normal Fire Mage (4.3)

Több
12 éve 3 hónapja #6741

... azaz hogyan játsszunk Fire Mage-dzsel PvE környezetben (4.3-ban) jól. Vagy kevésbé jól, de legalább a szabályoknak megfelelően.

Változások listája

  • 2011. 12. 26. - version 1.0
  • 2012. 02. 24. - version 1.1 (BiS lista EDIT)
Mik a Fire előnyei az Arcane-nal szemben?

Remek mobilitás, kiváló AoE sebzés, kevesebb mana gond, illetve talán a legfontosabb, hogy nagyobb tér marad a hibáknak. Amíg Arcane talenten egy-egy bealudt pillanat miatt akár az egész bossnyi DPS mehet a kukába, addig a Fire kevésbé szigorú, és a magas RNG faktornak hála csipetnyi mákkal is összeszedhetjük magunkat a bénázást követően. Pozitív továbbá a remek túlélőképesség (főleg a Cauterize -nak köszönhetően), és a targetekre pakolt Critical Mass debuff, amely +5% spell crit chance-t jelent az egész raidnek. Sőt, Fire Mage-ként castolhatsz akkor is, amikor totálisan OOM vagy (ld. Yor'Sahj HC fightot, ahol ez elég sokszor előfordul), hála az Improved Scorch talentednek.

Mik a Fire hátrányai az Arcane-nal szemben?

Kisebb burst, kevésbé kiszámítható, előre látható, tervezhető DPS. Az imént említett RNG faktor nem csak pozitív lehet, sőt, a legtöbb esetben inkább negatív. Az Arcane-nal szemben továbbá hiányzik a 3%-os overall damage buff is.

Összességében a jelenlegi raid content (Dragon Soul) bossainak mechanikája (egyedül a Spine of Deathwing kivételével) mondhatni megköveteli a Fire specet, így hát meglehet, nem árt megismerkednünk vele tüzetesebben is. (Haha, értitek, Fire-ral tüzetesebben.)

1. Talent és glyphek

Első körben nézzük a standard Fire talentet (3/35/3).

Sok szót nem különösebben érdemes rá vesztegetni: vannak közöttük "opcionális" talentek (ilyen például a Cauterize ), ám a jelenlegi raid környezet nem hagy túl sok teret a szabad mozgásra.

Ami a glypheket illeti, itt sincs különösebben sok játékterünk. Prio prime glyphjeink a Glyph of Pyroblast és a Glyph of Fireball (érthető okokból), ajánlott választás a Glyph of Molten Armor , de vannak, akik ezt a Glyph of Living Bomb bal helyettesítik. A Molten Armor változat azért elterjedtebb, hiszen bizonyítottan még a 4.3-as damage buff-fal együtt sem jobb a Living Bomb glyph.

Major glyphek terén már nincs szorosabb megkötés, a Glyph of Dragon's Breath nem jön rosszul AoE szituációkban (annak ellenére sem, hogy elsősorban PvP glyphről van szó), a Glyph of Evocation nel pedig szerzünk egy jó pontot a healereknél, míg a Glyph of Polymorph fal a raid többi részénél is, ha épp gáz van trash közben.

Ami a minor glypheket illeti, nincs közöttük olyan, amelyik ne lenne nélkülözhető. Szabadon válogathatsz közülük.

2. Statok

Minden rendes ember, aki caster DD-ként raidre jár, 17% Hit ratinggel rohangál. Ezt célszerű szem előtt tartani mindenféle meggyőződés ellenére sem, és lehetőleg ne is próbáljuk meg erről lebeszélni kézzel-lábbal játékostársainkat sem.

A Fire Mage számára a Hit rating megszerzését követően a legfontosabb stat természetesen az Intellect marad. Soha nem lehet belőle elég, ragaszkodunk hozzá halálunkig. És mindeddig tök egyértelmű minden, de a folytatásban már nem lesz feltétlenül az.

A 4.3 beköszöntével ugyanis elérhetővé vált az új geareknek köszönhetően egy újabb lépcsőfok a Fire mage-ek számára a Haste soft capben: mindeddig ez elég alacsonyan volt ahhoz, hogy a 4.1-ben egyáltalán ne kelljen a Haste-tel foglalkozni, és ész nélkül gemelhessünk Critre, azonban ezúttal eljutottunk odáig, hogy a Haste soft cap (T13 4-set bonus nélkül) 2005 rating, már amennyiben nem vagyunk goblinok, és nincsenek olyanok a raidben, akik támogatnak Haste irányú törekvéseinket. A következő Haste cap 35%-nál fog befigyelni, épp ezért érdemes szem előtt tartani, hogy ne vesztegessük a statjainkat! Amíg nem érjük el a 2005-öt, nincs értelme feljebb menni az előző captől, és abban a pillanatban, hogy elértük, minden egyes erre költött pont csupán vesztegetés. És hogy miért is beszélünk erről? Mert a soft capnek hála mindig egy-egy plusz ticket kapnak a dotjaink, amelyek azért tény, hogy nem jönnek rosszul. Nagyon nem.

Ugyanakkor a T13 4-es set bonusa mellett, ahol 500 Haste-et stackelhetünk fel a Stolen Time segítségével, elég mindössze 1505 Haste-et összekaparásznunk. Tartsuk persze észben, hogy ilyenkor masszív Fireball abuse-ra van szükség ahhoz, hogy felbuffoljuk magunkat a megfelelő arányban.

A Fire Mage legjobb barátja a Crit, amelyből soha nem lehet elég. Szerencsére segítségünkre van a Molten Armor: annyit persze érdemes tudni, hogy amíg self-buffed nem érjük el a 27% Crit ratinget, valószínűleg nem leszünk kifejezetten eredményesek az RNG faktora miatt. "Self-buffed" alatt természetesen a Molten Armor használatát értjük, amit glyphelve összesen +5% Crit ratingre tehetünk szert.

A Mastery az, amely a hangzatos Flashburn ellenére sem különösebben hasznos. Ugyan pletykáltak arról, hogy egyes mage-ek masszívan nekiálltak Masteryre reforge-olni Crit helyett, de amennyiben nem vagyunk a kísérletezés hívei, hanem inkább a jól bevált standard megoldásoknak fekszünk oda, akkor inkább ne is gondoljunk erre az opcióra, és REFORGE AWAY ALL THE MASTERY!

3. Gemek és enchantok

Hogy milyen gemeket szeretünk Fire-ön? Természetesen Brilliant Inferno Ruby t a piros socketeinkben, Veiled Demonseye -t a kékekben, Reckless Ember Topaz t vagy Potent Ember Topaz t (Critre vagy Haste-re kifejezett igényeinknek megfelelően) a sárgákban, illetve Burning Shadowspirit Diamond ot a metáinkban.

Ami az enchantokat illeti, pofátlanul átmásolom őket az Arcane Mage topicból, azzal az egyetlen változtatással, hogy a kesztyűre lehetőleg NE az Enchant Gloves - Greater Mastery enchantot dobjuk (és nem csak azért, mert drága, mi meg smucigok vagyunk, 'mmkay?). 4. Gear

Mage-ként cloth itemekre vagyunk specializálódva, ellenben nemet mondunk a spirites cuccokra. WotLK idején (és a korábbiak során) a Molten Armor ugyan biztosította, hogy Spiritből Critet nyerjünk, de ez már nincs így, szóval ez a stat teljességgel használhatatlan a számunkra.

Íme egy 4.3-ra érvényes normál BiS lista:
HC BiS lista:
5. Játékstílus, rotáció

Az egyik legfontosabb tudnivaló a Fire-ral kapcsolatban, hogy nincs fix rotációnk. Helyette egy fontossági sorrendet alkalmazunk, sőt, helyesebben egy olyan táblázatot, amit az infósok szoktak tolni, és amiről nekem fogalmam sincs, hogy hogy hívják.

Képzeljünk el egy single target boss fightot, nézzük, milyen kérdéseket is teszünk fel magunknak:

Eltoltuk már a Flame Orbot?
Nem? Toljuk el!
Igen? Jöhet a Living Bomb!

Fent van a Living Bomb?
Nem? Legyen! De szigorúan csakis az után, hogy már robbant, eszünkbe se jusson korábban frissíteni, mert akkor nem explode-ol. Ha pedig nem robban, azzal bizony bukunk rendesen, főleg, hogy ebben a patchben 200%-os buffot kapott. Ejha!
Igen? Zsír, jöjjön a Critical Mass.

Fent van a Critical Mass?
Nem? Miért nincs? Pyroblasttal, Scorchcsal felkerülhet! Azaz tolhatunk a fight legelején hardcast Pyroblastot (értsd: nem várunk a proccra, hanem végigásítozzuk a cast time-ját), vagy villoghatunk egy laza Scorchcsal, ami gyors, ingyenes, és megoldja a gondot.
Igen? Nagyszerű, akkor menjünk biztosra, hogy 30 sec után is ott van, és jöjjön a Fireball spam!

Fireball spam INC! Proccol valami?
Nem? Ha nagyon szomorú vagy, csalhatsz egy-két Scorchcsal, az beindítja őket, de ne ess túlzásba, mert az ún. "Scorch-weaving" (amikor spammeled az ingyenes spelledet) ugyan nem fogyaszt manát, és ránézésre nem is sokkal rosszabb a Fireballnál, de azért annyira nem is jó. Tényleg.
Igen? Ha Pyroblast, hát told el! Ha az Impact proccol? Single targeten ignoráld, AoE közben viszont durr bele, oda a Fire Blasttal!

Fent van az összes dotod (Critical Mass, Living Bomb, Ignite, Pyroblast)?
Nem? Hát tedd fel őket! Critical Masst, Living Bombot és Pyroblastot a fentebb említett módokon, az Ignite-ért pedig imádkozz masszív Fireball-abuse keretein belül! Hidd el, előbb-utóbb ott lesz az!
Igen? Fantasztikus, ez azt jelenti, hogy itt a remek lehetőség egy fincsi kis Combustionre - már ha jó nagyok az Ignite tickjei. Gratulálunk, megalapoztad a Fire DPS-edet!

AoE fight esetén ez a következőképpen változik:

Living Bombbal nyitsz az egyik targeten, majd ráhajítasz a packre egy Blast Wave-et. Jó eséllyel proccol az Impact, azaz a Fire Blastnak hála spreadelhet a dotjaidat. Itt az idő a talentednek hála instant Flame Strike-ra, amit viszont nem spammelünk, mint a régi szép ICC-időkben a Blizzardot (meg hát mindent, amit nem sajnáltunk), hanem megvárjuk, amíg az általa aplikált dot lejár a targetekről. Addig is toljuk a fent ismertetett single target DPS-ünket egy tetszőlegesen kiválasztott mobon, várjuk, amíg lejárnak a dotjaink, proccolnak a proccaink, és ha úgy alakul, hogy jó nagy adag DPS kell rájuk, hát eltolhatjuk a Combustiont is, amit szintén szétoszlathatunk (ld. Halfus HC Fire mage uralom).

Egy ideális pull a következőképpen néz ki (főleg, ha a tank ugyanúgy visszaszámol, mint az Omniban Littleboy és Gaia): három seckel pull előtt beihatod a potit, elnyomhatod a travel time-mal rendelkező Flame Orbot, valamint elkezdheted hard castolni a Pyroblastot (ez instant applikálja a Critical Masst, tehát a Scorchcsal sem kell feltétlenül bűvészkedned). A pull pillanatában felteszed a Living Bombot, így a dotjaid jó része már a fight legelején fent van, és csak egy jól sikerült Ignite-ra kell várnod ahhoz, hogy egy Combustionnel megalapozd a DPS-edet. (Fontos: máskor NE castolj Pyroblastot, csakis proccoláskor használd!)

Továbbá, a 4.1-es patchkor tapasztaltakkal ellentétben a manád jobban fogy most, mint akkor. Hogy a lehető legjobb helyzetben maradhass a fight végéig, nem rossz, ha úgy gondolkozol, mint egy Arcane mage: használd okosan a Mana Gem jeidet, időzítsd pontosan az Evocation t! 90% manánál nyugodtan ellőheted az első Mana Gemet, 35%-nál az Evocationt, majd egy újabb Mana Gemet, és ha úgy látod, nem állsz jól manával, iktass be egy "Scorch-weawing phase"-t a rotációdba (azaz három Fireballra jusson legalább két Scorch!).

6. Mi is az a Combustion?

A Combustion a világon létező legszemetebb spell. Lényegében kombinálja a különböző dotjaidat, és ultra special über awesome tízmásodperces csodaként tetszeleg a megváltó szerepében. Valójában viszont csak arra vár, hogy eltold, aztán pedig a képedbe röhög, mert a lejártát követő másodpercekben általában sokkal jobb lett volna eltolni, mint előtte.

Na de, komolyra fordítva a szót: a Combustion belövéséhez nem árt pro mage-nek lenni, azonban ha nem vagyunk azok, többféle módon is segíthetjük a saját dolgunkat. Én egyszerre két addont is használok, hogy a lehető legjobban be tudjam lőni, mikor is alkalmas elnyomni a lehető legjobb spellt, ezek pedig a CombustionHelper és a MyBigIgnite.

Az előbbi egy nagyon egyszerű feature, amely arra szolgál, hogy trackelje a fent levő dotjaidat. Személy szerint én csak arra használom, hogy lássam, mikor zöld - akkor ugyanis az összes dot fent van, és semmiképpen sem szenvedhetsz veszteségeket a felrakásával. Vagyis de: ugyanis hiába zöld minden, hiába van fent az összes dot, ha az Ignite -od tickjei nem elég nagyok. A MyBigIgnite addon ebben segít, ugyanis trackeli helyetted, hogy mekkorákat tickel a targeten. Tehát mikor célszerű elnyomni a Combustiont? Akkor, amikor a MyBigIgnite baromi nagy számot mutat, és amikor a CombustionHelper zölden világít. Egyszerű, nem?

Nem, igazából annyira nem. Ugyanis meglehet, hogy épp Pyroblast procra vársz, mivel a Pyroblast dotja is szükséges ahhoz, hogy zölden világítson a bájos Helpered. Ugyanakkor érdemes észben tartani, hogy bár ideális esetben célszerű minden dotot fenntartani egy jól sikerült Combustionhöz, a Pyroblast dotja a lehető legkisebb mértékben határozza meg a Combustion nagyságát (a Living Bomb is nagyobb százalékban számít, tehát az mindenképpen legyen fent!), szóval olykor megéri hagyni a francba, és elnyomni a Combustiont, ha a helyzet úgy hozza. Hangsúlyozom: olykor.

7. További mage-specifikus addonok

Az elengedhetetlenül szükséges MyBigIgnite és CombustionHelper mellé ajánlom a LivingBomber t, ami rendkívül hasznos volt mindaddig, amíg a CombustionHelper nem trackelte a Living Bombjaidat. Amennyiben viszont jobban szeretnéd látni, hogy mi min és meddig található, nagyon hasznos kis cucc ez (főleg Impacttel való dot-spreadelés esetén).

A mage-ek elengedhetetlen kelléke a Mage Nuggets , amely kellékek széles tárházával szolgál: trackeli a debuffokat, visszaszámol helyetted, lejátssza a Szupercsapat zenéjét, ha használod a Mirror Image-eket (ez különösen hasznos), karbantartja a portáljaidat, megcsinálja a reggelidet.

8. Hasznos makrók (for dummies)

#showtooltip Blink
/stopcasting
/cast Blink
Ez a makró számomra a túlélés egyik kulcsa, az egyik Warmaster Blackhornon tolt halálom után építettem be. Inkább szakadjon meg az az aktuális Fireball cast, mint hogy ott pusztuljunk.

#showtooltip Ice Block
/stopcasting
/cast Ice Block
Egy újabb túlélési makró, az indokok ugyanazok, mint fentebb (nem, itt nem Warmasteren haltam izzítás előtt).

#showtooltip Counterspell
/stopcasting
/cast Counterspell
A jelenlegi raidkörnyzetben szinte soha nem kell CS-zni, de amikor mégis, akkor nem jön rosszul (például DS trashen).

Komolyabb burstkombóval nem rendelkezik a Fire mage, szóval ennél bonyolultabb markóm hirtelen nincs. De a felvágás kedvéért akár csinálhatnék is egy-kettőt, na majd máskor!

9. Források

Curse.com
ElitistJerks - Cataclysm Fire Mage Copendium
GuildOx
Mr. Robot
World of Warcraft (official) - Mage Forums
Wowhead

Utolsó szerkesztés: 12 éve 1 hónapja Írta: Rhaia.

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
12 éve 3 hónapja #6749

Ezt publikálnod kéne.

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
12 éve 3 hónapja #6750

Kedves Arxur, ez bizony már jelen formájában publikáció :D.

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
12 éve 3 hónapja #6753

De mármint valami nyilvánosabb helyen. Hány mage is van a guildben rajtad kívül? Egy? :D

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
12 éve 3 hónapja #6757

A classokkal kapcsolatos leírások nyitottak, bárki megnézheti őket.

A leírás meggyőző, a stílus tetszik, mennyiben fordítás ez a fentebbi linkekről, ill. mekkora részben saját szerzemény?

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
12 éve 3 hónapja #6759

A számadatok származnak a forrásokból, meg ugye a főbb irányelvek, a körítés saját szerzemény. Gondolkodtam is rajta, hogy talán így nem túl egyértelmű és "tiszta", de ha valaki kezdő mage-ként befut ide, és nem ért valamit, majd kicsit csupaszítom.

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
12 éve 1 hónapja #8641

Köszi Rhaia a leírást, déltuán felhúzom 85-re a mage-em (már csak 6% hiányzik :) és el is kezdek gyakorolni ez alapján :)

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
12 éve 1 hónapja #8655

Akkor javítgatok a BiS listán, mert ez-az nem stimmel rajta :).

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
12 éve 1 hónapja #8656

Az ráér még, örülök, ha egy 375 körüli gear-t összeinstázok neki ebben a hónapban :)

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Oldalmegjelenítési idő: 0.141 másodperc
Az oldal motorja a Kunena fórum