normal Gorefiend

Több
8 éve 9 hónapja #22978

Ez csak egy gyors összefoglalás, hogy estig lehessen ízlelgetni, a bövebb változat is comming soon (by Kempf)…

Tank feladatok:
Felveszik az Enraged Spiriteket, amik a gyomorban spawnolnak. Ki kell jönni a gyomorból, amikor elérik a 70%-ot, és kint fel kell venni a Gorebound Spirit-et
Ha kint a Fel Flames stackek száma túl magas, cserélni kell.

Healereknek a boss Feast of Souls képességére kell figyelni.

DPS sorrend:

  1. Gorebound Construct
  2. Gorebound Essence
  3. Gorebound Spirit
  4. Gorefiend
A gyomorban a Shadowy Contruct-okat kell CC-zni, és ölni nagyon, lehetőleg minél kevesebb érje el a közepet (azaz jusson ki)

Mindenkire vonatkozik:
Aki a Touch of Doom-ot kapja, kifut a raidből messzire (nagyon messzire)
A Heart of Corruption-ből 40 sec előtt ki kell jönni
Szakítani kell a Spirit-ek Bellowing Shout-ját.
Amikor a boss Feast of Souls-t kasztol, akkor a megjelenő Unstable Soul-okat ki kell nyírni mielőtt a bosshoz érnek
5 yardos szóródást kell tartani „kint”, ellenkező esetben a Surging Shadows bazi nagyokat fog sebezni
Amikor Shared Fate van, akkor akik kapják ráfutnak arra, akit lerootolt vele. (Annak ezt be kell mondania TS-en!)


A szar DPS-t nem megmagyarázni kell, hanem javítani rajta…

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
8 éve 9 hónapja #22981

(A leírást Kapszlocknak köszönhetjük, én csak bemásoltam ide, illetve korrektúráztam, formáztam.)

Ő egy igazi Fatboss, az ICC-béli Krumpli és Burgonya (Rotface és Festergut) távoli unokatestvére.
A Gorefiend harc két helyszínen játszódik. Lehetünk a gyomrán kívül és belül. Továbbá két fázis van, ami a boss energy bar-jával van összefüggésben.


P1: Shadow of Death

A boss néhány embert (a raid létszámától függően) megpakol egy ilyen debuffal és megöli őket (jó genya, mi?). Ténylegesen nem halnak meg, csak bekerülnek a boss gyomrába, ahol max. 40 secet tölthetnek, különben tényleg meghalnak (de akkor nagyon borzalmas kínok közepette). Ez nyomon követhető a Digest nevű debuff lejártának figyelésével. Mielőtt leesik a buff, ki kell jönni. Ezt a gyomor közepénél tudjuk megtenni.
A gyomorban role-specifikus feladatokat kell ellátni, valamit a Bursting Ulcer nevű lila körökből ki kell állni. 
Aki kijött a gyomorból, kap egy 3 perces Gorefiend’s Corruption nevű debuffot, ami által a további halál nem a gyomorba dob, hanem tényleg megöl.
FONTOS! Aki véletlenül meghal a gyomron kívül - nem a Shadow of Death által - az szintén a gyomorba kerül, és ugyanúgy Gorefiend’s Corruptiont fog kapni, szóval inkább ne haldossunk szándékosan.
A mellékelt táblázat mutatja, hogy 10-29-es létszámnál mikor milyen role-ból hányan kapják a Shadow of Death-t.
Az első körben lemenő healer(ek) nem mehetnek vissza, amíg a második körben lemenő healer(ek) le nem értek.

Ez az egész meghatározza, hogy minimum hány healert kell magunkkal vinni a fight-ra.
- 10 playernél minimum 2 healer
- 11-19 playernél minimum 3 healer
- 20-28 healernél minimum 4 healer
- 29-30 playernél minimum 5 healer


Trapped Souls

A gyomorban különféle addok igyekeznek a felszínre törni, amelyeket  igyekszünk jól lekezelni, hogy a fentieknek minél kevesebb hülyeségre kell figyelni és tudjanak a bossra koncentrálni.
A tanknak, aki lekerül az Enraged Spirit nevűvel kell foglalkoznia. 
- Ezek Fel Fury-t fognak castolni, ami elől el kell mozogni vagy elCD-zni.
- A Bellowing Shout-ot szakítani kell, különben buffolja magát vele.
- Ha eléri a 70% HP-t, hátralöki a tankot és elindul kifelé a gyomorból. Ilyenkor kap 90% damage taken csökkentést. Ezt azelőtt kell elérni, hogy a tanknak vissza kelljen menni. DPS-ek besegíthetnek a tanknak.

A DPS-eknek a Shadowy Constructokkal kell foglalkozni.
- Elindulnak a gyomor közepe felé. Nem lehet stunnolni, knock back-elni, rootolni vagy mármilyen módon CC-zni őket.
- Különböző irányokból jönnek, AoE hasztalan, multidot viszont jó lehet.
- Ha egy add felér, odafent arányában annyival kevesebb HP-ja lesz, amennyit lent levertünk belőle.

Healereknek a Tortured Essence-eket kell healelni.
- Kb 100k HP-vel spawnolnak és nem fognak látszódni a healerek raid frame-jén, úgyhogy ki kell targetelni őket és single target heallel felhúzni.
- Minél többet healelünk vissza belőle, annál kevesebb lesz a HP-juk odafent (arányaiban).
- Lay on Hands-re immunisak (bocs palák :P), valamint leszarják a damage reductiont (az amúgy is minek?), valamint az absorbot (szintén).


Unleashed Souls

Amikor egy Enraged Spirit felmegy a gyomorból (tudom, elég gáz ezt így olvasni, de higgyétek el, hogy leírni is elég durva) Gorebound Spirit lesz belőle.
- Be kell tankolni és Fel Flames stacket fog pakolgatni a tankra. Max 10 stacknél tankcsere kell.
- Bellowing Shoutot itt is szakítani kell.
- Kite-olni nem szabad, különben rácharge-ol a tankjára.

Shadowy Constructokból Gorebound Construct lesz odakint.
- Random playerre fixálnak, akit elérnek, az meghal (meg akik a közelben vannak ilyenkor).
- Kezdetben lassan mozognak, de egyre gyorsulnak.

Tortured Essence-ből Gorebound Essence add lesz.
- Spirit Volley-t castol, tipikus volley-jellegű AoE a raidre.
- Minden elcastolt Volley erősíti a következőt 20%-kal.
- Nem lehet szakítani és stunolni.
- DPS-nek fókuszba le kell csapnia.
- A Spirit Volley 50% movement speed csökkenést okoz 2 secre.


A Boss képességei

Touch of Doom
- Kb 25 secenként castolja, pár embert feljelöl, minél távolabb kell futniuk a többiektől (annál kevesebbet fognak beléjük sebezni).
- Létrehoz egy Doom Well, ami sebzi azt, aki benne áll.
- Ezzel az egész balhéval ki kell menni a pálya széleire

Shared Fate
- 3 embert összeköt, és a középső embert lerootolja.
- A rootolt játékos feje felett lesz egy nyíl.
- A másik kettőnek oda kell futni a rootolt emberhez, hogy a debuff leessen.
- A debuff folyamosan dotként rágja a feljelölt embereket.
- 6 yardra kell megközelíteni a rootolt emberkét, hogy leesen. Ha 10 secen belül nem szűnik meg, akkor magától leesik, de 275k-t sebez (ezt ne várjuk ki).

Crushing Darkness
- Spirális izé, amiből ki kell állni, különben sebez. 
- Spirit Volley lassítása alatt kicsit gáz lesz kimozogni belőle, de lesz rá idő.

Surging Shadows
- A boss gyakran fog ezzel dolgozni, mindenkit sebez, valamint 5 yardos szóródás kell emiatt.
- Ez nem mindig fog összejönni, pl a Shared fate miatt, de azért törekedni kell rá.


P2: Feast of Souls

Ha eléri a 0 energyt a boss, elkezdi channelezni a Feast of Souls-t. Ez 1 percig tart.
- Ezalatt a boss +100% sebzést kap be.
- Unstable Soul-okat fog idézni, amik elindulnak felé. Ezek ha beérnek, 10 energyt adnak neki, ergo a fázisnak hamarabb vége lesz.
- Tankoknak ilyenkor be kell állni az Unstable Soul-ok útjába, hogy felsoak-olják őket.
- Érintésre sebeznek raid-wide is, valamint pluszba a bedurrantás 10 yardos körzetében is.
- Heal CD-ket ide!


Alapvető feladatok

P1-ben:
- DPS prio: túlélés > Gorebound Construct > Gorebound Essence > Gorebound Spirit > Gorefiend
- Bellowing Howl szakítás.
- Ranged középen szóródik, melee a boss egyik oldalán, tank a másikon.
- Touch of Doom-mal kifutunk a sarokba és lebasszuk a Doom Wellt, hogy ne legyen útban.
- Shared Fate-tel odafutunk a rootolt társunkhoz.
- Hunger For Life-fal (fixate téma) kite-oljuk a Construct-ot.
- Crushing Darknesből kiállunk.
- Surging Shadows miatt szóródunk.
- Gyomron belül Essence heal, Construct ölés, Enraged Spirit tankolás és sebzés.

P2-ben:
- Melee-ben össze egy kupacba, heal CD-k.
- Maradék add lepucolása, aztán Heroism (hogy mi?) BL, DPS CD-k, nyúk.
- Tankok soak-olják az Unstable Soul-okat (meg esetleg jó self-mentős DPS-ek, akik tudnak futás közben castolni (Kil’Jaeden’s Cunning FTW, elementál sámánok kizárt!))

Előre a Bila-git jegyében!

Fatboss ptr videó:



Heroic kill live-ról:

Utolsó szerkesztés: 8 éve 9 hónapja Írta: kempf.

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
8 éve 9 hónapja #22982

Mondjuk az fura, hogy a fenti add sorrend Kapsznál pont fordítva van, mint Dögnél. :D
Szerk.: Megcseréltem a sorrendet.

Utolsó szerkesztés: 8 éve 9 hónapja Írta: kempf.

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
8 éve 4 hónapja #24802

Mythic változások:

Előre szólok, ne szegje kedvetek, ha az első 300 try alatt nem megy le.
Nekünk kb 340 kellett, hogy lemenjen.


P1 Shadow of death:

ugyanúgy visz le emberkéket Pocakba, viszont kijönni nem úgy lehet, hogy befut az ember középre, hanem úgyhogy, hogy fent a lemenő emberből készült imaget megölik a fentiek. 

Ezt az alábbi módon kell kezelni:

feljelöltünk egy pontot a platform közepén (legyen narancs) ahová shadow of death debuffal futnak az emberek. Mikor a debuff lejár, az ember lemegy Pocakba és a lemenetel helyén jelenik meg az image. Az image megfelelő időben történő kiütése a legkritikusabb rész.

1 ember 35 másodpercig van lent, arra kell figyelni, hogy max 7 másodpercnél legyen kiütve, ne korábban, hadd tudjanak odalent addozni. A timer követésére javaslom a ConsGoreFiend addont.

Az imagek ölésére nálunk egy DK és egy warrior volt dedikálva, valamint egy balance druid starfall hero segített az image HP csökkentésben. Amúgy még a retri palát mondják még, hogy hasznos tud lenni image kezelésben.

FONTOS!

Aoe trinketeket, abilityket, spelleket felejtsük el, mert csak szopatjuk vele az image-killer csapatot és saját magunkat.

P1 Touch of Doom:

Ugyanaz a mechanizmus, amit korábban megismertünk, viszont mivel 3 P1 és 3 P2 lesz, így a hely beosztása rendkívül kritikus. Ezért aki teheti (de lehetőleg mindenki) rakja bele a saját touch of doom-ját egy korábbi touch of doomba. Azért arra figyeljünk, hogy akinek nincs teljes sebzés resistje, az csak olyanba álljon, ahol nincs már egymáson 2 doom. ez azért látható a doomok "sűrűségén"Ahogy lekerült a debuff, instant tűnés onnan, mert a doomwell rohadt nagyot sebez.

P1 összekötés

4 embert fog érinteni, 1 ember rootolva lesz, a másik 3-nak pedig oda kell futni hozzá. AZONNAL!. Nem tolunk el még egy castot, nem ütünk bele még kettő az addba, hanem futunk. Főleg azért kritikus ez, mert van az a csiga alakzatban robbanós kör.... ha az megjelenik a rootolt ember alatt, az cumi.... és ahogy összefutottak az emberek, INSTANT szóródjanak is szét!

P1 odalent:

Ranged és healer nyugodtan mozoghat középtájékon, mivel a pocak közepe Mythicben nem visz fel.

Addok kezelése: 80% fölé healelni és 20% alá leütni nem érdemes, ha van épp más, amivel foglalkozni lehet, a maradékot a fenti csapat pikk-pakk elintézi.Ha valaki 7 másodpercnél jár odalent, nyugodtan üvöltse be a nevét TS-en, hogy üssék ki, különben megdeglik...

ODALENT MŰKÖDIK MINDEN STUN, LASSÍTÁS, EZÉRT MINDENKI MENJEN ILYEN TALENTEKKEL.

P2 

A Pocakba menetel általi debuff 3 perc helyett 15 percig van fent, ami úgy jön le, hogy a p2-ben a spiriteket, amiket eddig mindig a tankok szedegettek össze, a debuffos emberkéknek kell összeszedni. 

Továbbá mivel ez a fázis 60 secig tart, minden létező heal CD-t pontosan beosztottunk másodpercre pontosan, hogy mikor megy el.

A spiritek szedegetésére és a heal CD-k időzítésére az Exorsus Raid tools-ban lévő note kiválóan alkalmas. A raid leader beírja oda, aztán el lehet küldeni, és akkor mindenki látja.

Ha otthon leszek, rakok majd fel egy screenshotot, hogy nálunk hogy néz ki egy ilyen note.

A spiritek szedegetését úgy osztjuk be, hogy kettesével küldjük hátra az embereket szedni a spiritet.

FONTOS: spiritet nem szed a két melee, akiknek az image kezelés a feladata!


Helyezkedés a fázisok alatt:

A legelső pulloknál a feladat az, hogy mindenki beáll valahová szétszóródva a teremben. Megjegyzi a helyét és a további 300 try alatt igyekszik végig azon a környéken maradni. 

Továbbá a platform úgy néz ki, hogy a bosshoz közelebbi rész világosabb (ott nagyobb a fény) és van távolabbi része sötétebb. A bosstól max olyan távolságra legyünk, hogy a világos és a sötét rész határán vagyunk. Ne álljunk túl hátul, mert:

1: ha a touch of doomot valaki hátul lerakja és közel állunk hozzá, abból a robbanásból mi is kapunk -> fáj.
2: az összekötésnél lehetőleg minél kisebb utat kelljen megtenni a szaladgálóknak.

HEAL ÉS MANA SZEMPONTJÁBÓL KRITIKUS A RANGE TARTÁSA!!!!

Épp ezért az összekötésnél is gyorsan összefutás, és azonnal szóródás, vissza a helyünkre.

Pocak fázisban a helyezkedést már írtam fent. Ha valakinek nem kényelmes középen bent állni, mert egyszerűen akárhogy forgatja a kamerát, semmit nem lát (ilyen vagyok én is), az mozoghat kint körbe-körbe célpontokat keresve. Úgyis elő fog fordulni, hogy sok ember van lent és jól áll az addozás, alig találni egy-két construct-ot.

Touch of doomot ne rakja két ember szorosan egymás mellett, mert ki fogják nyírni egymást.

P1 végén olyan 1:50 könyékén mindenkit ki szoktunk ütni, aki még lent van, hogy a P2-nél már mindenki fent legyen. ilyenkor még fel fog jönni pár add sok hp-n, de ha mindenki okosan-ügyesen kifordul, gyorsan meghalnak.

SZINTÉN FONTOS: Attól, hogy P1 vége van és mindenkit kiütünk, nem jelenti azt, hogy fussunk is össze középen!
Azt majd csak a p2 elején. Volt, hogy mi összefutottunk, aztán jött egy-két aoe pukkanás, amivel tartani kell a ranget és meg is halt 5-6 ember.

P2-ben a helyezkedés arról szól, hogy szorosan mindenki a bossra, és aki kifut spiritet felszedni, az minél messzebb szedje a grouptól. Ha a group mellett szeded, az nagy AOE sebzés, szóval cumi...

Emberkék leküldése Pocakba:

Az egyik legfontosabb a fighton azon kívül, hogy ha addot látunk, mindig addot ölünk.

Az elején a két dedikált melee, ami imagezni fog, lemegy fixen Pocakba. Ez úgy érik el, hogy beállnak a pocsolyába, ami a boss körül van. Őket azonnal ki is kell ütni mindenkinek, hogy utána tudjanak az imagekkel foglalkozni. (valami 1 milla HP-ja van az imageknek, szóval könnyen ki lehet ütni őket - Destro lock ne is akarjon chaos boltot castolni :))

Lemegy továbbá fixen nálunk a balance druid, de őt nem ütjük ki azonnal, hanem amikor kéri, hogy üssük ki. az ő feladata szokott lenni még odalent az, hogy a nagy add sebzésében segítsen a tanknak. 

Leszoktunk küldeni még egy huntert is a legelején, ő a gyűrűhasználat miatt lesz fontos (erről később)

Tehát ebből látjuk, hogy az elején (kb 5 seccel pull után leviszi az első tankot is, aki a nagy addal fog bohóckodni. Ahogy a nagy add elindul felfelé, ki kell ütni tankot is.

Abban az esetben, ha a shadow of death magától levisz olyan embert, aki ebben az első 4-ben van (2 image kezelő melee + balance druid + gyűrűzős), akkor le kell küldeni további 1 embert, különben kevesen maradnak lent addozni.

Nem szerencsés, ha sokáig nincs lent healer (az essencek miatt) és legalább 2 DPS, szóval ha nagyon nagy gond van, küldeni kell még le valakit. ha az emberek nincsenek túl korán kiütve, akkor ezzel nincs gond, mert a Shadow of death végzi a dolgát, de mi a 2. tank lemenetelekor fixen le szoktunk küldeni még egy DPS-t, hogy legyenek lent elegen.

Gyűrűhasználat és BL:

BL az első P2-ben megy. ezen igazából nincs mit cifrázni.

Gyűrűnél a legeleljén úgy szoktuk, hogy a 4 ember közül a hunterünk egyből elnyomja és le is megy pocakba, hogy amikor az robban, akkor robbanjon rá a nagy addra.

Ha ekkor elég jól megtoljuk a DPS-t, akkor nem egy nagy add fog feljönni, hanem egy tetem... Szóval lent az Enraged Spirit 1HP-val megy középre, de Gorebound Spiritből már csak a hullája jelenik meg odafönt.
További gyűrűk használata mindig P2 elején.

Hogy kezdjük el tryolni?

Az elején azt kell begyakorolni, hogy a Shadow of Death esetén mindig a feljelölt (ami korábban elneveztünk mondjuk narancsnak) helyre fussanak az emberek és ott menjenek le Pocakba.

Továbbá gyakorolni kell azt, hogy a 4 kezdő ember lemegy, a 2 meleet instant kihozzuk, a druidot csak amikor kéri (ez talán 20-25 sec környékén van)

És gyakorolni azt, hogy összefutás instant, Touch of Doomokat egymásra lehetőleg minél jobban.

Idő kell hozzá, hogy megszokják az emberek, hogy mennyi DPS kell az image-kbe, valamint a timert jól átlássák, hogy mikor kit kell kiütni.

Az elején sok lesz az 1 percnél rövidebb try (vagy 40-50 biztosan), de idővel menni fog ez:)

Mi egyébként 5 healerrel csináltuk, úgy sokkal könnyebb.

Sok sikert:)

Utolsó szerkesztés: 8 éve 4 hónapja Írta: Kapszlock.
A következő felhasználók mondtak köszönetet: Colwyn, kempf

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
8 éve 4 hónapja #24861

Korábban ígértem, de elmaradt, most pótolom.

Note jól látszik a képernyő jobb oldalán.

P2-ben Heal CD-k 5 seces bontásban mennek, valamint kettesével beosztva a hátrafutós emberkék

Mellékletek:

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Oldalmegjelenítési idő: 0.183 másodperc
Az oldal motorja a Kunena fórum