normal Combat Rogue Guide

Több
12 éve 9 hónapja #3406

Változások listája:

  • 2011-12-04 4.3 update (Stat értékek, setbonusok, BiS gear list, trinketek, epic gemek)
  • 2011-08-02 RvS használathoz plusz magyarázat
  • 2011-07-19 A kezdet.
Érvényesség: 4.3 patch

Elöljáróban
Körülbelül TBC közepétől játszok WoW-al, előtte még csak tört szerveren se játszottam, szóval nem vagyok egy régi motoros, de mióta játszom azóta az első karakterem, a rugó a main-em. Eleinte nagyon béna voltam, de lett egy nagyon jó mesterem, és nem mondom hogy hardcore profi játékos lennék, de megállom a helyem a legtöbb szituációban. Ezen kívül elmondhatom, hogy nagyon kis időszakot leszámítva mindig is combat rugóval játszottam, ebben van tapasztalatom, subtetly-hez még hozzá tudok szólni minimálisan, de azzal is csak pvp-zek. Ezt csak azért írtam le, hogy a guide-ot próbáljátok meg ilyen szemmel olvasni.
Aki vádolni szeretne, hogy a guide egy az egyben fordítása az Elitist Jerks guide-nak, ne tegye, beismerem én magamtól is, úgyse tudnám jobban és profibban össze szedni a dolgokat, és ha már megvan, miért ne használhatnám fel.

Forrás:

http://elitistjerks.com/f78/t111329-combat_guide_cata_06_28_2011_a/

Rövidítések:

  • Agi - Agility
  • AR - Adrenaline Rush
  • AP - Attack Power
  • BF - Blade Flurry
  • BG - Bandit's Guile
  • CP - Combo Pont
  • CloS - Cloak of Shadows
  • CR - Combat Readiness
  • DP - Deadly Poison
  • EP - Equivalence Point – A különböző statok fontosságát jelző ekvivalencia pont, illetve segítségével könnyen kiszámítható különböző itemek ’értéke’ a rajtuk lévő statok szerint, ezáltal összehasonlítva azokat. Később lesz egy táblázat ami leírja melyik stat, mekkora EP értékkel bír, a viszonyítás mindig az AP, 1 AP = 1 EP.
  • Evis - Eviscerate
  • FoK - Fan of Knives
  • GCD - Global Cooldown
  • KS - Killing Spree
  • MG - Main Gauche
  • MH - Main Hand/Main Hand Fegyver
  • MS - Mortal Strike Effect - Ebbe beletartozik minden olyan effekt a játékban, amelyek 10% healing csökkentő debuffot okoznak a targeten.
  • ICD - Internal Cooldown
  • IP - Instant Poison
  • OH - Off Hand/Off Hand Fegyver
  • RB - Restless Blades
  • Rup - Rupture
  • RvS - Revealing Strike
  • SnD - Slice and Dice
  • SS – Sinister Strike
  • TotT - Tricks of the Trade
  • WP - Wound Poison
Spec és Talentezés:
A combat spec kiválasztásával a következő képességeket kapja a rugó:
Blade Flurry:
10 sec CD van rajt (értsd ha bekapcsoltad, majd rögtön ki akkor 10 sec-ig nem tudod újra bekapcsolni, nem azt jelenti, hogy 10 secig ki se tudod kapcsolni.). Amíg aktív a rugó minden támadása (csak fizikai, mérgek nem), ugyanolyan mértékben sebez egy közeli (a legközelebb akihez állsz) másodlagos célpontot, mint ahogy sebzed a targeted. Hogy ne legyen olyan vidám az élet, az energy regenerációt csökkenti 30%-al. Nyilván addig tart míg ki nem kapcsolod.
Vitality:
Növeli az energy regenerációt 25%-al, at AP-t pedig 30%-al.
Ambidexterity:
Az OH és dobó fegyverek által okozott sebzést növeli 75%-al.
Mastery: Main Gauche:
A MH támadásoknak 16% esélye van okozni egy plusz támadást, ami sebzésben annyit ér mint a MH sebzés(white attack) 100%-a. Minden mastery pont (nem rating pont!) 2%-al növeli az esélyt a proccra.

Jelenleg egy ajánlott PVE talent létezik a combat ághoz, melyben van 4 talentpont (úgynevezett filler pontok) melyekkel szabadon garázdálkodhat mindenki.
A spec: 7/31/3
Ebben a 4 filler pont a Blade Twisting-re és az Improved Recuperate-re kerültek, de azért vegyük sorra milyen lehetőségeink vannak a 4 pont értelmes felhasználására:
Improved Recuperate :
A Recuperate healingjét növeli 2%-al, de ami ennél is fontosabb a bekapott sebzést csökkenti 6%-al addig amíg aktív rajtad a Recuperate. Ez a rugó többi defenzív cd-ivel ötvözve elég komoly segítséget adhat a healereknek, tudnak spórolni a manával, stb stb.
Improved Sprint:
Olyan harcokban, ahol sok a root effekt, nagyon jól jön, pláne hogy RB-nek köszönhetően kifejezetten rövid cd-je van a Sprint-nek.
Blade Twisting:
Szintén harc függő talent, nagyon ritkán lehet rá szükség, több okból is. Egyrészt a nagyon ritka az a boss amelyik lassítható; másrészt ha addokat kell lassítani és kite-olni, arra vannak más classok, akik könnyebben megoldják; harmadrészt pedig a talent hatása megegyezik a Crippling Poison hatásával, amit ha felken az ember a dobófegyverre, máris megoldotta a talent hiányát.
Reinforced Leather:
Raid szempontjából gyenge talent, körülbelül 8,5%-al több damage csökkentést jelent az így pluszba nyert armor, de egy rugót ne üssön semmi, rengeteg eszköze van az aggró kezelésre, plusz ha mégis ütné valami elég szép dodge értéket tud felmutatni.
Throwing Specialization:
Szintén gyenge talent raid szemszögből, gyakorlatilag nem használunk Throw-t és Deadly Throw-t. Szakításra pedig van pár másik class akik tudnak range-ből szakítani, nem a rugó feladata.
Improved Kick:
Bossokat nem nagyon lehet Silencel-ni, esetleges caster addok miatt pedig nem éri meg a 2 pontot, szintén hasztalan talent raidekre.
Improved Gouge:
Bossok ellen általában hatástalan a Gouge, add kezelésre, jó lehet glyphelve, de az add akár parryzhet is akkor pedig semmit nem ér, és add kezelésre vannak alkalmasabb classok, azt hiszem már írtam! Röviden, raideken hasztalan talent.

Glyphek:

Prime glyphek: Major glyphek: Minor glypheket egyénileg lehet választani, nincs jelentőségük dps-t nézve, egyedül a Glyph of Safe Fall -ra mondanám hogy kötelező, nagyban segíti a túlélést egyes harcokon.

És akkor kicsit bővebben mi miért kötelező. Az AR és SS az combat rugónak ’must have’ glyphek, nincs mit vitatni, Az SnD glyphet már lehet vitatni, de az ügyes, okos szimulációk kihozták hogy minimálisan jobb a Glyph of Rupture –nél és a Glyph of Revealing Strike -nál is.
A TotT glyph elsősorban raid dpst növel, ha használod a T12 4-es setbonust, akkor a saját dps-ed is növeli. Ha van másik rugó a raidben, akkor egymásra használjátok a TotT-et. Ha nincs akkor is érdemes vagy a tankra folyamatosan tolni, vagy egy dpsnek adni, aki tudja kezelni az aggróját, ha bajba kerülne. Egyébként körülbelül 2%-os dps növekedést okoz az illetőnek akire használod.
A többi major glyphet nagyon sokszor fogod változtatni harctípustól függően. A Feint szinte mindig alkalmazható, BF addok cleavelésénél nagyon jól jön, a Sprint pedig sok mozgással járó csatákon, vagy ahol menekülni kell valami elől jó gyorsan. Mindig legyen nálad Dust of Disappearance , hogy ha kell tudd váltani a glypheket.

Harcoljunk, avagy mikre figyelj, ha jó dps szeretnél lenni:

Mérgek
Combat rugónak MH-re IP-t, OH-re DP-t érdemes kennie. Azon a pár fighton ahol használsz FoK-ot, ott a dobófegyverre WP-t érdemes kenni. Igen, a dobófegyverre lehet mérget kenni, és ugyanúgy működik a mechanizmusa mint a kézben lévő fegyverekre kent méregnek. Meg kell jegyezni, hogy a BiS gearben nem feltétlenül dobó fegyver van a ranged sloton, ilyenkor FoK-ot egybe kell szerkeszteni egy equip macroval, és persze nem szabad elfelejteni mérgezni a táskában lévő dobófegyvert. Ranged fegyvereket (íjat, számszeríjat) nem lehet méreggel felkenni.
A lassításról már korábban írtam, ha nincs Blade Twisting talented akkor dobófegyverre mehet a Crippling Poison, de úgyse sűrűn kell rugónak kiteolnia.
A WP-nek akkor van jelentősége, ha nincs más MS effektre képes class a raidben, ami valljuk meg elég ritka, mindenesetre ha mégis neked kell csinálni, és a MH-en lecseréled IP-t WP-re akkor kb 1% DPS veszteséggel számolhatsz.
Bár régi változás, sokan mégis hajlamosak nem tudni róla, az Anesthetic Poison megszűnt, szerepét a Shiv képesség vette át, bossokon ritkán kell/lehet alkalmazni de jó ha kéznél van.

Single target DPS
Nyitás, hogyan kezd a harcot:
A combat rugó nem kap semmi buffot a stealth-ből kezdésre, mint az assa vagy subtetly, mégis amennyiben van lehetőséged stealthben menj közelebb a bosshoz csata előtt, ezzel csökkented azt az időt míg melee távba futsz harc elején. A csata kezdetekor igazából mindegy mivel kezdesz, személy szerint a Garrote-ot részesítem előnyben, ha lehetséges a kivitelezése, de a lényeg mindig az, hogy SnD buffot minél előbb feltedd!

Prioritás, dps rotáció/ciklus
A combat rugó 2 CP építő képességet használ a harc során, a SS-t és a RvS-t. Finisherek közül pedig alapvetően 3at: Snd, Rup, Evis, ezek prioritási sorrendje a következőképpen néz ki:
Slice and Dice > Rupture > Eviscerate
A Rup-t és Evis-t mindig 5Cp-vel szabad csak használni, ha kevesebb CP-vel tolod el DPS-t vesztesz, nem is keveset. SnD már kicsit érdekesebb, igazából mindegy mennyi CP-vel használod, a lényeg hogy ne essen le, illetve kitartson annyi ideig, hogy a következő frissítésig legalább egy finisher a másik kettőből beférjen a rotába. Magyarán olyan ne legyen, hogy a két egymást követő finishered mindegyike SnD lesz.
A Rup használatról folyamatosan megy az elmélkedés, körülbelül attól fog függni hogy az Evis mennyire fog skálázódni a gear-el. Mindenesetre most az az álláspont, hogy ha nincs a targeten valamilyen vérző debuff (Mangle, Hemorrhage, Blood Frenzy, vagy Hunter pet-től származó), akkor jobban jársz ha elhagyod a Rup-t és lebutítod a rotát 2 finisheressé. Ha van bleed effekt a bosson és akkor hagyod el a Rup-t, akkor az se nagy érvágás, mindösszesen 1% overall dps veszteséget fog okozni. Ha úgy döntesz, hogy egyáltalán nem akarsz Rup-ot használni a rotádban akkor a Lethalityről egy pontot tegyél át a Coup de Grace-re, így ki tudod maxolni.

RvS használata
Mire is jó az RvS? A következő offenzív finishered hatékonyságát növeli 35%-al (glyphelve 45%-al). Használni olyankor érdemes, mikor 4CP van a targeten és a következő finisher amit használni fogsz az vagy Rup vagy Evis, SnD-re nincs hatással. Használhatod olyankor is amikor SnD előtt van 4CP, mert RvS után egy 15 sec-es debuff kerül a targetre és ez elég 5CP felépítésére, ebben az esetben viszont ne feledkezz meg arról hogy már fent van a debuff, és a soron következő 4CP-s helyzetnél ne használd újra. Az RvS használatának teljes elhagyása nagyon nem ajánlott!
És akkor kis magyarázat, hogy miért csak is kizárólag 4cpnél kell használni az RvSt. Nagyon egyszerű a válasz: az ügyes okos excel huszárok kiszámolták. De azért, hogy pár okot mondjak.
-5 CP esetén egyértelműen nem jó a használat, egy GCD-t buksz, később jön a finisherből visszanyert energy, 2-3 secet vesztesz az SnD-ból ezidő alatt, még glyphelt RvS se hoz akkora dmg pluszt, hogy megérje 5CP-nél használni.
-3 CP esetén a dilemmát az SS glyph okozza, ugyanis ha 3CP-re tolsz egy RvS-t és utána SS-t akkor soha nem fogod tudni, hogy az SS proccolt-e vagy sem, ebben az esetben így a procc gyakorlatilag kihasználatlan marad, nem tudsz élni az ingyen CP-kel, várhatóan kevesebb finishert fogsz tolni, kevesebb energy jön vissza azok használatából.
Röviden tehát az SS procc maximális kihasználása érdekében, 3CP után SS-t kel lütni, ha felugrasz 5CP-re (azaz lett procc) akkor finisher, ha 4-re (azaz nincs procc) akkor RvS, persze csak ha Rup vagy Evis a következő finsihered.


Bandit's Guile
Ez a talent a rugó szempontjából a teljes csatát lebontja 4 fázisú ciklusokká. A 4 fázis értelemszerűen a 0%-os, 10-os, 20%-os, és 30%-os buff részekből áll. Ahhoz hogy egyik fázisból átlépj a másikba pontosan 4 db sikeres SS-t és/vagy RvS-t kell végrehajtanod a célponton, egészen 30%-ig, amikor is bármennyit üthetsz ezekből, a fázis akkor is 15 másodpercig fog tartani. Amikor egyik fázisból átlépsz a következőbe (pl. 10%-ból 20%-ba) a célponton lévő DoT-ok sebződése automatikusan újraszámolódik, nem kell törődni pl. Rup újra feltételével. Ha bármikor egy másik targetet megütsz SS-el vagy RvS-el a BG buff resetelődik és kezdeni lehet elölről 0%-ról az egészet. Természetesen van lehetőségünk a Redirect segítségével átvinni egyik célpontról a másikra a CP-ket és a BG buffot is, és ha ilyen helyzet adódik meg is kell tenni. Ennek ellenére, illetve Redirect használata nélkül nagyon nem fekszenek a célpont változtatós harcok a combat rugónak.

Expose Armor
Előfordulhat olyan szituáció, mikor te leszel az egyetlen forrása a 12%-os armor csökkentő debuffnak, ilyenkor helyzettől függően el kell dönteni használod-e vagy sem. A saját DPS-ed növelheti, függően attól, mennyi időt töltesz a a debuffolt célpont csépelésével, illetve raid DPS növekedést is hozhat, függően a raid összetételétől természetesen. Egyébként nem túl gyakori eset, hogy rugónak kell adnia a debuffot, hiszen például a druidák és warriorok bármelyik spece tudja biztosítani a debuffot.

Multitarget DPS
A combat rugó nem képes túl erős AoE sebzésre a FoK-al, még az Ambidexterity bonus-al sem. Jelenleg nem tudni, mekkora mennyiségű mobnak kell a FoK hatókörébe esni ahhoz, hogy hatékony legyen, mindenesetre az biztos, hogy jó soknak, raiden hanyagolni kell a FoK-ot, kivéve ha valami spéci feladatot kell ellátni vele.
2 target esetén azonban jelenleg a legerősebb cleave-re képes a combat rugó a BF segítségével. Mivel a BF már nem továbbítja a FoK sebzését, így a kettőt nem éri meg együtt használni.
A BF már korlátlan időtartamig lehet aktív, és mindössze 10 másodperces cd-je van az újraaktiválásra, gyakorlatilag amikor szükség van a cleave-re mindig rendelkezésre áll. Használatához annyit, hogy amint melee rangebe került a máosdlagos target, és bekapcsoltuk a BF-et át kell térni a rupture mentes rotára, magyarán csak Snd és Evis finishereket kell használni, mert a rupture sebzése se adódik át a BF-en keresztül. Amint a másodlagos célpont elhalálozott ki kell kapcsolni (már cancelaura macro se kell hozzá), hiszen ilyenkor már csak az energy regent csökkenti, ami meg nem jó.

Cooldownok
Adrenalin Rush
Az Adrenalin Rush „megdpulázza” az energy regened (a gear-en lévő haste-ből eredő energy regen igazából multiplikatív hatású, valamint a Vitality-vel i összeadódik), valamint növeli az attck speed-et 20%-al. Az alap CD-je 3 perc, de RB hatással van erre is, így a gyakorlatban sokkal kevesebb. Az AR nagyon erős cd tud lenni más buffokkal (trinket procc, poti, BL/Hero, stb) kombinálva, azonban sose szabad használni a KS-el egy időben, mert gyakorlatilag azonnal eléred a max energyt, mivel KS alatt FoK-on kívül más képességet nem tudsz használni. Ahogy gear-elődik az ember, úgy fog egyre több hastet magára aggatni, aminek az lesz a következménye, hogy AR alatt egyre nehezebb lesz elkerülni az energy capet (maximum energy) , azért hogy mégis sikerüljön, annyit tudsz tenni, hogy figyelsz minél kevesebb energyn (optimálisan szinte 0-n) tolod el az AR-t illetve figyeled mikor milyen haste buff van rajtad. A BG buffal kapcsolatban, még nem sikerült kiszámolni, hogy mi az optimális, hogy cd-re tolni az AR-t, vagy pedig mindig megvárni, hogy AR alatt legyen a 30%-os buff (ez esetben kb. a 10%-os buff vége, 20%-os buff eleje körül érdemes lőni AR-t ha glyphelve van). Én amondó vagyok ez erősen szituáció függő, mindig ott helyben kell eldönteni mi az optimálisabb, hisz ott tudja az ember mi fog következni a harc folyamán, milyen cd-i vannak még tartalékban stb.
Killing Spree
A KS egy kiváló burst sebzést biztosító képesség meglehetősen rövid CD-vel, szintén RB-nek köszönhetően. Ezt is érdemes minél több buffal stackelni, és a legjobb ha a BG 30%-os buff-ja mellett használja az ember. Ahogy már korábban írtam, KS alatt semmilyen képességet nem lehet használni FoK-on kívül, és hogy ne legyen használata alatt maxos az energy sose szabad AR-el együtt használni, illetve olyankor kell ellőni mikor közel 0 energy-n állsz. Saját tapasztalat alapján, nagyon nehéz eltalálni ezt a pillanatot, mert pl. finisher után nem jó, hiszen finisher energyt regenel, ezért én legtöbbször olyankor használom mikor 2-3 CP van a célponton, ilyenkor szokott legalacsonyabban lenni az energy pool.
A KS egy jó/rossz tulajdonsága, hogy a célpont mögé helyezi a karaktert. Na ez a valóságban úgy néz ki hogy a hitbox kellős közepére helyezi a karaktert, úgy hogy azért még épphogy hátulról üssed. Emiatt nagyon körültekintően kell használni, mert könnyedén bekaphatsz egy cleave-et, vagy a tank fejére vihetsz egy olyan raid tagra irányuló támadást, amit neki nagyon nem kellene megkapnia. Valamint azt se szabad elfelejteni, hogy 2.5 másodpercig irányítani se tudod a karaktered, így ha el kell futni a bosstól akkot ne használd, mert nagy eséllyel ott ragadsz, ugyanakkor például teljes mértékben alkalmas egy gyors boss követésére is, hiszen KS alatt nem fogsz leszakadni róla. És még előnye hogy ebben a rövid időszakban a rogue immunis minden CC effektre (kivéve amit úgy írtak meg a fejlesztők, hogy semmiképp se legyél az) így például egy feart meg lehet úszni, és nem kell a világ végéről visszafutni a célponthoz, ezenkívül még jó pár helyzetet nagyon le tud egyszerűsíteni a képesség, mint pl. Nefa phase 2 oszlopra ugrálását is.
Ezekből is látszik hogy sokoldalú képesség, megfontolt, körültekintő, okos használatot igényel.
Blade Flurry
Korábban már írtam, a BF akkor számít dps cd-nek ha van egy másodlagos célpont melee rangeben amit tudsz sebezni. A BF most már egy ki/be kapcsolható képesség, korlátlan időtartammal, 10 mp-es cd-vel a bekapcsoláson, kizárólag a melee (ha úgy tetszik fizikai) ütések (white, yellow attack-ok, és a KS-t is) sebzését viszi át a másik célpontra is, a mérgeket, és a dotokat (Rup) nem.
Redirect
A Redirect nem egy direkt dps cd, azonban érdemes észben tartani a használatát, mivel nem csak a célponton lévő CP-ket viszi át egy másik targetre, hanem a BG buff aktuális állapotát is, figyelve arra is mennyi SS-t/RvS-t ütöttél eddig a targetbe, tehát akár 0%-os buffot is át lehet vinni ha már benne van például 2 SS, akkor az új célponton már csak 2 kell a következő fázis eléréséig. Azonban fontos, hogy CP nélkül semmit nem fog átvinni az új célpontra tehát, ha van 30%-os BG buffod é s 0 CP-d és így Redirectelsz egy új targetre, akkor ugyan nem kerül cd-re a Redirect, de bukod a 30%os buffodat.
A Redirect használata szintén erősen szituáció függő, de a rövid, 1 perces cd-jének, és annak hogy erre is hatással van a RB, elég sűrűn lehet, és kell is használni amikor a szükség úgy hozza. Célpont váltást viszonylag gyorsan lehet csinálni a Redirect+ Sprint kombóval, és mivel közös cd-n vannak, RB is hatással van mindegyikre, fixen lehe tőket együtt tolni, amennyiben szükséges.

Stat értékek
Ebben a részben nyer értelmet az úgynevezett EP, mely alapján lehet szépen számolgatni az egyes itemek értékét, a socket bonusok értékét stb. Ami több EP-vel rendelkezik aza jobb, egyszerű a képlet!
Az alábbi táblázatban lehet olvasni az egyes statok EP értékét, fontos, hogy mind T11 és mind T12 esetén a BiS HC gear és fullos raid buff esetén jönnek ki ezek a számok, amennyiben a rád szabott értékek érdekelnek látogass el a Shadowcraft oldalra. A T12 értékekhez még egy hozzáfűznivaló: a mastery, crit és haste értékei valamivel magasabbak a 4 darabos set használata esetén a setbonus miatt.
StatokT11T12T13
Agility2.72.82.83
Yellow hit rating1.92.152.43
Expertise rating1.651.852.13
Haste rating1.51.71.83
Spell hit rating1.41.51.68
Mastery rating1.21.51.51
Crit rating0.91.251.18
White hit rating1.11.21.35
MH dps4.974.684.30
OH dps1.151.471.38

Agility
Az agility messze a legerősebb stat a rogue számára, hiszen minden egyes Agi után kapunk 2 AP-t, plusz a leather spec jóvoltából is 5%-al plusz Agit kapunk, egyszerűen tényleg a legfontosabb stat, kár ragozni.
Hit
3/3 Precision (6%) mellet a hit rating cap-ek a következőképpen alakulnak:
Yellow: 241 (2%)
Spell: 1127 (11%)
White: 2523 (21%)
Ezek a számok azt mutatják mennyi hit ratingre van szükséged, hogy elérd raid bossok ellen a yellow hit cap-et (speciális támadások mint pl. SS, RvS, Evi, Rup), a spell hit cap-et (mérgek, igen a méreg amit használsz spellnek számít), és a white hit cap-et (autoattack támadások). Ahogy növeled a hit ratinged, úgy csökkented az előbb leírt támadásaid esélyét a miss-re.
Mivel a Combat spec erősen a fizikai sebzéseken alapul, ezért van az hogy a spell hit cap nem olyan fontos számára, Miután megvan a yellow hit cap, el kell érni az expertise cap-et majd stackelni a haste-t.
Expertise
A caphez a következő mennyiségű ratingre van szükséged:
Faji bónusszal: 691
Faji bónusz nélkül: 781
Az expertise ahhoz kell, hogy a raid boss ne dodge-olja a speciális ütéseid. Jelenleg, hogy ha bámelyik CP generátor képességedet vagy finisheredet dodge-olja a boss, akkor a képesség energy árának 80%-át visszakapod, ennek ellenére is jó ha megvan a cap, mert ahogy korábban is mondtam fizikai sebzéseken alapul a combat ág, és nem jó ha valami sebez. Fontos még észben tartani, hogy milyen fegyverekkel harcolsz, mert ha esetleg faji bónusszal megvan az egyik kézben lévő fegyverre az exp- cap akkor nem kell több expertise rating, a másik kézben lévő fegyverre nem baj ha nincs meg.
Mastery
A mastery jelenleg az egyik gyengébb stat a combat számára. A MG-ra van hatással, ami alapjáraton 16% esélyt ad a MH támadásokra, hogy egy extra MH támadást okozzanak, és minden egyes mastery pont (179.28 rating) 2%-al növeli ezt az esélyt. MH támadásnak számítanak az autoattack és a speciális ütések is. Az MG speciális (yellow) támadásnak minősül, és proccolhatja a Combat Potency-t is.
Haste
A hastet szeretjük, mert nem csak az attack speedet csökkenti (sűrűbben mennek az autoattack-ok), de hatással van az energy regenre is. A combat alapból 12.5 energyt regenel másodpercenként, ez minél magasabb annál jobb. Szerencsére már beépítette a Blizz a játékba, hogy a karakterlapon mindenki meg tudja nézni az aktuális energy regen-jét, így nem kell számolgatni. Jelenleg még érdemes stackelni a hastet, de későbbi tier-ek alkalmával előfordulhat az, hogy lesz egy maximális haste érték ami felett már nem lesz érdemes tovább növelni, mert például AR alatt akkora energy regen lenne, hogy képtelenség lenne elkölteni, és az energy-t nem szeretjük maximum értéken látni harc közben sose.
Crit
A crit jelenleg a leggyengébb stat a combat rogue számára, elsődleges célpont a reforge-ok alkalmával, ki kell kukázni. Bár a T12 2 darabos setbónusz critre épül, még azzal együtt se emeli akkorára az értékét, hogy megelőzze bármelyik más statot.

Gear, Reforge, Gemelés, Enchantok

Set bónuszok
T11 2 db – 5%-al növeli a crit essélyét a Mutilate, Backstab és Sinister Strike képességekhez. (~200 EP)
T11 4db – Minden melee autoattacknak 1% esélye van aktiválni a Deadly Scheme 15 mp-es buffot, ami pedig a következő Eviscerate vagy Envenom crit esélyét növeli 100%-al. (~200 EP)

T12 2db – A melee kritikus ütések további 6% sebzést okoznak Tűz alapú 4 mp-es DoT formájában.(500 EP) Ez az Ignite –hoz hasonlóan működő DoT, a lényeg, hogy ha túl sűrűn critelsz akkorse fog elveszni a plusz dmg, mert a DoT folyamatosan frissíti magát akiosztott crit sebzések mértékében.
T12 4db – A Tricks of the Trade képesség, azontúl amit alapból csinál, 25%-al megnöveli valamelyik harci stat értékét 30 mpre.(439 EP) A masteryt, a critet, és a hastet is proccolhatja, és soha nem adja ugyanazt a buffot egymás után kétszer. Természetesen a TotT-ot cd-re kell használni a set bónusz teljes mértékű kihasználásához.


T13 2db - A Tricks of the Trade használata után a következő 6 másodpercben minden képességed 20%-al kevesebb energybe kerül. (773 EP) Akárcsak a T12 4db-os bonusnál, cdre kell tolni a TotT-et a bonus maxos kihasználásához, ugyanakkor most már gondolni kell arra, hogy több procc és cd együttes használátánál könnyedén capelhet az energy.
T13 4db - Növeli a Shadow Dance időtartamát 2 mp-el, az Adrenalin Rush időtartamát 2 mp-el, és a Vendetta időtartamát 9 mp-el. (441 EP) Ezzel gyakorlatilag az AR 23 mp-ig lesz fent, feltéve ha használsz glyphet, ezzel érdemes számolni mikor eltervezed a cd-idet egy bossfightra.


Legendary setbonusok lsd. a linket.


BiS HC T13 Gear
Helm - Blackfang Battleweave Helmet
Neck – Cameo of Terrible Memories
Shoulders - Underdweller's Spaulders
Back - Batwing Cloak
Chest - Blackfang Battleweave Tunic
Wrists - Shadow Wing Armbands
Gloves - Blackfang Battleweave Gloves
Belt - Belt of Flayed Skin
Legs - Blackfang Battleweave Legguards
Boots - Molten Blood Footpads
Ring 1 - Seal of Primordial Shadow
Ring 2 - Signet of Grasping Mouths
Trinket 1 - Wrath of Unchaining
Trinket 2 - Starcatcher Compass
MH - Golad, Twilight of Aspects
OH - Tiriosh, Nightmare of Ages
Ranged - Razor Saronite Chip

Trinketek
Ha rövid össze kellene foglalni, hogy milyen trinketek a jók, akkor azt mondanám, hogy amin AGi szerepel statként és proccra haste-et adnak. Persze nem mindig sikerül a top trinketek beszerzése, ezért a választásnál mondhatjuk, hogy jók még a proccra Agi-t adó, vagy Agi-t stackelő trinketek, ha valamilyen hasznos (haste, exp, hit, mastery) másodlagos stattal rendelkeznek. A use-ra Agi-t adó trinketek is nagyon jók, főleg ha valaki szereti ezt a típusú trinketet és nem felejti el használni, mert nagyon jó burst-öt lehet biztosítani egy BG 30% buffos AR-es fázisnak. Jöjjön akkor most pár trinket, mellettük az EP értékükkel.

Wrath of Unchaining - 2754.22 EP
Wrath of Unchaining - 2529.19 EP
Starcatcher Compass - 2482.04 EP
Vial of Shadows - 2421.90 EP
Wrath of Unchaining - 2237.94 EP
Matrix Restabilizer - 2230.87 EP
Starcatcher Compass - 2205.46 EP
Vial of Shadows - 2145.50 EP
Hungerer - 2011.98 EP
Matrix Restabilizer - 1976.35 EP
Starcatcher Compass - 1954.34 EP
Kiroptyric Sigil - 1927.54 EP
Vial of Shadows - 1901.28 EP
Hungerer - 1780.21 EP
Arrow of Time - 1765.57 EP
Ancient Petrified Seed - 1658.2 EP
Prestor's Talisman of Machination - 1572.9 EP
Fluid Death - 1495.4 EP
Ancient Petrified Seed - 1468.4 EP
Prestor's Talisman of Machination - 1386.6 EP
Essence of the Cyclone - 1362.0 EP
Darkmoon Card: Hurricane - 1333.7 EP
Left Eye of Rajh - 1324.0 EP
Key to the Endless Chamber - 1313.8 EP
Tia's Grace - 1313.8 EP
Unheeded Warning - 1238.38 EP
Essence of the Cyclone - 1204.4 EP
Quicksilver Alchemist Stone - 1178.88 EP
Unsolvable Riddle - 1164.0 EP


Reforge
Általában a crit és a mastery a 2 reforgeolandó stat a combat rugók esetében. Az én reforge stratégiám kb. úgy néz ki, hogy végignézem a hastet viselő itemeket, és azokon a critből és masteryből expertise-ra reforgeolok. Ezután következik minden haste-t nem tartalmazó item, szintén critet, és masteryt reforgeolok először expertise-ra egészen addig amíg el nem érem a cap-et utána pedig mindent haste-re. A hit-el nem igazán kell foglalkozni mert igazából 2 item-el meg van a yellow hit cap, és több nem is igazán kell, de ha mégis természetesen akkor hitre kell először reforgeolni. Röviden leírva:
Amiről reforgeolsz: crit>mastery>hit
Amire reforgeolsz: hit(yellow it capig)>expertise(cap-ig)>haste>hit(spell hit cap-ig)>mastery
Shadowcraft segítségével, tökéletesen lehet játszadozni a statokkal.

Gemelés
Meta gem: Agile Shadowspirit Diamond
Vörös socket-be: Delicate Queen's Garnet , Delicate Inferno Ruby
Sárga socket-be: Deft Lava Coral , Deft Ember Topaz
Kék socket-be: Glinting Shadow Spinel , Glinting Demonseye
A socket bonus-okkal kapcsolatban annyit jegyeznék meg, hogy lehet számolgatni az EP értékekkel, de amennyiben a bonus Agi vagy haste, akkor én ki szoktam váltani a megfelelő gemekkel, egyéb statok esetén mindig Delicate Queen's Garnet , Delicate Inferno Ruby megy a socket-be.
Shadowcraft ebben is segít egyébként.

Enchantok
Head - Arcanum of the Ramkahen (Ramkahen)
Cape - Enchant Cloak - Greater Critical Strike vagy Enchant Cloak - Major Agility . Shadowcraft -al ellenőrizni kell, de általában a 4db-os T12 bonus-ig jobb a 22 Agi enchant.
Shoulder - Greater Inscription of Shattered Crystal (Therazane)
Chest - Enchant Chest - Peerless Stats
Bracers - Enchant Bracer - Agility
Gloves - Enchant Gloves - Greater Expertise vagy Enchant Gloves - Greater Mastery . Utóbbi csak ha túlléped az enchant-al az expertise cap-et
Legs - Dragonscale Leg Armor
Feet - Enchant Boots - Major Agility vagy Enchant Boots - Assassin's Step . Attól függ mennyire van szükség a mozgásra, nem szabad elfelejteni ugye, hogy a combat rugók Sprintjének az RB által meglehetősen rövid cd-je van és sűrűn használható.
Belt - Ebonsteel Belt Buckle Delicate Queen's Garnet , Delicate Inferno Ruby -val
MH - Enchant Weapon - Landslide
OH - Enchant Weapon - Landslide

Consumablek
Flask: Flask of the Winds vagy Flask of Battle Cauldronból
Potion: Potion of the Tol'vir
Food: Skewered Eel / Fortune Cookie / Seafood Magnifique Feast
A potion of Tol’vir-hoz 2 megjegyzés: Egyik, hogy ellentétben a régebbi hasonló célú potikkal ez nem 15 hanem 25 mp-ig tart, és érdemes minél több buffal stackelni, például le lehet fedni vele egy teljes AR-t illetve BG 30%-os buffot. A második megjegyzés, hogy lehet alkalmazni az úgynevezett prepoti módszert, melynek segítségével 2 poti is használható egy harc során. Lényege, hogy mielőtt combatba kerülnél meg kell inni a potit, lehetőleg minél közelebb a combatba kerülés időpontjához, hogy minél jobban ki tudd használni a buffot. Persze ehhez tank is kell aki a TotT lejárta után is bírja még fogni a bosst.

Makrók
Az autoattack fenntartásához két nagyon hasznos makró, ezek lényege, hogy ha nincs elég energy a képesség használatához, akkor is elindítják az autoattackot:

#showtooltip
/startattack
/cast Sinister Strike

#showtooltip
/startattack
/cast Revealing Strike

Tricks of the Trade makrók:
Fókusz targetre:
#showtooltip
/cast [@focus] Tricks of the Trade

Target target-je makró, veszélyes lehet olyan bosson ahol az sűrűn kacsintgat kifele különböző raid tagokra:
#showtooltip
/cast [@targettarget] Tricks of the Trade

Ezzel fixálni lehet hogy kire menjen, és akkor fókusz targetet lehet másra használni.
#showtooltip
/cast [@<játékos neve>] Tricks of the Trade

Mivel a FoK-ot csak dobó fegyverrel lehet használni, és nem minden esetben épp a dobó fegyver a legjobb az adott slotra, ezért makróval meg lehet oldani, hogy csak FoK idejére legyen equip-elve a thrown fegyver.

#showtooltip Fan of Knives
/startattack
/equip <dobó fegyver neve>
/cast Fan of Knives

Majd FoK után a jobb ranged fegyver felszerelése:

#showtooltip Sinister Strike
/startattack
/equip <jobb ranged fegyver neve>
/cast Sinister Strike

Hasznos linkek
Shadowcraft
Elitist Jerks fórum - általános kérdések a raideléssel kapcsolatban
Elitist Jerks fórum – tippek trükkök a T11 bossokhoz
Elitist Jerks fórum – tippek trükkök a T12 bossokhoz
Elitist Jerks fórum – tippek trükkök a T13 bossokhoz
Shadowpanther – ez sokkal inkább pvp jellegű oldal, de megtalálhatóak a PVE dolgok is, itemek pl. EP alapján rangsorolva, talentek, glyphek, lvling guide-ok stb.
Tippek, trükkök T12 bossokhoz magyarul
Tippek, trükkök T13 bossokhoz magyarul
Fangs of the Father - Rogue legendary daggers - magyar leírás a fegyverekről és a questchainről
GuildOx másnéven LootRank - jól beállított EP értékekkel egész jól szűri a használható lootokat.
Egy újabb, most kifforóban lévő guide 4.2 -höz angolul

Utolsó szerkesztés: 12 éve 4 hónapja Írta: Rickysultan. Indoklás: 4.3 update

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
12 éve 9 hónapja #3411

Köszönjük szépen, nagyon jó lett a fordítás.

Annyit tennék hozzá, hogy az mintha kimaradt volna, hogy a ruptureos rota +1%-ot jelent a rupture menteshez képest ha van bleed debuff a targeten (It is competitive (loss of 1% overall DPS) to not use rupture at all simplifying your rotation to 2 finishers), így a magunkfajta tökéletlen halandók számára lehet hogy soha nem érdemes rupture rotát használni, inkább anélkül, kevesebb hibával csak Snd>Evis rotát tolni.

Feint sajnos csak akkor tolható ha van target melee rangeben, ez meglepően sokszor megakadályozza, hogy kihasználd a hatását.

Utolsó szerkesztés: 12 éve 9 hónapja Írta: Khetana.

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
12 éve 9 hónapja #3420

Nincs mit, igyekszem a többivel is majd. :)

A Rup-ról leírtam a bleed effektes és anélküli dolgot, az 1%ot azért nem akartam beletolni, mert az 4.2 előtti adatokon alapul, nem véletlen írják ej-n is pirossal, nagy eséllyel nem helytálló, de beletettem most akkor egy mondat erejéig.
A Feint meg hát igen, de kb megéri hotkeyre pakolni, 6 secig fent van a buffja az rengeteg idő ám, sprinttel a világ végére ki lehet érni annyi idő alatt. :) Meg valami csak van melee rangeben, ha meg nincs akkor nem dps-el a rugó, holtidő van stb. Hogy egy példával is érzékeltessem mennyire táp, nerfeletlen Nefa electrocuteból 35k/electro körüli dmg-et kaptam mindösszesen a Feint plusz talentelt Recup kombóval, többiek meg simán ugye olyan 80k körül. :)

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
12 éve 9 hónapja #3433

Egyet nem értek: ha a guideot követve 4 CPnél használom az RSt akkor időnként olyan helyzetbe kerülök az SS glyph miatt, hogy nincs 4 CP, hanem 3 után egyből 5re ugrik ugye... Ekkor az 5 CP ellenére toljak egy RSt vagy törődjek bele, hogy szoptam és Evis? Személy szerint én jobban szeretek korábban RSelni, hogy nehogy capeljen a CP mielőtt RSt használnék. Régebben úgy rémlik 3 CPnél javasolták az RS használatát pont emiatt.

Utolsó szerkesztés: 12 éve 9 hónapja Írta: Khetana.

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
12 éve 9 hónapja #3434

Khetana írta: Egyet nem értek: ha a guideot követve 4 CPnél használom az RSt akkor időnként olyan helyzetbe kerülök az SS glyph miatt, hogy nincs 4 CP, hanem 3 után egyből 5re ugrik ugye... Ekkor az 5 CP ellenére toljak egy RSt vagy törődjek bele, hogy szoptam és Evis? Személy szerint én jobban szeretek korábban RSelni, hogy nehogy capeljen a CP mielőtt RSt használnék. Régebben úgy rémlik 3 CPnél javasolták az RS használatát pont emiatt.

ezen én is gondolkoztam sokat, hogy ilyenkor mi van, sokszor procol 3-nál az SS.


*Minsa=Asmi=Navan*

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
12 éve 9 hónapja #3435

Merugye az van, hogy a rossz eseteket vizsgálva:

Ha 4 CPnél próbálok RSelni akkor:
- ha 3 CPről 5re ugrok de nem RSelek akkor vesztettem 35% damaget az evisből
- ha 3 CPről 5re ugrok és utána RSelek akkor vesztettem 1 CPt és 40 energyt

Ha 3 CPnél próbálok RSelni akkor:
- 4 CPnél ha procol az SS glyph akkor 1 CPt vesztettem

Nekem az utóbbi jobb eshetőségnek tűnik mindenképp. Különösen mivel lehetetlen elkerülni azt, hogy az SS glyph CP procainak egy része ne vesszen el. (kivéve persze azt, hogy ha 5 CP helyett 4+ CP esetén eviselek vagy kiveszem az SS glyphet, ami viszont hülyeség mert mindkettő dps loss)
Magyarán 4 CPnél RSelni szerintem egyértelműen rossz ötlet.

És itt jön be az a rész, hogy ha esetleg ki van matekozva, hogy igenis érdemes RS nélkül finishelni ha SS proc 5 CPre visz, cserébe így nem lesznek elveszett SS procok akkor zsír a 4nél RSelés, ellenkező esetben nem.

Utolsó szerkesztés: 12 éve 9 hónapja Írta: Khetana.

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
12 éve 9 hónapja #3441

Tök jó hogy ezt mondtátok, mert visszaolvastam, és szarul írtam meg, nagyon ragaszkodtam az eredeti leíráshoz, és ez tényleg totál ki van hagyva RvS használatnál.
A helyzet az, hogy ha 3 cpről proccol SS és 5 cp lesz akkor azonnal finisher. Ez belém már totál belém ivódott, és észre se vettem hogy kimaradt, pótlom/átírom ha odakerülök saját gépemhez.
Szóval ez ki van matekozva, 5 cpre egyértelműen nem éri meg RvS-t tolni, buksz cp-t energyt, buksz kb 2-3 secet sndből, buksz ezenkívül finisherből előbb visszatöltött energyt stb. Még glyphelve se éri meg rátolni RvS-t 5 cpnél.
Ha 3nál tolod be, 4re jutsz és teszem azt épp lenne SS proccod amiről nem is fogsz tudni, ergo kihasználatlan marad, kb a fenti dolgokat ugyanúgy bukod.
Zka nagyon lesarkítod a dolgot a cp-re és energyre és dmg buffra, pedig pont aza lényeg, hogy nem csak ezekre kell gondolni, finisherek esetében a relentless strike hatásra is, ergó minél több 5cps finisher annál több energyt nyersz vissza belőle, annál többet tudsz elkölteni. Buksz akár egy gcd-t is ami mondjuk majd snd megújításkor azt jelentené, hogy 3cps helyett 4cpsen tudnád újra felrakni. De a legnagyobb indok a 3 cp utáni RvSelés ellen az SS procc kihasználatlansága, amit gyak észre se veszel, csak érzed hogy valami azért nem stimmel.
Lényeg a lényeg, ha 3 cpnél nem jött SS procc akkor jöhet RvS majd finisher, ha jött a procc akkor pedig finisher, mindenféle gondolkodás nélkül.

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
12 éve 8 hónapja #3443

Pont ezt spekuláltam az utolsó bejegyzésben, tehát akkor így van, érdekes. A guideba mindenképp belekívánkozik ez a magyarázat szerintem, mert nem triviális. Komoly matekozás nélkül nem megválaszolható.

Utolsó szerkesztés: 12 éve 8 hónapja Írta: Khetana.

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
12 éve 4 hónapja #6152

Updateltem 4.3-ra a postot, semmi léyneges, gyakorlatilag csak BiS geart írtam felül meg stat értékek, trinketek, epic gem került be, plusz annyi változás ha valaki nem használ Rup-ot akkor egy pontot át kell pakolni a talentben.

Jah és ami történt 4.3 patchel a rugókkal:
Wound Poison now reduces the target’s healing received by 25%, up from 10%.
Jelenlegi PvE contentben azt hiszem tök lényegtelen változtatás.



ui.: sub és assa-t is updateltem időközben, de oda külön már nem írom le wound poison változást. :)

Utolsó szerkesztés: 12 éve 4 hónapja Írta: Rickysultan.

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
11 éve 7 hónapja #11220

A teljesség igénye nélkül a Combat Rogue Guide, lvl 85.
Érvényesség: 5.0.4

Elöljáróban:
A következő leírást a hamarosan beüzemeltetni kívánt blogomról másoltam át, és csak az alapvető, és fontosnak tartott összefoglalást tartalmazza.
A talentek, és a glyphek is, most már nem kötődnek annyira a választott specializálódáshoz. (Pár kivétellel.)

Talent:




Ami fontos:
Subterfuge
Preparation

Glyphek:


Ami specifikus:
Glyph of Adrenaline Rush

Ami hasznos:
Glyph of Expose Armor
Glyph of Debilitation


Combat



...a harcos
_________________________________________________________________________________
Kombó pont épító képességek:
Revealing Strike (IGEN ezzel kezdünk minden körben!!! :) Fenn kell tartani a debuffot.)
Sinister Strike
*********************************************************************************


Befejező lépések:
Slice and Dice (Lehetőleg 5 CP -tal.)
Rupture (Kevésbé fontos, de fenn kell hogy maradjon, így akkor alkalmazandó újra, mielőtt lejárna, és csak annyi CP -tal amennyi éppen rajta van a célponton abban az időben.)
Eviscerate (5 CP -tal.)
*********************************************************************************


Rotáció:

1., A kezdés:
Pre-poti, majd STEALTH.[/ol]
Tricks of the Trade.[/ol]
Ambush amennyiszer csak lehet, általában ez 2-3 -t fog jelenteni.[/ol]
Slice and Dice[/ol]
    És jöhet az alap rotáció.

2., Alap rotáció:
Revealing Strike (A buff fenntartásáért.)[/ol]
Sinister Strike ( ...CP gyűjtés... )[/ol]
Slice and Dice (5 CP -tal, ha lejárna.)Rupture (annyi CP -tal amennyi éppen van, csak mielőtt lejárna a buff. )[/ol]
Eviscerate (5 CP esetében.)[/ol]


3., Cooldownok:
Adrenaline Rush: Szinte azonnal, CD -re kell használni. A különböző "befejező lépések" lerövidítik a CD -jét, csak úgy, mint a Killing Spree -nek.[/ol]
Killing Spree: Érdemes megvárni a nagyobb Bandit's Guile buffot, mert így nagyobb DPS -re tehetünk szert vele.[/ol]
Bandit's Guile (Passzív): Ez a képesség segítségével 4 fokozatra osztható a harc. A 0% -os, 10% -os, 20% -os, és a 30% -os sebzés növekedést biztosító buff. Mindegyik fokazatra érvényes az, hogy amennyiben nem költ a rugó egy Strike -ot (Sinister vagy Revealing) 15 mp -en belül, a kör elveszik, és az elejétől indul újra, a 0% -osról. Fontos megjegyezni, hogy célpont váltáskor nem veszik el a kör, hanem ott lehet folytatni ahol abbahagytuk, amennyiben benne van abban a bizonyos 15 mp -ben a következő Strike képesség. Egyedül a Killing Spree -vel érdemes megvárni a legnagyobb Bandit's Guile buffot, amennyiben elérhető közelségben van. Ha messze van a következő szint, akkor inkább érdemes elkölteni, hogy a "befejező lépésekkel" tudjuk a CD -jét minnél hamarabb csökkenteni.[/ol]


4., AoE sebzés:
Fontos: A Fan of Knives AoE képesség, most 1 CP -t is biztosít, amennyiben az aktív célpont sérül belőle. Ezeket a CP -kat, a Crimson Tempest (befejező lépés) -el el tudjuk költeni, amely egy egyedülálló AoE "finishing move"!!!

Tucatnyi vagy annál nagyobb csoport esetén, használandó:
Fan of Knives (Amíg fel nem megy az aktív célponton az 5 CP -t.)
Crimson Tempest (5 CP -el.)

Másik lehetőség:
Blade Flurry képesség bekapcsolása mellett, az alapvető rotáció követése.

(Megjegyzés: A Blade Flurry -t és az előbb említett FoK + CT kombináció lehetőleg ne használjuk együtt, mert a FoK + CT kombináció így is eléggé sok energiába kerül, aminek regenerációját a Blade Flurry csak lassítja, továbbá nem is kapnak több sebzést a célpontok a Blade Flurrytól, ha azt a kombinációt használjuk.)
*********************************************************************************


Stat prioritások:
    Agility
    Hit és Expertise Rating ( 7.5% )
    Haste Rating
    Mastery Rating
    Critical Strike Rating
*********************************************************************************


Méreg:

Deadly Poison
*********************************************************************************

Utolsó szerkesztés: 11 éve 7 hónapja Írta: Adorján.

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
11 éve 7 hónapja #11228

Pár dolgot hozzáfűznék ha nem gond. :)

A Subterfuge és az ambusholós kezdéssel én személy szerint nem avgyok kibékülve, de lehet csak mert pörgősebben szeretem a dolgokat, de nekem nyitásnál ez a 2-3 ambush egy rémálom volt mikor kipróbáltam. Amire én rászoktam aza következő: shadow focust rakom ki, RvS nyitás stelthből, SnD fel, aztán indulhat a rota ss-el, KSpt elsőre kisütni már shallow insightban, aztán egyből adrenalin rush. Az ambushos kezdéssel annyi gondom van hogy 120 energy és 2 cp csak, snd nem kerül fel gyorsba (mert ha első után felütöd akkor 2. ambushra már nicns idő, nem lesz energyd mire lejár subterfuge), ergo offhandes támadásból se lesz elején annyi energy amennyi kéne, nagyon lassan indul be így a combat egy kemény energyhiányos állapotból az ambushok után. Ha ingyen RvS-el nyitok, akkor kapásból pörög SnD, iletve ha mákos vagy akkor 65 energy költés után állsz 2 cp-vel úgy hogy már lőttél egy finishert. Nekem ez így sokkal dinamikusabb, lehet dmgre kevesebb az eleje, de pillanatok alatt behozza azzal hogy nem kerül energyhiányos állapotba (Amit most még nem érezni mert annyi hasteünk van mint állat de betaban igenis érezni lehetett.).
Glypheknél én kb kötelező glyphnek venném a feintet, mivel cd eltűnt róla és elusiveness-el nem csak aoe ellen véd, jól jön aza 2 sec amit ad a glyph, és ha nagyon kell minimális dps bukással kb 100%ban fenntartható. Meg én még sprintet raktam be egész mobilis így a karakter még ShS nélkül is. :)
RvS-hez annyi, mert nem egészen egyértelmű, hogy a buffot ugyan fent kell tartani de csak dmg finisherekre és SS-re van hatással, tehát ezeket nem szabad úgy ütni hogy nicns fent. Ez azért fontos mert sokszor lesz olyan hogy RvS egyszerre fog lejárni Snd-vel, ilyenkor SnD-t kell frissíteni utána meg egyből RvS-t ütni, ha itt leesik pár secre a kutyát se érdekli.
Ennyi lett volna, köszönet, hogy összeszedted a dolgokat, blogot meg kíváncsian várom ha rugóról (is) fog szólni! :)

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
11 éve 2 hete #14948

Érvényes: 2013.04.05.

Tartalomjegyzék
Előszó
Talentek és glyphek

  • Talentek
  • Glyphek
Rotáció
  • Mérgek
  • Nyitás
  • Single-target
  • Multi-target
  • Cooldown-ok
Stat priorítások
Best In Slot
Enchantok
Gemek
Raid kellékek

Előszó
Üdvözlök mindenkit a Combat Rogue Guideon. Szolgáljon segítségül ez a leírás minden Roguenak.

Forrásként meg kell jelölnöm pár nagyon hasznos oldal, amik alapján ez a leírás is készült. Látogatásuk erősen ajánlott. A combat rugók nagyon jó single-targetes DPSek, és multi-targetes fightokon egyaránt remekül helytállnak.

Talentek és glyphek
Talentek
  • LvL 15 - Shadow Focus (DPS miatt)
  • LvL 30 - Semmi DPS növelő.
  • LvL 45 - Leeching Poison (elvileg proccoltad más képességeket - DPS boost). Elusiveness bizonyos fightokon, ahol a raid DMG megköveteli.
  • LvL 60 - Shadowstep biztosítja a legjobb mobilitást.
  • LvL 75 - Semmi DPS növelő.
  • LvL 90 - Anticipation alapvetően. (Amennyiben a fight megkövetteli a sok targetváltás, add-ölést akkor a Marked for Death.)
Glyphek
  • Glyph of Adrenaline Rush az egyetlen fontos glyph.

Rotáció
Mérgek
  • Lethal poison: Deadly poison minden esetben!
  • Nonlethal poison: Leeching poison alapvetően, illetve ha a fight mást követel akkor értelemszerűen csere arra.
Nyitás
Pull elött prepoti, majd TricksOfTrade a pulloló tankra (fontos, mert eléggé nagy tud lenni a burst...).
Pull pillanatában Shadowstep (amennyiben ki van rakva...), Ambush + Revealing Strike + Sinister Strike + SS, majd SnD és (egy újabb 5CP-s kör után) Rupture.

Single-target
Alapvetően 5CP-s Eviscerate.
RvS debuff folyamatos fenntartása.
Rupture és SnD folyamatos fenntartása.
SnD fenntartása annyi CP-al, amennyi éppen rendelkezésre áll, még mielőtt leesne az előző 1-2 sec múlva.
Rupture fenntartása mindig 5 CP-al. (A nagyobb insight buffal felrakott rupturenek nagyobb tickjei is vannak, szóval olyankor azt mindenképp érdemes végigfuttatni. Anticipation talenttel könnyebb ennek véghezvitele.)

Multi-target
Blade Flurry 2 vagy több target esetében, és a single-target rotációt kell csinálni, Rupture nélkül (nem visszi át annak a DMG-ét).

Nagyon kis HP-jú addok esetében: FoK mint CP építő és Crimson Tempest mint FinishingMove.

Cooldown-ok
Az Adrenaline Rush-t és Shadowsblades-t érdemes együtt elsütni, így a CD-jük is együtt fog lejárni. (Ezt a T15 4-es setBonusz kavarhatja be igazán, nem jártam még utána, de egészen bizonyosan.)

Vanish-t CD-re kell használni, Ambush-sal nyitni stealhből és Preparationnal frissíteni a Vanish CD-jét, amint lehet (nyitás után ez is használandó). (Ha nincs sok idő mire visszajön a Vanish, akkor értelemszerűen meg kell várni, és csak utána kell újraaktíválni a Vanisht vele.)

Stat priorítások
Agility >> Hit rating (7.5 - 2550) >> Expertise rating (7.5 - 2550) >> Haste >> Mastery >> Crit.

Agi
2.78

Yellow hit
2.46

Expertise
2.18

Haste
1.39

Mastery
1.27

Crit
1.12

White hit
0.7


Best in Slot
Helm
[Lightning-Eye Hood]
Neck
[Necklace of the Terra-Cotta Archer]
Shoulders
[Nine-Tailed Spaulders]
Back
[Pinionfeather Greatcloak]
Chest
[Nine-Tailed Tunic]
Wrists
[Bindings of Multiplicative Strikes]
Gloves
[Nine-Tailed Gloves]
Belt
[Featherflight Belt]
Legs
[Nine-Tailed Legguards]
Boots
[Spurs of the Storm Cavalry]
Ring 1
[Gore-Soaked Gear]
Ring 2
[Sign of the Bloodied God]
Trinket 1
[Talisman of Bloodlust]
Trinket 2
[Bad Juju]
Mainhand
[Wu-Lai, Bladed Fan of the Consorts]
Offhand
[Hand of the Dark Animus]


Enchantok
Shoulders
Greater Tiger Claw Inscription / Secret Tiger Claw Inscription (Inscription)
+200 Agility, +100 Crit / + 520 Agility, +100 Crit
Cloak
Accuracy / Superior Critical Strike / Swordguard Embroidery (Tailoring)
+180 Hit / +180 Crit / Chance to proc 4000 AP
Chest
Glorious Stats
+80 to all primary stats
Wrist
Greater Agility * / Agility (Leatherworking)
+180 Agility / +500 Agility
Hands
Superior Mastery
+170 Mastery
Waist
Living Steel Belt Buckle
Adds a prismatic gem socket.
Legs
Shadowleather Leg Armor
+285 Agility, +165 Crit
Feet
Blurred Speed
+140 Agility, +8% Movespeed
Ring 1
Greater Agility (Enchanting)
+160 Agility
Ring 2
Greater Agility (Enchanting)
+160 Agility
Main Hand
Dancing Steel
Chance to proc 1650 Agility.
Off Hand
Dancing Steel
Chance to proc 1650 Agility.

Gemek
Legendary Meta
Capacitive Primal Diamond
+324 Crit Rating & Chance on striking with a melee attack to gain Capacitance. At 5 stacks, fires a Lightning Strike, which deals [280 + 75% AP] Nature damage

Meta
Agile Primal Diamond
+216 Agility, +3% Critical Damage

Red
Delicate Primodial Ruby
+160 Agility

Yellow
Deft Vermilion Onyx
+80 Agility, +160 Haste

Blue
Glinting Imperial Amethyst
+80 Agility, + 160 Hit

Prismatic
Delicate Primodial Ruby
+160 Agility
Sha-Touched
Crystallized Dread
+500 Agility

Raid kellékek
Flask: Flask of the Spring Blossoms
Food: Sea Mist Rice Noodles
Potion: Virmen’s Bite

Utolsó szerkesztés: 11 éve 2 hete Írta: Adorján.
A következő felhasználók mondtak köszönetet: Rickysultan

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Oldalmegjelenítési idő: 0.650 másodperc
Az oldal motorja a Kunena fórum