normal Best in Slot

Több
10 éve 10 hónapja #15461

A WoW theorycraft világában rengeteg kifejezés és értelmezés van, amely első olvasásra szemöldökráncolásra ad okot, hisz nem értjük, hogy mit is jelent. Ilyen lehet kezdőként a DPS, mint rövidítés – ám vannak ennél sokkalta homályosabb jelentésűek is. Ahogy minden rétegnyelvnek / szakmának, ennek is megvan a maga szakzsargonja – lássunk ezekből néhányat!

  • SEP. Ez nem más, mint a Strength Equivalent Point. Azaz az a mértékegység, amely pontosan 1 erőt ér ( szabad fordításban az erővel egyező erejű – hogy némi képzavarral érjünk – érték ). Természetesen van AEP, azaz ugyanez Agility-vel, stb. is. „Természetesen” ez sem egzakt érték, ahogy a gear változik, más és más mennyiségű SEP-et fog jelenteni 1 crit, erről a BiS részben részletesebben is írok majd
  • BiS. Best in Slot, azaz arra a típusú gearre a lehető legjobb választás. Szélesebb körben megkülönböztetünk BiS geart normál erősségre ( 5.2 óta normal thunderforged ) és ’abszolult’ BiS-t, azaz, hogy egy azon slotra összességében mi is a legjobb. Erről még részletesebben, kifejtve lentebb

Best in Slot – a legjobb a legjobb, avagy van annál jobb???
Rengeteg BiS gear – lista kering a neten, ám érdemes ezek mélyére nézni – és nem csak azért, hogy sóhajtva állapítsuk meg, bizony, nekünk nem lesz Ra-Den lootunk. Mivel más classokhoz nem értek, ezért egy Fury Warrior hasonlatot hozok; viszont igyekszem a laikusok számára is érthetővé tenni a leírást.

A Fury Warrior Mastery úgy működik, hogy Enraged állapotban DPS – bónuszt ad. Enraged állapotba úgy kerülhetünk, ha egy meghatározott ütésünk ( Bloodthirst ) critet ér el ( valamint van még egyéb módszer is, amibe nem megyek bele ). Így látható, hogy ha a crit értékünk magas, akkor a harc nagyobb részében vagyunk Enraged állapotban; így a Mastery is többet ér. Míg, ha arra az esély, hogy kritikus ütésünk legyen, elhanyagolható, akkor a Mastery is keveset ér.

Lássunk egy példát:

Crit értékünk igen alacsony, így a lefuttatott SimCraft elemzés is azt mutatja, hogy Crit értékünk után a Haste a legjobb választás, és csak ezt követi a Mastery ( a legnagyobb SEP-el a Crit, a lekisebbel a Mastery bír ).
Rendelkezésünkre áll egy öv, amely 500 critet, és mellé 500 hastet ad. Viszont a BiS, amely a listában szerepel, amely kering a neten, egy olyan öv, amely 500 critet és mellé 500 masteryt ad. Amennyiben a BiS övet vesszük fel, a DPS-ünk csökkenni fog, mintha megmaradunk a másik, haste –s öv mellett. Miért is lehet ez?

A válasz igen egyszerű – a BiS listákat úgy pakolják össze, hogy MINDENBŐL a lehető legjobbat feltételezik. Azaz minden egyes tárgyon van crit, amivel az összesített crit esélyünk a sztratoszférába nő, így szinte folyamatos Enraged állapotot érünk el; így a mastery által adott bónusz is közelít a csata ideje alatti 100%-hoz, így folyamatosan felértékelve azt.
Érdekesség, hogy a jelenlegi full HC thunderforged, Ra-Den lootal rendelkező, potenciálisan 2/2 valor upgrade BiS lista szerint, pontosan a maximizált crit miatt, a Mastery beérti a critet, 1 mastery 1 critet ér Furyn. Ezért ha valaki az ELMÉLETILEG elérhető legnagyobb DPS-t adó BiS listát állítja össze, rengeteg dolgot kell mérlegelnie, az adott gear-szintre vonatkozólag.

Létezik –e tehát maga az, hogy BiS? Igen, természetesen létezik. Számunkra BiS –e minden körülmények között az, ami egy adott listában, egy adott gearban BiS ? Potenciálisan igen, de nem minden esetben – lásd a fenti példát, ahol a mastery = crit miatt, amely csak azon a szinten érvényesül, korábban crit > mastery van, már előjöhetnek olyan tárgyak, amelyek azon a szinten erősebbek pár SEP-pel, de addig viszont gyengébbek.

Mindemellé, hogy az életünk ne legyen annyira vidám, más – más statok jók AoE és single target esetben ( azaz fightonként, sőt, fokozatonként – értsd: normal vs. heroic -, illetve egy adott fight különböző fázisaiban is ), valamint az egész csupáncsak egy szimuláció alapján történő értékelés, amely rengeteg dolgot nem tud kiszámolni ( pl. a személyes skillünket, lagunkat, azt, hogy tüsszentünk –e, mennyit mozgunk, stb. ).

Természetesen a set itemekről se feledkezzünk meg, hiszen ezeknek is van egy bizonyos SEP értéke; amely, nem meglepő módon, a gear szinttől függően változik. Így egzakt számot mondani, hogy egy 2es set mennyi bónusz SEP, és megéri –e emiatt az LFR-es seteket normal ( vagy HC ) itemekre cserélni, nem egyszerű.

Nyilvánvalóan vannak egyértelmű dolgok, pl. egy többet sebző fegyver jobb DPS-t fog adni.
De minden más esetében az ’elérhető legjobb cucc’ mindig kérdőjeles kissé – érdemes tehát némiképp fenntartással kezelni az ilyen – olyan listákat, és előfordulhat, hogy ha megszerzünk valamit, akkor az abban a pillanatban, hiába BiS, alig – alig jelent előnyt; viszont később, ha a többi felszerelésünk is felfejlődik, egyre értékesebb lesz, s végül valóban maga mögött hagy mindent.

Hacsak közben nem jön változtatás, új tier, új mechanizmusok, a class (részleges) átalakítása, stb., stb…

Utolsó szerkesztés: 10 éve 10 hónapja Írta: Classrun.
A következő felhasználók mondtak köszönetet: Naderb, Colwyn

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
10 éve 10 hónapja #15462

Arról nem is beszélve, hogy ugyan a Hit és Exp értékek SEP-je (én inkább a DEP-et használnám, DPS Equivalent Point) ugyan magas, de csak addig amíg el nem éred a cap-et. Utána meg kuka. Azaz ha egy-egy itemet számolsz akkor magas érték jön ki rá, ha van rajta Exp/Hit, de a számolás nem veszi figyelembe, hogy értelme is van-e annak a statnak.


A szar DPS-t nem megmagyarázni kell, hanem javítani rajta…

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
10 éve 10 hónapja #15463

Még jó, hogy nekünk minden bonus rollra 27 gold jön, különben állandóan theorycraftolhatnánk, hogy mit mivel hordjunk az adott bossra ^_^

De, hogy kicsit kostruktívabb is legyek huntereknél ugyanez van - minél jobb fegyvered van annál értékesebb a haste (több autoshot damage, többszöri trinket proc) - Amíg nincs legalább ToTos fegyvered addig szinte mindent critre lehet reforgolni, tot fegyverrel 2 rppm-es trinkettel viszont a haste gyakran a crit másfélszeresét is elérheti, ha a maximumra akarsz törekedni.
(mondjuk nálunk legalább a mastery minden ágon gyenge...)


This is Mistake - I love my Hunter.
Hunters are just awesome!

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
10 éve 10 hónapja #15464

Igazából az írás 'kicsit' pointless, nincs nagy tanulsága; inkább csak arra mutat rá, hogy bizonyos tárgyak lehet, hogy bár BiS, mégis csak egy olyan gear szinten lesznek igazán azok, amit potenciálisan el se érsz... főleg, ha a raidelés nem a fő célod, hanem csak LFR-be jársz pl.
Könnyen előfordulhat, hogy egy átlag 500as ilvl-ben egy bizonyos LFR / valor cucc, ami HC raider BiS listán rajta sincs ( még a normál változata sem, ilyen utolsó utáni ), számodra TOP, mert azon a szinten az mindennél többet ér.

Még azon a szinten, ahol mi játszunk, és hozzájutunk pár HC itemhez, ott is borítékolható, hogy pontosan azért, mert 530nál tovább nem nagyon fogod tudni húzni a karaktert ( valor upgrade nélkül ), bizonyos itemek mások a prio rendszerben, mint azoknak, akik 25 fővel ölnek Ra-Dent, és így minden 2. item thunderforged ( emiatt is ér számunkra is többet a set item, mivel abból nincs thunderforged, így nincs az, hogy más raid-méretben az 535ös gearnél is reális eséllyel lesz jobbad ).

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Oldalmegjelenítési idő: 0.114 másodperc
Az oldal motorja a Kunena fórum