× Boss-ok: The Stone Guard, Feng the Accursed, Gara'jal the Spiritbinder, The Spirit Kings, Elegon, Will of the Emperor

normal Will of the Emperor

Több
11 éve 5 hónapja #11859

A raid főbossa, ami nem is az, hisz több addal és bossal is kell megküzdeni.

Két fázisból áll, amelyek egymásba csúszva vannak jelen - az elején csak az addokkal kell megküzdeni, és kitapasztalni az ellenük folytatott harcmodort, míg később már két boss is feltűnik, ám az addok továbbra is jönnek.

Nézzük át akkor sebtiben, mire is számíthatunk!

Első fázis:

A csatát úgy kezdhetjük, hogy egy konzolt aktiválunk - ezt követően 25 seccel elindul a harc.

Ezt követően folyamatosan jönnek addok, az egész csata alatt ( kivéve, amikor elárasztja a termet a gáz, de erről majd később ).

Alapvetően három féle addot kell kezelni.

Emperor's Rage - 10esben ketten jönnek, és haladnak egy kijelölt célpont felé . Mindenféle CC működik rájuk ( lassítás, fear, stun, stb. ). A leggyengébbek, ezért prioritásban hátul is vannak, akkor kell ölni őket, ha már semmi más nincs kint.

Emperor's Courage - Egy nagyobbacska figura, Ő is választ egy célpontot, aki tank szerepkörrel bír, és elindul felé. Ha eléri, akkor nagyokat üt rá , amely még lassít is. Az alap CC-kre immunis, egyedül lassítani lehet ( és kell is ).
Rendelkezik egy jó kis képességgel, nevezetesen vastag páncélba öltözve tolja, ami azt eredményezi, hogy csak a hátulról jövő támadások hatnak rá, a többit elkerüli. Ő a prio, azaz amint kijött, egyből lassítani + nuke-olni kell, nehogy odaérjen a tankhoz, mert ha igen, akkor lelassítja azt, így nem fogja tudni elkerülni a bossok spec képességeit.
Értelemszerűen a ranged feladata lesz ez, mégpedig úgy, hogy úgy kell helyezkedniük, hogy a megjelenő add háta mögött legyenek, és lassítás + burst kombóval ki kell végezniük.
10esben 1 jön.

Emperor's Strength - közepes add, szabvány módon tankolható, aggro táblával. Spec képessége a Hulktól ellesett Smash , ami alapból egy 10 yardos körben sebez mindenkit ( ki kell futni ). 7 secenként castolja, ahogy ezt megtette, a következő már 1 yarddal nagyobb kör lesz.
Értelemszerűen így ha sokáig él, akkor előbb - utóbb már nem lehet majd kifutni, és elkapja a tankot ( és a meleet is ).
Azt, hogy hová üt, és mekkora területet fed be a képessége, szépen látszik a földön.
10esben 1 fő jön.

Az add prio tehát a következő:
Courage ( a nagy add, ami a tankokra fixál ) > Strength ( a közepes, amelyiket tankolni kell ) > Rage ( kicsi, rnd-ben fixáló és CC-zhető ).

Mivel az Strength-et tankolni kell, ezért amint megjelenik, nem azonnal lőni kell, mert akkor lebassza a rangedet, és wipe van, hanem várni kell, hogy azért minimálisan a tank felé elinduljon. Missdir sokat tud segíteni.

Ez megy másfél percig, majd csatlakozik a két boss is.

Ezeket felveszi 1-1 tank, és elhúzza, majd el kell őket kezdeni erősen bántani. Linkelt HP-val bírnak.
Az alábbi fontos képességeik vannak:

Devastating Arc - fogja és nagyot lendít a fegyverén. Ahová lesújt, ott nagyot sebez, és a megsebzett ellenfél elbukja a további buff lehetőségét ( lásd alább ). Ha a fegyverét bal felé húzza el, akkor a boss jobb oldali területére sebez, ha a jobb válláshoz, akkor balra suhint, ha előre mutat, akkor az előtte lévő területre sebez.
Közben melee-ben nem üt.

Stomp - a feje felé emeli a fegyverét, és lebassza a földre. Aki 12 yardon belül van, az stun + sebződés.

Összesen eme két képesség közül használ fel 10 darabot.
Aki képes volt arra, hogy a 10ből egyiktől se sebződik, az megkap egy új gombot az UI-ra, amivel 1.000.000 sebzést tud bevinni .

Értelemszerűen azt kell begyakorolni, hogy soha senkit se kapjon el egyik képesség sem, és akkor a 10. alkalom után a teljes raid rá tud csattintani a bossokra 1-1M sebzést.

Ezen kívül a bossok feltesznek a tankjaikra egy debuffot, amivel megmágnesezik . Ez azt eredményezi, hogy ha a tank túl messzire megy, akkor visszarántják, úgyhogy a kifutkosással is csak okosan, ill. kite-olni lehetetlen.

Néha a termet P2-ben elönti némi gáz , ami erős DPS buffot ad mind a raidnek, mind a bossoknak ( több sebzés és sebződés ).
Amíg a gáz kint van, addig a raid folyamatosan sebződik, ellenben nem jönnek addok - van idő takarítani, majd egy BL-t ellőve letolni a bossok életerejéből minél többet.

Alapvetően tehát a csata:

Jönnek az addok, le kell őket kezelni.
Jönnek a bossok, be kell őket tankolni, az addokat továbbra is kezelni kell.
A bossok képességeit kerülgetni kell, ha a raid jól csinálja, akkor a tankokon kívül soha senki sem kap be egy sebzést sem, a gázon kívül.
A gáz alatt takarítani kell, majd ütni a bosst, amennyire lehet.

Előbb - utóbb a boss eldől, lehet örülni.

Elméletileg csak az kapja meg az 1M sebzést, aki kivédett 10 támadást, úgyhogy a meleenek kell a bosson lennie, a rangednek kell az addokat kezelnie. Amennyiben a ranged / heal is megkapja ezt, úgy, hogy ott sincs ( mindig rangen kívül áll ), akkor fel kell cserélni, hogy a melee addozik, és a ranged fütyörészve begyűjti a stackeket, majd lenuke-olja a bosst.

Részletesebb angol leírás

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
11 éve 5 hónapja #11940

Itt van egy egész érdekes videó, ahol gyak 3 tankkal + ranged DPS only-val csinálják.
Ezt akár tolhatjuk mi is - így egy tank csak addozik, és összeszedi az AoE ütős mobokat, a ranged kezeli a kicsiket + lövi / dotolja a bosst.
Nagy előnye, hogy nincs azzal órákon át való baszkódás, hogy a melee minimál DPS-t hoz, mivel nem tudja kidodge-olni az ütéseket, szóval a kill elég fix.

Hátránya, hogy azért előbb - utóbb csak oda kell engedni melee-t is, és mivel előtte valszeg másra ( HC progressre ) megy ez az idő, ezért majd a kevés időben kell tanulgatnia.

De 1st killről én pl zokszó nélkül kimaradok, mivel ez azért erősen egyszerűsíti a felállást.

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
11 éve 5 hónapja #11946

Még egyszer átgondolva, egy másik ponton is egyszerűsíti a fightot ez a felállás.
A tankok ugye nem kerülik ki, hogy megtanulják, mi a szitu - minden egyes bekapott Devastating Arc ( amikor lendít a fegyverén ) találat csökkenti az armort 10%-al 30 secre.
Ez stackelődik, értelemszerűen.

Namost ha a tankok úgy vannak vele, hogy végigállják, oszt majd lesz valami, akkor előbb - utóbb elkopnak ( 4-5 debuff környékén ). Ellenben azt meg lehet így csinálni, hogy az add-tankoló tank cserélget a boss-tankoló tankkal, azzal, amelyiknek már sok debuffja van. Ezért is nem megy a videoban a tank a boss közelébe, mivel ha összeszed pár debuffot, megszívják.

Persze egyszerre csak egy tank kaphat így egy kis pihenőt, ill. az lenne értelemszerűen a legjobb, ha a tankok kivédenének mindent, mivel az a killen is jelentősen gyorsítana ( repkednének a milliók visszafelé ).
A ranged - healnek egyben kell állnia, ez egyértelmű, hogy az addok egy oldalra menjenek, miközben adni kell a tankoknak időt, hogy jól betanulják, hogyan is kell ezt kivédeniük.

Kb amint megtanulták, hogy hogyan mozogjanak, abban a pillanatban jön a kill, mivel eszméletlen mennyiségű heal felszabadul, az eleje még 3 healeres így tippre, de ha a tankok jól mozognak, az addok pedig le lesznek kezelve, akkor 2 healerrel valszeg simán megoldható lesz.

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
11 éve 5 hónapja #11950

Azért az elég undorító, hogy ennyi fighton előnyösebb a ranged setup. Pláne a dotolós.

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
11 éve 5 hónapja #11951

A videon fel vannak jelölve a pozíciók. Nincs rohangálás. A ranged középen, a 2 boss tank két szélén a bejárat felől áll, az add tank pedig a terem hossztengelyén mozog. Nagyon letisztult taktika. Szerintem az add tank mellett simán elfér a melee.

A video szerint a terem közepén fix lassító csapda, fagyasztás + ellökés. Nem érhetnek a raidbe, ezért előbb verik őket, mint a nagyot (8:25-8:35). A pajzsos dög viselkedésénél gyanús, hogy mindig a legtávolabbi tankot választja. A ranged nem rohangál utána, csak vár, hogy elhaladjon mellett és akkor full nuke.

Megkerestem a kill video logot is. 2 healerrel mentek.

16 elegon try után 1. try-ra ment le nekik. Gondolom volt beta tpasztalat, de az Elegonon is kellett legyen.

Utolsó szerkesztés: 11 éve 5 hónapja Írta: Bernatella.

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
11 éve 5 hónapja #11953

Bernatella írta: A videon fel vannak jelölve a pozíciók. Nincs rohangálás. A ranged középen, a 2 boss tank két szélén a bejárat felől áll, az add tank pedig a terem hossztengelyén mozog. Nagyon letisztult taktika. Szerintem az add tank mellett simán elfér a melee.


A video szerint a kicsiket lassítják és ellökik. Nem érhetnek a raidbe, ezért előbb verik őket, mint a nagyot (8:25-8:35).

Igen, eléggé letisztult ez a taktika.
Kis túlzással a raid 70%-a csak áll egy helyben, és dotol + lökdösi az addokat.

A pozicionálás könnyen tanulható, a szerepek eléggé letisztultak, az elején le kell mérni range check-el, hogy pont jól álljatok be ( az SP AoE fekete köre épp elérje mindkét bosst ), annyi nehezítés van benne, hogy így a pajzsos addot az idő felében nem lehet lőnie a rangednek.
Ezért kiemelt fontosságú, hogy akkor, amikor erre már lehetőség van, akkor egyből egy lassítással kezdjünk ( korábban lassítani felesleges, mivel ha lassítod, de nem DPS-eled, akkor kb lényegtelen, hogy mi van, inkább érjen be DPS range-ba mihamarabb, hogy le lehessen pükkeszetni.


A videon számomra nem volt világos, hogy a pajzsos, tankot fixáló add minden esetben a messzebb lévő tankra megy -e, avagy csak mákjuk volt végig, mivel ezt látom az egyetlen wipe-faktornak; amennyiben úgy alakul, hogy a közelebbi tankra megy rá az add, akkor ugye az van, hogy egyből odaér + lőni se lehet, mert a ranged 'túlpozicionált' az addhoz képest, a pajzsa túloldalán van.
Ha az add fixen mindig a messzebbire megy, akkor csak a tankoknak kell megtanulniuk, hogy mizujság van, és lehet is lootolni.

A videón azt írta a srác, hogy órákon át wipe-oltak, mire ezt a taktikát választották, amivel letették ( bár nem derül ki, hogy min wipe-oltak ennyit ).
Szóval lehet, hogy csak a többi logot nem töltötték fel. :)

Utolsó szerkesztés: 11 éve 5 hónapja Írta: Classrun.

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
11 éve 5 hónapja #11956

Ez kevésbé dotolós fight. Bár az SP elöl volt, de a balance druidot és a lockot rendesen megverte a shaman és a warrior is. A sok melee ebben a taktikában tényleg szívás, mert az Emperor's Rage targetelhet rá, és valamiért nem engedik a targethez közel, így akkor tehetelen.

Utolsó szerkesztés: 11 éve 5 hónapja Írta: Bernatella.

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
11 éve 5 hónapja #11959

Bernatella írta: Ez kevésbé dotolós fight. Bár az SP elöl volt, de a balance druidot és a lockot rendesen megverte a shaman és a warrior is. A sok melee ebben a taktikában tényleg szívás, mert az Emperor's Rage targetelhet rá, és valamiért nem engedik a targethez közel, így akkor tehetelen.

A DPS-ek így voltak ugye:

1. Paladin tank ( végig ugye csak a bosst ütötte kb ). Összesen 14 db Opp. Strike-ot ütött vissza, baromi jól mozoghatott, csak ez magában jelentett ugye 14*0.5M sebzést Tőle.
2. SP. Dot - dot - dot.
3. Saman
4. Warrior tank. Ő bénább volt, csak 3 Opp. Strike-ot tudott visszalőni, a stomp-ot rendre elkapták. Így maradt le 5M sebzéssel a palához képest.

A bossokba beletolt DPS -ből a paláénak a 10%-át adta a visszalőtt spell, kis túlzással a tank egymaga lehozta a fightot ( minimális sebződés, maximális visszasebzés ).

Ezeken kívül dot-dot-dot, majd kill.
Ha csak a DPS-eket nézzük, akkor az első volt az SP, a második a sámán, a harmadik pedig a lock.

Összefoglalva: hajrá tankok!

Ja, és 2 healerrel tolták, így látatlanban én is azt mondtam volna, hogy annyinak elégnek kell lennie, sokkal kritikusabb az addok lekezelése, mintsem a bejövő sebzés, ami ráadásul ha lemegy rendben, akkor heal se kell senkibe, csak a tankokba ( és ha Ők is jók, akkor beléjük se sok ), az AoE sebződéses részen kívül, de ott meg egymás nyakában áll mindenki, a tankok pedig ide lőnek CD-ket, szóval itt se kell gondnak lennie.

Utolsó szerkesztés: 11 éve 5 hónapja Írta: Classrun.

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
11 éve 5 hónapja #11984

A harc 3 dolgon fog múlni.
1. a dpseknek meg kell tanulni lekezelni/túlélni az addokat
2. a healereknek valahogy életben kell tartani a tankokat és a raidet amikor jön a gáz.
3. a tankoknak meg kell tanulni a táncot. javaslom, hogy az UI úgy legyen összerakva, hogy a képernyő felső felében középen semmi ne legyen, hogy könnyebb legyen meglátni, hogy mit csinál a boss.

Mivel a harmadik pontban vagyok érdekelt, itt van 2 videó, tessék elemezni mit csinál a két boss.
Kardos boss:


Baltás boss:


Kaptam egy érdekes tippet a pajzsos csávó ledarálásához:
A 2 tank úgy helyezkedik el, hogy a pajzsos csávó mindig a hátsóra menjen és mindig elhaladjon az elöl lévő tank mellett. Amikor az első tankhoz ér, akkor az elsüti a speckó cuccot és az 1 millát nemcsak a boss, hanem a pajzsos is bekapja. Ehhez a tanknak tutira kell dodge-olni a boss ütéseit és 6 yardon belül kell állnia a bosshoz és a pajzsos csókához is.

Utolsó szerkesztés: 11 éve 5 hónapja Írta: Littleboy.

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
11 éve 5 hónapja #11985

Littleboy írta: A 2 tank úgy helyezkedik el, hogy a pajzsos csávó mindig a hátsóra menjen

Ok, és ez mitől függ?
Mert számomra nem látszódott az, hogy miként is választja ki a célpontját a pajzsos csóka.

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
11 éve 5 hónapja #11993

Punisher 3 healerrel tolta le 11:44 alatt. Itt a log, nem ismerem a palát ill. a DK-t hogy mire voltak specelve (2 v. 3 tank?).

www.worldoflogs.com/reports/gfp6jebgjt13h9i6/sum/damageDone/

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
11 éve 5 hónapja #11994

Ez 2 tank volt.

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
11 éve 5 hónapja #12008

Nemröhög, elbénáztam!

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
11 éve 5 hónapja #12012

Littleboy írta: Nemröhög, elbénáztam!

Azért csak belement 12 Opp. Strike, az azért nem olyan vészesen szar.
Norvaltól mondjuk 14, de annyi baj legyen. ;)

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
11 éve 5 hónapja #12015

Az lett volna az igazi, ha egyből Gaia fogja a bosst és még elbaszott rotával is többet csap bele, mint Little:)


Ne feledjétek gyerekek csak a puffin lekvár ad kitartást és mindent legyőző akaratot!

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
11 éve 5 hónapja #12036

Little, Norval nem tiszta számomra hogy miből látjátok hogy honna kell elállni amikor suhint vagy dobbant.
Van valami amit nem látok? vagy nem veszek észre?


NE ESS KÉTSÉGBE, gondolj arra hogy mindig akad másik olyan ember aki még szarabb helyzetben van...

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
11 éve 5 hónapja #12037

Azt a kékes villanó íves vonalat figyeld amikor pózol a boss.Az mutatja milyen ívben és kb hova csap.

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
11 éve 5 hónapja #12041

Vagy azt nézed, hogy hová emeli a fegyverét ( ha a jobb válla fölé, akkor balra, ha bal váll, akkor jobbra, ha előre mutat, akkor előre, ha feje fölé, akkor körben csap ), vagy pedig ezt a villanást, mintha csak suhintana.

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
11 éve 5 hónapja #12042

ez a videó nagyon jó amit csináltál Little érthető belőle, hogy kell tankolni szerintem menni fog nekem is


\"Nem az az igazi hős, aki vakon harcol a jóért, hanem az, aki megízlelte a gonosz gyönyöreit és magától rájött, ellen kell annak állnia minden erejével.\"

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
11 éve 5 hónapja #12084

LFR-en teljesen jól lehet ezt gyakorolni; nekem az első 3-4 fail után sikerült beállnom faszányosan, és utána csináltam egy 5ből 4es kombót, úgy, hogy néha még az addokat is fenyítettem a skillel ( rájuk sajnos alig sebzett valamit, 500K helyett 520K-s sebzéseket adott le a karakter ).
Úgyhogy ha egy tank gyakorolni akarja ezt, akkor irány LFR, valszeg pár try alatt sikerül annyira megtanulnia a mozgást, hogy az 'éles' szitukban már nem lesz ezzel gondja.

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Oldalmegjelenítési idő: 0.218 másodperc
Az oldal motorja a Kunena fórum