normal Pandarcane - Arcane spec a MoP-ban

Több
12 éve 1 hete #9689

Változások listája

  • 2012. 04. 16. - version 1.0

Puhatolózás a puha pandák irányába


A Blizzard célja egyértelműen az volt, hogy valamivel élvezetesebbé, változatosabbá tegye a rengeteget kritizált Arcane talentet. A kérdés az, hogy plusz egy spell boldoggá teszi-e a népet (ismerve a WoW játékosait, a válasz egyértelműen nem, de most tekintsünk el ettől), illetve, hogy az Arcane versenyképes lehet-e a kiegészítő során. Ez a bétából úgysem fog kiderülni :P.

A WoW Insider - Arcane Brilliance cikke remekül összefoglalja azt, hogy elöljáróban mit kell tudnunk a specről, illetve hogy milyen változásokra számíthatunk casterként. Egyrészt nem skálázódik tovább a mana poolunk, nem lesz hatással az intellect a manánkra. A fórumokon "kékre festett energy barként" hivatkoznak rá, és hát igazuk is van, attól, hogy ott van a végén egy "k", még ugyanúgy 100 marad az értéke, mint a focusnak meg bármi másnak. Erre mondhatnánk, hogy szuper, nem lesz annyi gondunk a mana managementtel, nem ez lesz a kihívás az Arcane-ban, de francokat, továbbra is ez lesz a kihívás, sőt, talán még inkább. Juhé!

A mana regenről a Nether Attunement nevezetű passzív skillünk alapján a Haste-ünk fog majd gondoskodni, hogy ez mit jelent pontosan, az még elválik. Mennyi lesz a Haste cap? Belelóghatunk-e a saját GCD-nkbe a mana regen miatt? Mi van, ha a Haste amúgy szinte semmit sem fog érni DPS szempontjából, de muszáj lesz hozzányúlni, hogy ne menjünk OOM-be? Passz, passz, passz, hátha kitalálja valaki, még mielőtt live-ra érkezne a kieg :D.

Spellek, spellek, spellek

A mechanika azonban szerencsére változik: bejön ugyanis egy új, érdekes adalék, az Arcane Charge . Első ránézésre ugyanúgy néz ki, mint az Arcane Blast jól ismert stackjei, ez is felstackeli magát négyig, ez is növeli az AB mana költségét, viszont az első Arcane Missiles nál észrevehetjük, hogy hoppá, hát ez nem tünteti el a stacket! Nem hogy nem tünteti el a stacket, de így nem is lesz olcsóbb az Arcane Blastunk. De nem kell megrökönyödni, nem marad ott az a buff-debuff örökre, sőt, végre használhatjuk a korábbiak során olyannyira elhanyagolt spanunkat, az Arcane Barrage -et.

És nem utolsó sorban említsük meg legújabb kedvencünket, a Nether Tempest et, az Arcane ág legelső dotját! (/taps) A kicsike fogja magát, és nem csak a feldotolt targetünket, de a körölötte levőket is pici Arcane Missile-okkal torpedózgatja (a fő target tickjei felének megfelelő sebzéssel), egyrészt nagyon aranyos, másrészt nem tol olyan feltétlenül rossz DMG-et. A Living Bombbal szemben az az előnye, hogy nincs korlátozás azt illetően, hány targetre tehetjük fel. A durationje tizenkét másodperc. Hogy hogy illeszkedik a rotánkba, az még egyelőre kérdéses.

A Lhivera's Library alapján eddig úgy néz ki, hogy single targetre ez a dotunk lesz a legjobb, a sok-sok számadat közül viszont az is kitűnik, hogy több target esetén a Living Bomb továbbra is jobb. A kérdés mondjuk az, hogy ha három targetre tesszük fel a Living Bombot, de teszem azt, ötre az "Arcane Bomb"-ot, akkor is él-e ez a megállapítás - illetve, hogy ha az Arcane Barrage fantasztikus cleave-jével spékeljük meg a Nether Tempestünket, akkor is ez lesz-e a helyzet. Kíváncsian várom, hogy mi lesz a megoldás.

A hivatalos fórumok brainstormingja alapján valahogy így néz majd ki a dolog:
  • egy targeten a Nether Tempest győz (spectől függetlenül)
  • két targeten a frost spec glyphelt Ice Lance-szel és Nether Tempesttel/Living Bombbal
  • három-öt targeten mehet a jól megszokott Living Bomb spreadelés glyphelt Fireblasttal fire specen
  • hat vagy annál több targeten pedig tolhatjuk a Frost Bombot
Hogy ebből mi lesz live-on? Jó kérdés :D.



Szóval hogy is néz ez ki pontosan? Stackeljük az AB-t a jól megszokott WotLK-s módon, csak aztán nem állunk le, ugye, hanem toljuk tovább a burstöt, mint ahogy a Catában már elsajátítottuk. A cél továbbra is az, hogy tartsuk a 100% manát, szóval ha épp nem akítv burst phase-ben vagyunk, nyugodtan beiktathatjuk az Arcane Missilest: egyrészt ez is stackeli új barátunkat, az Arcane Charge-ot, másrészt ingyenes spell, mint ahogy eddig is volt, tehát nem kell félnünk a használatától.

De mi van az Arcane Barrage-dzsel? Sebzése egyrészt Charge-onként 25%-kal nő, illetve a maximum stacken öt targetet is eltalálhat instant, jó nagyokat durrantva mindegyikbe. Azaz a nemburst-nemconversing rotánk valahogy így kellene, hogy kinézzem: NT, 4xAB, 2xAM (hogy mindkét proccot felhasználjuk a két kis szárnyacskából), AB - repeat.

Glyphek - első körben

A raidelő mage-nek három kötelező glyphre lesz szükség az eddig felsoroltak közül (ez valószínűleg így is marad, ha nem történik valami irtó nagy változás):
  • Glyph of Loose Mana - nem, nem LOSE mana, hanem loose mana, nem ugyanaz a kettő, nyugi, ennek köszönhetően a mana gemmel visszatöltött manánk nem egyszerre jelenik meg, hanem folyamatosan. Miért jó ez? Mert folyamatosan magasabban tartja a manánkat, és a masterynek hála ez nagyobb DPS-sel is jár.
  • Glyph of Slow - mivel már nem talentelhetjük ki, hogy az AB magától feltegye a Slow effectet, egyszerűen muszáj rá glyphet használni. Sokszor jött már jól, jöjjön most is.
  • Glyph of Counterspell - amennyiben lesznek jó kis megszakításos fightok, ez a glyph kötelező. Hadd magyarázza el helyettem xZibit:

És hogy végre nekünk is meglegyen a saját kis fun glyphünk: Glyph of Crittermorph . Köszi, Blizzard <33.

Talentek - hogy a tehetséges mage-ek szóhoz jussanak

Nem sorolnám fel itt mindet, maradjunk azoknál, amelyek Arcane szempontból hasznosak. Lesz belőlük bőven.

Első szint:
  • Persence of Mind - az eddig jól ismert PoM, amelyikhez mindig is húzott a szívünk. A jelenlegihez képest annyiban változik itt, talentként, hogy két perc helyett másfél a CD-je, ellenben nem adja meg azt a plusz crit chance-t, amit eddig garantált.
  • Ice Flows - a mage-ek eddig legfeljebb Scorchcsal, illetve instant spellekkel rohangásztak körbe-körbe. Leginkább a sámánok egy CD-jéhez hasonlítható ez az új, érdekes feature, amelynek hála 4 secnél rövidebb cast time-ú spelleink közül kettőt ellőhetünk mozgás közben is. Valószínűleg ennek látjuk majd nagyobb hasznát - bye bye, PoM :(.
Második szint:
  • Temporal Shield - végre egy épelméjű defensive CD (sokszor jött volna jól Yor'Sahj HC-n, meg elég sok más helyen is szerte DS-ben :P). A fentlét négy másodperce alatt ugyan nem fog fel semmi damage-et a cucc, ellenben a sebzést követő hat másodpercben folyamatosan visszahealeli az elvesztett HP-t.
  • Blazing Speed - mint a tier többi talentje, egyrészt ez is defensive CD, másrészt valószínűleg nem egy encounter során funkcionálhat egy "második" blinkként. Az egyetlen hátránya, hogy csakis egy bizonyos mértékű (2%, az azért nem sok) sebzés bekapása után aktiválódhat, ellenben akkor 150%-os sebesség boostot ad.
  • Ice Barrier - nem sokban különbözik a jelenlegi IB-től, attól eltekintve persze, hogy ezentúl bármelyik specen használható. Egy percen keresztül marad fent és/vagy 4580 dmg-et nyel el, egyértelmű def CD. Hogy a három körül melyik a legjobb, azt minden bizonnyal az aktuális fight (és a healerek igényei :D) fogják megválogatni.
Harmadik szint:
  • Frostjaw - személy szerint én erre szavaznék. Plusz egy szakítás, a Counterspell CD-je így is túlontúl hosszú volt, szóval semmiképp sem jöhet rosszul. Az Ice Warddal és a RoF-fal mindössze annyi a problémám, hogy a RoF hasztalanságát ismerve PvE környezetben nem hiszem, hogy sokkal nagyobb szükség lenne rájuk, mint eddig volt.
Negyedik szint:
  • Greater Invisibility - nincs többé invi-nyomás-aztán-fading-alatt-jól-meghalás! Nincs többé invi-nyomás-aztán-mégis-van-rajtam-egy-debuff-a-rohadt-életbe-szintén-jól-meghalás! Nincs többé invi-nyomás-az-a-nyomorék-boss-aoézik-hogy-menne-a-francba-jól-meghalás! Van viszont instant láthatatlanná válás, két (kettő, KETTŐ!) debuff azonnali eltávolítása, illetve 90%-os damage reduction. A sunyi, wipe után túlélő, mindenkit szívesen rezzelő, de azért markukbakicsinykét röhögő (ez kábé az én leírásom) mage-ek elengedhetetlen kelléke *__*.
  • Cauterize - ezer puszi a Blizznek, amiért ez végre elérhető fire talenten kívül is. Amennyiben ugyanis újra előjönne egy Ultrához hasonló fight, szabadon lehetne specet választani. Ad2: a magamfajta, könnyen haló mage-eknek nem is kell ennél jobb biztonsági háló.
  • Cold Snap - ez is kikerült a frost-only buliból, és érdekes adalékokat kapott. Az instant +30% HP remek kezdés, ráadásul konkrétan bármikor használható. Ha az adott fight olyan, hogy többször is kell Ice Blockolni alatta, akkor ez a spell rendkívül hasznos lesz. Már most imádom.
Ötödik szint:
  • Nether Tempest - erről már ranteltem eleget, azt hiszem. Single targetre abszolút ő a nyerő, és azt hiszem, szerelmet fogok vallani neki előbb vagy utóbb.
  • Living Bomb - három-öt targetes fightoknál ő a barátunk, bár ad1. egyrészről szükséges hozzá egy Fireblast glyph, ad2. kapott egy 1 seces CD-t.
  • Frost Bomb - ő a másik új fiú, eddig annyit tudtunk róla, hogy hat és annál több targetre jó lesz. Most meg is magyarázzuk, hogy miért: azért, mert robbanáskor a környező targetekre is elég sűrűn szórja majd a dmg-et (pont úgy, mint a Living Bomb). Egyúttal lassítja is 70%-kal az áldozatait, a CD-je és a tickjei viszont erősen haste-függőek.
Hatodik szint:
  • Invocation - íme a nagy kérdőjel (bár azt hiszem, ez elmondható az egész hatodik szintre). Az Evocationnek egyrészt nincs több CD-je, viszont feleannyi manát tölt vissza. Másrészt viszont ad egy negyven másodpercig tartó, 30%-os DMG buffot. A kérdés az, hogy érdemes lesz-e félpercenként nyolc secig nem castolni (csak az Evocationt) azért, hogy aztán negyven másodpercig 30%-kal jobb legyen a DPS-ünk. Kiszámolni nem fogom, valaki majd előbb-utóbb úgyis megteszi, mindenesetre kíváncsi vagyok az eredményre.
  • Rune of Power - ha arra panaszkodtunk eddig, hogy az Arcane mage rotája túlságosan is statikus, és hogy a mozgást igénylő fightokon egyszerűen lehetetlen normális DMG-et tolni, akkor ebben a Rune of Power megerősít minket. Másrészt viszont az Ultrához hasonló, végig egy helyben állós encountereken a Rune of Power bitang erősnek fog bizonyulni: egy egy percig tartó jelet teszünk a talajra, amelyen állva egyrészt száz százalékos lesz a mana regenünk, másrészt kapunk egy 15%-os DMG buffot is. A CD-je mindössze 10 sec, szóval akár mindvégig fent lehetne tartani (eddig legalábbis úgy néz ki). Egyszerre kettőt is le lehet tenni, így "ha ilyen magmawos oldalváltós fight van, akkor egyet-egyet le lehet tenni, és egyszer az egyikbe, egyszer a másikba állsz bele" (credit goes to Class, kösz a felvilágosítást!). Azért van még egy hátulütője az egy helyben állás mellett: elveszítjük vele az Evocationt. Persze, száz százalékos mana regen mellett ez nyilván senkit sem izgat, de ennél a talentnél a jó helyezkedés fontosabb, mint valaha.
  • Incanter's Ward - a Mage Ward kapott egy jófajta rewampot, így született meg ez a jópofa talent. Az utolsó szinten ez az egyetlen defensive jellegűnek is mondható talent, szóval heavy damage-es fightokra kétségtelenül jól fog jönni. Fordítva működik, mint a Mana Shield: nem a manát alakítja sebzéssé, hanem a bekapott sebzést alakítja manává (legfeljebb 15%-ot tölthet vissza). Amint lejárt, 30%-os spell power növekedést kapunk 15 secre. Passzív bónusza a +8%-os SP, illetve az 1%-os mana regeneráció. (Kivéve, amikor CD-n van. Ezt a részét nem nagyon értem, majd ki kéne próbálni élesben.)
Nos, bevezetőnek ez elég hosszúra nyúlt, ugyanakkor kellőképpen homályos és tartalmatlan is :D. Remélhetőleg hamarosan több konkrét infó is kiderül, nekem is lesz lehetőségem tesztelni. A pontos rotát, enchantokat, gemelést valószínűleg nem ide szerkesztem be, hanem egy következő posztba írom majd. Cheers!

Utolsó szerkesztés: 12 éve 1 hete Írta: Rhaia.

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
12 éve 1 hete #9690

-foglalt-foglalt-foglalt-


-foglalt-foglalt-foglalt-

Utolsó szerkesztés: 12 éve 1 hete Írta: Rhaia.

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
12 éve 1 hete #9693

Ez tök jó cikk lett, élvezetes olvasni.

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
12 éve 1 hete #9695

Örülök, Berna, kedves tőled. :)

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Oldalmegjelenítési idő: 0.211 másodperc
Az oldal motorja a Kunena fórum