× Boss-ok: Protectors of the Endless, Tsulong, Lei Shi, Sha of Fear

normal Sha of Fear

Több
11 éve 4 hónapja #12846

Az insta endbossa, a jelenlegi tier leghosszabb csataja.

Ket tank, ket healer, hat dps.

Az aktualis tanknak a terem kozepen az arany szinu korben kell allnia, ekkor egy tortaszelet formaban ket aranyszinu energiafal emelkedik ki a platformbol, ami megvedi a raidet a boss lehelletetol.

A fight alatt a vedett teruleten kivul rendszeresen jelennek meg addok, amiket le kell verni. Ezeket szembol nem lehet sebezni, egy energiapajzsot nyomnak maguk ele. Tehat ki kell menni mogejuk es ugy kell lecsapni mindet.
Amig ezek elnek, random celpontokra castolgatnak, ezen spellek becsapodasat egy szep karika fogja a foldon mutatni, ki lehet es ki is kell belole futni, kulonben egy stackelodo debuffot kapunk a sebzes melle, ami szepen noveli a minket ert shadow dmg-et.
A kiszalado dps-eknek arra kell figyelni, hogy ne maradjanak a biztonsagi zonan kivul, mikor a boss nyomja a lehelletet (breath of fear), ez ugyanis kb. fixen kivegez mindenkit, foleg ha debuff is van rajtunk az addoktol.

Idorol idore a boss kiteleportal (ominous cackle) 5 embert a raidbol a szomszedos pavilonok egyikere, ahol egy miniboss alldogal. A csapat csak akkor fog visszakerulni a bosshoz, ha ezt az NPC-t leveri. Ezt a kepesseget nagyjabol 90 masodpercenkent nyomja a boss.
Ha a miniboss nem hal meg eleg gyorsan, akkor az wipe, leven hogy a raid masik felet is elteleportalja egy ido utan egy masik pavilonba es nem marad senki a bossnal. Ez pedig nem jo.
A minibossok ugyanazt tudjak minden platformon es 14 millio hp-juk van. Mindig 1 tankot, 1 healert es 3 dps-t dob at a boss, a valasztas random, de az aktualis fight alatt megmarad. Tehat lesz ket fix csapat, egyszer az egyik megy, egyszer a masik, senki nem mehet egymas utan ketszer pavilonozni. A kovetkezo pullon pedig siman lehet hogy a ket fix csapat mas emberekbol fog osszeallni.
Mivel van egy kis utazasi ido (kb. 8 sec) es elkepzelheto hogy nem teljesen pontos a masfel perces timer, ezert kb. 75-80 (-5, lasd kesobb) sec van leverni az addot, ami 200k-s dpst jelent ugy, hogy 3 dps es egy tank veri a mobot. Tehat fejenkent 60k-t kellene legalabb kitolni.
Az mindenesetre neheziti a dolgot, hogy a mob kis gomboket dobal ki magabol, ha ezeket nem szedi fel valaki 8 masodpercen belul, akkor healel magan 5%-ot. Sokat kell tehat mozogni, nagyon fontos hogy egyszer sem healelodhet, kulonben egyre nehezebb lesz beferni a timerbe. A gombok a felvevo embert sebzik es manat/rage-t/stb-t toltenek. Emellett randomnak latszo modon lovoldozget neha ki nyilvesszoket, ha ez az adott lovessorozaton belul ketszer is eltalal valakit, akkor az kap egy ket masodperces feart. Ha tehat valaki ezt gyakran beszivja, akkor a rendelkezesre allo ido 10%at maris fearben fogja tolteni, ami nem tul hasznos dps szempontbol.
Emellett a mob 20%on elnyomja az 5 masodperces uberdurva spelljet (death blossom), ami fizikai sebzest okoz es eleg szepen sebez. Ez elol be lehet futni az oszlopok moge es akkor nincs gond. Ezzel az a problema, hogy ha ilyenkor nincs senki aki osszeszedje az orbokat, akkor healelodik a mob, ami nem jo. Elvileg ilyenkor a tank kint maradhat, felteve hogy max hp-n van es esetleg elnyom vmi CDt.
Ha meghalt a mob, akkor a helyen ottmarad egy sarga energiagomb, amire ra kell kattintani es visszakerulunk vele a bosshoz. A mob halala utan kapunk egy fel perces buffot ami +150% speedet ad es +60% dmg/healt, emellett immunitast a fearre, ami azt jelenti, hogy ebben a fel percben a boss lehelletevel nem kell foglalkozunk, akar kint is maradhatunk a safe zone-on kivul es verhetjuk a kis addokat akar.

A fight menete:
Pull, prepoti, BL, CD-k, stb.
Az elso lehellet utan kimegy minden dps kis addokat verni, kozben 5 random embert eldob pavilonozni.
Az ottmaradt emberek csinaljak a dolgukat, addoznak, visszafutnak a fal moge lehellet alatt, aztan megint addoznak, stb.
Ekozben a pavilonban a szerencsesek leverik a minibosst a leheto leggyorsabban, aztan visszamennek a bosshoz.
Ezutan a masik 5 ember megy pavilonozni, es innentol kezdve ez ismetlodik amig el nem dol a boss.

Videok:

Lock pov, lehet latni hogy szepen hasznalja a teleportjat a kis addok kezelesekor.
Emellett elnyom egy unendig resolve-ot (-40% dmg taken) a death blossomra, de makja van es van amikor egy nyilvesszo sem kapja el amugy sem.
Ok itt a pavilon utan berohannak a biztonsagi zonaba, tippre nem tudtak meg, hogy kint is lehetne maradni annak a par embernek.



Elemental shaman POV. Elrettento pelda arra, hogy hogyan nem szabad maszkalni. Lehetoleg senki ne ugraljon igy, foleg ne akkor, mikor pacakbol kellene kiallni. Itt lehet latni viszont, hogy a pavilon utan kintmaradnak es addoznak.

Utolsó szerkesztés: 11 éve 4 hónapja Írta: Skaven.
A következő felhasználók mondtak köszönetet: Classrun

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
11 éve 4 hónapja #12847

Pavilonos fearelos lovesek kikerulese:

i967.photobucket.com/albums/ae159/magicm...eadspraypatterns.jpg

video:



Magyarazat:
Minden pavilonnak van egy bejarata egy kis lepcsovel. A kepen ez van jelolve "entrance" felirattal. Ehhez kepest be lehet magunkat tajolni. Kezdesnek probaljuk megoldani, hogy legalabb a bal oldali shrine-ban nem csesszuk el. :)
Ha csokkenteni tudjuk a fearben toltott idot, az nagy segitseg a dps-elesben, masreszrol a healert sem szivatjuk foloslegesen.

Van amugy ra achievement, hogy senki ne rontsa el egyszer sem a fight alatt...

Utolsó szerkesztés: 11 éve 4 hónapja Írta: Skaven.

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
11 éve 4 hónapja #12848

Tesztelni valo dolgok:

  • Tank mennyire tud kenyelmesen kint maradni az add mellett death blossom alatt.
  • Mennyire tud barki mas kintmaradni az add mellett sebzodes csokkento CDvel az add mellett death blossom alatt.
  • Pala bubi megved-e a death blossomtol.
  • Melyik verzio jobb? A boss mellett maradok allandoan addoznak, vagy pedig megnezzuk hogy melyik pavilonba dobta el a raid felet a boss es azt a reszt ahova ok visszajonnek, nem bantjuk, hanem megvarjuk hogy a visszatert emberek a dmg buffal es a fear immunitassal leverjek azon az oldalon az addokat.*
*A bal oldali pavilonbol bal oldara jonnek vissza, a jobb oldalibol jobb oldalra, a hatsobol jobb hatra. A jobb hatso reszen szokott lenni amugy neha add, ez mar eleg messze van a biztonsagi zonatol, ehhez eleve rossz kimenni hogy leverjuk.

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
11 éve 4 hónapja #12849

Némi kiegészítgetés, amiket én olvasgattam.

A boss néha eltolja a Thrash képességét. A leírások alapján ez az induló platformon az az ok, ami miatt a legtöbbször wipe van, mert elhal a tank.
A logok alapján nálunk ez nem jelentett gondot, 2.5 perc alatt 11x is eltolta, és nem halt ki a tank, ellenben általánosságban ugye Little tankolta, aki jobb gearral bír, Norvalnál valszeg jobb ezekre tolni valamilyen kisebb CD-t ( ha van ), hogy nehogy véletlenül eltűnjön a tank. Vmi kövérebb sebzés-felfogást meg a pavilonra kell tartogatni, az alap pozícióban nincs semmilyen kiugró genyóság, úgyhogy ott nyugodtan lehet erre figyelve időzítgetni CD-ket, és ezzel spórolni a heal-el.

Másik.
A fight kb abból áll, hogy a pavilonok lemennek -e időre. Emiatt érdemes úgy csinálni, hogy a CD-ket NEM használjuk el pullkor, hanem csak a pavilonokra. A 2 perces CD-ket, ill. az ahhoz hasonlókat simán el lehet úgy is tolni, hogy ha ottmaradsz, a lényeg, hogy mire sorra kerülsz, addigra legyen minél több CD elérhető. Jelenleg ez a fight kulcseleme, legalábbis az alapján a pár try alapján ez látszott. 25ben szokták azt is csinálni, hogy visznek 3, vagy akár 4 tankot is, és egész egyszerűen ha nem tér vissza egy csapat a pavilonból, akkor sincs gond, felveszi a 3. tank, és előbb - utóbb csak visszaér valamelyik party. Értelemszerűen itt ezzel nem lehet játszani.

A BL-t én nem lőném el kezdéskor, hanem, ha van 2 BL-képes karakter ( azaz min. 2 db mage / sámán ), és ezek külön partyba kerülnek, akkor külön - külön, visszaérkezéskor. Nem tudom, hogy mennyi a BL hatótávja, de tippre a szabvány 100 yard, amiből kikerülnek a többiek, ergo nem kapják meg. Így külön - külön BL-t tolva, mindkét party megkapja a +dmg buffal a saját BL-üket. Ehhez értelemszerűen kell több olyan karakter is, aki képest BL-t tolni, és az elosztásnak is így kell lennie.
Ezt majd érdemes lesz kipróbálni.

Úgy vettem észre LFR-en, hogy az AoE fearel járó sebzés csak akkor jön az induló platformon, ha bekapod a feart is. Erre utal az is, hogy ha visszajönnek a platformról, akkor lehet terülni, és nem kell bent állni, hogy a feart ne kapd meg, mivel immun leszel rá -> nem sebez a spell sem.
Ergo ha van olyan képesség, ami immunná tesz ( azaz fel sem kerül, nem pedig olyan, ami pár sec után kiszed ), akkor kint lehet maradni 1-1 fearre, nem kell visszafutni, ez növelheti a DPS-t az addokon. A feart 30 sec CD-re tolja a boss, a warrioroknak van Berserker Rage , ami pont ugyanennyi, szóval okos időzítéssel végig kint lehet lenni, és DPS-elni. Viszont ha valaki 1x elcseszi, akkor kapásból meghal... ki lehet még próbálni a Fear Wardot is glyphelve, az úgy 2 perc CD, ha megvan, hogy kik maradnak, fel lehet dobni valakire, aki ottmarad, és akkor Ő is kint végigállhat egy feart.

Így elsőre ennyit találtam plusszban, amit majd lehet próbálgatni, alapvetően ha a pavilonozásba beleférnénk fixen, akkor kis túlzással csak az enrage fenyegetne. Úgyhogy jelenleg úgy érzem, az a szűk keresztmetszet.

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
11 éve 4 hónapja #12850

Ami még látszódott, remélem, hogy jól.

A dotoktól a pajzs nem véd, ergo az addokra azt ki lehet osztani, csak a direkt spelleket fogja fel.
A lock a 20%-os AoEra a platformon eltolja a mindensebzés-felfogós-majd-megkapós spelljét, így nem kell LoS-olnia, és utána ezt jól kihealolják rajta, ez is egy jó trükk.

A többi az kb a szokásos, igazából ha a fight 3-4 eleme relative jól be van tanulva, onnantól már csak ugyanazt kell csinálni.
Tipikusan az a boss, ahol az első killre kell jópár próba, de utána 1shot végig, mert ha megtanultad, mit kell, onnantól kb 0 kihívás van benne.

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
11 éve 4 hónapja #12851

Az teny, hogy a fight kulcsa a minibossok leverese. Ha azt hibatlanul tudjuk hozni, akkor elobb-utobb meghal a boss is. Ha van a bosson kozben eleg dps es a kis addok is le vannak kezelve. :) De ha a minibosst tudjuk kezelni, akkor a tobbinek is mennie kellene.
Ettol fuggetlenul en a BL-t nem raknam az a pavilonokra. Ha csak azzal megy le, akkor mar ugyis szivas van. A BL utan meg ujabb 3 addozasa lesz az adott csapatnak, ahol viszont BL nelkul kell boldogulniuk, szoval tok mindegy.
A legalapabb dolog itt, hogy nem szabad healelodnie a sracoknak. Eddig epphogy csak megneztuk a bosst, szoval nagy kovetkezteteseket nem tudunk levonni, hogy mennyire lesz jo a dps, az biztos hogy az alatt a par try alatt mindegyik healelodott legalabb haromszor, ami legalabb +15% hp, igy viszont mar mindenkepp szivas van.
Ha emellett meg tudjuk oldani, hogy valaki vagy valakik kint maradjanak mikozben az add tolja az aoe-t, akkor kb nem lesz gond, ez + dps-t is jelent, nem csak heal megelozest.
Dotolos emberkek amugy mar a levegoben repulve tudjak dotolni oket, mikor meg megy oda a csapat.

Szoval en egyelore ugy neznem meg hogy BL a pullkor prepotival de minden extra nelkul, aztan a personal CDk mennek a minibossokra. Persze igy a masodik csapat megszivja, leven hogy ok vmikor ket es fel percnel fognak csak elkezdeni addozni es ok a pullkor is nyomhatnak a CDket, csak hat ugye ezt nem tudjuk kitalalni igy.

A pullkor nyomott BLnek megvan meg az a haszna, hogy a fight vegen biztos hogy megint be tudjuk nyomni mindenkire megegyszer.

Utolsó szerkesztés: 11 éve 4 hónapja Írta: Skaven.

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
11 éve 4 hónapja #12853

Skaven írta: Ettol fuggetlenul en a BL-t nem raknam az a pavilonokra.

Nem, oda nem szabad elhasználni, félreérthetően fogalmaztam v nemtom.
Én úgy használnám, hogy:
Pull után megvárjuk, hogy a raid fele elmenjen pavilonozni, ekkor a hátramaradottaknak mehet a BL.
Akik a pavilonban vannak, nem kapják meg, mert túl távol vannak (na, ezt kellene majd kitapasztalni, hogy tényleg úgy van -e ).
Amikor Ők visszajönnek, akkor kapásból tolnak egyet maguknak.

Így a fight végére mind2 partyról leesik a debuff, és hasonlóan, külön-külön be lehet tolni 1-1et maguknak, a bossra, amikor már jól rajtuk van a buff is, és akár csak a bosst lőni végig, mivel tippre itt már a bossnak lesz max 30% hp-ja, amit le lehet nuke-olni, és ha esetlegesen ez nem sikerül, akkor is a második hullám, amikor érkezik, befejezi a kivégzést.

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
11 éve 4 hónapja #12854

vegulis az elso csapat ket es fel perc kornyeken jon vissza, akkor 12 es fel percnel jonne nekik vissza a BL, ami azt jelenti hogy ha 13 percnel hosszabb a fight, akkor jo lehet.
de ehhez az is kell, hogy a ket BL kepes kari kulon csapatba keruljon, ami picit szerencsejatek jellegu. persze ha 3 BLes kari van, akkor ahhoz mar eleg nagy pech kell hogy ne tudjuk igy osszehozni.
megnezzuk ezt akkor, aztan ha gyorsabb lenne a kill, akkor kov. resetben mar nem igy csinaljuk majd. :)

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
11 éve 4 hónapja #12855

Egyébként lehet azt is csinálni, hogy pullkor összes CD + prepoti + BL, és akiket elvisz elsőnek, azok tolnak potit az első pavilonra.
Akik pedig a második csapatba kerülnek, azoknak már a 2-3 perces CD-k visszajönnek, mire Ők jutnak sorra.

Annyira nem érzem vészesnek, max akkor lehet probléma, ha úgy osztja le az egyik csapatot, hogy a legrosszabb DPS-ek + legkisebb DPS-ű tank + olyan healer, aki nem tud DPS-elni, de ez esetben majd befutunk és újrakezdjük.

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
11 éve 4 hónapja #12863

Mennyire tud barki mas kintmaradni az add mellett sebzodes csokkento CDvel az add mellett death blossom alatt.

Szerintem rugóval megoldható. Feint -et betolja plusz CloS -t glyphelve , valamint ha nem aoenak számít akkor kell egy Elusiveness is, ennyi dmg reductionnek szerintem elégnek kell lennie, bár fogalmam sincs mekkorát sebez normalban. Jah és ezt megspékeli egy sprinttel akkor pikk pakk összeszedi a gömböket is mégha messzire is pakolja le őket. Illetve Elusiveness kell mindenképp mert a gömb sebzést csökkenteni fogja.

Utolsó szerkesztés: 11 éve 4 hónapja Írta: Rickysultan.

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
11 éve 4 hónapja #12866

Skaven írta: Pavilonos fearelos lovesek kikerulese:

i967.photobucket.com/albums/ae159/magicm...eadspraypatterns.jpg

Átnézve én a következő módszert találtam ki, amit tök egyszerűen meg lehet jegyezni.
A lényege, hogy el kell helyezkedni egy körcikk mellett, és ezután minden esetben mozogni egyet jobbra / balra, ha odalőttek.
Ez a bal oldali pavilon esetén úgy néz ki, hogy ahogy megérkezünk, szemben megállunk. Itt mindig ugyanoda lő 2-2 lövést, úgyhogy annyit kell csak tenni, hogy megállunk szemben, és ha a jobb kezünk felől már nem lő, akkor odalépni, 1/8-adot.
Így kell szépen körbemenni, csak arra figyelve, hogy ha a jobb kezünk felé befejezte a lövöldözést, akkor szépen lépjünk arra egy kicsit.

A hátsó pavilon esetén balra szaladunk két nyolcadot úgy, hogy 90 fokot zárjunk be a bejárattal. Ezután szintén minden esetben balra lépünk egyet, ha már láttuk, oda odalőtt. Ebben az esetben mindig lesz egy olyan, hogy 1 elkap, de mivel csak akkor kapunk Feart, ha 2 egymás után eltalál, ezért ez nem lényeges. Szépen bal oldalra kell figyelni, és ha már odalőtt, akkor odalépni.

A jobb oldali pavilon is teljesen ugyanaz, megérkezéskor átszaladunk a bosson, és utána minden esetben akkor lépünk egyet balra, ha már odalőtt. Egyébként meg állunk egy helyben.

Ennyi lenne az egész, 1 pavilon esetében sebződünk csak, a többinél pedig semmit sem, és össz-vissz azt kell figyelni, hogy jobbra / balra ( melyik helyen merre ) odalőttek -e már, mert ha igen, akkor ezt követően ide át kell sétálni.

Az egyetlen gond ezzel értelemszerűen az, hogy a gömböket össze kell szednie valakinek, úgyhogy várhatóan a tank / healer feladata lesz az, hogy Ők a sebzést / feart semmibe véve mindig felkapkodják a bogyókat.

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
11 éve 4 hónapja #12899

Borítékolhatóan ez lesz pár reset múlva a legunalmasabb fight a contentben.
Jelenleg még van némi izgulnivaló, hogy jajj, lemegy -e a pavilonos miniboss, visszajönnek -e a CD-k, a kis addokat sikerül -e kordában tartani, meghal -e a tank, de +10% gear-rel kb. arról fog szólni, hogy valaki bealszik -e, és ezzel megöli -e saját magát, avagy sikerül kipeckelnie a szemét és 2 ásítás közt megoldja -e, hogy ne haljon meg.
Kár, hogy az endbossok ilyenre sikerülnek mostanában, Ragna jutott eszembe, a maga igen eseménydús első fázisával.

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
11 éve 4 hónapja #12900

Vagy Al'akir elsö fázisa ami még eseménydus volt föleg hc-ban:)


"AZ üt elöször, aki igazán nagyot üt, és elöször"
by Argo

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
11 éve 4 hónapja #12994

Második kill:

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
11 éve 2 hónapja #13831

Kötelező addon az achievementhez - egy kis körben a bal felső sarokban ( vagy ahová teszed ) jelzi, hogy hová is fog lőni, és segít a helyezkedésben ( ill. azt is, hogy mi a 'safe zone' pillanatnyilag, ill. már előrejelzi azt is, hogy melyek lesznek a köv. ciklusban veszélyesek ).

Utolsó szerkesztés: 11 éve 2 hónapja Írta: Classrun.

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
11 éve 2 hónapja #13833

zsenialis, aki nem tolti le szerdara, az nem jon raidelni.
egyaltalan nem.
semmire.
:)

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Oldalmegjelenítési idő: 0.175 másodperc
Az oldal motorja a Kunena fórum