normal MoP Béta Protection Warrior

Több
11 éve 7 hónapja #11149

Sziasztok, összehoztam egy kis MoP Béta Protection Warrior írást, lásd lentebb. Kérem, hogy akit érdekel olvassa át, és ha valami nem OK, akkor jelezzen, és javítom :) Sokat nem bétáztam a warrival, nagyrészt összeolvastam mindent a témában, és igyekeztem összerakni.

MoP Protection Warrior guide by Naderb
Források: icy-veins.com, mop.wowhead.com, accessionguild.net, Blizzard blue post-ok
Ez az áttekintés a béta jelenlegi állapotát tükrözi, természetesen nem végleges, lehetnek benne hibák, illetve még változások jöhetnek a végleges kiadás előtt. Csak a változásokra fókuszálok, nem egy teljes prot warrior tank leírás következik...
Változások:
1. Rage
A legfontosabb változás az eddig rage rendszert érte. A jelenlegi rendszerhez képest lényeges eltérés, hogy sok más klasszhoz hasonlóan a warrior is elkezdhet egy erőforrással gazdálkodni (mint más klasszok esetén pl. Mana, Focus, Holy Power stb.) ellentétben az eddigi felállással, ahol a rage gyakorlatilag ’magától’ jött (vagyis főleg a bekapott sebzésből). Így most már lesznek rage-et generáló és rage-et felhasználó képességek – illetve azért lesznek ’ingyenes’ képességek is. Ezzel kívánja a Blizzard bátorítani (értsd: kényszeríteni) az aktívabb tankolást.
A rage növelésére a következő lehetőségek lesznek:
- Battle Shout / Commanding Shout (20 rage)
- Amíg Defensive Stance-ben vagyunk, kapunk 3 másodpercenként 1 rage-et
- Shield Slam (15 rage)
- Revenge (10 rage)
- Battle Stance-ben a normál ’fehér’ ütések (több rage, mint ugyanezért Berserker Stance-ben)
- Berserker Stance-ben ’fehér’ ütések és sebződés (’fehér’ ütések kevesebb rage-et adnak mint Battle Stance-ben, de kapunk rage-et a sebződésért is). 1% sebződés 1 rage-et generál.
A Stance Dance-et korlátozandó, 3 másodperces CD-t raktak a stance váltásra. Reméljük ezt még meggondolják a végleges release-ig...
Bár csábító lenne Berserker Stance-ben tankolni, hogy a jelenlegihez hasonlóan kapjuk a rage-t, de akkor simán crit-elhet rajtunk egy boss, amit gondolom nem kell magyarázni.
Rage-be kerülő képességek:
- Shield Block (60 rage)
- Shield Barrier (20, 40 vagy 60 rage – később részletesen megnézzük)
- Heroic Strike (30 rage)
- Cleave (30 rage)
- Impending Victory (10 rage)
- Shattering Throw (25 rage)
- Hamstring (10 rage)
A fentieket véggigondolva látszik, hogy 2 fő rage forrásunk lesz: Shield Slam és Revenge, mivel a Shout-oknak a CD-je miatt csak limitáltan kapunk rage-et.
Az ezekből megtermelt rage-et kell pedig majd felhasználnunk a bejövő sebzés csökkentésére, illetve az aggro megtartására.
2. Stat prioritás
Cata-ban a warrior tanknak nem kellett túl sok figyelmet fordítani az expertise / hit kettősre, ezek nélkül is gyakorlatilag folyamatosan volt rage, lehetett használni a védekező és támadó képességeinket. MoP-ban viszont ahhoz hogy legyen rage-ünk egy Shield Block-ra, vagy Shield Barrier-re, nem lehet túl sok miss/dodge/parry a bosson. Tehát nem lehet az expertise / hit 0 mivel akkor a Shield Slam vagy a Revenge nem találja el a boss-t, vagyis nem kapunk rage-et – ergo nem tudjuk a bejövő sebzést csökkenteni.
Még nem egyértelmű a stat-ok relatív sorrendje, de egy mastery>dodge=parry>stamina>expertise soft cap>hit (7,5%) elképzelhető hogy működni fog. Az expertise a hit előtt mert, a soft cap-ig egyszerre csökkenti a boss dodge/parry chance-ét. A parry már nem jobb stat mint a dodge mint a Cata-ban, a talentek változása miatt (Hold the Line, ami csak parry esetén működött).
Látható, hogy egy dodge/parry után Revenge-el tudunk rage-et generálni, vagyis minél magasabb a dodge/parry együtt, annál több Revenge, annál több rage, vagyis annál több Shield Block / Shield Barrier-t tudunk használni (feltéve hogy a Revenge ugyebár eltalálja a boss-t). Ezzel némiképpen ellentétesen ha magas az expertise/hit, akkor a Shield Slam nem fog miss-elni, ezáltal generál rage-et, ami a bevitt sebzés (aggro generálás) mellett, megintcsak jó lesz Shield Block/Shield Barrier-re.
Összességében, feltételezve hogy az aggro nem lesz gond, illetve hogy megvédjük a healerek idegeit, továbbra is érdemes mastery/dodge/parry-re fókuszálni a felszerelés/fegyverek esetén, de már nem lehet az expertise/hit rating-et sem figyelmen kívül hagyni. Ahogy látszik már a MoP-os tank cuccok esetén, amúgy sem tudjuk majd ezt elkerülni, mert a legtöbb cuccon van hit vagy expertise alapból.
3. Új képességek
- Shield Barrier - egy sebzés csökkentő képesség, amely némileg hasonlít a Blood DK blood shield-jére. Vagyis elnyel bizonyos mennyiségű sebzést, akár fizikai, akár mágikus eredetű. Az, hogy mennyit nyel el, 2 dologtól függ. A rendelkezésre álló rage-tól: 20 / 40 /60 –as lépcsőben tud egyre többet elnyelni. A másik faktor pedig az aktuális Attack Power-ünk, ami értelemszerűen minél több, annál nagyobb sebzést nyel el. Nincs cd-je, és egy érdekes megoldással van benne 2 ’töltet’, amiket egymás után tudunk használni, egy-egy ’töltet’ 15 másodpercenként lesz aztán újra elérhető. Mivel 6 másodpercig tart, ezért ha jól használjuk, akkor 15-ből 12 másodpercig akár folyamatosan aktív lehet.
- Deadly Calm – csökkenti a Heroic Strike és a Cleave rage költségét 10-el. Ez eddig egy Arms képesség volt, de át lett alakítva. Ezáltal pedig megszűnt az eddig erre használt Inner Rage.
- Demoralizing Banner – a bannerek (zászlók) új MoP-os warrior képességek. Ez a banner csökkenti 30 yardon belül minden ellenség sebzését 10%-al, 15 másodpercig. 3 perc cd
- Mocking Banner – minden ellenséget tauntol 30 yardon belül. 6 másodpercig tart. 3 perc cd.
- Skull Banner – 10 másodpercig 20%-al növeli a critical sebzést. 3 perc cd.
- Execute – most már elérthető protection ágon is. 20% hp alatti ellenség kivégzésére szolgál
- A többit majd lentebb az új talent-eknél.

4. Jelenlegi képességek változása
- Shield Block – MoP-ban, már nincs CD-je, és mechanikájában a Shield Barrier-hez hasonlóan működik. Vagyis 60 rage és 2 ’töltet’, 6 másodpercig tart 1 töltet és 15 másodperc alatt töltődik újra, vagyis megintcsak 15-ből 12 másodpercig aktív lehet. Viszont a Shield Block csak a fizikai sebzést blokkolja (30% csökkentés). Ami viszont lehet critical block is (60% csökkentés akárcsak most Cata-ban, a mastery is befolyásolja ennek esélyét).
- Shield Slam – 15 rage-et generál, 6 másodperc cd
- Revenge – 10 rage-et generál. 9 másodperc a cd-je, de dodge/parry esetén a cd nullázódik
- Thunder Clap – ingyenes, 6 másodperc CD
- Deep Wounds – automatikusan felkerül az ellenségre, amikor a Devastate-et használjuk. Thunder Clap használata pedig szétszórja a többi ellenségre, mint Cata-ban a Rend-et.
- Weakened Blows – Demoralizing shout helyett lett, a Thunder Clap automatikusan felrakja
- Sword and Board – növeli a Shield Slam rage generálását és a Devastate 30% eséllyel nullázza a Shield Slam cd-jét
- Devastate – ingyenes, felrakja a Sunder Armort
- Commanding Shout – 10% hp növelés, 1 perc cd
- Battle Shout – 10% attack power növelés, 1 perc cd
- Demoralizing Shout – egyéni cd lett belőle, 1 perc cd, 10 másodpercig 20%-al kevesebb sebzést kapunk attól, akire ráraktuk
- Recklessness – MoP-ban már nem növeli a bekapott sebzést

5. Megszűnt képességek
- Concussion Blow
- Rend
- Inner Rage

6. Képességek használata, ’rota’
A rage a MoP-ban nem fog annyira látványosan le/fel ugrálni, mint eddig. Sok képesség használata nem kerül rage-be, vannak amelyek generálják azt. Legfontosabb pedig, hogy a 2 aktív sebzés csökkentő képességünk jelentős rage-be kerül (60). Összeségében a ’rota’ nem fog jelentősen eltérni a Cata-stól.
- Shield Slam és Revenge cd-re
- Devastate amikor nem tudunk mást csinálni
- Thunder Clap 30 másodpercenként, hogy megmaradjon a Weakened Blows debuff
- Heroic Strike az aggro növelésére (és fölös rage elköltésére)
- Shield block vagy Shield Barrier a sebzés csökkentésére. Hogy melyik mikor jobb, azt a harc jellege határozza meg. Sok mágikus sebzés esetén Shield Barrier, sok fizikai sebzés esetén a Shield Block lesz a jobb. Igyekezzünk elérni a maximális kihasználtságát, vagyis 15 másodperces időszakokból 12-ben legyen aktív valamelyik.
- Ne legyünk sosem maximum rage-el, mivel ekkor gyakorlatilag elpocsékoljuk azt. Ha más nem, akkor mehet egy Heroic Strike
- Ha több ellenség van, akkor használjuk a Cleave-et és a Thunderclap-et, illetve a kiválasztott új 4-es szintű talentet lentebbről.

7. Új Talentek. Minden szintről egyet választhatunk majd, és ezt könnyen lehet majd minden harc előtt az adott harc jellegéhez igazítani.
- 1-es szint. 3 féle Charge közül választhatunk.
o Juggernaut – 20 helyett 12 másodperc a Charge cd-je
o Double Time – 2 ’töltetű’ charge, az egyes charge-ok 20 másodperc alatt töltődnek vissza
o Warbringer – a charge hátralöki és megbénítja az ellenséget 3 másodpercre
- 2-es szint. 3 féle öngyógyítás
o Enraged Regeneration – 10% azonnal gyógyítás, és további 10% 5 másodperc alatt. 1 perc cd.
o Second Wind – ha 35% alatt van az életünk, automatikusan 3%-ot gyógyulunk másodpercenként. Ha le vagyunk bénítva vagy másképpen mozgásképtelenné téve, akkor kapunk 20 rage-et (inkább PVP talentnek tűnik)
o Impending victory – Victory Rush helyett – beviszünk némi sebzést és 10%-ot gyógyulunk. 30 másodperc cd. Ha előtte öltünk ellenséget, amiért honor vagy xp járt, akkor 20%-ot gyógyít. 30 másodperc cd
- 3-as szint. 3 féle CC – ellenségek irányítása/bénítása/mozgásképtelenné tevése
o Staggering Shout - a Snare-elt ellenségek root-olása 5 másodpercig (pvp..) 40 másodperc cd
o Piercing Howl – ellensége Snare-elése 15 yardon belül, 50% lassítás 15 másodpercig
o Disrupting Shout – megszakít minden varázslást 10 yardon belül és 4 másodpercig nem tud az ellenség abból a varázslat osztályból másikat varázsolni – 40 másodperc cd
- 4-es szint. 3 féle területre ható sebzés növelés
o Bladestorm – eddig csak Arms képesség volt. Tankként talán nem a legjobb választás, de viszont élvezetes J 1.5 perc cd
o Shockwave – régi jó Prot képesség, sebzés és 4 másodperces bénítás előttünk lévő sávban. 20 másodperc cd
o Dragon Roar – új dolog, 8 yardon belül mindekit sebez, hátralök, és bénít 3 másodpercre. Mindig crit-el, és nem veszi figyelembe a célpontok páncélzatát. 1 perc cd
- 5-ös szint. 3 féle védekező képesség
o Mass Spell Reflection – 5 másodpercig, 20 yardon belül visszatükrözi a csapatra küldött varázslatot. Mivel a legtöbb boss varázslatot nem lehet visszatükrözni, nem sok hasznát vesszük pve-ben. 1 perc cd
o Safeguard – hasonló a jelenlegi Intervene-hez, 1 csapattagra mért ütést felveszünk, és csökken a csapattag által kapott sebzés 20%-al, 6 másodpercig. 30 másodperc cd.
o Vigilance – csak nevében hasonlít a mostanira. A kiválasztott csapattag sebzésének a 30%-át mi kapjuk meg a következő 12 másodpercben. 2 perc cd.
- 6-os szint. 3 féle jelentős sebzés / aggro növelés
o Avatar – 20 másodpercig 20% sebzés növelés és 30% rage generálás növelés. Immunitás különféle bénítások ellen. 3 perc cd.
o Bloodbath – 12 másodpercig a bevitt sebzéseink felraknak egy vérző sebet az ellenségre, ami további 30% sebzést okoz 6 másodperc alatt. A sebzés idejére az ellensége 50%-al lassabban mozog. 1 perc cd.
o Storm Bolt – Nagyjából a Concussion Blow helyett van. Sebez és lebénít egy ellenséget. Ha az ellenség immúnis a bénításra, akkor 300%-al nagyobb sebzést okoz. 30 másodperc cd.

8. Glyph-ek.
- Érdekesebb Major glyph-ek
o Glyph of Heavhy Repercussions – növeli a Shield Slam sebzését 50%-al, amikor a Shield Block aktív.
o Glyph of Hold the Line – növeli a Revenge sebzését 50%-al, ha parry-ztünk egy támadást.
o Glyph of Undending Rage – növeli a maximum rage-ünket 20-al.
o Glyph of Incite – Devastate használata után a Heroic Strike és a Cleave 20-al kevesebb rage-be kerül, ha aktív a Deadly Calm
o Glyph of Gag Order – a Pummel és a Heroic Throw elnémítja az ellenséget 3 másodpercig
o Glyph of Enraged Speed – növeli a sebességünket 20%-al, amíg Enrage állapotban vagyunk.
o Glyph of Death From Above – csökkenti a Heroic Leap cd-jét 15 másodperccel és növeli a sebzését 100%-al.

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
11 éve 7 hónapja #11154

zsír cucc

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
11 éve 7 hónapja #11155

Naderb írta: - Devastate – ingyenes, felrakja a Sunder Armort

Igazából csak egy apró kiegészítés - a 'Sunder Armor', mint olyan megszűnik, a 'Sunder Armor' -féle effecteket összevonják.
Így ugyanolyan effectet ( Weakened Armor v vmi ilyesmi lesz a neve ) tesz majd fel mindenki - a druid FF, a rogue CP-s effect, és a Sunder is.
Ez kb azt jelenti, hogy még egy relative szarabb setup esetén is, a 3as stack kb a legelején fel tud szaladni, és onnantól már csak valamelyik warrior frissítgeti automatában.
Érdekesség, hogy pl a bladestorm potenciális prot talent jelenleg, mert eddig nem lehetett parryzni pörgés közben, de most már ilyen korlát nincs - így fázisváltásos encounterek esetében, amikor elözönlenek addok, de ritkán, akkor ez még potenciálisan használható is lesz.

Tetszetős a leírás, köszönet érte!

Utolsó szerkesztés: 11 éve 7 hónapja Írta: Classrun.

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Oldalmegjelenítési idő: 0.136 másodperc
Az oldal motorja a Kunena fórum