× Boss-ok: Imperial Vizier Zor'lok, Blade Lord Ta'yak, Wind Lord Mel'jarak, Garalon, Amber-Shaper Un'sok, Grand Empress Shek'zeer

normal Wind Lord Mel'jarak

Több
11 éve 4 hónapja #12453

Az első tokenes boss, amely akár egy pofás kesztyűvel is jutalmazhatja elszántságunkat.

Mire is számíthatunk itt?

Tréningezhetjük gerelyhajítási képességünket, hátha kijutunk a következő Olimpiára, megküzdhetünk több hullámnyi addal, kiszabadíthatjuk befagyott társainkat, interruptolhatunk nyakra - főre, és kerülgethetjük a boss bumerángjait, több - kevesebb sikerrel.

Szokás szerint szükség lesz 1-2 meleere, hogy interruptoljanak, valamint minél több rangedre, hogy le lehessen fedni a csata területét.

Whirling Blade - a boss kinéz magának valakit, aki felé eldobja a bumerángját. Az odafelé is sebez, meg visszafelé is -> ha elkapott, akkor állj ki, ha az útjában állsz, akkor lehetőleg sétálj odébb, hogy legalább visszafelé ne daráljon le. Terülni kell a boss körül, lehetőleg félkörben, egymástól távolabb ( ezt majd lentebb részletezem, miért )

Rain of Blades - egy AoE sebzés, amit folyamatosan castol a boss. Ki kell healolni, oszt jóccakát

Watchful Eye - a boss pullkor behív maga mellé 3 csapatnyi addot, lásd lent. Ezeket jól lehet CC-zni, amire lehetőséget nyújt a falak mellett elhelyezett dárdák. Arra kell csak vigyázni, hogy:
- ha az összes add kint van, akkor max 4 addot lehet CC-zni, különben a boss kiszabadítja mindet
- ha az egyik add csapat meghalt, akkor max 2 addot lehet CC-zni, különben a boss kiszabadítja mindet
- ha már két add csapat meghalt, akkor nem lehet CC-zni

Emellett, ha egy add csapattal sikerül leszámolni, akkor a boss egyre mérgesebb lesz - stackeli magán a Recklessness képességet, egyre többet és többet sebezve.

Néha fogja magát és élesít egy bombát is, amit eldob, ezt kérdés, hogy lehet -e disarmolni, amennyiben nem, akkor a csata végéig az ott marad, és akadályozza a mozgást. Ezt szerencsére csak akkor teszi meg, ha már csak 75% ( vagy kevesebb ) életereje maradt a bossnak, úgyhogy érdemes ezt addig elhúzni, amíg legalább az első adag add el nem pusztult.

Azaz a fight menete nagyságrendileg a következő:

Pullolunk, majd felkapkodjuk a fegyverkupacokból a lándzsákat .
A bosst tankoljuk, az addok megérkeznek.

Ezekből háromféle van, a Gyógyítók, a Genyózók, és a Harcosok.

Minden add csapatnak saját HP-ja van, de az egyes add-csapatok megosztoznak a HP-n, úgyhogy egyszerre fognak elpusztulni.

A prioritás valahogy így néz ki:

- Gyógyító
- Genyózó / Csapdázó
- Harcoló

Zar'thik Battle Mender - a Gyógyító add. Azon túl, hogy gyógyítja a többieket, ezért jól interruptolni kell, még jól buffolja is azokat, akiket erre érdemesnek talál. Jól le kell ütni mielőbb, amellett, hogy minden spelljét szakítani is kell.

Sra'thik Amber Trapper - a Genyózó add. Jól befagyaszt egy - egy random ellenfelet, és mindenkit, aki közel áll hozzá, akit csak úgy lehet kiszabadítani, ha odafutsz mellé, és kis fogaskerekes use-al megpöcögteted. Azért, hogy ne legyen egyszerű az élet, ilyenkor kapsz egy debuffot , és nem szabadíthatsz ki mást 1 percig. Ezen túl rátesz néha valakire egy - egy debuffot , amely 5 stackről indul, folyamatosan sebez, és csak úgy múlik el, ha az illető futkos - így dobva le magáról a debuffot, amely egy szép kis tócsaként jelentkezik a földön. Ez természetesen sebez.

Kor'thik Elite Blademaster - a Harcos add, csak üt, de nem kicsit. Emellett ki-ki ugranak 1-1 playerre a raidből, és ráütnek egyet . Ha nincs szerencsénk, és mindhárom add aktív, s ugyanazt választják, akkor az illetőnek meszeltek.


Mit is kell tehát csinálni?

Beszaladunk, felkapjuk a lándzsákat ( healerek is, sőt, számukra talán az egyik legkényelmesebb ), és várjuk az addokat.
Minden addból 3-3-3 jön.
Azt, hogy mit CC-zünk, nagyban függ attól, hogy milyen setuppal is rendelkezünk.

Amennyiben van elég interrupt, akkor kint lehet tartani 2 Gyógyítót, és szépen elosztani, hogy az egyiket az egyik melee, a másikat a másik bántalmazza, a tank pedig próbálja őket megtartani. Cleave és egyebek mehetnek, a fontos, hogy folyamatosan legyenek szakítva, a buffokat, amelyeket kiosztanak, pedig legyen, aki leszedegeti.

Ezzel 1 CC-t használtunk el a 4ből.

Marad 3 Genyózó és 3 Harcos.
Ebből 3at tudunk CC-zni, amelyből érdemesebb 2 Trappert, és egy 1 Warriort.
Így csak néha fagy be valaki, aki ki lehet könnyedén szedni, ellenben fel kell rá készülni, hogy a Warriorok ki-ki ütnek majd a raidre.


Aki befagy, azt szabadítjuk, a raid terül, kerülgetjük a bumerángot, elkerüljük a bombát.


Ha ez megvolt, akkor kiszabadul az összes add, ezekből kettőt visszateszünk ( már nem lehet annyit stunolni ), itt potenciálisan 1-1 Trapper és Warrior lesz stunlockolva, két Warrior továbbra is kiüt a raidre, ahogy illik, 2 Trapper pedig fagyasztgat.
Ezeket is ledaráljuk előbb - utóbb.


Jönnek az Amber Trapperek, a tank megfogja az elszabadult Warriorokat is.
Előbb - utóbb végzünk az Amber Trapperekkel, ekkor az összes Warrior aktivizálódik.
Ezeket egybefogja a tank, a boss is már jóval többet üt, végzünk ezekkel is.

Itt meggondolandó, hogy ne a 3 Warrior, hanem a 3 Trapper maradjon aktív - ezzel csökkentve az esélyét annak, hogy egy (több) Warrior + bumeráng kombó instant öljön meg valakit a raidből.

Ezt követően már csak tank&spank, ügyelünk rá, hogy a tank ne dőljön el, BL, és kill.

Ideális esetben a fázisváltások között nem sok idő telik el - azaz amikor a Menderek meghalnak, a Trapperek is 20-30% környékén állnak, amikor azok elhullanak, a Warriorok is már csak 10-20% környékén vannak, így gyorsan át lehet ütni mindent.


1 tank, min 2 melee, 3 healer, a többi ranged.
2 tank is elképzelhető, az egyik csak 1-2 add + boss, a másik pedig a maradék kezelésére, kérdés, melyik kezelhető könnyebben, így az egyik meleet fel lehet cserélni, és helyette a tank szakít.

A rangedek közül a multidotolók előnyben, mivel az elkókadva álló addokra is lehet folyamatosan dotokat dobálni, arra kell csak figyelni, hogy ne haljanak meg - viszont jó esetben, ahogy a Trapperek is eldőlnek, ezek már kevés HP-n állnak majd, és gyorsan végezni lehet velük.

Interrupt, megfelelő mennyiségű CC, ügyes helyezkedés és egymás kiszabadítgatása a kulcs, ha ezt sikerül megoldani, akkor már csak a looton kell marakodni.


Oktató videó:



Fatboss guide:



LIVE kill:

Utolsó szerkesztés: 11 éve 4 hónapja Írta: Classrun.

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
11 éve 4 hónapja #12503

Little vagy vki aki ért a makrókhoz:
Kellene erre a fightra egy olyan makró amihez nem kell kitargetelni a stunnolni való addot
mivel extraaction bar van a stunnolásra első körbe erre gondoltam:

/focustarget click extraactionbutton1

ez müködik igy? vagy kell meg valami hozzá?


"AZ üt elöször, aki igazán nagyot üt, és elöször"
by Argo

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
11 éve 4 hónapja #12505

Egy ilyet találtam mmo-csempin:

/stopcasting
/target focus
/click ExtraActionButton1
/targetlasttarget

Commentben azt írják,hogy működik.De neked lehet a /stopcasting nem kell xD

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
11 éve 4 hónapja #12520

Förszt kill videjó:

Utolsó szerkesztés: 11 éve 4 hónapja Írta: Littleboy.

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
11 éve 4 hónapja #12529

A videó egész jól mutatja a dolgokat, meglepően informatív.

A kill sorrend így nézett ki:

Kezdeti CC: 1 mender, 2 shaper, 1 warrior

Látszik, hogy óvatosan kezdünk DPS-elni, én pl. a DPS lista legalján vagyok jó sokáig, mire bele merek kezdeni.

Ha a menderek lementek, akkor 1 warri - 1 shaper marad kint, és a warrikat tesszük fókuszba. Itt van jó kis elbaszás is, hogy 3at akarunk CC-zni, de csak kettőt lehet ugye, végül ki is szabadul egy és bejön a raidbe.

Így a végén a 3 shaper marad, ami azért jobb, mint a 3 warrior, mert ha a 3 warri együtt charge-ol ki, akkor az 3x 145K sebzés -> instant kill.
Míg a shapereknél 'csak' több a befagyás, és szabadítgatni kell.

Érdekes, hogy P2-re azt írták korábban, hogy brutál mód üt a boss, 150K-t és felette, mégis, ez nem nagyon látszik a tank hp-ján, lehet, hogy nerfelték, vagy csak volt mindig elég absord / block / avoidance.

A wind bombok is szépen látszanak, ahogy beterítik a termet, ill. az a rész is egyértelmű, hogy hová kell heal ( az utolsó pörgésre toltam is shield wallt, látszik, hogy a hp-m kb meg se mozdult, 90%-on és felette maradtam végig ).

Egész jól összerakható a fight, hangot lekapcsoltam, de talán még volt némi kommunikáció is mellé, úgyhogy hasznos lehet azok számára, akik nem voltak ott a killen.

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
11 éve 4 hónapja #12538

az is jollatszik hogy egy csomoszor szarul raktuk le a wind bombokat, ennel sokkal tobb hely is maradhatna, bar persze kerdes hogy minek. :)
mindenesetre kovetkezore alljunk a mar lent levok melle szepen, hogy az ujak atfedesbe keruljenek a regiekkel. ez regen pl. majordomon FL-ben olyan szepen ment mar... :)

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
11 éve 4 hónapja #12567

Pár spell, amire panaszkodtak, hogy a main targetekre nem szabad használni, mert CC-nek minősül, és az összes kiszabadul:

[23:58:17.163] Sra'thik Amber-Trapper afflicted by Mortal Coil from Ulsoga
[23:58:17.615] Wind Lord Mel'jarak casts Cowards!


Panaszkodnak még a Cobalt Frag Bomb-ra, a Warrior Shockwave-re, a Frag Beltre.

Úgy tűnik, hogy bármi, ami min. 3 sec-re CC-z, már számít a bossnál, az ennél rövidebbek ( pl. a Dragon Roar 0.5 seces stunja ) még nem.
Egyébiránt hunterrel egészen jól kezelhető a váltás, annyit kell csinálnia, hogy amíg fenn van mind a 9 add, addig dobálja a lándzsákat, és mielőtt kiszabadulna, letesz egy fagyi csapdát elé.
Így, ha kijön és elindul, akkor kapásból befagy, és onnantól már lehet megint CC-zni, ha igény van rá.

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
11 éve 4 hónapja #12884

A HC videóból láttam a 'trükköt', miszerint induláskor csak 3 CC-t tesznek ki.
Ebből egyet olyanra, aki a main target ( =Mender ), azaz induláskor úgy néz ki a dolog, hogy 1-1-1 van CC-zve mindegyik fajta addból.
Így ha a Menderek elhaltak, akkor ugyanúgy marad kint 2 db CC, nem bontja fel őket a boss.

Egyrészről a kill gyorsabb, mivel több addot ér az AoE, az elején ugyan kicsit több a befagyasztás ( 2 Trapper van kint, nem csak 1 ), ellenben mivel a boss mellett is több add van tankolva, ezért az AoE is egyenletesebben oszlik el rajtuk, borítékolhatóan a Menderek halálakor mind a Trapperek, mint a Warriorok elég alacsony hp-n lesznek, itt a Warriorokat csak gyorsan le kell ütni, majd a végén a Mendereket.

Nincs abból kavar, hogy az első váltáskor túl sok CC-t próbálunk betenni, hanem csak ki van adva 2 emberkének, hogy folyamatosan frissítse a rájuk bízott CC-ket, és ennyi, ill. egy harmadiknak, hogy 1 CC-t addig frissítgessen, amíg az addja él, utána már csak DPS.

Kicsit kényelmetlenebb, mert az elején is 2 Trapper van, nem csak 1, viszont a váltáskori káosz ( megindulnak az addok, kapnak egy AoE-t, stb., stb. ) kiküszöbölhető.

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
11 éve 3 hónapja #13206

Amber prisonból ki lehet jönni a movement impairing effect - leszedő képességekkel.
Azaz pl. a mage le tudja dobni, a lock is megfelelő talent mellett, DK-k, stb.

Sokat segíthet, ha az illető saját magának ezt el tudja intézni, nem kell másnak segítenie.

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
11 éve 3 hónapja #13213

Akkor, ha jól értelmezem a Phantasm talentel és a Fade -vel ki tudok jönni én is?

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
11 éve 3 hónapja #13215

Duesten írta: Akkor, ha jól értelmezem a Phantasm talentel és a Fade -vel ki tudok jönni én is?

Elméletileg igen.Tesztelni kell majd, de a hasonló effektek / talentek működnek.

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Oldalmegjelenítési idő: 0.267 másodperc
Az oldal motorja a Kunena fórum