn kell hogy legyen. Mivel a Lava Burst az összsebzésünkben jelentős szerepet játszik, így hanyagoljuk a crit-et és a többi statra koncentráljunk. A Flame Shock tickek hasteval vegyítve több sebzést tudnak nyújtani, mintha csak mindíg critelnének, de ha van 2-es elemental settbonusunk , akkor az igencsak jó dolog tud lenni, de semmiképpen se válasszunk crites cuccot, csak ha más statok is vannak rajta, amik alapjában véve, vagy alaposan átgondolva (reforge, gem) nagyobb upgrade(k) mint az elődje(i).
Gemelés, reforge:
Amíg nincs meg a hitcap, minden olyan dolgot reforgeoljunk, amit spiritté lehet alakítani és minden olyan helyre spirites gemet rakjunk, ahol a socket bonus elvesztése nem nagy dolog (bár nem sok ilyen item van manapság szerencsére).
A fontossági sorrend a következő (vagyis mindíg eszerint a sorrend szerint reforgeoljunk egy itemet):
Először azokat az itemeket reforgeoljuk ha nincs meg a hitcap, amiken crit van, utánna ha még nincs meg a hitcap (gemelés után sem), jöhet a mastery és már csak legvégső kétségbeesésünkben a haste.
Ha megvan a hitcap, akkor a spiritet reforgeoljuk minden esetben ezekre: haste>mastery>crit sorrendben.
Meta gem az mindenképp Burning Shadowspirit Diamond legyen.
Piros gem slotokba mindig Brilliant Inferno Ruby -t rakjunk.
Kék gem slotokba Purified Demonseye -t rakjunk, amíg nincs meg a hitcap, de összességében sincs meg, ha minden kék slotba azt rakunk, akkor bátran rakjunk Sparkling Ocean Sapphire -t és majd később cseréljük, mikor már jobban el vagyunk eresztve hittel.. Ha már megvan a hitcap és a socketbonus elvesztése gond, akkor rakjunk bele Timeless Demonseye -t. Ha nem gond a socketbonus elvesztése, akkor Brilliant Inferno Ruby -t.
Sárga gem slotokba Reckless Ember Topaz -t (én ezt javaslom inkább) vagy Artful Ember Topaz -t (amit nem javaslok, de lehet próbálkozni nyugodtan a mastery-vel, de nekem nem igazán jött be).
Prismatic gem slotokba hitcap hiánya esetén Purified Demonseye vagy Sparkling Ocean Sapphire közül valamelyiket.
Hittcap megléte esetén Brilliant Inferno Ruby -t.
Rotáció, prioritási lista:
Egytargetes prioritás:
- Totemeket lerakni (főleg a fire totemet: Searing vagy Fire Elemental)
- Flame Shock-ot felrakni a targetre
- Néha bugol a searing totem, néha nem kezdd el lőni, így frissítsük
- Lava Burst, akármikor, ha előrhető
- Earth Shock (7-9 Lightning Shield orb-nál)
- Lightning Bolt (filler)
- Totemeket lerakni
- Earthquake (csak akkor, ha az addok nem mozognak, ha igen, akkor legalulra csúszik)
- A Flame Shock-ot minnél több targetre felrakni, cd-re toljuk mindíg, amíg van olyan target, akin nincsen flameshock
- Fire Nova, amikor csak használható, használjuk
- Chain Lightning, amikor csak használható, használjuk
- Ha minden targeten van Flame Shock, akkor választhatunk, ha cd-n van a Fire Nova és a Chain Lightning:
Earthquake vagy Lava Burst és Lightning Bolt - Magma totemet is alárakhatjuk az addok alá, ha tehetjük
Ami még lesz:
- Best in Slot (BiS). A legjobb item, ami jelenleg eshet.
- Macro-k
- Addonok
Ha valami rossz (értem itt azt, hogy hülye vagyok hozzá vagy csak simán elírtam) írjatok.
Majd még folytatom és szerkesztgetem.... ahogy időm adja. Addig is jó olvasgatást, remélem segítettem ezzel a pár sorral :)
Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Dögrovás
- Nem elérhető
- Moderátor
- Ha folyik ne legyen a te véred
Na itt van egy trükk, amitől az egész elkezd nagyon bonyolódni. Mivel az Earth Shock és a Flame Shock azonos CD-n vannak, ezért ha ellővi az ember az ES-t amikor 9 charge van, és az FlS pedig 6 másodpercen belűl lejár a targeten, akkor kényszerűen lesz olyan idő, amikor nincs FlS a targeten. Szintén DPS kiesést okoz az is, hogyha nem lövi el az ember az ES-t, hanem az FlS-t frissíti, meret ilyenkor meg 6mp-ig nincs ES.Valdyr írta: A Rolling Thunder talenttal minden egyes Lightning Bolt és Chain Lightning sebzése (a mastery: Elemental Overload sebzéseit is beleszámítva) plusz egy charge-t ad maximum 9 charge-ig, ami Fulmination-ból adódóan Earth Shock-al kombinálva igen jó kis plusz sebzés. Mindíg használni kell, ha megvan a 9 charge, kivéve akkor, ha nincs fenn flame shock a targeten, mert akkor az élvez elsőbbséget és majd csak aztán ez, ha visszajött a shock-ok cooldownja.
Ezt azzal lehet megelőzni, hogy ha az Lightning Shield 7 vagy több charge-al rendelkezik, és a FlS hátralevő ideje 6mp akkor már ki lehet sütni az ES-el a pajzsot.
A szar DPS-t nem megmagyarázni kell, hanem javítani rajta…
Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Valdyr
- Témaindító
- Nem elérhető
- Senior Sergeant
- Hozzászólások: 121
- Köszönetek: 0
Köszi dög, biztos volt már rá példa hogy így csináltam, de nem tudatosult. Átszerkesztem.
Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Dögrovás
- Nem elérhető
- Moderátor
- Ha folyik ne legyen a te véred
Illetve még valami ami nem feltétlenűl triviális, a Fire Nova spell az összes aktív Flame Shockon „berobban”. Pl. Maloriak addokon 4-5-re fel lehet pakolni, és egyszerre elsütni rajtuk, ami igen nagy sebzést tud jelenteni.
A szar DPS-t nem megmagyarázni kell, hanem javítani rajta…
Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Valdyr
- Témaindító
- Nem elérhető
- Senior Sergeant
- Hozzászólások: 121
- Köszönetek: 0
Valamint, lenne egy kérdésem hozzátok, én eddig nem figyeltem, nem foglalkoztam vele, de ha már rágondoltam, legyen már valami haszna is, és elemezzük ki a dolgot.
A healing stream totem stackel-e ha egy másik shaman is azt használja, vagy sem?
Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Tacsko
- Nem elérhető
- First Sergeant
- Hozzászólások: 319
- Karma: 6
- Köszönetek: 2
- Dögrovás
- Nem elérhető
- Moderátor
- Ha folyik ne legyen a te véred
Stackel, de csak a partyra hat és nem a raidre.
A szar DPS-t nem megmagyarázni kell, hanem javítani rajta…
Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Dögrovás
- Nem elérhető
- Moderátor
- Ha folyik ne legyen a te véred
Kéne egy kis segítség. Van egy addon, amit még akkor kezdtem csinálni, amikor sámán volt a mainem, és nem sikerült eleresztenem a dolgot, a userek állandóan csesztetnek, hogy ez kell bele, az kell bele, franctudja micsoda.
Ugyan a sámánom lvl 85, de idő hiányában nem túl sokat játszom vele, ezért nem igazán tudom tesztelni az addon-t, hogy normálisan működik-e. Szóval ha valamelyik elem sámán vetne az aktuális alfa változatra egy nagyobb pillantást azt megköszönöm.
Erről az oldalról a legfelső file mindíg az utolsó "build" azt kéne megkukkani:
wow.curseforge.com/addons/elementarist/files/
A szar DPS-t nem megmagyarázni kell, hanem javítani rajta…
Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Skaven
- Nem elérhető
- Moderator
- Hozzászólások: 1402
- Karma: 34
- Köszönetek: 109
leirnad par sorban hogy mit csinal? :)
Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Dögrovás
- Nem elérhető
- Moderátor
- Ha folyik ne legyen a te véred
Nagyonröviden: Hogyan nyomkodjuk az elemsámánnal a gombokat, hogy jólegyen.
Kicsithosszabban: a fenti linken az Overview fülön, vagy az addon
Curse oldalán
lehet elolvasni.
A szar DPS-t nem megmagyarázni kell, hanem javítani rajta…
Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Skaven
- Nem elérhető
- Moderator
- Hozzászólások: 1402
- Karma: 34
- Köszönetek: 109
megnezem este a raiden. milyen hibakra lehet szamitani ill. milyen tesztelesi beszamolot szeretnel kapni?
Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Dögrovás
- Nem elérhető
- Moderátor
- Ha folyik ne legyen a te véred
Lehet hogy beleirogat a chatbe neked, olyanokat, hogy Enemy died, Friend died. Azthiszem ennyi zavaró dolog van benne. Most tettem bele, hogy az FS debuffokat (és CD-t) ne csak a targeten mutassa. Itt érdekelne, hogy pl. ezek a kis tracker-ek rendesen működnek-e.
A CL-t 3 vagy több ellenfél esetén kéne hogy mutassa, gyanítom valami nem stimmel vele. A Fire Nova most tudom hogy nem jó, mert 4 vagy több ellenfél esetén jelzi csak, itt majd átírom a logikát, hogy számolja a kintlevő FS debuffokat is, de ez még nincs benne.
Szóval minden infó jól jön, mert leginkább csak azt dobják át emailben, hogy nem mutatja a CL-t, rosszkor mond FN-t, de hogy milyen szituációban volt, azt csak a legritkább esetben tudom kihúzni.
A szar DPS-t nem megmagyarázni kell, hanem javítani rajta…
Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Valdyr
- Témaindító
- Nem elérhető
- Senior Sergeant
- Hozzászólások: 121
- Köszönetek: 0
Megnézem majd énis, de nem ma az tuti. Csütörtöki raiden például semmi akadályát nem látom.
Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Skaven
- Nem elérhető
- Moderator
- Hozzászólások: 1402
- Karma: 34
- Köszönetek: 109
az ES-t csak 9-es stacknel javasolja, vagy figyeli hogy mekkora CD van a shockokon es koveti hogy hogy all a targeten levo FS es esetleg szol mondjuk 7+ stacknel mar?
Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Dögrovás
- Nem elérhető
- Moderátor
- Ha folyik ne legyen a te véred
ESt akkor javasol, ha 9 LS charge van, vagy >=7 charge, és az FS debuff hátralevő ideje nagyobb mint az FS cooldownja, de kisebb mint az FS cooldown + 2mp. Ha ez így érthető.
A szar DPS-t nem megmagyarázni kell, hanem javítani rajta…
Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Skaven
- Nem elérhető
- Moderator
- Hozzászólások: 1402
- Karma: 34
- Köszönetek: 109
igen, ezzel meg is valaszoltad a kerdesemet. :)
Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Dögrovás
- Nem elérhető
- Moderátor
- Ha folyik ne legyen a te véred
Az Unleash Elements-re miért írod, hogy ne LvB előtt nyomjuk el? A Lava Burst 6-7* akkora damaget csinál mint a Flame Shock. Értelemszerűen a +30%-a is annyival több. És nem tudom, hogy bug-e vagy sem, de a flameshock dot-ra nem hat teljes mértékben az UE, csak a direkt sebzésére.
AoE esetén pedig a Fire Nova-ra kell tenni, ha van kint megfelelő számú FS, ennek a pontos meghatározása elég macerás, mert tudni kell, hogy hány mob hány FN-t fog kapni, de mondjuk azt, hogy kellő „mobsűrűség” és 3 vagy több FS kintléte esetén ez a jó megoldás.
Az UE-t azzal kell összevetni, hogy +1GCD-vel, illetve az LvB-re rakódott + sebzéssel kiadja-e legalább egy LB dps-ét.
25% crit, és 5.3k spellup esetén így néz ki:
Pure LB dps: 5300
LvB crit damage: 16300
Unleash Flame: 3500
1.5 seces GCD-vel számolva:
3secre jut 3500 + 16300 + 4890 = 24690, ennek a dps-e 12345!!!
Jóval magasabb a töltelék LB dps értékénél, sőt, magasabb az LvB dps értékénék is!
A szar DPS-t nem megmagyarázni kell, hanem javítani rajta…
Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Valdyr
- Témaindító
- Nem elérhető
- Senior Sergeant
- Hozzászólások: 121
- Köszönetek: 0
Sok helyen olvastam, h flame shockal kell kombinálni, hiszek a szavaiknak. De most noobnak érzem magam és ki fogom probalni másképpen és javítom :)
Az én meglátásom szerint, UF-el FS-t kombinalva + t11 2es settbonus + kurvasok haste sokkalta több dmgt összedob, mint mondjuk egy LB autocrit 30k. Az idő a kérdéses, kibromalom mindenkepp.
Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Dögrovás
- Nem elérhető
- Moderátor
- Ha folyik ne legyen a te véred
A haste ugye ebben az esetben 50%-ig lineárisan skálózódik, tehát az ebben az esetben nem számít.
A t11 bónus crit jó, de amíg a Flame Shock base direkt átlagsebzése a Lava Burst crit sebzése alatt van addíg jobb az UE-t a Lava Burst-re elnyomni. Sokan azon elgondlás miatt javasolják az UE használatát az FS előtt, mert azt hiszik, hogy az FS dot-ra is ad +30%-ot, de ez elég egyszerűen kiderítehtő, hogy nem igaz. (Dummyn, mindkét féle módon elsütöd az FS-t, és megnézed hogy a sebzések mennyiben térnek el egymástól)
Sajnos az EJ sokszor baromságokat ír/mond, és nagyon sokszor képtelenek elfogadni, hogy nincs igazuk.
A szar DPS-t nem megmagyarázni kell, hanem javítani rajta…
Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Valdyr
- Témaindító
- Nem elérhető
- Senior Sergeant
- Hozzászólások: 121
- Köszönetek: 0
Köszi dög, igaz még nem volt időm megnézni, de elkezdtem hinni a szavaidban. Fogjuk az EJ-re :)
ha találsz még hibát az irományban, írd nyugodtan, én meg ezt a kis "apróságot" nemsoká javítom.
Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!