normal Balance guide 4.2

Több
12 éve 5 hónapja #5301

Egyenlőre vázlat, hamarosan kész lesz!


4.2 Balnce druid pve raid leírás


Talán a Balance a jelenleg legkönnyebben játszható talentje a druidnak, de még így is élvezetesebb számomra, mint sok más class/talent.

A Balance druid moonkin alakban arcane és nature spelleket használ különféle rotációkban, a képességek leírásánál mindre kitérek majd.

Spellek rövidítései:

MF = Moonfire

SF = Sunfire

SFL = Starfall

SFR = Starfire

SS = Starsurge

Ezeken kívül az általánosan megszokott rövidítéseket használtam (cd, dps, dot.....)

Az Eclipse működési mechanizmusa teszi egyedivé a balance druidot.

0. Eclipse:
Ezt a képességet megkapod, ha balance talentre specializálódsz. Kétféle Eclipse létezik: Solar Eclipse és Lunar Eclipse . A Solar Eclipse a nature spelleket erősíti, míg a Lunar Eclipse az arcane-t. Ennek a nyomon követésére kapsz egy új bart az interfaceden, amin láthatod, hogy éppen melyik eclipse-ben jársz és mennyi van még belőle hátra. Az Eclipsed értéke 100 Lunar Eclipse pont és 100 Solar Eclipse pont között mozog. Úgy képzeld el, hogy középen a 0, mint semleges terület, a 2 végállás pedig a Lunar Eclipse (skálán -100) és a Solar Eclipse (skálán 100). Halál, relog és talentváltás után 0 Eclipse ponttal indulsz, azaz a semleges területről. 3 spellel tudod befolyásolni az Eclipsed értékét, ezek a Starfire, a Wrat és a Starsurge. Amennyiben Wrathot ( nature spell) kasztolsz akkor az Eclipse barod a Lunar Eclipse felé fog elmozdulni, ha Starfiret ( arcane spell), akkor a Solar Eclipse felé, Starsurge pedig mozgathatja mindkét irányba, attól függően, hogy éppen nature vagy arcane spellnek számít. Ha Starsurge-el kezdesz, akkor alapból nature spellnek fogja számítani, így a Lunar felé mozgat. Ha legalább 1 Wrathot vagy Starfiret kasztoltál és elmozdult a bar, akkor a bar növekedésének irányát nem lehet megváltoztatni egészen addig míg el nem éri az egyik végpontját. Ha a barod eléri valamelyik irányban a 100-at, akkor megkapod az adott Eclipse buffot, és innen indul visszafelé a számláló amíg el nem ér a másik végpontba.

Tehát ha kezdéskor Wrathot kasztolsz akkor elkezd növekedni a barod a Lunar Eclipse felé. Minden Wrat és Starsurge spelled ebbe az irányba fogja mozgatni az értéket, hiába kasztolsz Starfiret, az nem ad Eclipse pontot egyik irányba sem. Ha eléred a Lunar Eclipstet onnantól pedig a Starfire (és persze a Starsurge, hisz most arcane spellnek számít) fogja mozgatni a spelled a Solar Eclipse irányába, a Wrath nincs rá semmilyen behatással.

Az Eclipse alapből 41%-al buffolja az adott spelleket, ezt az értéket a mastery tovább növeli. Tehát feltétlenül érdemes a buffolt spelleket kasztolni ilyenkor. (Kivételekre késöbb kitérek)

Ennyit a mechanizmusáról, remélem érthető volt.

1. Használt spellek:

Starsurge : (talent specializálódásból): 2sec cast time, 15sec CD. Ez lehet akár nature akár arcane spell is, a felhasználás körülményeitől függ, mindig annak számít ami a buffolt Eclipse által, kapott pár nerfet, de még így is ezzel tudunk a legnagyobbat sebezni. Általában cd-re kell nyomni.

Wrath:
(druid spell): 2,5sec cast time, nincs CD. Nature spell, tehát Solar Eclipsenél használjuk. (Glyphelve +10% dmg)

Starfire: (druid spell): 3sec cast time, nincs CD. Arcane spell, tehát Lunar Eclipsenél használjuk.

Starfall: (talentből): instant, 90 sec CD. Arcane AoE spell, legtöbb esetben Lunar Eclipsenél használjuk, lehetőség szerint CD-re nyomva. Hastetől függetlenül 1 target esetén 10x, több target esetén max 20x sebez 10 sec alatt. (Glyphelve -30 sec CD)

Insect Swarm: (druid spell): instant, nincs CD. Nature sebzést okozó dot, 12 secig tart, célszerű folyamatosan fenntartani a dotot a targeten. (Glyphelve + 30% dmg)

Moonfire:
(druid spell): instant, nincs CD. Arcane sebzést okozó dot, 12 secig tart, célszerű folyamatosan fenntartani a dotot a targeten. (Glyphelve + 20% dmg)

Sunfire: (talentből): instant, nincs CD. Nature sebzést okozó dot, 12 secig tart, célszerű folyamatosan fenntartani a dotot a targeten. A Sunfire talentből kapjuk, ez alapból a moonfire spell, de ha azt Lunar Eclipse alatt lőjük, akkor átváltozik Sunfire-vé. Sunfire és Moonfire egyszerre nem lehet a targeten, az új alapból felülírja az előzőt. (Glyphelve + 20% dmg)

Typhoon: (talentből): instant, 20 sec CD. Nature sebzést okozó aoe sebzés a kaszter elötti területre és a sebzésen kívül az érinetteket hátralöki, majd dazeddé is teszi 6 secre. Hatótávja 30 yard, tehát elég messziről lehet vele lökdösődni. Nagyon ritkán használjuk, csak speciális helyzetekben addokat kiteolni, vagy épp tankról lelökni pár secre, ha nagyon haldoklik és kéri. (Glyphelve lehet csökkenteni a cd-jét és akár megszüntetni a visszalökés hatását)

Hurricane: (druid spell): channelinges, nincs CD. Nature sebzést okozó aoe sebzés a kijelölt területre. Raideken jelenleg nagyon keveset használjuk, elég drága és nem is okoz komoly sebződést. (Glyphelve 50%-al lassítja a célpontot)

Wild Mushroom: (druid spell): instant, nincs CD. Egy gombát tesz le a kijelölt helyre. Maximum 3 gomba lehet lenn egyszerre. A gombák nem aggróznak be semmit, akár boss alá is le lehet tenni pull elött. Önmagában nem sebző spell.

Wild Mushroom (detonate): (druid spell): instant, nincs CD. A lerakott gombákat felrobbantja elég komoly nature sebzést okozva ezzel a körzetében. Ha egy helyen vannak az leölendő mobok, akkor alapból ezt használjuk aoe fázisokban.

Force of Nature: (talentből): instant, 3 perc CD. 3 kis fát idézünk meg a megadott helyen, akik azt a targetet fogják támadni akit mi lövünk (illetve akin van dotunk). Fizikai sebzést okoznak, a sebzés mértéke a spellpowerünktől függ.

Thorns:
(druid spell): instant, 45 sec CD. Ez barátságos targetre kasztolható spell ami visszasebzi az őt támadókat. A visszasebzés értéke a mi spellpowerünktől függ. Ritkán használjuk, általában tankra, ha sok add üti. Glyphelve 25-re csökken a cd-je, szint folyamatosan fennt lehet tartani.

Entangling Roots: (druid spell): 1,5sec cast time, nincs CD. Ezzel tudjuk legyökerezni ellenfeleinket 30 másodpercre. 4.2 óta nem sebez. Csak speciális helyzetekben CC-zésre használjuk. (Glyphelve 0,2 seccel rövidebb cast time)

Cyclone:
(druid spell): 1,5sec cast time, nincs CD. Ezzel tudjuk ciklonba tenni ellenfeleinket 8 másodpercre, aki ciklonozva van az sem healt sem sebződést nem kap be. Csak speciális helyzetekben CC-zésre használjuk.

Solar Beam: (talentből): instant, 1 perc CD. Egy fénykört idézünk meg a kijelölt helyre, a benne tartózkodó ellenséges mobok nem tudnak kasztolni alatta. Csak speciális helyzetekben használjuk (szakítás helyett pl.) (Glyphelve +5 secig tart)

Barkskin: (druid spell): instant, 1 perc CD. 12 secig 20%-al csökkent minden bejövő sebződést. Azokon a fightokon, ahol folyamatos sebződést kapunk ott, cd-re érdemes tolni, ahol pedig tudjuk, hogy nagyobb sebződést kapunk, ott célszerű arra időzíteni

Farie Fire: (druid spell): instant, nincs CD. Stackenként 4% armorcsökkentést rak fel az ellenfélre 5 percre. 3X stackelhető. Ha nincs feral druid vagy warri az adott targeten, akkor érdemes használni némi raid dps mövekedést hoz. És persze plusz aggrót a tanknak.

Rebirth:
(druid spell): 2 sec cast time, 10 perc CD. Akár csata közben is fel tudsz kelteni vele egy barátságos célpontot. Érdemes glyphelni.

Tranquility: (druid spell): 8 sec chanelling time, 10 perc CD. Az 5 legjobban sérült party vagy raidtársadat gyógyítja 8 secen keresztül 2 secenként, és ezután kis hotot is hagy rajtuk. (Tickek között targetet is vált a mindig a százalékosan legjobban sérültekbe)

2. Statok:

Intellect>Spirit=Hit(17% spell hitcapig)>Spellpower>Haste>Mastery>Crit

Spirit vagy Hit értéktelen spell hitcap fölött.

A Haste értéke jelentősen csökken 2 dot cap között, ilyenkor érdemes Masteryt vagy Critet gyűjteni.

Agility és Strength teljesen értelmetlen számunkra.

Intellect: A leghasznosabb elsődleges stat. 1 intellect ad 1.169 spellpowert (talent és bőr specializáció miatt). Növeli a max manánkat és a critünket is. 555 intellectenként kapunk 1% critet.

Hit rating: 1742 hitrating kell a 17% spell hitcaphez. Ha ez megvan akkor raidboss ellen nem fogunk misselni.

Spirit: Balance of Power talent miatt a spirit is ad hit ratinget. Amennyiben lehetséges a hit ratingünket spirit segítségével hozzuk össze, ez igaz csak minimálisan, de javítja a manaháztartásunkat.

Haste rating: A legfontosabb másodlagos stat a hitcap elérése után. A balance druid sebzésének jelentős hányadát dotok teszik ki, ebből következően vannak olyan haste határértékek, amiket ha elérünk, akkor nagyot ugrik a dpsünk, viszont a 2 érték között csökken a haste jelentősége, ott akár a mastery meg is előzheti. 128,05 haste rating ad 1% spell hastet. A spellhaste határszámok pedig: 5,57%, 16,66%, 27,76%, 38,94% és 49,98%. Itt a dotjaink az eredeti 9 helyett 10, 11,12, 13 illetve 14-szer sebeznek az adott 18 secen belül. A saját 5% haste buffunkat és a Nature's Grace talentet beleszámolva az átlag raider számára az 1929 haste rating elérése az alapkövetelmény. Ha olyan szerencsések vagyunk, hogy van lock aki Dark Intenttel támogat minket, akkor ez csak 1500, de ilyenkor már érdemes a 2637-es haste ratinget megcélozni (ezzel 49,98%-os haste-ünk lesz).

theincbear.com/math/resto-haste-breakpoints hasznos link a hastecapekhez.

Mastery rating: Növeli az eclipse sebzésbónuszát pontonként 2%-al. 1 mastery ponthoz 179,28 mastery rating szükséges. Addozós bossokon jobb stat lehet akár a haste- nél is.

Crit rating: 179,28 crit rating ad 1% critet. 4.06 óta a leggyengébb másodlagos statunk.

Specializációból adódó képességek:

- Starsurge: 2sec cast time, 15sec CD. Ez lehet akár nature akár arcane spell is, a felhasználás körülményeitől függ, mindig annak számít ami a buffolt Eclipse által, kapott pár nerfet, de még így is ezzel tudunk a legnagyobbat sebezni. Általában cd-re kell nyomni.

- Moonfury: Passzív, minden arcane és nature sebzésünket növeli 10%-al, valamint a következő spellek critbónuszát növeli 100%-al: wrat, starfire, starsurge, starfall, insect swarm, moonfire, sunfire.

- Total Eclipse: Passzív, az eclipse sebzésbónuszát növeli 16%-al, és további 2%-al mastery pontonként.

3. Talentek:

- Nature's Grace: (3/3 pont ajánlott): Moonfire (sunfire), regrowth vagy insect swarm castolása esetén megnöveli a spellhastedet 15%-al, 15 secre, 1 perc cd-je van, viszont eclipse reseteli a cd-jét.

- Starlight Wrath: (3/3 pont ajánlott): Csökkenti a Wrath és a Starfire casttimeját 0,5 seccel.

- Nature's Majesty: (2/2 pont ajánlott): Megnöveli a spellcritünket 4%-al.

- Genesis: (3/3 pont ajánlott): A periodikus healjeink és a swiftmend hatását megnöveli 6%-kal, valamint a dotjain idejét megtoldja 6 seccel.

- Moonglow: (0/3 ajánlott): 9%-al csökkenti minden sebző és gyógyító healünk manaköltségét. Kezdő gearben hasznos tud lenni, ott még jelentkezhetnek manaproblémák. Későbbiekben Balancenak teljesen felesleges talent.

- Balance of Power: (2/2 pont ajánlott): Az arcane és nature sebzésünket megnöveli 2%- al, valamint biztosítja, hogy a spiritünk hit ratingként működhet.

- Euphoria: (2/2 pont ajánlott): Amennyiben nem vagyunk eclipse fázisban, akkor 24% eséllyel megduplázhatja a Wrathból vagy Starfireből származó eclipse pontunkat. Ezenfelül pedig eclipsebe lépéskor visszatölti a max manánk 16%-át. (ez a fő manaforrásunk)

- Moonkin Form: (1/1 pont ajánlott): Ettől a talenttől kapjuk meg a lézercsirke alak lehetőségét. Ha moonkin formában vagyunk, akkor megnöveli az arcane és nature sebzésünket 10%-al, és csökkenteni az összes bejövő sebzést 15%-al, valamint 5% spellhastet ad party vagy raidtagjainknak. Moonkin formában nem kasztolhatunk healelő vagy felélesztő spelleket. (Rebirth és Wild of the Mark nem szed ki moonkin fomrból). Fromába való vagy formából kiváltás felszabad minket a mozgáskorlátozó effektekből (gyökér, fagy).

- Typhoon: (1/1 pont ajánlott): Magunk elég aoe instant nature sebzés és hátralökés, 20 sec cd-vel

- Shooting Stars: (2/2 pont ajánlott): Instect Swarm és Moonfire (sunfire), sebzése esetén 4% eséllyel reseteli a Starsurge cd-jét, valamint insantá teszi 12 secre.

- Owlkin Frenzy: (3/3 pont ajánlott): Bármilyen bejövő sebzés 15% eséllyel Frenzy buffot ad, amely növeli a sebzésünket 10%-al és immunissá tesz a balance spelljeink castkésleltetését. Sokan csak 2 pontot adnak rá, olyan harcokon, ahol nem ér minket rendszeresen sebződés, ott alig van haszna. (Baleroc)

- Gale Winds: (0/2 pont ajánlott): A Hurricane és a Typhoon sebzését megnöveli 30%-al, valamint a Cyclone hatótávját 4 yarddal. Én 2/2 pontot adok rá, balanceként több fighton is addozni kell, ott pedig nagyon hasznos. (Beth'thilac, Cho'gall, HC Halfus...)

- Solar Beam: (0/1 pont ajánlott): Egy fénykört idézünk meg a kijelölt targetre, a benne tartózkodó ellenséges mobok nem tudnak kasztolni alatta. 10 secig tart és 1 perc a cd-je. Raideken kevés helyen hasznos, de ott nagyon (Cho'gall, Nefarian, Alysrazor).

- Dreamstate: (0/2 pont ajánlott): Ha magunkra castolunk innervatet, akkor a normál hatásán felül további 15/30% max manát is kapunk. Így 2 pont esetén a max manánk 50%-át tölti vissza az innervate. Ez csak akkor működik, ha magunkra használtuk. Mivel managondunk nincs, így teljesen felesleges talent.

- Force of Nature: (1/1 pont ajánlott): 3 kis fát idézünk meg a megadott helyen, akik azt a targetet fogják támadni akit mi lövünk (illetve akin van dotunk). Fizikai sebzést okoznak, a sebzés mértéke a spellpowerünktől függ. 30 secig vannak velünk, illetve amíg meg nem ölik őket. Érdemes cd-re nyomni.

- Sunfire: (1/1 pont ajánlott): Ennek a talentnak a segítségével alakul át a Moonfire spellünk Sunfire-é amint Solar Eclipsebe érünk.

- Earth and Moon: (1/1 pont ajánlott): Megnöveli a spelljeink sebzését 2%-val, valamint a wrath, starfire és wild moshroom: detonate spellünk felrak egy debuffot a targetre, ami 15 secre megnöveli minden spellsebződését 8%-al.

- Fungal Growth: (2/2 pont ajánlott): Ha a fáink sebződéstől meghalnak, vagy felrobbantjuk a gombáinkat, akkro a helyükön 1-1 8 yardos kör keletkezik 20 secre, ami lassítja az ellenséges mobokat 50%-al. Szokásos addozós bossoknál nagyon jól jön. (Beth'tilac, Cho'gall, Halfus, Ragnaros...)

- Lunar Shower: (3/3 pont ajánlott): Moonfire castolása után kapunk egy Lunar Shohwer buffot, ami 45%-al növeli a következő Moonfire direkt sebzését, valamint csökkenti a manaköltségét 30%-al. A Lunar Shower buff 3-szor stackelhet és 3 másodpercig van rajtunk. Ezenfelül (4.2 óta) Amennyiben Lunar Shower hatása alatt vagyunk, akkor a Moonfire castolása 8 Solar Energyt ad, a Sunfire castolása pedig 8 Lunar Energyt. Tehát ennek a talentnek a segítségével mozgás közben csak intantokkal is el tudunk jutni Eclipse fázisokba, azonban épp ez a talent akadályozza meg a MF/SF spammelését Eclipse alatt. Általában hasznos talent, néhány bosson viszont kifejezetten hátrány (pl. Beth'tilac addozás).

- Starfall: (1/1 pont ajánlott): Instant arcane AoE spell, legtöbb esetben Lunar Eclipsenél használjuk, lehetőség szerint CD-re nyomva. Hastetől függetlenül 1 target esetén 10x, több target esetén max 20x sebez 10 sec alatt.

Feral ág hasznos talentje(i):

- Furor: (3 pontos talent) A számunkra érdekes része, hogy talentpontonként 5% max manát ad. Mivel managondunk jó gearben nincsen, így nem kell rá sok pont. 1-et mindig teszek rá, hogy cicábaváltáskor egyből legyen 33 energym, így azonnal lehet nyomni a Stampeding Roar-t.

Restoration ág hasznos talentje(i):


- Blessing of the Groowe: (2 pontos talent) A rejuvenation healünk hatását növeli meg 2/4%-al, valamint a moonfire (sunfire) direkt sebzését 3/6%-al. Sima 1 targetes bossokon hoz némi minimális dpst, ha úgysem tudod más értelmes helyre rakni a pontot, én inkább kihagyom.

- Natural Shapeshifter: (2/2 pont ajánlott) Az alakváltásain manaköltségét csökkenti 10/20%-al. Számunkra csak azért fontos, hogy továbbléphessünk a következő kötelező talentre.

- Heart of the Wild: (3/3 pont ajánlott) Számunkra fontos része a 2/4/6% plusz intellect, nagyon hasznos talent.

- Master Shapeshifter: (1/1 pont ajánlott) Minden alakban más bónuszt ad, nekünk a +4% spelldamage a fontos.

- Perseverance: (3 pontos talent) Hc raidereknek ajánlott. Valamint ha nem kell addozni, és van szabad pontod, akkor tedd rá nyugodtan, sokat segít a healereknek. Balerocon pl. moonkin form (-15%), Barkskin (-20%), Perseverance (-6%) spell sebződés nagyon jól tud jönni kristályozáshoz.

4. Glyphek:


4.1 Prime: feltétlenül ajánlottak:

Insect Swarm: Megnövel az IS sebzését 30%-al

Moonfire: Megnöveli a MF/SF sebzését 20%-al

4.2 Prime: opcionális:

Wrath: Wrath sebzését növeli meg 10%-al

Starfire: Minden SFR találatunk kitolja 2 seccel a SF időtartamát, maximum háromszor.

Starsurge: Minden SS találatunk csökkenti a SF cd-jét 5 seccel.

Az első kettő egyértelműen a legjobb, megnöveli a dotok sebzését. A 3 opcionális közül pedig akár bossonként is lehet váltogatni. Starfire talán a leggyengébb közülük. A mai haste értékek mellett nincs sok szerepe (4t11-hez viszont nagyon jó). 1 targetes csatákon wrath a nyerő, míg több targeteseken a starsurge.

4.3 Major: feltétlenül ajánlottak:

Starfall: -30sec cd nagyon jó SF-ra

Rebirth: CR után 100% Hp-val még aoe-ben is lehet kelteni

4.4 Major: opcionális:

Focus: A SF sebzését növeli meg 10%-al, viszont a hatósugarát csökkenti 50%-al

Hurricane: Akit Hurricane spellel sebzel, az 50%-al belassul

Monsoon: A Typhoon spell cd-jét csökkenti 3 seccel

Innervate: Ha másra castolod az innervatet, akkor te magad is megkapod a max manád 10%-át

Thorns: Csökkenti a Thorns spell cd-jét 20 seccel, így majdnem folyamatosas fennt lehet tartani

Első két glyph egyértelműen a legjobb raid környezetben, az opcionálisakat viszont akár cserélgetni is szokták a csatákra.


Focus: 1 targetes bosson ha elég közel állsz, akkor picit megnyomja a dps-ed

Monsoon: Ha sűrűn kell lökdösni (Beth'tilac, Cho'gall)

Hurricane: Ha lassítani kell az addokat (Beth'tilac, Cho'gall, ....)

Innervate: Ha már úgyis healerre teszed legalább egy kicsit nyerj belőle magad is.

Thorns: Ha tanknak hosszan kell addokat tartania magán. 1 gcd-t megér pl. halfuson kis sárkányoknál.

4.5 Minor: feltétlenül ajánlottak:

Mark of the Wild: Olcsóbban buffolsz, ez Combatres után jól jön.

Unburdened Rebirht: Nincs szükséged reagensre Rebirth-hez, hasznos.

4.6 Minor: opcionális:

Dash: Csökkenti a sprined cd-jét 20%-al, szintén hasznos

Tyhoon: Csökkenti a Typhoon manaköltségét 8%-al, növeli a hatósugarát 10 yarddal, viszont kiveszi az ellökést.
Nem igazán jut eszembe olyan raidboss szituáció, ahol jól jöhet.



5. Gear:

Külön gearre nem térek ki. Lehetne felállítani BiS geart minden contentben, de annak sosem láttam értelmét, hisz a mindig csak a teljes szettedet lehet figyelembe venni. Hiába BiS neked egy cipő, ha elveszted vele mondjuk a hitcaped és egy haste breakpontod. A lényeg, hogy minél több intellect, hit rating ha lehetséges, akkor spiritből legyen rajtad. Ezen kívül elsődlegesen haste, aztán mastery. Trinketeknél csatafüggően useos, proccos, masterys vagy hastes....kb egyremegy. Az előbbi prioritás alapján használd őket.

6. Alap dps taktika:


6.1 Spellrota:

A szó szoros értelmében vett rotáról nem beszélhetünk, de nagyon egyszerű a megfelelő spellek kiválasztása. Eclipse váltás után dotokat rakjuk fel, majd castoljuk a wrathot, vagy starfiret a következő eclipse-ig, majd újra és újra. Fontos, hogy mindig először IS-t tegyük fel, mert picit késik a SF->MF spell átalakulása, és ugye nem akarunk buffolatlan dotot rakni. Erős lagnál és persze ha messze állunk a bosstól, tehát sok a wrath travel time-ja, akkor érdemes eclipse váltás után még egyet vagy egy starfire-t ellőni, hogy garantáltan eclipseben legyünk mire megy az IS, különben nem lesz rajtunk NG buff és a dot is kevesebbet fog ketyegni. Starsurge mehet cd-re, pláne ha instant. Amikor pedig arra van szükség, akkor nyugodtan késleltessük az eclipseváltást, ha valami (addok jönnek, vagy csak nemsokára nuke kell) ezt igényli (Magmaw, Ragnaros, Maloriak...).

6.2 Dotok:

Sokak szerint az számít alapnak, hogy dot folyamatosan legyen fenn a targeteden, egyébként meg lődd a Starfiret/Wrathot/Starsurget. Nálam a dotok folyamatos fenntartása nem azt jelenti, hogy feltétlen amint lejár a targeten már újítom is. Az átlagos bossokon kell annyit mozogni, hogy a dotok 18 sec időtartama alatt nem tudod átlőni magad egyik eclipseből a másikba. Ilyenkor szokás mérlegelni; ha csak 2-3 lövés van hátra váltásig, akkor nem újítok dotot, mivel úgyis meg kell újítanom eclipse után nature's grace talent miatt, és ez a 4-6 sec alatt nem sebeznek annyit, mintha helyette egy megfelelő casttimeos spellt toltam volna. Ha még messze vagyok eclipsetől, azaz több, mint 3 cast és semmi nem sürgeti a váltást (nem érkezik hamarosan egy aoe fázis, addok....), akkor felteszem a dotokat újra. Ebben az esetben eclipsebe váltáskor érdemes újrafrissíteni rájuk. Több guide szerint csak akkor, ha már lejárt a nemrég felrakott, de szerintem az dps veszteség, mivel igaz, hogy 2 gcd felszabadul (bár igazából mindig csak tolódik egy picit, szóval pár teljes eclipseváltás után spórolnánk meg vele 2 gcd-t), viszont úgy a Nature's Grace hastebónusza nem fog együtt járni az elcipse sebzésbónuszával a dotokra. Szóval lassan ketyegnek a buffolt szakaszukban, majd mire lejár az előző és újra feltesszük a dotokat, addigra már nem is lesz eclipse bónuszunk. Arról nem is beszélve, hogy MF így nem alakul át SF-re, tehát még csak nem is kapja meg az eclipsebónuszt. Több target esetén viszonylag egyértelműbb a helyzet, mert a +target +2dotja elvesz annyi időt, hogy garantáltan újra kell dotolni minden fázisban. 3 targetnél pláne. Háromnál több célpont esetén pedig már nem is normál rotától beszélünk, hanem csak dotolás és aoe gombákkal.

6.3 Starfall:

Ennek használata bossonként változó. Főleg többtargetes csatáknál bonyolult (és szinte lehetetlen)az ideális használat kiszámítása. Az lenne az ideális, ha folyamtosan cd-re lehetne tolni, ez mindig Lunar eclipse-ben történne, és mindig lenne legalább 2 target rangen belül. Egy kis rutinnal össze lehet hozni, hogy mindig Lunar eclipse-ben használjuk, pláne glyph of starsurge mellett. Így átlagosan 40-50 secenként tudjuk nyomni, ami pont egy teljese eclipseváltás ideje. Ha sokat kell mozogni/aoezni, bármi mást csinálni, ami kibillent a rotánkból, akkor ez borulhat. Ilyenkor érdemes ismét csak mérlegelni, hogy várjunk-e a használatával míg ismét megfelelő eclipsebe érkezünk, vagy használjuk cd-re. Ehhez megint ismerni kell az adott csatát, hogy várható-e több target az elkövetkezendő 40-60 secben, vagy hogy meddig tart még. Mert ha pl. tudod, hogy már fixen csak 2x nyomhatod el akkor is ha kivárod az eclipset, meg akkor is, ha nem akkor várd meg természetesen. Az eclipse 350-370 ilvl. Környékén mondjuk 50% bónuszt ad a nature vagy arcane sebzésre, tehát 3 buffolatlan SFL vagy 2 buffolt egyremegy, és legalább megspórolunk 1 gcd-t. Ha teljes csatán több target van (Valiona, Council, Shannox) ott érdemes megvárni mindig az eclipset és akkro castolni. Arra figyeljünk, hogy eclipsebe érkezés után ne dotoljunk és aztán SFL, mert azzal is elveszünk 1 gcd-t a 15% haste buffból, hanem előbb SFL, aztán mehet a rota. Ha 5-8 secen belül vagyok SFL használathoz, akkor Starsurget is vissza szoktam tartani, még akkor is, ha instant. Mióta lenerfelték, azóta nem lő sokkal nagyobbat, mint a Starfire vagy a Wrath, viszont akkor már inkább lövöm eclipse buff alatt és glyph miatt egyből leszed 5 secet a SFL cdjéből.

Force of Nature:

A fightok nagy részében mehet cd-re. Érdemes már az elején eltolni, mert pl. volcano trinket, power torrent tuti, hogy proccolni fog, és számít a mi spellpowerünk a sebzésükbe. Vannak olyan csaták, ahol nem szabad bármikor eltolni (Al'Akir chain lightning miatt), vannak ahol szinte kötelező helyük van (Chimaeron Feud fázis, Domo skorpió fázis) sebzésosztódás miatt. BL hat rájuk, de csak ha már meg vannak idézve mikor elnyomjuk természetesen. Szóval még BL előtt kell kiküldeni őket. Némelyik harcon nagyon idétlenül viselkednek (kb. midnen targetváltós helyen), sokkal uninteligensebbek, mint pl. a hunter petek. A fight hosszához is érdemes igazítani a hsználatukat, egy átlag fighton eleinte 3x, majd a csata rövidülése miatt 2x lehet használni. Ha előre tudod, hogy mikor milyen fázisok jönnek a csatában és ki van számolva, hogy pl egy 6perces csatában elnyomod az elején (sok spellpowerproccal/trinkettel/potival), utána már nem kell egyből tolni amint lejár a cd-je ,mivel már többször úgysem használhatod. Ilyenkor érdemes összevárni vagy egy szerencsé trinket/enchant proccot, esetleg BL-t. Meg persze nuke fázist, amikor kell a dps (shannox, beth'thilac, maloriak, chimaeron....)


7. 4t11-es szetbónusz különlegességei:

Ezt csak azért emelem ki külön, mivel megváltoztatja a rotánkat.

A lényege hogy eclipse váltás után felkerül ránk egy 3 stackes buff 8 secre, ami stackenként 15% esélyt ad critre (de jó is volt 4.2 előtt a 3x33%....). A buff stackjeit a direkt sebzéseink eszik meg, a dot nem. A MF/SF direkt sebzése is felemészt egy stacket, tehát azt ilyenkor nem érdemes nyomni, hiszen ott elég kicsi a különbség a normál is a crit találat között. Viszont szerencsénkre a már fenntlévő dotokra is hat a critbónusz. (milyen szép is volt Halfuson feldotolni az összes addot eclipseváltások előtt, majd 100% crittel nézni a nagy számokat, és imádkozni, hogy legyen elég aggrója a tanknak). Úgy lehet a leghatékonyabban kihasználni a bónuszt, hogy a SF/MF-et 3 spellnyi fáziskéséssel nyomjuk. Ezzel picit bukunk a SF/MF sebzésén, hisz hastebónusz nélkül marad pár tickünk, viszont nem emészt így meg 1 stacket a szetbónuszból. Szóval eclipseváltás után csak IS-t tegyünk fel, majd mehet 3 SFR vagy Wrath, meg persze SS, ha épp nincs cd-n. Pár guide írja, hogy wrathból 4-et kell várni, mert annak van travel time is és ha a 3. után nyomjuk a MF-t, akkor az közvetlen a 2. után fog beérni. De ez nekünk pont jó, mivel a buff a castoláskori állapotát viszi a spellbe, tehát a 4. castunk az instant MF lesz, de még van rajtunk 1 stack a buffból (ha elég messze álltunk és van mondjuk BL, akkor 2) hisz még nem ért be mindegyik wrath (ugyanis akkor csökken a stack, amikor valójában sebez a spell), így megkapjuk rá a +15-30% critbuffot, de az úton lévő wrathok sem vesztik el, mivel az ellövésük pillanatában még megvolt rajtuk a buff. Tehát így a 3-as stackből akár 5 direkt spell is profitálhat. A kedvencem az első wrath után frisseln proccolo instant SS, és így mind2 megkapja a 3-as stack buffját.

8. Tippek bossokhoz:

8.1 Blackwing Descent:

- Magmaw:

Érdemes úgy időzíteni, hogy solar eclipse-ben legyél mire kijönnek a paraziták. A teljes ranged és healer szekció álljon 1 ponton, ahova előre le is teheted a gombákat. Amint megjelennek a paraziták már robbanthatod is még elfutás közben. Egyből pakolj le 3 új gombát, mehet beléjük pár isntant dot és újra robbantás. Ha szükséges akkor Typhoonnal visszalökni őket. Amennyiben egyedül intézed az addokat, akkor figyelj, hogy maradj teljesen végig Solarban, azaz Sunfire-t ne nyomd folyamatosan, inkább Insect Swarmot. Valószínűleg mire egyedül épp végzel velük, addigra jön is a következő csoport. Ha többen vagytok rá, akkor első robbantás után mehet SF/MF spammelés tabolgatva, Typhonnal segítve. Ilyenkor átlövöd magad Lunar Eclipse-be, tehát a következő addcsoportnál még SFL mellett is kisebb aoe sebzést nyomsz ki, viszont szabad időben lőheted nyugodtan a bosst optimális rotáció mellett. Itt egyébként egyedül addozva Nature's Shower talent nélkül elég durva dps-t ki lehet hozni csupán addozásból, és természetesen lekötözős fázisban mehet a bossba a rota, csak úgy időzíts a végén, hogy Solarba érj vissza a következő addfázisra. Fákat még lekötözős fázis elején küld ki, hogy a BL hasson rájuk, ilyenkor mehet poti, useos trinket, power infusion paptól:). Ha addozás közben van időd, akkor természetesen folyamatosan tartsd fennt a dotjaid a bosson.

- Omnitron:

Alapjában tartom a normál rotát az aktuális bosson és beteszem focustargetbe mikor váltunk másikra. Váltás után pedig nézem a focus framen az energyjét és ha 25 alá ér, akkor rajta is frissítem a dotokat. Illetve ilyenkor el merem tolni a SFL-t is, ezzel nem okozok gondot a healereknek. Kis rutinnal simán összehozható, hogy kb akkor érj valamelyik eclipse fázisba mikor épp dotolhatod a focustargetet is. Ha ilyenkor késleltetni kell picit az eclipse váltást akkor akár le is tehetsz 3 gombát, vagy lősz warth helyett starfiret vagy fordítva. Addoknál meg kifejezetten jól tud jönni, ha ők is épp a gombák környékén jelennek meg. (addokat úgyis 25% energy átlépésekor fogja idézni Toxitron).

- Maloriak:

Itt akár előre a zöld fázisra rákészülve leteheted a lépcső aljára a 3 gombát még pull előtt. Tartod az alap rotát a bosson, befagyott embereket kiszeded. Ha tank kéri akkor 1-1 typhoonnal lelőheted róla az addokat, hogy a healerek kicsit fellélegezhessenek. Lehet dotolni és folyamatosan gombázni az addokat is, de egy átlag csapatnál abszolút semmi szükség rá, a saját dps-ed persze növeled vele, de kb értelmetlen, mert aoe fázisban úgyis lemennek 3-4 gcd alatt jó csapat mellett, szóval zöld fázisban én 1 gombát robbantok és lövöm a bosst single target rotával. Fák és SFL mehet folyamatosan cd-re.

- Atramedes:

Normál 1 targetes rota, ha nem neked kell kiteolnod felszállós fázisban a tűzlehelletet akkor folyamatosan lőheted és amíg mozognod kell addig SF/MF spam, ha megállsz akkor pedig folytasd a rotát. SFL és fák cd-re tolva az első gongatás+BL kombótól fogva.

- Chimaeron:

Normál 1 targetes rota, fákat Feud fázisokban lődd el, hogy fogjanak fel ők is az aoe sebződésből. Ha megkapod a köpést hit rating csökkentéssel, akkor a debuff alatt pakolj le a boss alá 3 gombát, majd folytasd a rotát. Ezeket meg a következő Solar Eclipse-kor robbantsd fel, így nem lesz 1 db missed.

- Nefarian:

Első fázisban mindig tartsd fennt mindkét dotod mindkét sárkányon, SFL-t csak akkor használj, ha nem húzod le vele az addokat. Második fázisban dotold folyamatosan Nefát miközben ölöd az addodat, persze ne csinálj ninja eletrocuteot, hacsak nem pont ez a cél:) Harmadik fázis pedig csak tank&spank, SFL-el vigyázz, hogy ne húzd le az addokat.

8.2 The Bastion of Twilight:

- Halfus:

Boss mehet focusba, és érdemes rajta folyamatosan fenntartani a dotokat, ha 3 perc alatti killre számítunk, akkor fákat érdemes a végére tartogatni, ha hosszabb lesz, akkor mehet egyből az elején, majd a legvégén is. Whelpingeket érdemes gombával zaklatni Solar eclipseben tartva magunkat, közben IS, SF, Typhoon is mehet, nem fogod őket ellökni. Akár a többi nagysárkányt is lehet végigdotolni közben. Én úgy szoktam, hogy focusba a boss, targetnek egyik (a legelőször megölendő) nagysárkány, hamar ellövöm magam Eclipse-ig majd gombák a whelpek alá, robbantás, typhoon, 3 gomba lerakás, 4 dot újra, megint mehet a robbantás, és ha kell, akkor megint 3 gomba, typhoon és újradotolás. Ezután már a normál 1 targetes rota úgy, hogy dotolom Halfust is. SFL-t meg beidőzítem minden Lunarra, kivétel az elsőt, mert az megy pull után pár seccel. Addozós fázisra mehetnek a trinketek is, pláne ha van mastery useos. Ezt a taktikát csak akkor lehet alkalmazni, ha a raidbe belefér, hogy nem gőzerővel csak az addokat nukeolod az elején, hanem pár gcd elmegy mársra is.

- Valiona & Theralion:

Gyakorlatilag mint omnitron, csak kevesebb targetváltással.
Fellszálló sárkányt focusba teszem, dotolom mind2-t folyamatosan. Mastery use trinket megy Solarba érkezéskor újradotolás előtt. SFL mehet cd-re. Sárkánycsere előtt pedig focustargetet cserélek, és ezentúl is mehet folyamatosan a dot mind2 targetre. Ha megkapom a magic debuffot, akkor elmozgok a helyemre, volcanic poti, haste/mastery/egyéb use trinket (ha van) és mehet a nuke ezerrel. Ezen a bosson sokat kell mozogni, a legapróbb mozgásnál is spammelj SF/MF-t.

- Ascendant Council:

Mint az előző, folyamatosan dotolom mindig mind2 targetet, ha még a burning blood buffot is megkapom, akkor 40-50k dps peakek jönnek ki. Természetesen figyelni kell folyamatosan mind2 boss HP-jét, ha kell állj le. Picivel 25% fölött viszont érdemes feldotolni mind2-t, amíg eltűnnek addig ez is lefarag belőlük egy picit. P2-ben ugyanez, P3 pedig sima single target. SFL folyamatosan megy cd-re. Fák p1-ben elején, és p3-ban nuke fázisra.

- Chogall:

Szokás szerint focusba a boss. Itt Lunar Eclipse felé indulok, fák mehetnek egyből az elején. Ha minden jól megy és nem voltam sokat MC-ben, akkor újra Lunarba leszek mire megjelenik a nagy add, ill. max 1-2 lövés kell még hozzá. Lunar kezdetekor egyből mehet SFL, dot az addba és a bossba is, majd leöljük az addot. Ennyi idő alatt általában át is érek Solarba, de ha nem, akkor lövök még 1-2-t a bossba, hogy meglegyen. Hal jól meg volt beszélve a tankkal az elején akkor az előre lerakott gombákon halt meg a nagy add. Ha nem, akkor gyorsan lerakom őket és mehet a robbantás, amint kijöttek az addok. Itt pedig ha egyedül vagyok, akkor újra lerakom a gombákat, majd hátralökés után robbantok, ha nem, akkor simán csak feldotolom őket, és hátralököm, majd megyek a bossra. Az 5 addot nagyon kényelmesen el lehet intézni egyedül, még a 10-et is, ha egymás mögül jönnek ki a picik. Legalább 2x gombázom, 1-2x hátralököm őket, közben mehet rájuk a dot, vagy a glyphelt hurricane. Ha 1-2 közel ér a többiekhez, akkor valaki besegít. 15 és 20 kisaddhoz már fixen kell segítség. Természetesen az egészet megbojgathatja egy rosszkor kapott MC. A Solar Beamet és a War Stompot tartogatom az addozós fázisra, ha olyasvalakit kell kiszedni MC-ből, aki kijött a tömegből. Néha egy cica form+skull bash is elmegy ha látom, hogy nincs más a közelben aki ki tudná szedni mondjuk a mellettem álló healert. P2-ben sima nuke, a legmesszebb lévő addra dot, solar beam, majd pár lövés és meg is halt, aztán mehet újra a boss.


8.3 Throne of the Four Winds:

- Conclave of wind

Rohash-nál sima 1 targetes rota, kerülgesd amit kell, ha te maradsz ott spec fázisra, akkor állj rá a bossra mikor fellök, hotold fel magad, majd cica formában ess le és mehet tovább a nuke. Ha Nezir-hez osztanak be, akkor nukeold a bosst és a megjelenő kis addokat aoezd le (pici időt hagyj a tanknak felvenni őket). Ha lehúzod az sem baj, lecsapni nem fognak, csak arra figyelj, hogy a zöld körbe ne mozgasd bele őket, ne gyógyuljanak. Fontos, hogy itt spec fázisra ne hagyjatok addokat a tanknak. Fák és SFL mehet cd-re nyugodtan. Barkskin pedig spec fázisoknál. Ott ha nem bírja a healer, akkor lehet neki segíteni tranquilityvel és hotokkal.

- Al'Akir:

P1 sima nuke, fákat itt ne használd, mert arról is továbbpattan a chain lightning, ha p2 elég hosszú, akkor ott mehet 2x. Első fázisban csak a szokásos, kerüld a tornádófalat, fuss közel ellökés előtt, használd a dash-t és a roar-t, hogy hamarabb beérj ha bajban vagy. P2-ben segíthetsz addozni, persze dot folyamatosan legyen a bosson. P3-ban számodra semmi extra, a fákat ne is próbáld meg használni, nem fog menni. (hacsak nem javították valamelyik patchben)

8.4 Firelands:

- Shannox:

Mivel ez is több targetes boss, így egyértelmű, hogy legalább 2 targetet folyamatosan dotolhatunk. Nálam boss focusba és Rageface a célpontom. Elején mehetnek a fák, Lunarba egyből SFL. Innentől Rageface-t nukeolom, Elég valószínű, hogy sokszor fog lefordulni rám, szóval megpróbálok tűzcsapdák közelében lenni. Ha valaki véletlenül befagyasztja, akkor egyből megyek dotolni Riplimbet is, ha lassan lejár a bosson, akkor rajta is újra. Lunar fázisokban fixen megy SFL, solarokban meg lehetőleg mind3 targetre megy a dot. Rageface halála után Riplimbet nuke miközben dotolom a bosst is. Utolsó fázis meg sima kivégzés, addigra újra lesznek fák is, ( 6,5 perc fölötti killre számítunk, akkor mehet közben még2x) poti+BL, innen már sima kill, ha kiállunk a tűzből.

- Beth'tilac:

Boomkinként eddig mindig a kis pókokat nyertem meg. Egy kevés segítség kell hozzájuk mindenképpen, hunter vagy shadow priest mellett nagyon sima. Ha időben meglátom őket akkor egyedül is lemennek, de sokszor nagyon nem egyszerű őket időben észrevenni. Ha nincs elég dps lennt és nem fér bele, hogy folyamatosan besegítsen még 1 ranged (végszükség esetén 1 frost dk), akkor érdemes masteryt stackelni magadon. Itt nyugodtan el lehet felejteni a haste capet, az csak p2-ben fog kelleni (ami természetesen elég jelentős része a csatának, meg ott sem árt a minél magasabb dps, de p1-ben nagyon fontos az addok rendes lekezelése.) Ha van annyi ranged dps, hogy besegítsen, akkor mehet a normál gear.

Pull után az első pár pókra mehet a Starfire, hogy hamar Solarba érjek, és p1-ben végig ott is kell maradni. Ez azt jelenti, hogy még az instant SS-t is csak nagyon ritkán szabad használni. Kis pókok útjába gombák, majd egyből robbantás, ellökés, 3-4 dot, megint 3 gomba lerakása, majd újra robbantás. Mivel néha eléggé szétszórtan vannak lehetséges, hogy valamelyik még 70% hp fölött áll, abba mehet 2 dot. Dotolással itt figyeljünk, hogy ne spammeljük beléjük a SF-t, mert elvesztjük az eclipset. Néha természetesen belefér, csak figyeljük folyamatosan, mert anélkül nem sebeznek eleget a gombák. P1-ben csak a kis pókokra kell figyelnünk, szabadidőben persze mehet dot a nagy pókba is. A tankkal nem árt néha kommunikálni, hogy merről jönnek a picik, és ő merre húzza a nagyot, nehogy az legyen, hogy mire lerakod a 3 csapdát, addig a tank a nagy pókot oldalirányba annyira elmozgatta, hogy a picik kifordultak a gombák hatósugarából. Barkskin természetesen mehet aoe fázisokra. P2-ben sima nuke a boss, itt mehetnek fák, poti, trinket. Ha mindenki jól végezte a dolgát, akkor egyszerű kill lesz.

- Baleroc:

Sima 1 targetes taktika, használj Barkskint ha a kristályt te „tankolod”, elég sokáig lehet bírni moonkinként 15+20% sebzéscsökkentéssel. Balance druidnak itt nincs sok extra dolga, csak nuke. Mehet mindig minden cd-re.

- Ryolith:

Meleenek segítsünk a lábak irányításában. 3 stack Faerie Fire-t tegyük fel az elején mind2 lábra, ne a melee-nek kelljen váltás után azzal is bajlódnia. A mienk fennmarad a csata végéig. Eleinte csak azt a lábat dotoljuk amibe kell a dps, ha már könnyen fordul és időnk engedi, akkor mehet dpt mindkettőbe. Kis addokhoz szokás szerint mehetnek a gombák, nagyra pedig a sima 1targetes rota. Itt Eclipset visszatartani nincs értelme. P2 szokás szerint sima nuke.

- Alysrazor:

Ha fentre osztanak ki, akkor 3 tollat felveszel, felrepülsz, majd a csúnya pukikat kerülgeted, a kapukon viszont átrepülsz. Ezzel brutális hastet és critet tudsz elérni. Ha a tankoknál necces a dps, akkor 1-1 földközeli repülés esetén feldotolhatod a madárkáikat, akkora haste mellett megérzik majd. Tornádó fáziskor figyelj, hogy ne repülj túl messze a bosstól (60yard+), mert akkor oneshotol, és próbáld meg tornádók közben is fenntartani a buffodat a kapukon átfutásokkal. Leszállós fázisban sima nuke + Barkskin. Fák és SFL mehet cd-re, a hasted egyiket sem befolyásolja. Ha viszont lenntre vagy beosztva, akkor is érdemes legalább 1 tollat felvenni, hogy tudj menet közben is castolni. Percenként 1 szakítást be tudsz vállalni, olyan vész esetére jól jön. Faerie Fire-t tedd fel a madárkákra, feltéve, hogy nem druid vagy warri tankolja őket. Amikor nincsenek druidok, akkor pedig te is lődd a madarat.
Sokat trükközni ezen a fighton sajna nem lehet.


- Majordomo:

Ez megint egy sima 1targetes csata, sok trükk nincs benne. Elején mehet poti, fák, trinket BL-nél, onnan már csak kövesd a taktikát és öld a bosst, SFL CD-re, Barkskin, ha kiugrott rád cicaformában, illetve skorpió fázis vége felé.

- Ragnaros:

Fázisváltások közt sima 1targetes csata. Itt csak nukeold a bosst, barkskint használd csapdarobbantások előtt. Balance druid is tud csapdát szedni, ha átvált közben macska formába. Fázisváltásokkor kisaddokra root sajnos nem hat, (tauren esetén a war stomp hatásos). Seedek robbanásakor elfutáshoz segítsd a raidet egy roarral, barkskin, gombák, robbantás, typhoon, SFL mehet ilyenkor.


Általánosságban:

Ami minden boss és trashfightra általánosan igaz, hogy balanceként elég hatékonyan tudod segíteni a raidet. Combat res (100%hp-n kelt) te told elsőnek. Tranquilityt használd ha szükség van rá, ill. a healereket segítve egy előre megbeszélt aoe fázisban nyomd el. Innervate már sokat nem ér, de ha neked nincs rá szükséged, akkor azért annak a healernek, akire mondjuk 3x rányomtad, jól fog jönni az a 15-20k mana. Ha látod, hogy nagy bajban vagy, akkor nyugodtan tolj el magadba egy gyors regrowth (chimaeronnál pl.), aztán ha kell még, akkor mehet pár hot is. Esetleg érdemes hotkeyre tenni egy maci form+frenzied regen kombót is. Ha erre még rájön egy barkskin is, akkor a váratlan sebződések sem fognak simán megölni. Ritkán előfordul, hogy a tank sok kis addot fog és healhiányban szenved, ilyenkor egy jól irányzott typhoon, aztán alájuk 1 gomba és gyors robbantás amíg még dazedek, jól tud jönni. (maloriak, nefa p1) Persze az ilyeneket nem árt lekommunikálni, hogy senkinek ne legyen meglepetés, és te se húzd le ezzel az addokat a tankról.

9.0 Hasznos addonok:

Raidframe: már teljesen jó a beépített is. Lényeg, hogy lássuk a raid állapotát, debuffokat, hp-kat, manákat. Ha valaki nem szereti az eredetit, annak ajánlom a GRID-et.

Bossmod: Enélkül nehéz jól teljesíteni a feladatunkat a legtöbb bosson. DBM és BigWings a 2 legelterjedtebb.

Threatjelző: Ha szeretnénk tudni, hogy mikor halunk meg:) Omen vagy Skada a legáltalánosabb.

Dot timer: Könnyen, hatékonyan át tudjuk tekinteni kin milyen/mennyi dotunk van.

Rengeteg lehetőség van: Classtimer, Forte, Raven...

Buff/debuff timer: Ez részben közös a dot timerrel. Sokak kedvence a Power Auras.

Damage mérő: Még ha sokan nem is szeretik, akkor is kötelező minden raidernek. Csak ebből lehe ingame leszűrni, hogy jól végezte-e mindenki a dolgát. Még ha sokszor csalóka is a dps, azt is meg lehet nézni ki miben mennyit sebződött, ki kit healelet/lőtt, ki miben halt meg. Recount vagy Skada általában.

Eclipse követés: Balance Power Tracker, szabadon mozgatható ezlipse bar, nagyon hasznos.


Ne feledjétek gyerekek csak a puffin lekvár ad kitartást és mindent legyőző akaratot!
Utolsó szerkesztés: 12 éve 3 hónapja Írta: Rundingo.

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
12 éve 5 hónapja #5303

Köszönet az írásért, Maloriac HC-n nem lassítjuk az addokat, mert abból erős gondok lehetnek. ;)

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
12 éve 5 hónapja #5310

Balance druid altom van, ezért különösen érdekes nekem ez az írás, köszónet érte.

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Oldalmegjelenítési idő: 0.122 másodperc
Az oldal motorja a Kunena fórum