× Boss-ok: Protectors of the Endless, Tsulong, Lei Shi, Sha of Fear

normal Tsulong

Több
11 éve 5 hónapja #12723

2 fázisú harc, a fázisok fix időnként váltják egymást (2 perc), mint a napszakok. Tehát van egy Éjszaka, és egy Nappal fázis.

Éjszaka:
A boss ebben a fázisban kifejezetten barátságtalan, ölni kell (ez meglepően hangzik, de a Nappali fázisban healelni kell majd). A raidtől elfordítva tartják a tankok, és cserélnek minden Shadow Breath -nél. Figyelni kell, hogy az a tank, aki éppen nem tankolja, az ne kapjon ebből.
A DPS és Healer szekció 8 yardos spreadet tart, elkerülve, hogy a Nightmare nevű képessége egynél több embert kapjon el.
Ezt miután kirakta dispell-ni kell. Ebből a spellből ki lehet (és kell) állni, 3 secig kasztolja, és a kasztolás ideje alatt látható, hogy hova fogja rakni.
Ezeken felül egy Dread Shadows nevű debuffot stackel fel mindenkin, amit a napsugárba ( Sunbeam ) állva lehet resetelni. Kb. 15 stacket érdemes/szabad összevárni, utána bele kell futni a Sunbeam-be. Ezt gyorsan kell csinálni, mert amikor benne áll valaki, akkor „fogy”, azaz egyre kisebb lesz, és lehetőleg úgy, hogy egyszerre csak 1 valaki megy bele, elkerülve azt, hogy a Nightmare ilyenkor több emberre kerüljön. Tankoknak szintén resetelni kell a Dread Shadows -t magukon, értelemszerűen az a tank dobja le magáról, aki éppen nem tankol.
Mivel a napsugár véletlenszerű helyeken jelennik meg, ezért megjelenésük után újra kell pozicionálni a raidet, úgy hogy az a boss háta mögött legyen.

Nappal:
Ilyenkor előkerül a boss jobbik fele, és segít leölni az addokat, cserébe healelni kell. A boss egy új képességét használja csak: Sun Breath . Ezt maga elé teszi, aki benne áll, azt buffolja egy Bathed in Light nevű buffal, illetve nagyokat sebez az addokba.
3 féle add van:
Embodied Terror : Nagy add, ami egy Terrorize nevű debuffot pakol. Ezt dispellezni kell (a bossról is!). Ha nem hal meg a fázis végére, akkor fentmarad, tehát ilyekor a raidnek kell levernie!
Fright Spawn : Kis add, a Embodied Terror halálakor kel ki, egyből 5 darab, maguk elé Fright nevű spellt nyomnak, ami feareli aki benne áll. Úgy kell időzíteni az Embodied Terror megölését, hogy a kikelő addokat a sárkány lefújja.
Unstable Sha : Folyamatosan jönnek, és a boss felé mozognak. Ha elérik a bosst, akkor burtálisat belesebeznek, és eltünnek. Ezen felül lövik a raidet Unstable Bolt -al.

Ebben a fázisban a healereknek a boss előtt kell állniuk, hogy kapják a Bathed in Light buffot, és healelni kell a bosst. Az Embodied Terror, és a Fright Spawn addokat a boss elé kell húzni a tanknak, hogy le tudja őket okádani. Ezen kivűl a Frigth Spawn-t a raidtől elfordítva kell tartani. Elég egy tank ebben a fázisban.
A DPS elsődlegesen az Unstable Sha-kat öli, ezek nem tankolhatóak!

A harcnak akkor van vége, ha Éjszaka leverjük 0-ra, vagy Nappal fullra tudjuk húzni. „Sajnos” minden fázis váltáskor invertálódik a HP-ja (azaz ha Éjszaka 80%-on van, akkor a Nappal-t 20%-al kezdi).


A szar DPS-t nem megmagyarázni kell, hanem javítani rajta…
Utolsó szerkesztés: 11 éve 5 hónapja Írta: Dögrovás.
A következő felhasználók mondtak köszönetet: Littleboy, Classrun

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
11 éve 5 hónapja #12724

Felmosórongy írta: Sajnos minden fázis váltáskor invertálódik a HP-ja (azaz ha Éjszaka 80%-on van, akkor a Nappal-t 20%-al kezdi).

Ez épp ellenkezőleg, jó, nem?
Elvégre ha DPS-el kezdünk, leverjük 80%-ra, akkor a heal 20%-on kezd, felmegy 40re, visszavált, így már csak 60%-ot kell leverni, sikerül megint 20at, akkor már 60%-on lesz nappal, felmegy 80%-ra, így DPS-elni már csak 20%-ot kell, hogy meglegyen a kill.

Úgyhogy ez így teljesen rendben van.

Random LIVE kill:

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
11 éve 5 hónapja #12730

A sajnost arra értettem, hogy nem úszható meg úgy a dolog, hogy Nappal nem healeljük, hanem hagyjuk beérni az addokat.
Igen valahogy így néz ki a menet:
É: 80% -> N: 20%
N: 40% -> É: 60%
É: 40% -> N: 60%
N: 80% -> É: 20%
É: 20% -> Kill


A szar DPS-t nem megmagyarázni kell, hanem javítani rajta…
Utolsó szerkesztés: 11 éve 5 hónapja Írta: Dögrovás.

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
11 éve 5 hónapja #12731

Nappali fázisban az Unstable boltokat lehet -e / érdemes -e szakítani?
100K-t sebez egy raid tagba, ha jól látom, ez 500%-os heal mellett kb. egy hot, és annyi, viszont az add hp-ja is 15%-al csökken. Elsőre azt mondanám, hogy nem feltétlen, főleg úgy, hogy ha addig az add is megáll, és nem megy tovább a boss felé ( több idő marad leverni ).

Amit neccesnek látok itt, az éjjel a helyezkedés ( fontos, hogy senki se álljon a napsugár mellett, mert ha ráteszi a void zone-t, akkor nem lehet majd belemenni a fénybe ), nappal pedig szintén a tankolás pozíciója, miszerint a kis addok ne fearolják el a healereket, ne arra nézzenek.

Amennyire látom, nappal a boss felé haladó addokat lehet lökdösni, lehet, hogy másféle CC is hat rájuk ( stun és egyebek ), legalábbis root-olni biztos lehet őket ( ilyenkor kezdenek el castolni ).

Utolsó szerkesztés: 11 éve 5 hónapja Írta: Classrun.

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
11 éve 5 hónapja #12809

First kill:

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
11 éve 5 hónapja #12820

Egyértelműen a legnehezebb boss az első három közül.

Elég jó kis DPS check a két éjjeli fázis, itt tolni kell ezerrel, majd a nappali részben is figyelni kell.

Amire figyelni kell:

Éjjeli fázis.
Itt sok minden nincs, ami nem lenne egyértelmű - talán csak annyi, hogy a ranged, ha tud, kicsit terüljön, hogy a fear - paca ne a boss mellé kerüljön, a melee alá, és ide-oda kelljen rohangálni. Egyébként nincs olyan, amit nem lett leírva.

Nappal.
Ide kell azért majd pár try, mire a healerek ráéreznek, sajnos több dologra is ügyelni kell, ezek sorrendben.

Debuffok szedése a raidről / bossról. Értelemszerűen a boss nincs kint a gridben / healboton, úgyhogy erre figyelni kell. Mellé a raid potenciálisan elég jól szétszóródik ( főleg a melee, akinek oda kell mennie ), úgyhogy könnyen lehet, hogy jó messze lesz, amikor le kellene róla szedni a sebző debuffot.
Addok kezelése. Itt értelemszerűen minden esetben lassítással kell kezdeni, majd mehet a folyamatos interrupt, ami itt jóval többet jelent, mintsem, hogy az add sebez saját magába -> minél kevesebb bolt jön ki, annál kevesebb heal kell a raidbe, és mehet helyette a sárkányba.
A nagy addok kezelése kritikus, amelyek halálakor kijönnek az apróságok, amelyek Fear-t tolnak. Itt mindenképpen úgy kell időzíteni, hogy a nagy add haljon meg lehelet előtt, ne pedig a sárkány ölje meg őket, mivel ha előbbi történik, akkor a kijövő kicsiket egyből letakarítja a sárkány, míg ha utóbbi, akkor eszement mennyiségű fear belemegy a raidbe.
Volt olyan, hogy a healerek nem tudtak gyógyítani ( és debuffot szedni ) fél percig is, mert a kicsik fearolták a tankot, aki a boss felé szalad, az addok követték, és ott már a healereket is fearolták.
Tehát a nagyot lehelet előtt le kell takarítani, ebbe segítsen be egy ranged, a megjelenő fearoló mobokat, pedig 1shotolja a sárkány. Így a healerek megszakítás nélkül tudnak gyógyítani.

A healképes DPS-ek ( és tankok ) is be tudnak segíteni, a +500% heal azt jelenti, hogy egy Lay on Hands több milliót is tud healolni, ami egyenértékű értelemszerűen azzal, mintha az éjszakai fázisban egy hasonló nagyságú ütést vinnénk be 1 GCD alatt. A DPS sámánok / papok szintén tolhatják rá a healt, ha elkapták a leheletet, ráérő idejükben.
Kötözni sajnos nem lehet a bosst. :)

Első fordulásnál jó lehet a sámán healer sok masteryvel, aki arányosan többet gyógyít ugyebár a bossba, minél kevesebb hp-ja van.

Az éjszakai fázist nem kell túlmagyarázni, 8-10 közötti debuffnál resetelni kell ezt ( a tankok hamarabb is akár, mivel a lehelet debuffja növeli rajtuk a shadow sebzést ), a nappalinál ki kell osztani a pozíciókat és kommunikálni kell, valamint a nagy add ölését jól kell időzíteni, és gyakorolni a debuffok szedését ( van rá jó timer ), valamint a healt.

Értelemszerűen a gear javulásával ez a boss érezhetően egyszerűbb lesz, már +10% dps / heal is nagyon látványosan tudja trivializálni a fightot.

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
11 éve 5 hónapja #12823

Kivételesen egy csata, ahol a healbot érdemel egy pirospontot. Bepipáltam, hogy mutassa a healbot a focusomat is, ilyenkor automatán bekerült egy reserved slot, a bosst még fight előtt focusba tettem, ekkor uknown lett a slot. És a kellemes meglepetés akkor ért, mikor nappali fázisban friendly lett a sárkány, és láss csodát: megjelent a health bar, hotokkal, jeee. Úgyanúgy healelhettem, dispellezhettem, mint bármely raidtagot, így nagyon kényelmes volt. Viszont ehhez mindenképp pull előtt focusba kell tenni, különben meghülyül.
Aki nem "klikkre" healel, hanem targetetvált bármi raidframen és utána keybindet nyomkod, annak kb mindegy ez a dolog, de nekem nagyon jó, hogy így a megszokott módon látom a hotokat és megy a heal.
Healereknek érdemes úgy talentelni, hogy nagy burst healt tudjanak kitolni fél percenként 6-6 secig. Én csak a druidot látom át, mindenképpen mehet a brokkoli és a Nature's Vigil egybe, potival rásegítve. Ha nem kapnak a healerek feareket és minden lehelletbe bele tudnak állni, akkor manával kényelmesen bírható, be lehet nyomni valami use-os intes trinketet is.


Ne feledjétek gyerekek csak a puffin lekvár ad kitartást és mindent legyőző akaratot!

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
11 éve 5 hónapja #12826

A nappali fázisban a nagy add és a belőle kikelő mini addok kezelésének a kulcsa a boss lehelete , ami 1 milliót sebez. Ez a nagy add hp-jának (3.7m) kb negyede, illetve ez megöli az összes mini addot.

1. add : Fázisváltás után 32 mp-re jön az első lehelet. A nagy add leverésére 20 sec van (185k dps) és úgy kell meghalnia, hogy a belőle kikelő kis addokat a boss lelehelje. (Ha a tanknak van healer képessége, akkor azt most van ideje eltolni)
2. add : A második add megjelenésekor a tanknak 6 másodperce van, hogy az addot a boss elé vigye, mert jön a lehelet.
A megoldás (videó): Ezután le kell verni és a kikelő mini addokat CC, disorient, szakítás mellett villámgyorsan meg kell ölni.
B megoldás: A nagy addot a tank megtartja és alacsony hp-ra veri és a lehelet előtt kivégzi. A kikelő kisaddok meghalnak a leheletben.
3. add : Ugyanúgy mint az első add: gyorsan leölni, hogy a kikelő kis addokat a lehelet megölje.

Utolsó szerkesztés: 11 éve 5 hónapja Írta: Littleboy.

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
11 éve 5 hónapja #12840

A bossra el lehet tolni a lay on handset, csak nem healeli. Szoval ezt nem erdemes tolni.
Ra lehet viszont rakni a Guardian spiritet ha van holy priest, ez 3 percenkent +60% healt jelent a bossba 10 secen keresztul, illetve Life Cocoont is lehet ra rakni ami +50% hot heal 12 secre 2 percenkent. Tehat mindkettot egyszer lehet hasznalni egy nappali fazisban, nyilvanvaloan a lehellet elott kell rarakni a bossra.

Amugy ezt a fightot healerkent siman be lehet gyakorolni LFR-ben, szoval erdemes ezzel szorakozni egy picit.

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
11 éve 5 hónapja #12843

par szo meg a healrol:

a mar lent levo healek is erosebbek lesznek a lehellettol.
ez (resto) shaman szemszogbol azt jelenti, hogy healing tide / stream menjen le a lehellet elott, valamint a healing rain is.
emellett lehet (kell) rakni earth shieldet a bossra, ez is +20% heal.
miutan lepakoltunk minden szukseges spellt a boss ala, nyomjunk egy riptide-ot, majd egy unleash life-ot es varjuk a lehelletet.
valahol 1,5 sec korul lesz a GHW cast time-ja, figyeljuk tehat hogy hogy castol a boss, hogy 1-2 tized masodperccel a lehellet utan be is erjen az elso spell. ezutan megegy gyors GHW, majd egy ujabb riptide a tidal waves miatt, GHW es ha ugy erezzuk hogy eleg gyorsak voltunk, akkor megegy GHW, ha meg belefer a 6 secbe (valoszinuleg pont nem fog, szamolja ki mindenki maganak az aktualis haste-je mellett), vagy egy instant GHW, vagy egy sima healing surge, ami remelhetoleg critelni is fog a tidal waves miatt. mivel ekozben a lent levo spellek is healelnek, eleg szep eredmenyt tudunk ebbol kihozni.

egy nappali fazis alatt 4 lehellet van, viszont a negyediknel hamarabb atalakul mint hogy lejarna a buff a healerekrol. itt talan 3 sec van healelni.

ennek fenyeben lehetne matekozni, hogy az upgrade-elt elemental, vagy az upgrade-elt unleash elements a jobb a fightra. az elemental 2 lehelletet fog le, viszont kozben is ad egy kis + healt es a lehellet alatt lent levo aoe spelleket is erositi, az UE viszont pont jol boostolna az elso GHW-t minden lehelletnel.
valoszinuleg hatalmas kulonbseg nincs a ketto kozott, en jelenleg az elementalt ajanlom, legalabb 1 percig 20%-kal kevesebbet sebzodunk.

trollkent amugy ezt javaslom:

1. lehellet: ghw - ghw - rt - ghw - instant ghw
2. lehellet: *berserking* ghw - ghw - rt - ghw - ghw
3. lehellet: ghw - ghw - rt - ghw - instant ghw
4. lehellet: ghw - ghw - rt

ezzel a megoldassal rendesen felbuffolva 485-490 kozotti gearben az elso nappali fazisban 20 millio healnek siman bele kell mennie a bossba, meg akkor is, ha csak a lehellet kornyeken healeljuk, egyebkent nem.

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Oldalmegjelenítési idő: 0.304 másodperc
Az oldal motorja a Kunena fórum