Unholy
- Dögrovás
- Témaindító
- Nem elérhető
- Moderátor
- Ha folyik ne legyen a te véred
Létrehozva:
2011.06.01
Módosítások:
2014.10.21, 6.0.2 Patchez igazítás
2013.03.21, 5.2 Patchez igazítás
2012.08.28, 5.0.4 Patch-hez igazítás
2011.12.14, T13 Set-bónusz értékek beírása
2011.11.29, 4.3 statok súlyozásá, gemmelés, reforge javítása
2011.11.13, 4.2 statok súlyozásának pontosítása T12H gearre, wowreforge template link, gemmelés
2011.07.06, 4.2 statok súlyozásának pontosítása T11 és T12 gearre, talent modosítása
2011.06.30, 4.2 statok súlyozásának átírása, reforgolás átírása
2011.06.28, 4.2 infók beépítése
Érvényesség kör:
WoW 6.0.2, PVE
Talentezés:
Tier 1: Plaguebearer , Plague Leech , Unholy Blight . Úgy tűnik, hogy a Plague Leech jelentősen több DPS-t ad mint az Unholy Blight, de nehézkes az ideális kezelése. Az Unholy Blight és a Plaguebearer segítségével AoE helyzetekben gyorsan feltehetjük a diseaseket, a Plague Leech viszont single target harcokban jön jól, főleg ahol burst damage-re van szükség.
Tier 2: Lichborn , Anti-Magic Zone , Purgatory . Alapvetően az Anti-Magic Zone és a Purgatory között érdemes választani, mindkettő általánosabban használható DPS szerepkörben, de gearcheck jellegű fightoknál (amikor a heal nagyon borotvaélen táncol) a Purgatory lehet a nyerő, míg ahol nagy AoE magic sebzés van raidben érdemesebb az Anti-Magic Zone-t választani.
Tier 3: Death's Advance , Chillblains , Asphyxiate . PVE szituációban a Death's Adivance használható a leginkább. Unholy Presence-ben jelentősen növeli a mozgás sebességét, az olyan fightokon ahol kiteolni kell a Chilblains használható.
Tier 4: Blood Tap , Runic Empowerment , Runic Corruption . Nagyjából azonos mindegyik hatása, játékstílus szerint választható, hogy ki melyiket szereti. A Blood Tap tűnik a legjobb runa visszatöltésnek, de figyelni kell rá, hogy Blood Charge ne vesszen kárba, mivel nincs GCD-n, ezért makrózható a Death Coil-al (lásd a Tippek és trükkök részt)
Tier 5: Death Pact , Death Siphon , Conversion . Általánosságban a Death Pact adja a legtöbb healt, de erősen szituáció függő, hogy melyik érdemes választani. A DPS-t nem befolyásolja.
Tier 6: Gorefiend's Grasp , Remorseless Winter , Desecrated Ground . Ezek mind CC talentek, használatuk erősen szitációfüggő.
Tier 7: Defile , Necrotic Plague , Breath of Sindragosa . Pillanatnyilag a Defile tűnik a legjobb választásnak, és mivel a Death and Decay-t amúgy is használni kell, még a rotációt sem borítja fel.
Glyph-ek:
Major:
Javasolt a Glyph of Regenerative Magic ami segíti az Anti-Magic Shell jobb kihasználását és a Glyph of Blood Boil használata. Ez utóbbi azzal hogy növeli a Blood Boil hatótávját, növeli az AoE szituációkban kiosztott sebzés mértékét is.
Amik közül érdemes lehet választani:
Glyph of Raise Ally jól jöhet, ha a DK adja az egyettlen combat res-t a csapatban, nem kell várni míg elég runic power összejön.
Glyph of Death and Decay : A Death and Decay lassítja a benne állókat. Szinté erősen szituáció függő, van amikor kifejezetten káros, hogy a mobok nem azonos sebességgel mozognak.
Glyph of Dark Simulacrum : A Dark Simulacrum CD-jét csökkenti 30seccel, és megnöveli a hatóidejét 4 seccel. A Dark Simulacrum elsősorban PVP-ben használatos képesség, de előfordul hogy PVE-ben is használható. Ha olyan harc van, ahol a Dark Simulacrum működik, ott ajánlott használni.
Minor:
Glyph of Tranquil Grip leveszi a taunt-ot a Death Grip-ről. Ha bármikor használni kell a Death Grip-et, akkor jól jön ez a Glyph.
Glyph of Army of the Dead : leveszi az Army-ról a tauntot, ez mindenképpen javasolt.
A többi minor glyph izlés szerint választható.
Presence:
Unholy DK, Unholy Presence -ben harcol. Pont.
Prioritások:
Lásd még a rúna rendszer leírását.
1. Betegségek Single target esetén ez Outbreak ha az CD-n van, akkor Icy Touch és Plague Strike . AoE esetén a Tier 1-es talent függvényében teríthetjük a betegséget, ha célpontok várhatón legalább 5-10 másodpercig élnek, és nincs más mód, akkor használható a Pestilence is. A betegségek ( Frost Fever és Blood Plague ) azért fontosak, mert a Scourge Strike lényegesen nagyobbat sebez a „fertőzött” célpontokon.
2. Soul Reaper, ha célpont 35% HP-v vagy az alatt van.
3. Dark Transformation Az unholy DK bevitt sebzésének igen jelentős részét teszi ki a pet sebzése, a Dark Transformation pedig a pet sebzését növeli jelentősen, így fontos, hogy minél többször aktív legyen. A pet sebzését egy Shadow Infusion buff tudja boostolni. Ez a buff maximum 5x stackelődik, és stackenként 6%-al növeli a pet sebzését. A buffot a petre a sikeres Death Coil (sebző, vagy petet gyógyító) képesség használata teszi fel. Ha eléri a peten az 5 stacket a Shadow Infusion akkor aktiválható a Dark Transformation, ami 60% + sebzést jelent a petnek. Fontos tudni, hogy amikor a pet Dark Transformation-ben van, akkor nem kapja a Shadow Infusion buffot.
4. Scourge Strike és Death and Decay A korábbi prioritáshoz képest változás az, hogy Death and Decay-t csak 2 vagy több célpont esetén használunk, a Scourge Strike DPS-e single target esetén nagyobb mint a DnD-é. Ez a két képesség adja a legnagyobb egy GCDre jutó sebzést az eszköztárban.
5. Festering Strike / Blood Boil + Icy Touch Single target: Festering Strike két fő tulajdonsággal bír, ami miatt használni kell (és egyik sem az általa kiosztott sebzés): megnöveli a célponton a betegségek időtartamát 6 másodpercel, illetve 1 blood és 1 frost runát használ, amelyek a Reaping specializációnak hála Death Runaként töltődnek újra a Festering Strike használata után. Lehetőség szerint úgy kell használni a Festering Strike-ot, hogy a betegségek ne essenek le a célpontról a harc végéig.
AoE szituációkban Blood Boil (BB) a soron következő AoE sebző spell. Mivel a BB nagyobbat sebez a fertőzött ellenségeken, ezért úgy kell használni, hogy azokat a mobokat érjük el vele, akikre a Pestilence-el már felraktuk a betegségeket. Az Icy Touch azért került ide, mert a BB csak 1 Blood runát használ, a D&D / SS pedig 1 Unholy-t, így a fentmaradó Frost runát a hivatott elhasználni.
6. Death Coil A 2.-es pontban leírtak miatt fontos a spell használata, ezzel tudjuk „begerjeszteni” a petet. Fontos, hogy a Death Coilt csak akkor használjuk el, amikor sok a Runic Power, illetve ha proccolt a Sudden Doom .
Ez az alap prioritás lista, de a rúna rendszer sajátosságai miatt ez némiképpen módosulhat a rúnák aktuális állapotának függvényében, lásd a rúna rendszer leírásánál.
Egyéb képességek:
Anti-Magic Shell : Ez nagyon fontos eszköze az Unholy DK-nak, nem csak azért mert elnyeli a mágikus sebzést, hanem elsősorban azért mert az elnyelt sebzést Runic Power-é alakítja. Ezért célszerű úgy használni, hogy előtte közel 0-ra kell fogyasztani az RP. Fontos megjegyezni, hogy az AMS meggátolja a debuffok felkerülését, ez ritka esetekben problémát is okozhat (pl. Captain planet Grounded, illetve Tornádó debuffok)
Summon Gargoyle : Megidéz egy vízköpőt, ami a célpontukat bántja. Fontos tudni, hogy az idézés pillanatában a karakter tulajdonságai határozzák meg a sebzését, így közvetlenűl Unholy Frenzy / BL és Golemblood Potion használata után kell behívni.
Empower Rune Weapon : Generál 25 runic powert. Elsősorban akkor használatos, ha BL, vagy UF alatt nincs elég Runic Power, vagy hirtelen kell olyan képességet használni, ami RP-t igényel (pl. Raise Ally, Gargoyle)
Army of Dead : Egy viszonylag hosszú ideig castolt spell, ami 5 ghoult idéz meg, ami ráveti magát minden mozgó dologra. Mivel viszonylag hosszú ideig (4mp) kell chanellezni, így általában a harc elején, közvetlenűl pull előtt érdemes használni, akkor ugyanis nem jelent DPS kiesést a megidézésük. Fontos tudni, hogy magukra aggrozhatják az addokat (ha nincs Glyph-elve), amelyeket az Army halála után újra össze kell szedni, nehogy nemkivánt célpontra forduljanak.
Tulajdonságok (gemmelés, reforge, és enchantok):
A tulajdonságok sorrendje a következőképpen alakul:
Az Attack Power csak az enchantok kiértékelése miatt került bele! Ezek az értékek saját számolás alapján jöttek ki, más oldalakon ettől eltérő adatokkal lehet találkozni.
Level 100-on a tulajondságok sorrendje így néz ki: Multistrike > Mastery > Critical Strike > Versatility > Haste
Enchant:
Ring | Enchant Ring - Gift of Multistrike |
Back | Enchant Cloak - Gift of Multistrike |
Neck | Enchant Neck - Gift of Multistrike |
Weapon | Rune of the Fallen Crusader |
A Rúna rendszer
A 4.0-ás patch-el jelentősen megváltozott a rúnák viselkedése. Jelenleg egyszerre töltődhet mind a 3 fajta rúnából de fajtánként csak 1-1.
Úgy kell nézni a dolgot, mintha három rúna bar-unk lenne, amely 0-20ig töltődnek, akkor használhatunk olyan képességet ami az adott runához kötött, ha az adott képességhez szükséges rúna bar(ok) értéke elérte legalább a 10-et. Minden ilyen Rúna bar másodpercenként 1-et töltődik (Unholy Presence esetén 1.15-öt), értelemszerűen csak akkor ha nem érte el a maximumát. A képesség használatakor levonódik 10 a meghatározott bar-ok értékéből, és azok folytatják a töltődést. Ebből következik, hogy törekedni kell arra, hogy egyik rúna se legyen teljesen feltöltve (a fenti példán 20-as értéken ne álljon) hanem folyamatosan töltődjön, és egyenletesen legyen használva a rúnák.
Az így egyszerűnek tűnő rendszert egy kicsit bonyolítják a Death Runák. Ezek olyan rúnák, amelyek eredetileg Blood illetve Frost tipusúak voltak, de jolly-joker módjára bármely rúnaként felhasználhatóak. Death runához 2 módon lehet jutni, egyfelől a Blood Tap egy Blood runát alakít teljesen felöltött Death Rúnává, másfelől az Unholy talent specializációja a Reaping biztosítja, hogy a Festering Strike, Pestilence (illetve Blood Strike) képességek használatakor az általuk elhasznált rúna Death Rúnaként töltődik újra.
Szintén bonyolítja a rendszert a Tier 5-ös talent választás.
A fentebb vázolt prioritás lista rúna felhasználás szempontjából így néz ki:
Icy Touch: F
Plague Strike: U
Dark Transformation: U
Scourge Strike: U
Death and Decay: U
Festering Strike: BF
Pestilence: B
Blood Boil: B
A fentiekből látszik, hogy az Unholy DK alig alig használ Frost runát, és Blood-ot is csak AoE szituációkban. A Festering Strike-nak az a jelentőssége, hogy az alig használt Frost és Blood runákat felhasználja, és Death Runává alakítja, amit Unholy Runának fel lehet használni.
Ez az egész úgy befolyásolja a prioritás listát, hogy törekedni kell azon rúnák elhasználására, amelyek teljesen fel vannak töltve, ez közűl is előszőr az Unholy runákat kell elhasználni.
Tehát első körben meg kell nézni, hogy van-e 2 feltöltött Unholy, Blood vagy Frost rúna ha van, akkor előszőr az ennek megfelelő spellt kell elhasználni, Unholy esetén ez Dark Transformation, Scourge Strike vagy Death and Decay.
2 feltöltött Blood vagy Frost rúna esetén Festering Strike-ot kell elhasználni.
Tippek és Trükkök:
- Anti-Magic Shell-t aktiválva szándékosan bele lehet állni a csúnya dolgokba (tűz) de csak addig amíg a bubi él. Így sok RP nyerhető, amivel gyorsabban lehet aktiválni a Death Coil-on keresztül a Dark Transformation-t
- Ideális esetben a különöző ütések aránya így oszlik meg: SS+D&D 1.6, DC: 1, FeS: 0.4. Figyelni kell, hogy a Festering Strike-ot csak akkor üssük el, ha tényleg szükség van rá!
- Gargoyle-t akkor hívjunk, amikor az Attack Powerünk a maxon van. BL alatt betolt Potion of Mogu Power + Rune of the Fallen Crusader proc igen jelentősen megnöveli a Gargoyle sebzését.
- Ha a Blood Tap talentet választottuk, akkor célszerű a következő makrót használni a Death Coil-ra:
#showtooltip Death Coil
/cast Death Coil
/cast Blood Tap
A szar DPS-t nem megmagyarázni kell, hanem javítani rajta…
Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Dögrovás
- Témaindító
- Nem elérhető
- Moderátor
- Ha folyik ne legyen a te véred
WoD változások (alpha patch notes alapján, változhat és változni is fog!):
- 1 perces lesz a Raise Dead
- Horn of Winter 1 órás sima buff lesz, nem része a rotának
- Army of the Dead csak Blood-nak elérhető
- Unholy Frenzy megszűnik
- Unholy Aura 5% mele, ranged és spell hastet ad
- A Blood Boil alapsebzése megnőtt +50%, de nem sebez nagyobbat azokon akiken van disease
- Scourge Strike sen disease-ektől függően sebez
- Unholy Might +10% strengthen ad (korábban 35 volt)
- Az Anti Magic Shell 2 Runic Powert generál minden felszívott 1% sebzésért.
Új talentek (level 100):
Necrotic Plague: Lecseréli a korábbi 2 betegséget egy virulensebb verzióra, ami magától terjedget. Tankoknak látszik hasznosnak, mert 5 RP-t generál, ha ezzel fertőzőtt mob a DK-t üti.
Defile: A Death & Decay helyére tesz egy vicesebb spell-t, ami folyamatosan növekszik, amíg sebzést csinál. A benne állók 10%-al kevesebbet sebeznek a DK-ba. Nagy számú mob-nál, AoE szituációkban lehet értelmes választás.
Breath of Sindragosa: Sárkánylehellet. 12 yardos cone-ban sebez, és debuffot tesz fel. 15 rp-t használ fel másodpercenként. A debuffolt célpontok által kiosztott spell damage 5%-át a DK-ba gyógyítja. Olyan encounterekben lehet érdekes, több mob kis helyen nagyokat kasztolgat.
Spekuláció:
- Az Unholy egyre inkább egy melee hunterre kezd hasonlítani, a disease-ek egyre inkább elveszítik a jelentőségüket.
[ahogy lesz több idő, infó folyamatosan egészítem ki]
A szar DPS-t nem megmagyarázni kell, hanem javítani rajta…
Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Dögrovás
- Témaindító
- Nem elérhető
- Moderátor
- Ha folyik ne legyen a te véred
Level 100 (660 iLVL):
Str > AP > Multistrike > Mastery > Crit > Haste ~= Vers
(4.46)(3.28) (2.26) (1.84) (1.70) (1.59) (1.56)
A szar DPS-t nem megmagyarázni kell, hanem javítani rajta…
Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Ammarrath (Jenzul)
- Nem elérhető
- First Sergeant
- Hozzászólások: 175
- Köszönetek: 43
Kicsit utánanéztem a logoknak unholy téren mivel szeretnék javítani a teljesítményemen.
Szóval összeszedtem, hogy én hogy gondolkodom hátha tudunk segíteni egymásnak.
Gondoltam bedobok pár megbeszélhető témát ötletet.
1. Talentek.
Én személy szerint folyamatosan váltogatom a talentezést (Fontos megjegyezni, hogy ha az instában használjuk a
Death Gate
-et akkor az Order Hallból egyből az instába kerülünk vissza így kiküszöbölhető a
Tranquil Mind
os megoldás (persze ha van rogyásig ez nem számít).
Szóval pontosabban megnéztem ezeket a talenteket kipróbálás szinten nekem eléggé működőképesnek tűnnek eddig:
Emereald Nigtmare Talents
Összefoglálás
Il'gynoth, Heart of Corruption: 2,2,2,1,1,1,3
Elerethe Renferal 1,2,2,1,3,1,3
Ursoc 1,2,2,1,2,1,3
Dragons of Nightmare 2,2,2,1,1,1,3
Cenarius 2,2,2,1,3,1,3
Xavious 2,2,2,1,3,1,3
Ezzel kapcsolatos észrevételeim:
[T1] All Will Serve helyett hasznosabb lehet minden esetben a Bursting Sores .
[T5] Ursocon a Corpse Shield one hiteli az abo-t ha kifutáshoz használom.
[T6] Shadow Infusion helyett geartől függően hasznosabb lehet az Infected Claws .
2. Gear / Statok
1. Str
2. Crit
3. Haste
4. Versa
5. Mastery
Nem tudom ezzel ki menyire ért egyet. Lehet a mastery előbb van mint a versa.
Artifact relic
Érdekelne, hogy Az ilvl megelőzi-e típust, vagy van ebből valami must have, mert nem találtam ilyet.
Trinket
Eddig egy trinket tűnik BIS-nek az pedig az Chrono Shard . (The Archway - utolsó boss)
A másikban nem vagyok biztos de elég jó választásnak tűnik a Memento Of Angerboda (Maw of Souls - első boss)
valamint a Nightmare Egg Shell (Darkheart Thicket - Dresaron )
3. Rota
Személy szerint követtem az icy-veinses ajánlást ami önmagában elég jónak tűnik. Megnézve 1-2 legendary logot úgy látom a nyitás kicsit eltér az enyémtől.
Én nyitásom:
Pl. Emerald Nightmare - Nythdenra
Pull előtt:
6-7 sec - Army of the Death
1 sec prepoti
1. Outbrake
2. Dark Transformation
3. Festering Strike amíg nincs 7-8 stack
4. Death Coil amíg nincs rúna
5. 7-8 stack Festering Wound -> Soul Reaper majd rögtön Apocalypse
6. Summon Gargoyle (Később CD-re)
7. Festering Strike / Scourge Strike / Death Coil ahogy a lépés kijön.
Ezek után CD-re nyomom a Soul Reapert és ha van akkor Apocalypse-el együtt.
Egy másik Rota indítás
Pull előtt:
6-8 sec - Army of the Death
1-2 sec prepoti
Dark Transformation
1. Summon Gargoyle
2. Outbrake
3. Festering Strike amíg nincs 7-8 stack
4. Death Coil amíg nincs rúna / közben Blood Elf ként - Arcane Torrent ha nincs runic power
5. 7-8 stack Festering Wound -> Soul Reaper majd rögtön Apocalypse
7. Festering Strike / Scourge Strike / Death Coil ahogy a lépés kijön.
Ez utóbbit próbálom teszteni. Ezt a logot vettem alapul.
www.warcraftlogs.com/reports/JM1caWTRkfK...ew=timeline&source=3
Bocs ha kicsit hosszú lett tele nyelvtani és helyesírási hibákkal :)
Amma
Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Dögrovás
- Témaindító
- Nem elérhető
- Moderátor
- Ha folyik ne legyen a te véred
Azt nem tudom, hogy az Army-t érdemes-e elnyomni ennyivel előbb. Ugye az Army folyamatosan skálázódik a DK tulajdonságaival, tehát ahogy leesik rólad a BL gyengülni fognak. Mivel mostmár nem kell channelezni, így azokon a bossokon, ahol futni kell, én pull előtt benyomom a potit, és futás közben az army-t.
A Soul Reaper jobb mint a Dark Arbiter? Én ez utóbbit használom, de lehet hogy tévedés…
Annyira érdemes figyelni, hogy a Scourge Strike-al nem jó leütni a Festering Wound-ot, tehát a „rota” vége valahogy úgy néz ki hogy Scourge ha van a Festering Wounds-ból 4 vagy több stack, Festering, ha 3 vagy kevesebb, ha egyik sem megy a Death Coil.
Valamiért következetesen minden helyen azt írják, hogy potinak a Potion of Deadly Grace-t kell használni.
Az statok sorrendje nekem nem tiszta sajnos, van aki Haste, Mastery-t mond, van aki Crit, Haste-et.
A szar DPS-t nem megmagyarázni kell, hanem javítani rajta…
Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Ammarrath (Jenzul)
- Nem elérhető
- First Sergeant
- Hozzászólások: 175
- Köszönetek: 43
Az armyt azért tolom jó előre mert mire odaérek a bosshoz visszajön a 3 rúna. egyéb esetben mindig bl el együtt tolom.
A Soul Reaper hosszú fightokon jelenleg most jobban megéri. A Dark Arbeiter kb. 1-2 perces fightoknál jó most elvileg.
A woundsokat rendszeresen elrontom ez biztos majd figyelek erre a 3/4 es határra.
A én is a deadly grace-t használtam. Azért írták valszeg azt, mert nerfelve volt az old wars, viszont már javították szóval most jelenleg jobb az old wars mint a deadly.
A statoknak utánanézve ugye a Castingator talent miatt kerül a crit az első helyre. Haste Mastery Clawing Shadowsnál lenne jó csak nagyon legyengítették.
Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!