- Omnislash Horde - Arathor EU
- Fórum
- Nyilvános Fórum
- L2P
- Priest
- Discipline priest útmutató
Discipline priest útmutató
- Khetana
- Témaindító
- Nem elérhető
- Stone Guard
- founder of Omnislash
Discipline priest (work in progress)
Változások listája:
- 2011-08-05 4pcT12 infók
- 2011-08-04 Addonok, Atonement trükk, Rapture ICD és cooldown model a Hogyan healelj fejezetben
- 2011-07-20 Hogyan healelj fejezet
- 2011-07-19 4.2-es változások, T12 setbonusz leírások
- 2011-06-10 Rapture (multirapture) infó javítva, kb Cata prepatch körül javították ezt a bugot. 4.1 változások átvezetve, opcionális survival talentek kivesézése, PWB glyph extra infó, movement speed boost hatáselemzés.
- 2011-04-04 költöztetés az új domainre, 4.0.6 változások beépítése
- 2011-01-10 divine hymn haste infó pontosítás
- 2011-01-03 crit, haste és Archangel kifejtése, Spellek leírásai, Talentezés, Glyphelés, Grace, Gear választás, Int vs Spirit számítások. Spirit regen képlet pontosítása, lvl80-as rating és base mana értékek törlése.
- 2010-11-18 képességek kifejtése
- 2010-11-16 létrehozva
A Cataclysm kiegészítővel talán a discipline spec változott a legkevesebbet a játék 5 heal spece közül. Ennek ellenére van miről beszélni ebben a topicban.
Rövidítések
- AA: Archangel (talent)
- BH: Binding Heal
- BT: Borrowed Time (talent/proc)
- DA: Divine Aegis
- DF: Divine Fury (talent)
- DH: Divine Hymn
- DP: Desperate Prayer
- FH: Flash heal
- GH: Greater heal
- HN: Holy Nova
- HoH: Hymn of Hope
- IF: Inner Focus
- MD: Mass Dispel
- MTT: Mana Tide Totem
- PI: Power Infusion
- PoH: Prayer of Healing
- PoM: Prayer of Mending
- PS: Pain Suppression
- PWB: Power Word: Barrier
- PWS: Power Word: Shield
- SoL: Surge of Light
- SoS: Strength of Soul (talent)
- ToT: Train of Tought (talent)
- WS: Weakened Soul (debuff)
- Mastery: shield discipline . 20%-kal növel minden absorb képességet (PWS, Divine Aegis) Minden mastery pont további 2.5%-kal növeli ezt az értéket.
- Enlightenment : +15% intellect.
- Meditation : a regeneráció 50%-a combatban is folytatódik. Ez a passzív mastery minden healer fához jár, így a discnek is megvan. Szerencsére nem ez az egyetlen mana regenerációs lehetőségünk.
Intellect: ez lett a fő statunk, miután spellpower jóformán csak a kaszter fegyvereken maradt meg. 1 intellect továbbra is 15 max manát ad, ezen felül pedig 1 spellpowert. Továbbra is növeli a spell crit esélyét. 85. szinten 648.91 int ad 1% critet ( Forrás ) Az intellect a mana regenerációt is növeli, több módon: egyrészt a legtöbb manaregen képesség a max manával egyenesen arányosan skáláz, másrészt a spiritből kapott manaregen értékét is növeli az intellect.
Spirit: mana regenerációs stat. Az mp5 megszűnt, szinte minden mp5-ös tárgy és képesség spiritessé alakult. A manaregen képlete:
[font=courier new,courier](SPIRIT*gyök(INT)*0.016725)*meditation + alap manaregen.[/font]
Az alap manaregen 1029 mp5 85. szinten. A meditation 0.5 pont disc specen. Holyn holy concentration talenttell 0.9! Az alap manaregenre nem hat a meditation szorzó, de ez a képletből világosan látszik is.
Mastery: az absorbokat növeli. Minden mastery rating számít, tehát tört százalékértékek is játszanak. 85. szinten 179.28 mastery rating szükséges 1% masteryhez. ( Forrás )
Haste: a varázslatok kasztolási idejét csökkenti. A channelelt vagy hot alapú varázslatoknál csak addig rövidül a spell, amíg 1 újabb tick bele nem fér az eredeti 0 hastes hatóidőbe.
Crit: a kritikus healek DUPLA mennyiséget gyógyítanak (4.2 patch óta, előtte csak másfélszereset) és discként divine aegist is procolnak. Az aegis absorbja a crit heal 30%-ával ér fel, azaz absorbbal együtt 260%-nyi healt és absorbot ér. Masteryvel skáláz az aegis is.
Base mana: minden cucc és talent nélküli alap maxmana. Minden spell költsége ehhez viszonyul, a smite pl 15% base manába kerül. A base mana értéke 85. szinten 20590 minden priest számára.
Mana visszanyerés
A manaregenerációs modell némileg megváltozott: régen I5SR és O5SR regenről beszéltünk: azaz mana regeneráció az 5 másodperces szabályon belül és kívül. Bármit kasztoltál, aminek a manaköltsége 0-nál több volt, akkor 5 másodpercig csökkentett manaregenerációd volt. Ez most úgy változott, hogy csatában végig csökkent regenerációd van, csatán kívül pedig teljes. Nem lehet tehát extra manaregenhez jutni már a kasztolás ideiglenes felfüggesztésével. Ellenben sok egyéb módszer létezik:
Spirit: ez a stat a fent leírt módon növeli a regenerációt - paszív módon.
Intellect: a spirit regenerációt is növeli valamelyest, továbbá a következő manavisszatöltő hatásokra van befolyással: rapture, shadowfiend, replenishment, hymn of hope, arcane torrent (BE racial), archangel. A mana stream/mana tide totem nem maxmana alapú már, az innervate pedig az azt kasztoló maxmanájának arányában ad manát és nem az innervatet kapó maxmanája alapján.
Mana potion: csatánként 1 poti használható fel.
Shadowfiend: 5 perc CD (talentelve 4 perc). 3% maxmanát térít vissza minden támadásával. Az élettartama során 10-szer támad, de ezt a számot növeli a kaszter haste értéke és egyéb haste buffok.
Rapture (talent): az általad felrakott, elfogyó PWS-ek után 7% maxmanát térít vissza, de ez csak 12 másodpercenként egyszer történhet meg. Ha egyszerre (értsd 1 aoe támadástól) több PWSed is elfogy, akkor is csak 1x kapsz vissza manát. Régen egyszerre leeső shieldek multi-rapture procot idéztek elő, de ezt a 4.0 patch környékén javították.
Inner Focus (talent): 45 másodperc CDje van, aktiválása után a következő FH, BH, GH vagy PoH ingyen lesz és +25% crit eséllyel landol. Ez egész komoly manamegtakarítást jelenthet, ha ügyesen használod. Érdemes akár összemakrózni ezekkel a spellekkel. Mivel GCD használata nélkül aktiválható, szinte mindig érdemes CDre nyomni. (egyetlen kivétel, ha a SoS talentelve van és szükségünk van az interrupt immunitásra)
Replenishment (buff): számos spec képes ilyen buffot adni. Jelenleg ez 1% maxmana 10 másodpercenként.
Blessing of Might/Mana stream totem (buff): fixen 326 mp5 85. szinten.
Mana tide totem (buff): a totemet lerakó sámán spiritjének 400%-ával növeli a teljes raid spiritjét 12 másodpercre.
Hymn of Hope: ideiglenesen ad +15% maxmanát és visszatölt 2% maxmanányi manát maximum 12-szer a kasztolási ideje alatt. Ezek a hatások az alacsony manán levő embereket célozzák meg.
Arcane Torrent (BE racial): 2 perc CDvel +6% maxmanányi mana.
Archangel (talent): 5 evangelismig stackelve 5% maxmanányit tölt vissza. Ez jelentősen kevesebb, mint az 5 stack felhalmozására használt 5 smite költsége (kb 270K maxmana esetén lenne nullszaldós), ezért manatakarékosság szemszögéből az Archangel spec jelenleg értelmetlen.
A teljes eszköztár
Melyik spellünk mire való és mikor, hogyan érdemes használni? A disc PVE szemszögből hasznos spelleket sorolom csak fel. A spell neve után zárójelben jelzem, hogy az alap mana hány százalékába kerül.
- heal (9): divine fury talenttel 2.5s kasztidejű, kicsi de nagyon manahatékony spell. Egy kék post szerint afféle "heal autoattack", egy olyan gyógyítás amit különösebb rizikó nélkül bármikor bármennyiszer használhatsz. Alapesetben a tankra érdemes healt spamelni, ez kisebb sebződés esetén fenn is tartja maxon.
- flash heal (28): 1.5s kasztidejű, nagy és drága spell. Kifejezetten életmentő szerepe van, csak olyan célpontra érdemes használni, ami nem biztos, hogy életbenmarad egy hosszabb kasztidejű spell használata esetén. "Kétszer ad, ki gyorsan ad". LK-ban a flash heal volt a disc priest olcsó healje, amit szinte tetszőlegesen lehetett spamelni. Ezt a szerepkört immár a heal vette át.
- greater heal (27): divine fury talenttel 2.5s kasztidejű, nagy és viszonylag manahatékony spell. A hatékonysága ellenére drága, nem igazán engedheti meg magának az ember, hogy spamelje. Nagy mértékű sebzés befoltozására használható, amennyiben a célpont nincs közvetlen életveszélyben.
- binding heal (28): 1.5s kasztidejű, a flash healnél picit gyengébb spell, viszont nem csak a célpontot gyógyítja, hanem a priestet is. Szinte minden esetben ezt érdemes használni flash heal helyett, ha a célponton felül te is megsérültél. A binding heal nem helyez fel grace buffot, így ha esetleg fontos a grace buff tankon tartása, akkor a BH egy jó módszer a tankon felül más célpont gyógyítására (feltéve, hogy a BH ránk eső része is hasznosul).
- penance (14): channelelt spell. Ellenséges célpontra kasztolva sebez, barátságosra kasztolva gyógyít. Alacsony haste érték mellett 3-at tickel, az első tick a kasztolás megkezdésekor AZONNAL történik. Igen magas HPS és alacsony HPM értéke van, mindenképp tökéletes választás életmentésre, de nagy sérülés befoltozására is. Nem fogyasztja el a borrowed time effektet, így PWS kasztolása után érdemes beiktatni, pl PWS-penance-gheal a legmagasabb HPS érték, amit ki tudunk hozni magunkból. Mindenképp érdemes a cd-jét glpyheléssel csökkenteni.
- prayer of healing (26): 2.5s kasztidejű aoe heal, ami a kiválasztott célpontra és az partyjában, tőle nem több mint 30 yardra állókra hat. Heal és flash heal között van valahol a célpontonkénti heal értéke, így körülbelül 3 sérült esetén már érdemes lehet használni. A healelt érték egy részét fixen felhelyezi a célpontra Divine Aegis formájában is, ezért olyan helyzetekben, ahol sűrű aoe sebződés éri a raidet (Alakir p2), sokkal hatékonyabb ez a spell, mint ahol egyszeri sebződés van nagy szünetekkel (Nefa electrocute).
- holy nova (15): aoe heal, ami a kaszter körül álló raidtagokra hat. Glyphelve 1 másodpercenként spamelhető, de sajnos a manaköltsége elég magas, valamint a heal kimenete rendkívül alacsony. Igen ritkán használható értelmesen, leginkább akkor, ha 5+ embert elér miközben sebződnek és mozognia kell a healernek.
- power word shield (33): a disc spec ikonikus spellje. A célpontra egy absorb pajzsot helyez fel, ami addig tart, amíg le nem jár (15 sec) vagy el nem fogy a kivédett sebzésektől. A masterynk ezt és a divine aegis hatást buffolja. Az elfogyó pajzsok kiváltják a Rapture talent manatöltő hatását, így a PWS használata a disc spec számára sokkal manahatékonyabb, mint a holynak. Cataclysm óta a PWS raid szintű spamelése nem igazán racionális lehetőség a manaköltség miatt. A 4.0.6 patch után kb 2 hétig ez megvalósítható volt, de megemelték a PWS árát 33% base manára (tooltipeken nem látszik még) és azóta kb rend van ismét. Ideális életmentésre is, mert az absorb hatás azonnal érvényesül. Felhelyezése egy weakened soul debuffot tesz a célpontra, ami 15 másodpercig lehetetlenné teszi újabb PWS felhelyezését. A SoS talent csökkenti a WS időtartamát. A borrowed time (BT) talent 14% spell hastet ad a következő spellre a PWS használata után következő 6 másodpercre. Ráadásul a BT hastet nem fogyasztják el az instant és a channeled spellek, így több spell is hastelhető egy PWS használatával, pl PWS-penance-pom-flash heal -> mindegyik heal hastelt lesz! Érdemes glyphelni, a glyphje még egy kis instant healt is ad a PWS mellé. Tankokra mindenképp érdemes feltenni a Rapture kiaknázása miatt, de raidtagokra való használata szituációs lett.
- prayer of mending (18): a legendás "ugróheal". A PoM közvetlen sérülés után azonnal gyógyítja a célpontját, majd azonnal továbbugrik egy a közelben álló, sérült célpontra. Maximum 5x ugrik, így akár 6 embert is gyógyíthatsz vele egy kis szerencsével. Használható afféle instant healként is olyan célponton, ami a következő sérüléstől még nem hal meg. Ideális felhasználási módja az "aura csaták", azaz az olyan bossok, ahol folyamatosan az egész raid sérül. Ilyen helyeken gyakorlatilag fixen felhasználódik minden töltete. NULLA aggrót generál. BCben annak adott healaggrót, akit gyógyított, ezt később módosították és jelenleg teljesen aggrómentes. Ideális tehát pull előtt a tankra helyezni, a kezdeti sebzést rizikó nélkül fogja elhárítani. Sajnos egy célponton több PoM nem lehet jelen, az erősebb felülírja a gyengébbet. Azt nem tudom, hogy ugráskor figyeli-e a rendszer, hogy ne ugorjon már PoMmal rendelkezőre. Ha több priest van a raidben, célszerű lehet egyeztetniük, hogy ki melyik célpontra tesz PoMot, pl az egyik a tankról, a másik pedig a raidről indítja a saját PoMját. Két heal-nyi költsége nem magas, de nem is igazán alacsony. Mivel az általa adott heal elég sovány lett az eddigiekhez képest, csak akkor érdemes használni ha életet ment vagy ha legalább 4-5x pattan is. Azaz csak ha gyakori periodikus sebződést szenved el a raid. Glyphelve az első töltete 60%-kal nagyobbat healel.
- renew (17): 15 másodpercen át tartó hot, ami 3 másodpercenként gyógyít egy picit a célponton. A disc priest számára az a spell majdnem használhatatlan. Bár lehet glyphelni, talenteket is lehet hozzá szerezni a holy alsó tierjeiből, mégis elég drága és kevéssé hatékony lesz ez a spell számunkra. Gyakorlatilag csak akkor érdemes használni, ha mozgás közben kell valakit gyógyítanunk és weakened soul miatt a PWS nem jöhet szóba.
-
divine hymn
(36): a teljes raidre ható channelelt smart heal: a legalacsonyabb életerejű embereken gyógyít elég szép értéket. Sajnos csak akkor használható, ha hosszabb időre egyhelyben tudunk állni és külső hatások nem szakítják meg a channelinget. Igen hosszú CDje és húzós költsége van, ezért leginkább előre eltervezetten, komoly, teljes raidre beeső sebzés elhárítására használható. Figyelem! Az Inner focus már nem hat rá! Magas haste esetén
újabb tickeket kap, legalábbis én láttam rá példát hogy 5x3 vagy 6x3 ticket hajtott végre. Ez ellenőrzött infó, aki mást állít az tájékozatlan, egyelőre a DH a tooltip ellenére nincs 12 healben (4x3 tick) limitálva. - archangel (0): lásd a manavisszanyerés fejezetet.
- pain suppression (8): afféle mini shieldwall: a célpont által beszedett sebződést csökkenti 8 másodpercig 40%-kal. 3 perc CDje ellenére ez egy igen potens spell, leginkább az előre látható nagyméretű sebződés drasztikus csökkentésére használható. Hasznos lehet még az aggrót húzó dps megmentésére, vagy futás közben felhelyezve időt nyerhetünk vele.
- power infusion (16): ez pedig egy mini heroism: a célpont 20% spell hastet és 20% spell-költség csökkentést kap 15 másodpercre, 2 perc CD. Figyelem! Külső haste buffból egy emberen egyszerre csak egy működik, azaz heroism alatt másra kasztolva a PI haste nem működik. Önmagadra viszont ekkor is használható. Nem működik továbbá együtt arcane powerrel (mert az is módosítja a spell-költséget és a rendszer erősebb spellnek veszi). Az icy veinssel viszont együttműködik. Érdemes selfcast makróval használni: /cast [@player] Power Infusion
- power word barrier (30): "aoe shieldwall" röviden és tömören. 3 perc CDje van ennek a potens spellnek, földre célozva rakható le, 10 másodperces időtartama alatt a buborékban állók 25%-kal kevesebbet sebződnek. Használható raid szintű sebződés csökkentésére, de afféle második PSként is a tankra.
- inner focus (0): 45s CDje van, a FH, GH, BH, PoH spellek következő használatát ingyenessé teszi. Mondanom se kell, rendkívül sok manát spórol ez meg, különösen a ToT talenttel együtt GH spamelgetés esetén. Ekkor kb minden 6. GH-t ingyenessé teszi. Ráadásul extra 25% critet is ad a spellre.
- hymn of hope (0): visszatölt némi manát azok számára, akiknek kevés van. Ideiglenesen maxmanát is növeli azoknak, akikre hat, ekkor a különféle maxmana alapú regenerációs cdket érdemes lehet használni, pl shadowfiend, divine plea.
- dispel magic (16): leszed a barátságos célpontról 2 káros magic effektet, vagy az ellenséges célpontról 2, a számára hasznos effektet. Akkor is elhasználja a GCDt és a manát, ha semmi leszedhető effekt nincs a célponton!
- cure disease (16): leszed a barátságos célpontról 1 diseaset. Akkor is elhasználja a GCDt és a manát, ha semmi leszedhető effekt nincs a célponton!
- mass dispel (38): földre célozható spell, a hatókörbe eső célpontokról leszed 1 darab magic effektet a dispel magichez hasonlóan. Egyúttal a "pala bubi" jellegű immunitások egy részét is le tudja szedni.
- fear ward (3): a következő fear effektre immunissá tesz. Horror hatások ellen nem véd.
- shackle undead (9): élőholt mobokat lehet CCzni vele, healerként is szükség lehet rá. Bármilyen kis sebzés azonnal megtöri.
- psychic scream (15): rövid hatótávolságú, rövid időtartamú aoe fear. Glyphelve a célpontok nem futkároznak és így extra mobok behúzásának veszélye nélkül is használható. Sajnos nagyon gyorsan megtörik sebzés hatására.
- holy fire (11)/ smite (15): a priest damage spelljei, Archangel specek számára hasznos.
- inner fire / inner will (0): a selfbuffjaink. Az inner fire a spellpowert és armort növeli, az inner will pedig 10% mozgási sebességet ad, valamint 15%-kal csökkenti az instant spellek költségét. A Will mozgási sebesség bónusza NEM stackel semmi mással és mounton ülve sem működik.
- leap of faith (13): ezt a spellt lifegrip-ként is ismerjük. Barátságos célpontot a priesthez ránt azonnal. Sajnos a célpont irányába kell nézni a használatához és a CDje elég húzós: 90 másodperc.
Erősen szituációs spell, én eddig a következő helyzetekben találtam igen hasznosnak:
- Atramedes légi fázis
- Valiona leheletből emberek kirántása
- Alakir tornádólfalból ember kirántása
- Offline emberek kirángatása aoe effektekből
- hc Halfus elején a bosst kiteoló dps segítése
Talentek és glyphek áttekintése
A PVE disc számára alapvetően 2 út járható: az Atonement és az Atonement nélküli (Gheal) spec. Utóbbiban is lehetséges némi variáció, tekintsük át ezeket:
- Atonement spec: 31/8/2 vagy hasonló spec. Elsősorban holy fire+smite spamelésével gyógyít, de ha az ebből jövő Atonement effekt elégtelennek bizonyul, penance és gheal lesz az elsődleges eszköz. PWS-t tankra a rapture miatt ezen a specen is feltétlenül érdemes cdre tenni. PVEben olyan helyeken, ahol a smite spam által adott extra DPS vagy +15% heal burst lehetőség hasznos, jól jöhet. Az Atonement mentes spec manahatékonyabb, mióta az 5 stack Archangel csak 5% maxmanát tölt vissza. Hard mode raidekben nehezen találtam helyet a smite spamelgetésnek, ritkák az olyan fázisok ahol annyira kevés heal is elég. 2 glyphbe és legalább 5 talent pontba kerül ez a játékstílus, nem biztos hogy ezt megéri kitenni egy pici extra DPSért amit a legkevésbé healigényes pillanatokban tudsz használni. A HF/smite rotálására egy ilyesféle makró megfelelő: /castsequence reset=8 Holy Fire, Smite, Smite, Smite, Smite, Smite
- Gheal spec: 32/9/0 vagy hasonló spec. A fő heal eszköz az IF+GH. Az IF+GH egyébként a Heallel azonos manahatékonyságú.
- Flash Heal: +10% FH crit esély 25% alatti célpontokra. Való igaz, FHt csak 25% alattiakra használjuk, de heroicokban, normál raidekben 1-5 percenként használok egyet, erre glyphelni így értelmetlen. Heroic raidekben is alig használatos spell, nem látom értelmét ennek a glyphnek.
- Power Word: Barrier: +10% heal a PWB alatti emberekre. Nagyon jó glyph, mivel PWBt feltétlenül csak akkor használunk amikor nagyobb mértékű sebződés éri a tankot vagy a raidet és azt utána fel is kell healelni. Egyetlen gondom ezzel a glpyhhel, hogy nem tudom, hova férne be: penance, PWS vagy a PoH helyére. 25ös raidben sokkal hasznosabbnak érzem, mint 10esben. Utóbbi környezetben valószínűleg nem érdemes használni.
- Renew: +10% a renew által healelt értékre. Mivel a renew finoman szólva nem központi spellje a disc specnek, ezért ez a glyph jobbára értelmetlen.
- Penance: -2 sec a penance CDjéről. A penance minden specen központi spellünk magas HPS és alacsony HPM értéke miatt, ezért érdemes rá glpyhelni.
- Power Word: Shield: a felrakott PWS absorb értékének 20%-át azonnali healként megadja. Ez sokkal kevésbé fontos glyph most, mint LKban, mivel nincs már raidwide PWS spam és a tankra rakott shieldek gyakran maxhp-n érik a tankot. Ellenben még mindig 2-5% részesedést érek el PWS glyph heallel, így hát nem tűnik gyengének sem.
- Prayer of Healing: a PoH healjének 20%-át egy 6 seces hotként a PoH által érintett célpontra teszi. Elég komoly boostot ad a PoHra ez a glyph. Úgy láttam az általa adott hot ismételt kasztolással nem íródik felül, hanem meghosszabbodik, azaz nem vész el! Komolyabb aoe healt igénylő bossokon ez a glyph a teljes healem 3-7%-át adja, ami igen szép mennyiség. Kizárólag akkor nem érdemes használni ezt a glyphet, ha valami okból nem végzünk jelentős aoe healt. Ez leginkább 25 fős raidben fordulhat elő, 10esben én eddig HC Magmaw és Chimaeron kivételével mindig intenzíven PoHoltam eddig.
- Dispel Magic: 3% maxhpt gyógyít a dispel célpontján dispeleléskor. Ez jól jön a legtöbb dot leszedésekor, mert a dot által addig kifejtett sebzés egy részét azonnal vissza is gyógyítja.
- Divine Accuracy: +18% hit smitera és holy fire-re. Csak Atonement spec esetén értelmes, akkor viszont kötelező.
- Fade: -9 sec fade cooldown. Én még nem éreztem szükségét.
- Fear Ward: -1 perc a FW cooldownjára és időtartamára. Mivel a FW PVEben nagyon szituációsan használható, így alapesetben ez a glyph nem hasznos számunkra. Jelenleg a T11ben egyetlen boss sincs, ahol egyáltalán a fearward használható lenne, ezért ez a glyph jelenleg nem PVE glyph.
- Holy Nova: 1 secenként lehet spamelni a HNt ezzel a glyphhel. Sajnos ezzel együtt sem lesz a HN kimenete igazán értékelhető, a manaköltsége pedig továbbra is meredek marad. Alakir p2 kivételével nem is nagyon tudok olyan esetet mondani, ahol mozgás közben az egész raid együtt sebződik. Ott talán használható ez, máshol nem javaslom.
- Mass Dispel: 1 seccel csökkenti a MD kasztidejét. Mivel az MD szituációs spell, ezért ez a glyph is az.
- Psychic Scream: a fearünk által érintett célpontok nem futnak el, hanem egyhelyben remegnek. Hasznos tud lenni 5fősökben, de raidekben az esetleg fearelt addok sem árt, ha nem spriccelnek szét. Chogallon MC megszakítási szerepkörben kvázi kötelező. A plusz 3s cd nem okoz problémát ott.
- Scourge Imprisonement: 1 seccel csökkenti a shackle kasztidejét. Ha esetleg heal közben kéne gyakorta CCznünk, jól jöhet. Nefarian p1ben CC taktika esetén hasznos.
- Smite: +20% smite sebzés Holy Fire által érintett célpontokon. 4.1 óta a holy fire is atonement healt okoz és sose missel a divine accuracy glyph miatt, ezt a glyphet határozottan érdemes betenni minden atonement specbe.
Minor glypek: a shadowfienden kívül más igazán hasznos dolog nincs. Bár ennek a hasznossága is kérdéses, Cata óta nem láttam még fiendet meghalni, maximum Alakir p3ban de akkor is csak despawnol inkább, mint meghal :)
Megjegyzések a talentezéshez:
- a veiled shadows is kirakható managondok esetén, az a -1 perc CD a shadowfienden elég sokat segíthet olyan csatákban, amik 7-8 percig vagy tovább tartanak. Egy ennél rövidebb csata esetén nem igazán használható ki az az 1 perc engedmény, mert általában 2-3 perc után lőhető el a fiend úgy, hogy a visszaadott mana elférjen a poolban.
- a Desperate Prayer még mindig igen jó kis survivability spell, érdemes lehet elhozni, ha szükségét érzed. Közelmúltban buffolták, 30%-ot healel és hatnak rá egyes plusz heal talentek is: nálam 130K maxhp mellett 41K felett gyógyít raidben és critelhet is. Healthstone-nal összemakrózni érdemes.
- Inner Sanctum talentet is érdemes lehet kirakni, főleg heroic módokra. Mind a 6% spelldamage csökkentés, mind a +6% movement speed igazán hasznos lehet.
- Focused will : PVP talent, de egyes hard modeokra is egész jól tud jönni. A megspórolt sebződés minimális, viszont a csaták sebződési mintázatai miatt gyakran pont akkor van fent amikor a legjobbkor jön. Nagyon hasznos tud lenni olyan bossoknál ahol ismételt 10% feletti sebződések vannak (Halfus 50% alatti furious roar pulzálás, Magmaw P2 illetve végig a magma spit, Omnitron tüzes fázis, Valiona hard mode) vagy ahol nagy burst sebződés kisebb sebződésekkel esik egybe (hc Alakir wind burst, miközben jégen kell átmenned és/vagy villámok vannak rajtad).
Két selfbuff van és némi tesztelés után azt mondom: mindkettőnek megvan a maga helye.
- Inner Fire: statikus, kevés mozgást tartalmazó csatában lehet hasznos elsősorban, vagy 3/3 inner sanctum esetén ha a 6% magic damage védelem fontos
- Inner Will: erősen mobil csatákban, vagy ott ahol nagymennyiségű PWS használata kifizetődő, vagy nagyon manaintenzív csatákban. A legtöbb hard mode raidboss ilyen, azokra egyértelműen az IWt javaslom.
Számítás a mozgási sebesség buffokra vonatkozóan
Sokan megkérdőjelezik a cipőre rakott mozgási sebesség enchant hasznosságát. Nem érdemes. Ha nem is kerülsz el vele halált, a gyorsabb mozgás egyszerűen rövidíti a mozgással töltött idő hosszát. Számunkra elérhető passzív mozgási segédletek mértékei:
- movement speed enchant a cipőn: 8%
- inner will: 10%
- inner will + 3/3 inner sanctum: 16%
Példaként véve egy 10 perces csatát:
Tegyük fel, hogy 30 másodpercen át nincs szükség healre. Marad 570 mp heal idő. A csata viszonylag mozgásintenzív, ez simán jelenthet összesen 1 percnyi mozgást is. 510mp heal idő marad ha nincs rajtunk movement speed növelő. Ha viszont van:
8% esetén 514.4mp-re nő a heallel tölthető idő (+0.8%)
10% esetén 515.5mp-re nő a heallel tölthető idő. (+1.1%)
16% esetén 518.3mp-re nő a heallel tölthető idő. (+1.6%)
Nyilván ha többet kell mozogni, a növekmény arányosan több illetve vice versa.
Egy erősen mozgásintenzív csatában, mint hc Alakir vagy Council, +2-3%-ot adhat ez az enchant.
Ha pedig a segítségével úszunk meg egy halált vagy tartós kiesést (pl leesés a plaformról Alakirnál) akkor simán ennek sokszorosa is lehet a növekmény. Healerként másokért vagyunk felelősek, így a gondolatmenet kiterjeszthető arra is, hogy mennyivel csökken a raid DPS ha meghal egy DPS mert picit tovább kellett mozognunk a speed boost hiányában...
Gear, enchantok, consumablek
Stat prio: Int > Spirit > Haste >= Mastery >= Crit vagy Int > Spirit > Mastery > Crit >= Haste
Minden számítás szerint az intellect és spirit a két legjobb stat számunkra. A haste, crit és mastery tekintetében a legtöbb számítás azt mutatja, hogy a haste magasabb HPSt ad a másik kettőnél. A gearelés helyes iránya valószínűleg a betöltött szerepkörtől és raidformátumtól függ. Az elsősorban tankheallel foglalkozó disc priestek számára a haste egyértelműen király. Ha főleg raidet healelsz (leginkább 25ösben fordul elő, mert 10esben mindenképp nagyon erős crossheal van szinte minden bosson) akkor jó lehet a mastery vagy mastery/crit alapú gearelés - sok AOEnál megoldható egy korlátozott mértékű előbubizása 5-10 embernek, illetve a PoH elsődleges spellé lép elő. Én 10esben főként tankot healelek, illetve tank>raid prioritásban crosshealelek, itt a DA+PWS részesedés 30-40%-ot tesz ki a teljes healből, ezért a csak ezeket boostoló mastery stackelésének matematikailag nem látom értelmét. 25ös normálokban még az is megtörténhet, hogy szinte minden spirit nélkül el lehet healelgetni regen problémák nélkül. Ezeket a faktorokat vedd számításba tehát amikor kiválasztod, hogyan gearelsz.
A Heartsong enchant 55% körüli uptimet produkál, azaz kb 110 spirittel egyenértékű. A Power Torrent is szóbajöhet disc számára, mivel az int igen erős regen stat is egyúttal. Hozzávetőleg egy szinten van regen szempontjából a Heartsonggal, viszont értelemszerűen HPS növekményt is biztosít. Nekem manaintenzívebb hard modeokban se volt szükséges a Heartsong, most hogy az epic shard olcsó lett, bátran ajánlom a Power Torrentet.
T11 set
2es setbónusz: +5% crit Heal spellre. Mit is mondhatnánk. A Heal spell elsősorban 5fősökben tank healre jó. Raidekben tapasztalatom szerint csak igen jó vagy igen rossz gear mellett használható :) Jó gear esetén elég jó HPSse van ahhoz, hogy spamelgetése penance és PWS mellett úgy-ahogy fenntartsa a tankot. Rossz gear esetén pedig nincs mana gheal spamelésre. Sajnos "spamelés" mellett sem igazán sikerült 5% fölé vinni ennek a spellnek a részesedését egy raidboss encounteren sem, ezért ezt a setbonust nagyon gyengének kell minősítsem.
4es setbónusz: +540 spirit 10 másodpercre penance használata után. Mivel nem igazán van szükségünk extra regenre, nem érzem fontosnak a megszerzését. Talán a 4.2es raidekre készülve érdemes lehet beszerezni a bónuszt, hátha ott majd kell amíg fel nem gearelődik az ember T12-vel.
T12 set
2-es setbónusz: minden FH, GH, PoM kasztolásakor kapsz egy 15 másodperces, nem stackelő buffot, ami 5 másodpercenként a max manád 2%-át tölti vissza. Ez pedig 412-es tickeket, azaz 412 mp5-öt jelent. Szép bónusz, érdemes megszerezni, főképp mivel ebben a tierben NINCS spirites cloth gear a tier tokeneken vásárolhatón és egyes bossokból eső teljesen random típusú és tulajdonságú fejeseken kívül. A T11 4es bónusza kb 330 mp5-öt ér disc számára, így még az egyéb stat változásokat nem számítva is érdemes megtörni a bónuszt ha meglesz a 2es T12 bónusz helyette.
4-es setbónusz: minden healednél van esély, hogy idéz egy kis "automata lightwellt" ami a környezetben állókat healeli ~10K tickekkel, 5 másodpercen át 1 tick/másodperc sebességgel. Nehéz megítélni, mert elég sok plusz healt jelenthet, viszont a random időben random célpontokat érő kis healek igen ritkán hasznosak igazán. Update: gyakorlati adatok alapján azt látom, hogy holy priestnél 12-13K tickekkel gyógyít, 45-60 secenként procol. Tud critelni is. Kb +4% effektív healinget jelent ez a proc. Tényleges hatékonysága kérdéses, könnyen lehet hogy csak a raid overheal mértékét növeli, életet ritkán ment.
Gemelés
A stat prionak megfelelően:
piros -> 40 int
kék -> 20 spi/20 int
sárga -> 20 haste/20 int, 20 mastery/20 int
meta -> 54 int +2% maxmana
Consumablek
Mythical Mana Potion : +10000 mana. Továbbra is csak 1 poti használható csatánként.
Potion of Concentration : +22000 mana 10 mp alatt. Channelelni kell, ez bármikor megszakítható. Továbbra is csak 1 poti használható csatánként.
Severed Sagefish Head : +90 int/sta 1 órára
Pickled Guppy : +60 int/sta 1 órára
Delicious Sagefish Tail : +90 spi/sta 1 órára
Whitecrest Gumbo : +60 spi/sta 1 órára
Flask of the Draconic Mind : +300 int 1 órára (minden esetben ezt javaslom a két flask közül)
Flask of Flowing Water : +300 spirit 1 órára
Int vs Spirit regen szemszögből
Vajon mi ad több manát: 1 int vagy 1 spirit? Próbáljuk meg kiszámolni. Raid buffed 5000 intellect, 3500 spirit és 110K maxmana esetén (körülbelüli statok kék gearrel, full buffokkal és flaskkal, foodal) az alábbi számokat kapjuk:
Manaregen = 3098.61 mana per 5 sec kasztolás közben. (50%-os regen meditationnal)
Ha ehhez hozzáadunk 100 spiritet, az 3157.74 mp5 lesz. Azaz 1 spirit = 0.59mp5
A MTT (Mana Tide Totem) egy ideje már nem a fogadó oldal spiritjére épül, hanem a totemet lerakó spiritje alapján növel, ezért a disc priest spiritje a passzív meditation regent kivéve semmi mást nem ad. Mellesleg a 3500-as spiritű shammy totemje kb 20K manát tölt vissza.
Az intellectre alapul minden más manatöltő mechanizmus.
Replenishment: 0.1% mana per sec -> 1 intellectből 1.15 int lesz a masterynk miatt, ami a bokkal tovább nő 1.2075 intellectre. Ez pedig 18.1125 maxmanát ad. Ez 0.0906 mp5-nek felel meg.
Arcane Torrent racial: 6% maxmanát tölt vissza. 1 intellect tehát 1.087 manával többet ad vissza minden AT esetén. Ez CDre nyomott AT (2 perc) esetén 0.0453 mp5-öt ér.
Rapture: 7% maxmanát tölt vissza. +1 intellect tehát 1.268 manával többet ad vissza minden Rapture esetén. Ez 15 secenkénti Rapture esetén 0.422 mp5-öt ér.
Shadow Fiend extra haste nélkül 30% maxmanát tölt vissza. Így 1 intellect 5.43 manával több visszatértítést ér Fiendenként.
Hymn of Hope: +15% maxmana alatt +2% maxmana visszatöltés tickenként. Ez 1 intellect esetén +0.417 mana per tick.
Gyakorlati példa
Vegyünk példának egy tipikusnak mondható 8 perces bossfightot, 2 darab mana tide totemmel, 1 shadow fienddel, 2 tick Hymn of Hope-al, 15 secenkénti Rapture proccal, 95% uptimet elérő Replenishmenttel.
8 perc = 480 másodperc.
Ez alatt +1 spirit visszatölt +56.64 manát alap regenként és +0 manát (mert totem már a lerakója spiritjére alapul) a 2 totem miatt. Azaz +1 spiritből kaptunk +56.64 manát.
Ha viszont +1 intellectünk van, az
- +8.26 manát ad a csata során Replenish útján (95% uptime mellett).
- +18.11 manát ad a maxmanához, amit a csata alatt elkölthetünk.
- +5.43 manát kapunk a Fiendből.
- +0.83 manát kapunk a 2 HoH tickből.
- +40.54 manát a 15 secenkénti rapture után.
Jelen esetben az int jelentősen jobb regen stat volt a spiritnél. Ráadásul a +1 int növeli a healjeink méretét is, ami egy ilyen contentben, ahol általában bőven van lehetőség overheal nélkül, vagy minimális overheallel dolgozni, bizony lényeges dolog: magasabb int = magasabb spellpower = kevesebb kasztolandó spell ugyanannyi heal eléréséhez. Mindezeket figyelembevéve 1 int jelentősen hasznosabb 1 spiritnél. Tovább tudunk healelni +1 inttel, mint +1 spirittel.
Mivel a MTT már nem a fogadó spiritjére alapul, hanem a lerakó sámánéra, így a spirit csak akkor jobb regen stat az intnél, ha nincs Replenish ÉS nem tudunk 15-16 másodpercenként Rapturet használni. Mindkettő igen valószínűtlen.
Az int a MTT változás előtt is picit jobb vagy ekvivalens regen stat volt a spirittel, azóta viszont egyértelműen jobb.
Figyelem! Holy specre ezek a számok nem érvényesek. Holyn nincs +15% intellect masteryből, nincs Rapture sem, viszont van +40% spirit regen talentből. Holy számára ezért a spirit valószínűleg minden esetben jelentősen jobb regen, mint az int.
Hogyan healelj
Ez egy gyakori kérdés és nehéz rá konkrét választ adni. A heal nem olyan jól kimérhető tudomány, mint a DPS, hanem sokkal improvizatívabb dolog.
A heal ráadásul erősen függ attól is, hogy milyen contentben healelsz és milyen speccel.
Alapvetően sebződési mintázatokra kell megfelelő heal kombinációkat illesztened. Pár mintázat és a válaszok:
- alacsony tank sebződés (5 fős content, normál raidek farmon): PWS>penance>heal/gheal/atonement
- magas tank sebződés (heroic és progression content): PWS>penance>gheal, szükség esetén a tankra eső sebződés tovább csökkenthető PS/PWS használatával vagy a heal kimenet megdobható egy magukra rakott PI-vel.
- 1-2 célpont felhúzása (bárhol előfordulhat): penance>gheal
- teljes party/raid felhúzása (főleg raidekben kell): ha egy pontban áll a raid többsége akkor PWB a sebződés megtörténése ELŐTT. Ha a sebződés több lépcsőben jön aoe dot szerűen akkor PoM cdre. Egyébiránt PoH spamen kívül sokmindent nem tehetsz, PI-vel rásegítés és Divine Hymn jó még ide. A PWB cooldown használatát raidben szinte mindig koordinálni érdemes - előre leoszva, hogy ki hányadik raid sebződésre rakja a saját healer CDjét. Ha atonement speced van és időd engedi akkor az ilyen raid felhúzós felvonások előtt stackeld 5re az evangelismet és süsd ki pont az intenzív heal szakasz előtt. Ha ezt nem tudod megtenni mert nincs rá lehetőség (pl olyan intenzív a tank/raid sebződés hogy nem engedheted meg magadnak az alacsony HPSt adó smite spamet) akkor kb nincs értelme atonement specen lenni.
- binding heal: ne felejtsd el használni ezt a spellt, ha magadról legalább 20K hp hiányzik, szinte mindig megéri használni. Csak akkor nem érdemes, ha elég idő van arra, hogy akár Heal spellel is felhúzd magad+a többi célpontot is ellásd közben. Intenzív, teljes raidet sebző fázisokban is jó lehet, pl hc Magmaw és normál Council végén nagyon jó a BH spam, mert nem egyenletes a raid sebződés, mindig van 4-5 ember aki jóval alacsonyabban áll a többinél de összességében mindenki gyakran sérül. Itt BH spammal fenntarthatod a haldoklókat és magadat is. Egyenletes raidsebződés esetén inkább a PoH használandó.
- Shadowfiend+Hymn of Hope: A fiend 30% maxmanát tölt vissza neked. Igen ám, de ha a hymn of hopet közvetlen a fiend után rakod ki, akkor a hope által adott +15% maxmana boost miatt többet ad majd a fiend vissza. A HoH tickek és a 15%-kal boostolt fiend együtt akár ~50% maxmanát is visszahoz. Nyilván ezt a kombót csak akkor tudod elsütni ha van 5-10 másodperced amíg nem kell healelni és mozogni, de van egy végig élő target a fiend számára. Ez a legtöbb bosson nem jelent problémát.
- Borrowed time dupla/tripla felhasználása: minden PWS után kapsz egy 5 másodperces +14% haste buffot. Ezt csak kasztidős spell elnyomása használja fel, instantok és chaneled spellek NEM. Ezért ha csak lehet, a PWS után ilyen spellt nyomj. Jellemzően ez egy PWS-penance-gheal sorozatot vagy PWS-PoM/renew-penance-gheal sorozatot fog jelenteni. Próbáld meg továbbá azt, hogy nem nyomsz egymás után 2 PWSt hacsak nem szükséges életmentés miatt, hanem PWS-(1-2 egyéb spell)-PWS-(1-2 egyéb spell) legyen a rotád. Így a lehető legtöbb spelledre kiaknázod a haste buffot és ez jelentős HPS növekményt fog jelenteni. Természetesen NE használj PWSt csak azért, hogy kapj egy kis hastet, ha maga a PWS nem használódna fel a 15 másodperces időtartama alatt.
- Két intenzíven sérülő célpont fenntartása: pl tank erősen sérül + aggrót húz egy dps: utóbbira PS, majd mindkettőt felváltva healeled PWS>penance>gheal prioritás szerint.
- GH/PoH/BH/FH-ra érdemes rámakrózni az inner focust, hogy ne felejtődjön el.
- Power Infusiont a jelenlegi contentben nem igazán érdemes DPSre tolni, sokkal hasznosabb durva burst helyzetek kezeléséhez önmagadra tartogatni. A manaháztartásnak is nagyon jót tesz. Nyugodtan lehet egy makrót írni rá ami fixen önmagadra kasztolja, hogy ne kelljen magadat targetelni amikor erre szükség van. Főleg mivel amikor erre szükség van akkor nagyon kell a gyors heal, itt a tizedmásodpercek is sokat számítanak amit a selfcast PI makróval megspórolsz.
- Atonement trükk: csak holy firet használsz az evangelism stackelésére, (mert ennek a ghealhez hasonló HPSe van, így nem rontja a HPSedet tehát kb bármikor belefér) és nagy heal szükségessége esetén sütöd ki az Archangelt. Ezzel lesz egy újabb, a power infusionhoz hasonló HPS növelő cd-d, viszont ez 5 talentpontba és egy 1 glyphbe kerül. Döntsd el, megéri-e.
- Rapture ICD kezelése: a Rapture képességünk a fő manaregen forrásunk. Lényege, hogy ha egy PWSünket dispelezik (pveben kb soha), vagy leverik akkor visszakapunk 7% maxmanát. De ez nem történhet meg 12 másodpercnél gyakrabban. Ez utóbbit hívjuk ICDnek (internal cooldown). Belső cooldown, mert nem látható sehol. Egészen addig, amíg fel nem teszel egy rapture ICD addont ami láthatóvá teszi. Egyszerűen minden rapture proc után elkezd visszaszámolni 12-től. Ha ügyes vagy, pont az ICD lejárta után teszed fel az új PWSt, hogy a következő ütéstől leessen és a lehető legkisebb idővel az ICD lejárta után procoljon a Rapture. Hasznos lehet ehhez a weakened soul hátralevő idejét látni a raidframen. Nagyon rossz ötlet az ICD utolsó 2-6 másodpercében shieldelni, mert ha még az ICD lejárta előtt elhasználódik a PWS akkor a következő rapture bekövetkezése nagymértékben (10+ másodperc) kitolódhat, hiszen ott fogunk állni egy tankkal akin van WS még egy hosszú ideig, de a rapture proc lehetőségét épp elszalasztottuk. Persze ha van több folyamatosan sérülő célpontunk az nagyon megkönnyíti azt, hogy szinte bármikor tudjunk "pukkasztani" egy PWSt. Az ICD első másodperceiben biztonságosan lehet shieldelni ha a célpontot healelni is fogjuk heal/gheallel még párszor a következő másodpercekben és van SoS, ami csökkenteni fogja a WS idejét, az ICD lejártára eltávolítva azt. A discben ez az igazi művészet, mert a talentezéstől, folyamatosan sebződő célpontok számától és a jelenleg használni szükséges spellek fajtájától is függ, hogy mennyire tudjuk a Rapture procok számát magasan tartani.
- Cooldown model: a DPShez hasonlóan a healereknek is lehet úgynevezett cooldown modeljük. Ez egy előzetes terv arról, hogy milyen nagy sebző képességet milyen képességgel fognak semlegesíteni. Van személyes és raid szintű cooldown model is. Példa raid szintű cd modelre: Majordomo 1. skorpió fázisban 5 adrenalinenál Bloodlust, 8-nál spirit link totem, 10-nél PWB. 3. skorpió fázisban 3. adrenalin stacknél SL totem, 4 stacknél PWB, 5nél divine hymn. Ugyanezen a csatán a személyes model tartalmazza pl a shadowfiend/HoH használat idejét is, a raid szintű ilyesmikre általában nem tér ki. Személyes modelre példa: Baleroc első spark stackeléskor PI, első inferno blade esetén tankra PS, 30% alatti decimation blade esetén PI, 30% alatti inferno blade esetén PS vagy PWB a tankra. Ezek a modellek időnként kötelezőek a sikeres kill érdekében, időnként csak növelik a siker esélyét, könnyítik a feladatot. Van ahol nincsenek a csatának kiemelt, előre ismerhető burst részei, ilyenkor a CDket improvizálva, szükség esetén vetjük be, előfordulhat, hogy egyáltalán nincs rájuk szükség.
Amire mindenképp szükséged lesz, az egy unitframe addon, ami kijelzi a party/raid tagok állapotát. Ezen belül pedig a következő dolgokra feltétlen szükséged lesz, ha jól akarod csinálni a dolgod:
- hiányzó életerő (deficit) kijelzése numerikusan: segít felmérni milyen healeket használj.
- aggro indikátor: ha valakin aggró van, az látszódjon. Azonnal észreveszed, ha valaki aggrót húzott a tankról, de gyakran azokat a boss képességeket is előre kiszúrhatod, amik véletlenszerűen céloznak meg 1-1 embert. Heroic Shannoxon ez által lehet látni pl, hogy Rageface kit rágcsál sima melee támadásokkal és még mielőtt megütnék, tudod shieldelni pl.
- weakened soul kijelzés: ez mindenképp szükséges, ha nem akarod találomra nyomogatni a PWSt. A hátralevő idő kijelzése nagyon hasznos lehet, ha rapture ICD addont használsz. Egyébként nem.
- debuff kijelzés: magic és disease típusú, általunk leszedhető debuffokat kijelezni kötelező, enélkül a dispelezés feladatát nem tudjuk rendesen ellátni
- raid debuff kijelzés: a legtöbb raidbosson van 1-2 olyan debuff ami nem dispelezhető, de mégis nagyon fontos látni, hogy kin van, hogy ennek megfelelően gyorsan tudj heallel reagálni. Pár példa: Shannoxon facerage áldozata, Alysrazoron addok dotja. Szükséges lehet a prioritást is beállítani, ha több raid debuff is szerepel a harcban. Például Alysrazoron nálam takarta az Imprinted a Gushing Woundot ezért az első pár killen teljesen elfeledkeztem az utóbbiról és simán végig healeltem a dotolt tankot :) Szükséges továbbá az is, hogy az érdektelen raid debuffok kijelzését pedig kikapcsold, mert csak zavarnának.
Opcionális, de hasznos dolgok raidframera:
- Renew kijelző
- PWS kijelző (általában teljesen érdektelen, hogy a PWS fent van-e még a targeten, a weakened soul érdekel minket csak)
- Bejövő heal kijelző: hogy lásd, mások mennyi healt tolnak a közeljövőben a célpontba és esetleg ennek megfelelően reagálj
- PoM kijelző: hogy lásd, van-e még aktív PoM és elvándorolt-e olyan helyre ahol valószínűleg úgyse fog procolni
- WS hátralevő idő kijelző: rapture ICD addon mellé igen hasznos, hogy lásd mikor tudod újra shieldelni a célpontot
Rapture ICD kijelző. Én ezt használom pár napja és teljesen jó. Hangjelzést is ad, ha lejárt a Rapture ICD. Fentebb, a hogyan healelj fejezetben olvasd el a rapture ICDvel kapcsolatos tippeket.
Bossmod: ez ugye mindenkinek kvázi kötelező, de ha a boss képességeit enélkül is le tudod reagálni, egyes timerek pótolhatatlanok. Pl hogy mikor fog Rhyolith stomppal a raidbe sebezni, azt máshogy nem mondod meg előre. Pedig ha előre shieldelni akarsz 5-8 embert, akkor kell hozzá egy timer...
Boss frame, castbar: nagyon hasznos tud lenni egyes bossokon, ha valamilyen unitframen látod a bosson levő egyes buffokat, vagy a boss power barját. Pl Majordomon Adrenaline stackek és energy, Alysrazor földi fázison a mana csík. Nagyon fontos döntésekben segítenek ezek a kijelzők. Szintén jól tud jönni egy nagy castbar tizedmásodperces kijelzővel egy jól látható helyen, ami mutatja a boss által kasztolt dolgokat. Pl Maloriak hc fekete fázisban így látható, hogy mikor jár le a tankról a 99% heal csökkentő channel.
RSA: ez az addon bejelenti egyes spelljeink használatát. A hymnek és a PS/PWB/PI kihirdetésére használom ezt. Whisperel lifegrip használatakor is a célpontnak.
Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Khetana
- Témaindító
- Nem elérhető
- Stone Guard
- founder of Omnislash
A 4.1 patch tartalmából:
- shadow priestek nem fognak tudni dispelelni barátságos célpontokról, csak magukról
- divne aegis 12 helyett 15mp lesz
- PWS pedig 30 helyett szintén 15mp
- a hymnek alatt 100% pushback resistancet kapunk
- IF/IW selfbuffjaink időkorlát nélkül fennmaradnak
- minden atonement hatás kiterjed a holy fire spellre is
- a smite 18% hit glyph holy firere is kiterjed majd
- PWB cdje 3 perc lesz és csak 25%-kal csökkenti majd a sebződést
- surge of light BH-ból is procol
- A 4es T11 setbonus csupán penance használatát fogja megkövetelni, azt nem, hogy weakened soullal rendelkezőre penészelj
Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Khetana
- Témaindító
- Nem elérhető
- Stone Guard
- founder of Omnislash
4.2 változások:
- minden heal 200% critet produkál az eddigi 150% helyett. Ez kb +8% teljesítmény POH-ra és +12% tank healre minimális crit rating mellett is. A crit még ettől sem lesz top secondary stat számunkra.
- erős spirit gear hiány lesz a contentben, ezért a 2 darabos T12 bónusz (kb 500 mp5-öt ér) beszerzése magas prioritás.
- végre javítják a lightwell bugot, ami eddig megszakított minden chanelelt spellt (dh, hoh, penance, mf)
Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Khetana
- Témaindító
- Nem elérhető
- Stone Guard
- founder of Omnislash
2pcT12 élmények:
- 5 perces spamelős csatában (Baleroc) 25000 manát hozott vissza 100%-hoz közeli uptime mellett.
- Bethtilacon, ahol változatosabb a heal és vannak megszakítások is, csak 86% uptime jött össze.
Szerintem nem érdemes direkt procoltatni, mert egy proc = kb 1200 mana, nincs olyan spellünk ami ennél olcsóbb és még procolja is. Ha leesik hát leesik, nagy történet. Nem kell rá figyelni, teszi a dolgát amikor kell és tölt vissza egy pici manát.
A buff természetesen nem stackel, csak minden heal/gh/fh/pom kasztoláskor megtolja a buff durationt annyival, hogy még 3 tick legyen hátra (ezért 15s duration fölé is megy a buff folyton, ami furcsán néz ki de így jó). Nyilván így nem is clipelnek a manatöltés tickek, szóval nem kell attól tartani, hogy "rosszkor" kasztolsz és emiatt nem tickel eleget.
Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Khetana
- Témaindító
- Nem elérhető
- Stone Guard
- founder of Omnislash
Az utóbbi hetekben rengeteget írtam hozzá ehhez a guidehoz, Vezu&Mall nézd át :)
A legjobb új játékszer a rapture ICD addon, érezhetően növeltem a rapture procok számát vele, nagyon király. Erről is írtam elég sokat.
Már csak azt kéne kitalálnom, hogy tudom Griddel kijeleztetni a WS durationt.
Esetleg ez
? Majd kipróbálom ma este.
Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Skaven
- Nem elérhető
- Moderator
- Hozzászólások: 1402
- Karma: 34
- Köszönetek: 109
szvsz 4.0 ota nincs semmilyen dot/hot/akarmi effect ahol clipelne a cucc, nyugodtan lehet redotolni mindennel, nem fog tick elveszni emiatt. nyilvanvaloan ha mondjuk 4 sec van hatra egy dotbol, akkor nem ezzel az idotartammal fogja kitolni a megujitott cucc az effektet, de az epp folyamatban levo aktualis tick nem veszik el semminel.Khetana írta: Nyilván így nem is clipelnek a manatöltés tickek, szóval nem kell attól tartani, hogy "rosszkor" kasztolsz és emiatt nem tickel eleget.
Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Tacsko
- Nem elérhető
- First Sergeant
- Hozzászólások: 319
- Karma: 6
- Köszönetek: 2
Pontosan, valamelyik patchnote kapcsán már kiveséztem, ez hogyan is működik.
Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Khetana
- Témaindító
- Nem elérhető
- Stone Guard
- founder of Omnislash
Dotok/hotok esetén tudtam erről, de az nem volt triviális, hogy egy ilyen dolog ami dot jellegű de nem az, hogy működik. Amúgy nem írtam volna le ezt, csak wowheaden láttam több ilyen kommentet is hogy ha kasztolsz akkor resetelődik a buff és sose tickel, meg ilyen hülyeségek, gondoltam tisztázzuk.
Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Tacsko
- Nem elérhető
- First Sergeant
- Hozzászólások: 319
- Karma: 6
- Köszönetek: 2
Hasonló volt anno replenishment esetén: frost mage 3/3 talent esetén kevesebb manát adott vissza pl, mint 1/3-mal. Mondjuk neki eleve egy elég elbaszott proc rendszere volt rá...
Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Khetana
- Témaindító
- Nem elérhető
- Stone Guard
- founder of Omnislash
4es setbonus: ami logot erről találtam, az alapján kb +4% effektív healinget ad. 45-60 secenként procol. 10K tickekkel kéne gyógyítania de 11-13K-kat látok, valszeg hatnak rá egyes talentek és buffok, esetleg skáláz spellpowerrel picit? Képes critelni is.
http://www.worldoflogs.com/reports/rt-x4zdifl4r82k70nz/sum/healingDone/?s=9349&e=9754
Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Khetana
- Témaindító
- Nem elérhető
- Stone Guard
- founder of Omnislash
Hmm érdekes, most hogy több adat is van, a logokat áttúrva nem látok lényeges eltérést a rapture procok száma között az addon előtt és után. Mivel az addon jó, nem tudok másra következtetni, hogy addon nélkül is jól megy nekem ez. Furcsa.Khetana írta: Az utóbbi hetekben rengeteget írtam hozzá ehhez a guidehoz, Vezu&Mall nézd át :)
A legjobb új játékszer a rapture ICD addon, érezhetően növeltem a rapture procok számát vele, nagyon király. Erről is írtam elég sokat.
Összehasonlítás alap a két proc közt eltelt másodpercek átlaga. Fizikai minimum 12, ideálisan elvileg ~14-16s megvalósítható ha minden körülmény adott és megvan a skill. Gyakorlatban ez ennél több, mint látjuk. Példák:
hc Shannox
5:59 (NO addon), 20 -> 17.95
5:37 (addon), 19 -> 17.74 (javult)
n Domo
6:40 (NO addon), 22 -> 18.18
5:58 (addon), 18 -> 19.89 (romlott)
n Betti
6:24 (NO addon), 18 -> 21.33
5:59 (addon), 15 -> 23.93 (romlott)
n Ragna
10:05 (NO addon), 28 -> 21.61
9:21 (addon), 28 -> 20.04 (javult, de ez pl lehet amiatt is hogy nem voltak fél P3ban rangen kívül a tankok)
n Rhyolith
5:47 (NO addon), 16 -> 21.69
4:32 (addon), 12 -> 22.67 (romlott - itt ugye nincs folyamatosan sebződő tank és senki se, viszont az addon előtti tryon preshieldeltem csomó embert stomp előtt, addonnal 2healeres killen erre nem volt mana)
Az is lehet, hogy sokat segít az addon, csak mivel a rapture procok száma nagyban függ a randomtól és a csata ütemétől is, nem lett látványos a változás. Randomtól főleg abban függ, hogy mennyi idő alatt verik le a tankról, mert hogy elsősörban a tankon procoltatjuk ugye. Az biztos, hogy rengetegszer kerültem abba a helyzetbe, hogy 0.5-3 sec volt hátra a rapture ICDből de pont lejárt a tankon a WS. Normális esetben itt shieldeltem volna, de így visszatartottam illetve ghealeltem inkább. Ez biztosan rapture proc nyereség, ahhoz képest mennyi ilyen volt, nem annyira látszik a logokon. A fent linkelt WS duration grid addon meg jó, csak nem túl praktikus mert a név helyén tudom csak valamelyest olvashatóan megjeleníteni. (debuffok még részben takarják)
Az is lehet, hogy érdemes volna 2/2 SoSt kirakni hogy az én heal mintázatom mellett rapture ICDnként kb 2x tudjak shieldelni, talán kisebb lenne a késés a procok között, de nem tudom honnan elvenni jó szívvel azt az 1 pontot.
Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!