- Omnislash Horde - Arathor EU
- Fórum
- Nyilvános Fórum
- L2P
- Druid
- Restoration Druid – 4.3
Restoration Druid – 4.3
- Tacsko
- Témaindító
- Nem elérhető
- First Sergeant
Kevesebb
Több
- Hozzászólások: 319
- Karma: 6
- Köszönetek: 2
13 éve 6 hónapja #641
Bevezetés
Sok víz lefolyt már a Dunán azóta, amikor még a druida healert egy nehézkesen mozgó ronda fatönkkel azonosították. Már a lassú csoszogás sincs meg, és a fa is egy dús lombkoronát kapott, nem kevésbé látványos átdolgozáson esett át maga a játékmenet is.
Ez az útmutató reményeim szerint segítséget nyújt ahhoz, hogyan is kell egy restoration druidával játszani, a talentezéstől kezdve a gearen át a játékmenetig mindent összefoglalva. Külön ajánlom továbbá azoknak akik a Cataclysm előtt már játszottak resto szerepkörben, de nem követték a változásokat.
Terminológia
Az egyszerűség kedvéért a gyakran használt fogalmakat, rövidítéseket itt összefoglalom:
Jelmagyarázat
Egy képesség vagy stat elé írt betű a következőket jelenti:
Specializáció
Amint elhatároztuk, hogy egy fácskát kezdünk nevelni, 10-ik szinten lehetőségünk van kiválasztani a Restoration specializációt. Itt rögtön 5 fogalom ugrik a képünkbe egy pár soros összefoglalóval a specről:
Mottó: óvd a fákat, egyél hódot!
Bevezetés
Sok víz lefolyt már a Dunán azóta, amikor még a druida healert egy nehézkesen mozgó ronda fatönkkel azonosították. Már a lassú csoszogás sincs meg, és a fa is egy dús lombkoronát kapott, nem kevésbé látványos átdolgozáson esett át maga a játékmenet is.
Ez az útmutató reményeim szerint segítséget nyújt ahhoz, hogyan is kell egy restoration druidával játszani, a talentezéstől kezdve a gearen át a játékmenetig mindent összefoglalva. Külön ajánlom továbbá azoknak akik a Cataclysm előtt már játszottak resto szerepkörben, de nem követték a változásokat.
Terminológia
Az egyszerűség kedvéért a gyakran használt fogalmakat, rövidítéseket itt összefoglalom:
HoT | Heal over Time, vagyis adott idő alatt folyamatos időközönként tickelő heal |
Tick | Egy HoT ekkora egységekben gyógyít |
Instant (cast) | Egy képesség azonnal kifejti hatását. |
Direct heal | A heal közvetlenül a varázslat castolása után kifejti a hatását |
Bloom | A Lifebloom HoT lejártakor jelentkező direct heal effekt |
CD | Cooldown. Minimális idő, amíg egy képességet újra használhatunk |
GCD | Global cooldown. Az a minimális idő, ami két egymást követő bármilyen képesség használata között el kell teljen. |
Egy képesség vagy stat elé írt betű a következőket jelenti:
T | Throughput. Az adott képesség/stat növeli a healt |
D | Damage throughput. Az adott képesség/stat növeli a kiadott sebbzést |
C | Conservation. A képesség/stat manát takarít meg |
R | Regeneration. A képesség/stat mana regeneráláshoz járul hozzá |
S | Survival. A képesség/stat javítja a túlélés esélyét |
Specializáció
Amint elhatároztuk, hogy egy fácskát kezdünk nevelni, 10-ik szinten lehetőségünk van kiválasztani a Restoration specializációt. Itt rögtön 5 fogalom ugrik a képünkbe egy pár soros összefoglalóval a specről:
- Swiftmend Ez a specializáció által nyújtott varázslat. Ez a legfontosabb gyors heal. (lásd még lentebb)
- S Meditation , T Gift of the Nature és S Disentanglement Passzív képességek. A Meditation és Gift of Nature a minden kaszt healer specére jellemző mana regent és a heal potenciál növelést adja, míg a Disentanglement egy menekülési képesség.
- T Harmony Mastery. 10 másodpercenként legalább egyszer egy direct healt kell castolni, hogy érvényesüljön a hatása (lásd lentebb).
A természetvarázslatok közé tartozó HoT-ok segítségével tartja életben szövetségeseit, felvéve egy életfa alakját, amikor sürgős segítségre van szükség.
Ez – mint látni fogjuk –, azért némi árnyalásra szorul...
Képességek
Egyéb:
Lifebloom A druida talán legegyedibb képessége. Ez egy másodpercenként tickelő olcsó HoT, amely lejárta után egy nagy direct heallel jár. Ezt 3-szor fel lehet stackelni. Minden egyes stack növeli a tickek és végső direct heal, a bloom erejét. Alapból csak egy célponton lehet fent (általában tankon célszerű), de a Tree of Life aktiválásával ez a korlátozás megszűnik. Ha nincs szüksgé a végső bloomra, akkor előtte fel kell frissíteni. Ezt az Empowered Touch talent segítségével a Nourish, a Healing Touch és a Regrowth célpontra castolása is elvégzi. A legoclsóbb heal, ha hagyjuk bloomolni. (Tree of Life kapcsán még visszatérek rá.) Nourish A legolcsóbb és legkisebb direct heal. Ez a resto druid "auto attack"-ja. Mindig ezt kell castolni, célszerű akkor is, amikor éppen nem lenne más dolgod. Healing Touch Egy drága, de nagy heal. Amenyniben nagy a (tank) sebződés, de van rá idő, ezt célszerű használni. Regrowth Egy nagyon drága és gyors, de csak közepes heal. Amennyiben nagy a (tank) sebződés, és nincs sok idő, ezt célszerű használni. Egy jelentéktelen HoT is járul hozzá, ami a Swiftmend miatt fontos. A Nature's Grace talent segítségével percenként egyszer 15s erejéig 15% spell hastet is ad. Rejuvenation Egy masszív és közepesen drága HoT. 3s-enként tickel. Nagyobb folyamatos beérkező sebzés esetén célszerű használni. Swiftmend (specializáció) Egy instant, olcsó és elég nagy heal némi megkötéssel. 15s-enként lehet használni egy olyan célponton, akin Regrowth és/vagy Rejuvenation van. A Glyph of Swiftmend használata esetén nem szedi le a HoT-ot. Fontos: nem kell, hogy a sjaát Rejuvenationöd vagy Regrowthod legyena célponton!
Az Efflorescence talent által kiegészül egy célpont körüli csoporthealel is. A castolás pillanában egy 7yd hatókörű intelligens helyhez kötött heal jelenik meg. A benne állók közül a 3 legkisebb élettel rendelkező megkapja másodpercenként a Swiftmend hatásának 12%-át 7s-en keresztül.Tranquility A játékban szereplő egyik legnagyobb csoport heal. Ez egy 8 másodpercig tartó channeled spell. Működési módja a következő: Elkezded castolni, és minden egyes tick során aktuálisan a raidben fellelhető legkevesebb élettel rendelkező ember (40yd-on belül) kap egy közvetlen healt és egy Hot-ot, ami legfeljebb 3-szor stackelődik. Wild Growth (talent) Egy inteligens csoport heal. A célpont (aki akár ellenséges is lehet!) körüli legkisebb élettel rendelkező 5 ( Glyph of Wild Growth és Tree of Life esetén plusz egy illetve kettő) célpontra felkerül egy másodpercenként tickelő HoT,a ami minden egyes tick lefutása után kisebbet gyógyít. TS Tree of Life (talent) Valaha optimálisan mindig ebben a formában kellett lennie a resto druidának. Ma már csak 3 percenként 25s-re lehet felvenni az alakot. Megnöveli az összes healt 15%-kal, armort 120%-kal, polymorph immunitást biztosít, illetve a következőképpen módosít pár spellt:
- Lifebloom : akárhány célponton fent lehet.
- Wild Growth : 2-vel több célpontra kerül fel
- Regrowth : instant lesz
- Entangling Roots : instant lesz
- Wrath : 50%-kal gyorsabb cast, és 30%-kal nagyobb sebzés.
Rebirth Harc közbeni élesztés. Glyph of Rebirth segítségével végtelenül hasznos. T Nature's Swiftness (talent) Bármiylen nature spell instantá tehető vele. Cast time-os heal esetén 50%-kal megnöveli a hatását. Fontos megjegyezni, hogy a Rebirth-szel is használható. Remove Corruption Egy curse és Poison effektet leszed a célpontról. A Nature's Cure talent segítségével egy Magic effektet is. R Innervate Egyetlen közvetlen manavisszatérítő spellünk. Érdemes azonnal felhasználni, amint a visszakapott manánál többünk hiányzik. Másra is castolható (ehhez lásd: Glyph of Innervate ), de ebben az esetben csak a minimális 5%-ot visszatöltő hatása érvényesül a célponton. S Barkskin Amennyiben előre kiszámítható sebzés várható, érdemes benyomni.
Talentek
Kiinduló spec (10/0/31)
Érdemes ezen faragni a gear és tapasztalat függvényében. Megtalálni az egyensúlyt a regen és heal növelő pontok között.
Restoration
T1
- T Blessing of the Grove
Két pontért növeli a Rejuvenation healjét 4%-kal. Csak akkor érdemes berakni, ha elég sok Rejuvenationt használsz.
- C Natural Shapeshifter
Érdemes berakni, mivel a Master Shapeshifter előkövetelménye.
- T Naturalist
2 pontért fél másodperccel gyorsabb Nourish és Healing Touch. Mindenképpen megéri.
- TR Heart of the Wild
Az intellect manát, manregent és spell powert is növel, így kötelező talent.T2
- S Perseverance
HC raidekben jól jöhet.
- T Master Shapeshifter
1 (előkövetlménnyel együtt 3) talentpontért 4% healing nagyon hasznos.
- T Improved Rejuvenation
3 pontért 15%-kal nagyobb Rejuvenation és Swiftmend. Kötelező.T3 Replenishment . Kötelező.
- T Living Seed
Kizárólag tank healhez.
- R Revitalize
Mana regen +
Nature's Swiftness Lásd fentebb. Nagyon hasznos.
DC Fury of Stormrage DPS talent.
[/ul]T4 Clearcasting állapotba jusson. Okosan használva sok manát lehet megspórolni vele.
- T Nature's Bounty
Nem az igazi. A Regrowth túl drága, hogy megérje folyamatosan nyomni, és egy bizonytalan crit nem a legbiztosabb segítség. A 30%-kal gyorsabb Nourish jól hangzik, de amikor már érdemes legalább 3 célponton Rejuvenationt fent tartani, akkor már általában nem a Nourish-hoz kell nyúlni...
- TC Empowered Touch
Növeli 10%-kal a Nourish, Healing Touch és Regrowth közvetlen healjét, illetve felfrissítik a Lifebloomot a célponton. Kötelező.
- C Malfurion's Gift
Egyetlen módja, hogy a resto druid
[/ul]T5
- T Efflorescence
Kötelező. Lásd a Swiftmend spell leírásánál.
- T Wild Growth
Kötelező. Lásd fentebb.
- Nature's Cure
25-ösnél kisebb raidekben kötelező.
- S Nature's Ward
Elsősorban PvP-ben lehet hasznos. Működésének nem feltétele a caster forma.T6
- T Gift of the Earthmother
Kötelező. Pont.
- T Swift Rejuvenation
Raid healre kötelező.T7
- TS Tree of Life
Kell itt bármit is magyarázni?
Feral
Fontosabb talentek
T1
- R Furor
5/10/15% maximum mana jól hangzik. Mindazonáltal a mana regenhez csak korlátozottan járul hozzá.
Balance
Fontosabb talentek
T1
- T Nature's Grace
Lásd a Regrowthnál. Rövid időre 15% haste.
- T Nature's Majesty
4% crit 2 pontért nem olyan rossz, főleg, hogy lejjebb kell jutni a fában.T2
Glyphek
Fontosságisorrend szerint
Prime
- T Glyph of Swiftmend
Nagyban megnöveli a Swiftmend mana hatékonyságát.
- T Glyph of Rejuvenation
10% plusz mindig jól jön.
- T Glyph of Lifebloom
10% crit nem elhanyagolható.
- T Glyph of Regrowth
Helyzetfüggő. Chimaeron stílusú harcokon nagyon hasznos lehet.Major
- Glyph of Rebirth
Tank élesztéshez ileltve nagy raid sebzés esetén elengedhetetlen.
- T Glyph of Healing Touch
Egyetlen healt növelő major glyph.
- (T) Glyph of Wild Growth
10 fős raid-ben szituáció függő. Állandó nagy sebződésnél akár ronthat is a teljesítményen.
- R Glyph of Innervate
Csak akkor, ha valaki másnak az az 5% mana annyit számítana...Minor
- Glyph of Unburdened Rebirth
Hogy ne kelljen az a fárnya reagens.
- Glyph of Dash
Szituációfüggően hasznos lehet.
Statok
Fontossági sorrend szerint.
-3% critet (kb 0.33 crit ratinget) jelent. Emellett 17.53 manát (Furor talent 2/3 esetén 19.28). Közvetlenül növeli az Innervate, Revitalize és Replenishment effektekből származó manát.
- TR Intellect
Mark of the Wild buffal, Heart of the Wild talenttel és Leather specializációval minden intellect pont 1.169 spellpowert jelent, emellett 1.8*10
T Spell Power Csak fegyvereken érhető el.
R Spirit Közvetlenül növeli a mana regent.
T Mastery rating 123.64 mastery rating ad 1%-ot a Harmony-hoz. Érdemes megjegyezni, hogy csak a mastery %-os értékének egész része számít.Működése: Ha egy direct healt castolsz, utána 10 másodpercig minden további heal effekt megerősödik. Additív bónusz.
T Haste rating 128.05 haste rating jelent 1% spell hastet. Fontos megjegyezni, hogy a Gift of the Earthmother talent miatt a haste nem javítja a Rejuvenation GCD-jét, mindazonáltal kisebb időközönként tickelnek tőle a HoT-ok. Ettől a sebességnövekedéstől a HoT-ok nem járnak le hamarabb, ezért ha elég haste gyűlik össze, akár többlet tickek is beleférnek a spell időtartamába. A haste alapvetően olyankor erős stat, amikor éppen megjelenik egy-egy ilyen többlet tick bizonyos spelleknél. 5% raid haste buffal számolva 916 haste ratingnél jelenik meg a Rejuvenation 5-ik, míg 2005-nél a Wild Growth és Efflorescence 9-ik tickje. Amennyiben egy ilyen határ közelében vagyunk, akár némi intellect feladása is elfogadható lehet a haste növelés céljából. Fontos: a haste általánosságban növeli a manafogyasztást.
T Critical Strike Rating 179.28 crit rating ad 1% critical strike esélyt. Egy heal crit az eredeti 200%-át healeli (206%, ot ha crit-es metagemet használsz).
[/ol]
Healelés menete
Tank
3 stack Lifebloomot fent kell tartani minden körülmények között. Nourish spam folyamatosan fent tartja a Lifebloomot, és a Replenishmentet, esélyt ad a Revitalize-nek, és a Malfurion's Gift talent miatt minden frissítés 6% eséllyel ad egy 15s-ig tartó Clearcastingot. Ekkor, ha belefér a tankba, érdemes egy Healing Touch-ot kinyomni. Különben vagy ha nincs CD-n a Swiftmend, akkor egy Regrowth-t, és utána egy Swiftmendet. Rejuvenation legyen aktív mindig, amikor folyamatos sebződés van (harcok legnagyobb részében ez általában így van). Ha sok melee van és jelentős group sebződés, akkor Wild Growth is mindig, amikor csak lehet. Ha hirtelen kell nagyon sokat healelni, akkor Nature's Swithness egy Healing Touch kíséretében életmentő tud lenni (érdemes rá macrot írni). Amennyiben ez kevés, akkor egy Regrowth, utána Healing Touch spam (Nature's Grace által 15% haste). Regrowt-ból 2-nél többet ne nagyon nyomjunk ki egymás után, mivel ha elfogyasztjuk az összes manát, így is, úgy is vége lesz a harcnak.
Raid
2-3stack Lifebloom a tankon (vagy más, erősen sebződő raid tagon). Különösen fontos, ha csak te tudod a Replenishmentet biztosítani a raid számára. Nyugodtan hagyd lejárni a Lifebloomot, ha van időd újra felpakolni is azt. Rejuvenation-t rakd a legjobban sebződő 3-4 raid tagra, és használd valakin a Swiftmendet, aki 7yd-os közelében többen állnak az Efflorescence miatt. Minden CD-n nyomd el a Wild Growth-t. Ha a szituáció olyan, hogy mindenki erősen sebződik, akkor kell a Tranquility.
Legtöbb helyzetben nem választható szét a tank és a raid heal élesen. Amennyiben jelentős számú melee van, akkor a legjobb a helyzet.
Tree of Life használata
Ez a spell megérdemel egy külön fejezetet. Azon túl, hogy 15%-kal megnöveli az összes heal erejét, használata során érdemes különleges rotációt alkalmaznunk, amennyiben a tank stabilan életben van tartva. Legfontosabb dolog, hogy a Lifebloom akárhány célpontra alkalmazható. Érdemes, akire csak lehet felnyomni, miközben minden CD-n kinyomjuk a 7(glyph-fel 8) célpontra ható Wild Growth-t. Mivel minden egyes Lifebloom alkalmazás esély a clearcastra, ezért ezzel az eljárással rengeteg clearcastunk lesz. Ilyenkor nyomhatunk Healing Touch-ot, vagy ha mozgásban kell lenni, akkor instant Regrowth-t és rá Swiftmendet.
A spell hazsnálatát érdemes előre tervezni a boss stratégia ismeretében. Ahol nagy mozgékonyság vagy erősebb tank illetve raid heal kell, olyankorra érdemes időzíteni a használatát.
Gemek és Enchantok
Meta socketbe Ember Shadowspirit Diamond való, hozzá sárga socketbe célszerű Reckless Ember Topaz t vagy Artful Ember Topaz t rakni. Minden más socketbe Brilliant Inferno Ruby -t rakj. Amennyiben a socket bonus legalább 20 intellect, akkor Purified Demonseye t vagy fentebb említett valamelyik Ember Topazt használj.
Enchantból mindig olyat használj, ami a legtöbb intellectet ad vagy ha nincs mást, akkor mastery-t vagy haste-et.
További információ
Amennyiben mélyebben bele akarsz mélyedni a restoration druid rejtelmeibe, látogass el az Elitist Jerks oldalára. Gear és talent tervezéshez érdemes az ott fellelhető TreeCalcs.xls fájlt használni. Nagyon jó oldal még a http://www.treecalcs.com/ , ahol közvetlenül armory importból kiindulva tudjuk kireszelni a talentezésünk és statjaink optimumát.
Utolsó szerkesztés: 12 éve 11 hónapja Írta: Tacsko. Indoklás: 4.3
Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Tacsko
- Témaindító
- Nem elérhető
- First Sergeant
Kevesebb
Több
- Hozzászólások: 319
- Karma: 6
- Köszönetek: 2
13 éve 6 hónapja #828
A
Symbiosis
mastery megszűnik. Helyette egy új,
Harmony
nevű mastery-nk lesz.
A régi mastery egy komplex állatfaj volt, amennyire én láttam, példátlan módon befolyásolta a játékstílust a többi kaszt passzív mastery-éhez képest. Ezen túl nem lesz szükség rá, hogy legalább egy HoT ketyegjen a célponton, hogy érvényesüljön a hatása. Ezen túl minden direct heal 10%-kal erősebb (+1,25%*mastery rating – jelenlegi mastery 11,6%+1,45%*mastery rating). Amennyiben a druid egy direct healt kasztol, a következő 10s során minden HoT effekt is 10%-kal erősebb lesz. Így 10s-onként egy direct heallel biztosítható a mastery 100%-os hatásossága.
Omen of Clarity
ezen túl (újra) 15s-ig tart.
[/ul]
4.2
A patch által hozott változások:
- Innervate 20% helyett 5% manát ad vissza a célpontnak. Ha druida magára castolja, akkor ő kap további 15%-ot. A glyph hatása marad a régi: ha más kapja az Innervate-et, akkor a druid maga 10% manát kap vissza (a célpont viszont csak 5-öt). Úgy néz ki, hogy tendencia raid szintű kaszt függő manavisszatérítés csökkentése (lásd mana tide totem).
- Minden crit a jelenlegi 150% helyett 200%-ot fog healelni Emiatt még nem érdemes critet stackelni, mindenesetre a passzív heal növekedés jól jön. A buff által érintettek még a következő talentek:
[/ul]
Utolsó szerkesztés: 13 éve 4 hónapja Írta: Tacsko.
Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
- Tacsko
- Témaindító
- Nem elérhető
- First Sergeant
Kevesebb
Több
- Hozzászólások: 319
- Karma: 6
- Köszönetek: 2
12 éve 11 hónapja #6032
4.3
A patch által hozott változások:
- A Wild Growth 20%-ot gyengül. C'est la vie... Nem örülünk neki, de nem változtat semmit a spell használatán
- A Glyph of Wild Growth 2s-mal megnöveli a Wild Growth cooldown-ját. Így iimmár átgondolandó, hogy használjuk-e ezt a glyph-et. Rövid burst damage-nél mindenképpen megéri, de 10 fős raid-ben, és álland raid sebződés mellett biztos vagyok benne, hogy csak hátrány a hosszabb cooldown miatt.
Utolsó szerkesztés: 12 éve 11 hónapja Írta: Tacsko.
Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!
Oldalmegjelenítési idő: 0.114 másodperc