normal Holy pala

Több
12 éve 11 hónapja #34

Érvényessége: 4.0.6 Rövidítések:

  • AW: Avenging Wrath
  • BoK: Blessing of Kings
  • BoL: Beacon of Light
  • BoM: Blessing of Might
  • DF: Divine Favor
  • DL: Divine Light
  • DP: Divine Plea
  • EG: Eternal Glory
  • FoL: Flash of Light
  • GCD: Global Cool Down
  • GoAK: Guardian of Ancient Kings
  • HL: Holy Light
  • HoPo: Holy Power
  • HPS: Healing per Second
  • HPM: Healing per Mana
  • HR: Holy Radiance
  • HS: Holy Shock
  • ICD: Internal Cooldown
  • IoL: Infusion of Light
  • JotP: Judgements of the Pure
  • LoD: Light of Dawn
  • LoH: Lay on Hands
  • SoI: Seal of Insight
  • SoL: Speed of Light
  • ToR: Tower of Radiance
  • WoG: Word of Glory
  • HoF: Hand of Freedom*
  • HoP: Hand of Protection*
  • (Ho)Sac: (Hand of) Sacrifice*
  • (Ho)Salv: (Hand of) Salvation*
Holy Mastery és passzív bónuszok:
  • Mastery: Illuminated Healing : Ha egy targetre healt nyomsz akkor a heal 10%-át megkapja bónuszban shieldként 8secre.Minden mastery pont további 1.25%-kal növeli ezt az értéket.
  • Meditation : 50% manaregen spiritből combat közben
  • Walk in the Light : A heal-t megnöveli 10% al
  • Holy Shock : Instant heal 8% base manába kerül és 6sec cooldownja van
Talent(Glyphs) PVE: 33/5/3

Stat értékek:
Stat prio: Int>Haste>Spirit>Crit>=Mastery

Intellect: Ez a legjobb stat így lesz ez elsődleges. Spell Powert, Manát és Spell Critet, Mana regent növel. Enchantokkal, gemekkl, trinketekkel erre a statra kell fókuszálni. Így a flaskből kötelező jeleggel a Flask of the Draconic Mind-et használni.

Spell Power: Elsősorban fegyverekből és Intellectből jön. Spell Power is kap 6% vagy 10% os raid buffot.
Haste: Az intellect után ez a legfontosabb stat. Csökkenti a GCD-t és a cast idejét, ami lehetővé teszi a gyorsabb healelést. GCD cap is 3489 haste rating ~27.24%. 100 Haste értéke: ~0.78% Spell Haste
Spell Crit: A palánál a crit 50% +heal jelent de nem egy olyan stat amire nagyon rá kellene feküdni mert jön a gearből, túl sokat nem érdemes összeszedni mert más statok rovására megy. Másodlagos amit nyugodtan lehet reforgolni hastere.
Mastery: Szerintem ez a stat egy kicsit nevetséges a palánál ezért nem érdemes erre pazarolni bár a t11 az teljes mértékben a masteryre épít de ennél biztosan jobb a haste. A shieldet ezek a spell rakják fel a targetra: FoL, HL, DL, HS, WoG, LoD. Ez az elsödleges amit reforgolhatsz nyugodt szívvel hastre(~kötelező jellegű stat felezés).
Spirit: Spirit ad manaregent és hitet Enlightened Judgements miatt. Érdemes olyan felszerelést választani amiben van spirit de nem érdemes erre gemet és enchantot pazarolni. Ha van olyan socket amibe kék kell tehát "Spirit" és a socket bónusz Intellect vagy Haste akkor érdemes Intellect+Spiritet rakni.Egy kis képlet a spirithez: Mp5 In Combat from Spirit = 0.0025 + [Spirit * Sqrt(Intellect) * 0.0083625]
Base mana: minden cucc és talent nélküli alap maxmana.

Mana visszanyerés:
Mana potion: csatánként 1 poti használható fel. Csatától függően a Mythical Mana Potion lehet használni ha nincs idő egy kis pihenésre, ha viszont van akkor érdemes Potion of Concentration-t használni
Arcane Torrent (BE racial): 2 perc CDvel +6% maxmanányi mana.
Replenishment (buff): számos spec képes ilyen buffot adni. Jelenleg ez 1% maxmana 10 másodpercenként.
Blessing of Might(buff): 326 mp5 és 10% attack power 85. szinten.
Blessing of Kings(buff): ugyan az mint Mark of the Wield. 5% Strength, Agility, Stamina, és Intellect, és magical resistance.

Mana tide totem (buff): +400% spirit 12 másodpercre és 5 tick van.
Seal of Insight: instant heal a pala számára és 4% base manát ad vissza
Divine Plea: 12% maxman 9sec alatt + Divine Plea Glyph további 6% mana

Talentek:
  • Protector of the Innocent : Ha healt castolsz valakire akkor te is healelödsz.
  • Judgements of the Pure : 9% haste 1 percre.
  • Clarity of Purpose : Holy Light és Divine Light castját csökkenti 1 secel.
  • Last Word : A WOG 60% sanszal critel a targeten ha az 35% életen vagy az altt van.
  • Divine Favor
  • Infusion of Light : 10% al növeli a HS crit esélyét és ha a HS critel akkor a Holy Light és Divine Light castja 1.50 secel csökken.
  • Daybreak : Flash of Light, Holy Light és Divine Light 20% esélyel a következő Holy Shock nem kap cd-t ha 12 másodpercen belül használjuk a HS-t.
  • Enlighttened Judgements : 100% hitet ad spiritből, 10 yardal növeli a Judgements hatótávját és minden egyes Judgements után heallelődik a pala.
  • Beacon of Light
  • Speed of Light : 3 talentnél 3% hastet ad, csökkenti a HR cdjét 30 secel és amikor használod a HR akkor 60% al növeli a futási sebességedet 4 secre.
  • Sacred Cleansing : Cleans spell mostmár 1 magice effektet is leszed.
  • Conviction : 3% bonusz damaget és healinget ad 15 secre ha critel a melee ütés vagy spell, 3x stackelődik.
  • Aura Mastery
  • Paragon of Virtue : csökkenti a Divine Protection-t 20 secel, Hand of Sacrifice-ot 30 secel és az Avenging Wrathot 60 secel.
  • Tower of Radiance : a Beacon of Light targetre kinyomott Flash of Light vagy Divine Light 100%-al ad Holy Powert.
  • Light of Dawn
Folytatás következik a következő postban.
Holy pala heal eszköztára:
  • Első amit kell használni a Beacon of Light . 60yardon belül hat és minden kinyomott heal 50%-át megkapja a Beacon of Light targetje. Ezt érdemes a tankra vagy az off tankra tenni. Természetesen ez is harc függő hiszen, hogyha a Beacon of Light targetet FOL-al vagy DL al healeled akkor 100% kapsz Holy Powert amit fel leht használni a WOG hoz(Tower of Radiance talent).
  • Judgement : ezt cd-től cd-ig kell használni hiszen manát ad vissza és 9% Hastet ad 1 percre.
  • Holy Light : 3sec cast (ami levihető 1.9 re, nálam most ez van), 10% base mana. Ezt a spellt kel leggyakrabban használni, mert olcsó, igaz nagy a cast time-ja de az nem gond.
  • Holy Shock : instant, 8% base mana. Ezt a spellt cd-től cd-ig kell használ hiszen instan és 100%-al ad Holy Powert.
  • Word of Glory : instant. Ez a spell akkor lesz aktív ha van legalább 1 Holy Powered de te döntöd el szituáció függően, hogy hogyan is használod fel, hiszen felhasználható akkor is ha 2 Holy Powered van és akkor a leghatékonyabb ha 3 Holy Powered van. Minnél több a Holy Powered annál nagyobbat fog healelni. Egy kis képlet hozzá: ((1929 + 2149 / 2) + 0.198 * AP) per charge of Holy Power.
  • Holy Radiance : instant, 40% base mana, 1perc cd - 30sec talentből=30 sec. Ez az egyik aoe healje a palának ami 8yardon belül maximum 6 playerre hat.
  • Light of Dawn : instant és ez is Holy Powert eszik. a pala elé healel max 30 yardra és maximum 5 embert. ha ezt akarod használni akkor az emberek felé kell fordulni hiszen csak elöre felé hat.
  • Divine Light : 3 sec cast, 33% base mana. Ez a pala legnagyobb heal-je és a legdrágább is, ezt akkor érdemes használni ha nagyon nagy gond van, vagy ha éppen sok manád van és jön egy kis manaregen totemből, priestől vagy druidtól és viszonylag sok heal kell akkor nyugodtan használd. De nincs értelme mindíg ezt használni mert akkor nagyon hamar elfogy a manád. Viszont Halfus hc-n amíg nem marad 1 sárkány és Halfus addig ezt kb kötelező használni, mert ha nem akkor meghal mindenki(természetesen emelett használni kell a HS,WOG is).
  • Flash of Light : 1.5sec cast, 30% base mana. Nagyon gyors, sok mana és közepes heal. Akkor érdemes ha agyon gyorsan kell reagálni egy nagy gondra.
  • Lay on Hands : 10 perc cd. Egy barátságos targetet a pala maximális életével healeli de a target kap egy Forbearance-ot 1 percre ami megakadályozza további Hand spellek használatát 1 percig a targeten.
  • Hand of Protection : 6% base mana, 5 perc cd. A targetre egy shieldet rak ami megakadályozza minden physical sebzést és a targetet nem lehet kijelölni( tehát ha tankra rakod akkor a boss lefordúl róla). Ez is felrakja az 1 perces Forbearance-ot.
  • Hand of Sacrifice : 6% base mana, 2perc cd - 30 sec talentből = 1.5 perc cd. Akire rakod arról 30% damage-t át transzferelsz magadra, de maximum a pala életének a 100% át. (Ezt nem lehet használni Chimaeron nál mert meghalsz.)
  • Hand of Salvation : 6% base mana, 2perc cd. A target 2% totál threatot veszít minden 1 másodpercben 10 másodperc alatt = 20% totál threat vesztés.
  • Avenging Wrath : 8% base mana, 3 perc cd - 60sec talentből = 2perc cd. Összes damaget és healinget növeli 20% al 20 másodpercig.
  • Guardian of AncientKings : 5perc cd. 30 sec-ig van veled vagy amíg fel nem használtál 5 holy spellt. Még egyszer annyit healel a targetedbe mint amennyit te healeltél FoL, HL, DL, HS, WoG healekből, és 10 yardon belül a healelt targetnek mindenki healelődik 10%-ot
  • Cleanse : 14% base mana. Leszed 1 poisont, 1 Disease-t és talentből még 1 Magice effektet
  • Divine Favor : 3perc cd. a hastet és a spell critet megnöveli 20%-al 20 secre.
  • Aura Mastery : 2 perc cd. ha Concentration Aurát hasznlálod akkor immunis leszel a Silence és Interrupt -ra, és az összes aura hatását megnöveli +100% al 6secre.
Gem: Van minden színből még választási lehetőség én most azokat írtam ide amiket én ajánlok, mindegyikbe van intellect hisz az a legfontosabb.
A socket bónuszok: ha haste,intellect a socket bónusz akkor azt mindenképpen ki kell váltani mert megéri, ha viszont spirit akkor nemérdemes.
Meta gem: nagyon kell figyelni, hogy a metagemhez meglegyen a 2db sárga gem amit Reckless Ember Topaz al lehet kiváltani a legjobban.
Enchantok: Buffok:
  • Aura: én álltalában Resistance Aurát szoktam felrakni de ha van Shámán akinek van totemje akkor Concentration Aura.(Nefánál mindenképp Resistance Aura mert akárhova rakja a totemet a Shámán p2 ben messze leszel tőle).
  • Seal: Seal of Insight (mert van rá glyph hogy ha aktív az Insight akkor a healing 5% -al több)
  • Blessing: ha van Druid akkor Blessing of Might ha nincs Druida akkor Blessing of Kings
Reforge:
  • Mindent lehet Hastere reforgolni, a sorrend : 1.Mastery, 2.Crit
Makrók:
  • Mana visszatérítés (Divine Plea+Avenging Wrath):
    /use Avenging Wrath

    /use Divine Plea
    A Divine Pleatől lecsökken a healinged 50%-al, de ezt egy kicsit lehet ellensúlyozni az Avenging Wrathal ami 20% növel.
  • Mana visszatérítés2 (Belf racial+Core of Ripeness):

    /cast Arcane Torrent
    /use 13
    A Core of Ripeness az a valorból megvehető trinket ezt kombináltam a Belf racialal. A "/use 13" a 13 felvett slotodra vonatkozik ami az első trinket hely. A második trinket helye pedig a 14es.
  • Lehet még egyébb makró is de én csak mana visszatérítésre használok, de még egy példa ha valaki másra szeretné használni:
    #showtooltip Holy Radiance
    /cast Avenging Wrath
    /cast Divine Favor
    /cast Holy Radiance
Étel Buff:

Utolsó szerkesztés: 12 éve 11 hónapja Írta: Gragge.

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
12 éve 11 hónapja #35

Nagyon ott van hogy a linkeknél felül mutatja mi is az így nem kell külön kattingatni. És belefért az egész egy postba. :D Nagyon ottvagy Dög és aki még dolgozott rajta.

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
11 éve 1 hónapja #14189

Mivel Classrun posztolt egyet az 5.2-re való felkészülés jegyében, gondoltam számolgatok én is egy kicsit... Tegnap esett a healer trinket Tsulongból és mivel sejtettem, hogy aznap még szénné fogom lootolni magam, lemondtam róla. Ennek apropóján jöjjön egy kis elemzés a mostani trinketekről, utalva egy kicsit az 5.2-re is.

Szerencsére több opciónk is van a két trinket slotra, ezek közül megnéztem párat, hogy mit is nyerhetünk velük. Alapul vettem, hogy

  • 1 spirit 0,56435 mp5-öt ér,
  • a proc-ok a lehetető legideálisabban jönnek,
  • paladin esetében 1 intellect 0,75 spiritnek felel meg
  • van elég Valor pontunk arra, hogy teljesen upgrade-eljük a patch előtti itemeket.

Spirits of the Sun - Tsulong - 105s ICD - 20 sec-ig aktív
496 ilvl: 1152 int, 6908 spirit, 743 mp5, 1316 átlag spirit -> 2139 pont
504 ilvl: 1241 int, 7442 spirit, 800 mp5, 1418 átlag spirit -> 2305 pont (8.)
509 ilvl: 1300 int, 7796 spirit, 838 mp5, 1485 átlag spirit -> 2414 pont (6.)
517 ilvl: 1400 int, 8399 spirit, 903 mp5, 1600 átlag spirit -> 2600 pont (2.)

Cutstitcher Medallion - 1750 Valor - 1m CD - 15 sec-ig aktív
496 ilvl: 1152 int, 3838 spirit, 542 mp5, 960 átlag spirit -> 1872 pont
504 ilvl: 1241 int, 4135 spirit, 584 mp5, 1034 átlag spirit -> 2017 pont

Relic of Chi-Ji - Darkmoon Deck - 45s ICD - 20 sec-ig aktív
476 ilvl: 1157 int, 3027 spirit, 759 mp5, 1345 átlag spirit -> 2166 pont (10.)
484 ilvl: 1246 int, 3261 spirit, 818 mp5, 1449 átlag spirit -> 2333 pont (7.)

Qin-xi's Polarizing Sea l - Emperor - 45s ICD - 20 sec-ig aktív
489 ilvl: 1438 átlag int, 3236 int proc, 609 mp5, 1079 spirit -> 2247 pont (9.)
497 ilvl: 1549 átlag int, 3486 int proc, 656 mp5, 1162 spirit -> 2420 pont (5.)
502 ilvl: 1624 átlag int, 3653 int proc, 687 mp5, 1218 spirit -> 2538 pont (4.)
510 ilvl: 1749 átlag int, 3935 int proc, 740 mp5, 1312 spirit -> 2733 pont (1.)

Soothing Talisman of the Shado-Pan Assault - 5.2-ben 1750 Valor - 3m CD
522 ilvl: 1467 int, 29805 mana on use, 828 mp5, 1467 átlag spirit -> 2567 pont (3.)

(Ha valakit érdekel a bővebb magyarázat és kíváncsi a számok mögötti képletekre, akkor itt nézelődhet.)

Szerk.:
Érdemes árnyalni az elemzést aszerint, hogy milyen bossok letételére van gyakorlati lehetőségünk (a patchig hátralévő időben, illetve általában véve). Ha nem ölünk HC-ban se Tsulongot, se Emperort, akkor természetesen leesnek a listáról az ilyen szintű lootok és ez átrendezi a sorrendet:

1. Soothing Talisman of the Shado-Pan Assault (2567) - friendly státusz elég lesz hozzá
2. Qin-xi's Polarizing Seal (2420) - teljesen upgrade-elve
3. Relic of Chi-Ji (2333) - teljesen upgrade-elve


Mivel 5.2-től nem lesz lehetőség (egy ideig?) upgrade-elni, a fentiek alapján én úgy gondolom, hogy csak az Emperorból elhozott trinketet "kell" boostolni, hiszen ezt fogjuk legtovább megtartani. A többire csak akkor érdemes költeni, ha már nem tudunk mit kezdeni a Valorjainkkal.

Utolsó szerkesztés: 11 éve 1 hónapja Írta: Colwyn.

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
11 éve 1 hónapja #14205

Mivel a trinketeknél már úgyis belelendültem, gyorsan összehasonlítottam a jelenlegi content és az 5.2 kesztyűit is holy paladin szempontból. Továbbra is ugyanazokkal a súlyokkal számoltam, mint korábban - kiegészítve a trinketeknél nem használt másodlagos statok pontértékével, azaz:

- Intellect: 1
- Spirit: 0,75
- Mastery: 0,55
- Haste: 0,5
- Critical: 0,45

Előfordulhat persze olyan szituáció, ahol ezek nem állják meg a helyüket (pl. a mostani contentben a Tsulong fight is ilyen és később is találkozhatunk olyan helyzettel, ahol máshol lehet a hangsúly), de jellemzően ezekkel az értékekkel számolnak a site-ok. Továbbra is úgy vettem, hogy felupgrade-eljük az itemeket, így a lehető legjobb változatokat vetettem össze az 5.2-es cuccokkal. Információ hiányában nem számoltam a Thunderforged értékekkel.

White Tiger Gloves (tier 14) - Sha of Anger / Wind Lord Mel'jarak
504 ilvl - 1772 pont

Tortos' Shellseizer - Tortos LFR
502 ilvl - 1849 pont

Grasps of Panic - Garalon
504 ilvl - 1882 pont

Lightning Emperor's Gloves (tier 15) - Council of Elders LFR
502 ilvl - 1902 pont

Gauntlets of Unbound Devotion - BS Craft
504 ilvl - 1909 pont

White Tiger Gloves (tier 14) - Wind Lord Mel'jarak HC
517 ilvl - 1999 pont

Touch of Soothing Mists - 1750 Valor - Shado-Pan Assault Honored
522 ilvl - 2046 pont

Grasps of Panic - Garalon HC
517 ilvl - 2110 pont

Tortos' Shellseizer - Tortos
522 ilvl - 2202 pont

Lightning Emperor's Gloves (tier 15) - Council of Elders
522 ilvl - 2265 pont

Lightning Emperor's Gloves (tier 15) - Council of Elders HC
535 ilvl - 2540 pont

A fentiekből látszik, hogy a T14-es normál kesztyű vérlázítóan gyenge. Nagyon kevés rajta a Spirit, a majd' legrosszabb secondary (Haste) van melette, ráadásul nincs rajta socket, így a socketbonust is bukjuk. Kerülendő! Ebben a tierben ez legyen, amit nem veszünk fel az 5-ből, ha (4)-es setbonust szeretnénk.
A LFR-es új non-set item sokat nem ér, már a mostani contentből craftolható kesztyű is jobb. Sőt, utóbbit alapból a t15 LFR-re sem érdemes cserélni.
A majd repuból (Valorért) vehető cumó már érdekes lesz, de ha volt szerencsénk Garalon HC-ból zsákmányolni, akkor erre nem kell majd költenünk.
A Councilból jövő tier itemért már érdemes lesz küzdeni, mert nem rettenetesen rossz az itemizációja (inkább a chest tokent lehet passzolni) és nincs jobb nála az adott slotra. Megjegyezném, hogy furcsa a dropok elhelyezése, mert a Council elvileg a 3. boss, Tortos pedig utána jön, azaz egy korábbi boss jobb itemet dob ugyanarra a helyre, mint az utána jövő (kvázi nehezebben elérhető).

(Ha lesz kicsit több időm, akkor kitérek a nadrágokra is.)

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
10 éve 11 hónapja #14942

Hol, milyen talent és glyph hasznosabb a logok alapján?
Azaz
Light's Hammer (LH) vs. Holy Prism (HP) és
Glyph of Light of Dawn (GLOD) vs. Glyph of Protector of the Innocent (GPOTI) elemzés.

Throne of Thunder

  • Jin'rokh:
  • Horridon: HP, GLOD
  • Council of Elders: HP,
  • Tortos: HP,
  • Megaera: LH, GLOD, (+ Hand of Purity fújás előtt tankra, vagy a Cindersre)
  • Ji-Kun: HP, GLOD
  • Durumu:
  • Primordius: HP, GLOD
  • Dark Animus:
  • Iron Qon: HP, GLOD
  • Twin Consorts:
  • Lei Shen: HP, GLOD

Utolsó szerkesztés: 10 éve 11 hónapja Írta: Colwyn.

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
10 éve 11 hónapja #15018

Az 5.3 holy paladin nerfet hoz a PTR patch notes alapján.

  • Mastery nerf: 12% helyett 10%-ra csökken az absorb shield nagysága.
  • T14 (4) setbonus nerf: -2 sec CD helyett csak -1 lesz. Gondolom felismerték, hogy akinek előző contentből megvolt a 4 db setitem, az rettenetesen nehezen bontotta meg az 522-esekkel. Emellett a patch még rá fog erősíteni a Daybreakre is (amelyet boostol egyébként a T15 (2) setbonus), mert kap 2 stacket: elsőre kisebb (75%), másodikra nagyobb (150%!!!) mennyiséget oszt szét pluszban a HS healjéből 10 yardon belül.

Utolsó szerkesztés: 10 éve 11 hónapja Írta: Colwyn.

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
10 éve 11 hónapja #15050

Hali! Csak egy észrevétel. A Daybreak-et nem buffolják, hanem nerfelik 5.3-ban. Eddig a Holy Shock 100%-át osztotta szét, patch után pedig ez 75%/150%. Ha hozzászámoljuk a t15 2p bonuszt akkor az eredeti spell 112.5%-át fogja healelni, ami viszont elég elenyésző buff, azt számítva, hogy a Daybreak (a legutóbbi saját és ti Megaera killt néztem meg) nálam 2.5%-a, nálad pedig 1.2%-a volt az összes kimenő healnek.

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
10 éve 11 hónapja #15068

Ha 1 stacknél lövöd el a Daybreaket, akkor alapból kisebbet healel majd mint most (.75-öt), ez valóban nerf. Ugyaakkor, ha 2 stack után megy, akkor 1.5 a szorzója, ami pedig buff. Ha hozzávesszük, hogy összeállós raidheal szituációban jellemzően minden második Daybreaket lehetett ellőni (még a t14 4-es bonus esetén is), akkor ez tovább tolja a buff felé a "mutatót". A t15 2-es bonus a HS-re vetítve +12,5% (1 stack) ill. +125% (2 stack) healing done növekményt jelent (ez most +50%).

A Daybreak valóban semmi a többi healhez képest, a tegnapi szerencsétlen tryokon is max. 2% volt. Miatta nem bontanám meg a t14 4-es bonust, de szerencsés helyzetben vagyok, mert olyan nekem sosem volt. :)

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
10 éve 11 hónapja #15077

Oké így hogy alapból 4-es bonus nélkül gondolkoztál teljesen helytálló az állításod. Ezt én nem vettem figyelembe, pedig kellett volna hisz 5.3 után meg kell bontani a set-et. Összeállós raidhealnél a tapasztalatom az, hogy ha ellövöd a Holy Avengert, akkor meg lehet csinálni, hogy HR, LoD/EF/WoG, ezután Daybreakes HS, szintén HP heal, ezt a "rotát" tolva minden HR- után lehet Daybreakes HS-t tolni, amivel elég komoly healt lehet kitolni kis mana felhasználással. 5.3 után valószínűleg HR, Hp skill, HR, Hp skill, Daybreak-re fog módosulni.
Még egy dolog, a masterynknél a skálázódást változtatják meg 1.5%-ról 1.25%-ra, így jön ki az alap masteryre a 2% nerf, de ez így igazából 6-8% mastery nerfet fog jelenteni geartől függően.

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
10 éve 11 hónapja #15196

A Holy Avenger erős talent valóban, de csak akkor, ha teljesen programozható az output szükségessége és a gyakoriság nem kevesebb, mint 2 perc. Megaera-ra például alapspell lenne rövidebb CD-vel, de így max minden második Rampage-nél lehet használni. Sőt, ha nagyobb a rDPS, akkor vissza se jön időben, ezért én ide is Divine Purpuse-szel megyek, mert a fight teljes egészére vetítve hasznosabb - de még szigorúan csak a Rampage fázisokban is dominálhat, ha kedvező az RNG.

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
10 éve 5 hónapja #17266

Colwyn kérdésére válaszolva az üzenőfalról... :)

Mi volt a gond? Hát az, hogy nem voltam hozzászokva ahhoz, hogy crit+haste helyett spirit+masterym van és emiatt a Holy Light-al pl. kitörölhetem a seggem :) mert lassú és kevesebbet critel, mint amihez szoktam. Emiatt szép lassan hanyagoltam a holy lightot, helyette ösztönösen valami vegyes Radiance / Divine Light / Holy Shock / Eternal Flame spam lett a dolog vége, ami nevetséges mana drainhez vezetett, alacsony HPS mellett. Aztán mikor már el voltam kenődve rendesen, a tetejébe jött Thok, the Bloodthirsty és az ő cuki interruptja :) Na, itt döntöttem úgy, hogy valamit változtatni kell, pont.

Eternal Flame (amit kicsit nerfeltek amúgy is) ment a levesbe, helyette bekerült a Selfless Healer. Így hirtelen lett judgementből is lett HoPo és marha jól működött a Judgement a bossra --> HR tipikusan valamelyik meleere vagy stackelt rangedre --> shock a tankra --> LoD a raidre rota. Értelemszerűen Holy Light felejtős, Divine Light alkalomszerűen innentől.


Szóval...

Előtte (Malkorok):



Utána (Paragons):



Sajnos nem ugyanaz a boss, de ha azt nézzük, hogy arányaiban mennyit healeltem Rundihoz képest, akkor elég kellemes meglepetés :) Értelemszerűen a javulás akkor fog igazán látszódni, ha lesz egy másik Malkorok kill összehasonlításnak.

SZERK: Az elejét elég ganyin fogalmaztam meg... szóval annyi a lényeg, hogy kevés volt a HoPo generálás tisztán shockból + HRból és amíg nem volt meg a 3 HoPo, a kiesett HPS-t ösztönösen és kétségbeesetten igyekeztem bármi mással pótolni, de nem jött be :)

Utolsó szerkesztés: 10 éve 5 hónapja Írta: Funeris.

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
10 éve 5 hónapja #17267

Még egy: az említett Thok killnél már látszódott, hogy a Divine Light felejtős, így legalább az kikerült az egyenletből, de még nem volt judgement, így a HPS semmivel sem lett jobb Rundihoz képest (kevesebb, mint 30%-a az övének, pont mint az elején), viszont vért hugyoztam, hogy legyen elég HoPom :/

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
10 éve 5 hónapja #17268

En nem ertek a holy palahoz (sem) de nem ereztem azt a hallottak illetve es tapasztalt dolgok alapjan h el kene legyel kenodve. Ha nem toltad progressbe ugymond eles helyzetbe sose vagy csak regen akkor ebbe belefogsz razodni. Rafogsz jonni merre hanymeter es lehealelsz minket ( engem legalabbis ) a reacountrol elobb utobb. Mar csak a gear miatt sem jo az osszehasonlitas meg hat nerf resto druid:)

A következő felhasználók mondtak köszönetet: Funeris

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
10 éve 5 hónapja #17269

Malkoroknál (általában) nincs pure heal, mert a targetre tolt spellek egy pajzsot hagynak maguk után. Ezért itt rendkívül erősek a HoT alapú healek. Én úgy látom, hogy ide pont ideális az Eternal Flame kitüntetett használata. Az óriási healoutput különbség abból jött, hogy esetedben maximum 4 emberen ketyegett az EF (az is csak 1 alkalommal, néhány másodpercig), míg Rundi szétHoTolta a raidet. Persze, a holy paladin nem tud ebben versenyre kelni a resto druiddal, de a fight mechanizmusából adódóan mégis van keresnivalója. Itt lehet kicsit több Divine Light, és nem csak a Beaconbe.

Általánosságban nekem egyáltalán nem fekszik a Selfless Healer talent. A hideg ráz attól, hogy folyamatos Judgementelésre késztet (elveszi a healtől a GCD-t), majd még "meg is mondja", hogy milyen spellt használjak utána. Neked lehet, hogy bejön, de az Eternal Flame nagyon erős spellünk még így is, hogy a HoT nem generál mastery-s pajzsot. Próbáld beállítani úgy a HealBotot, hogy lásd, kin ketyeg és még mennyi ideig. Ez - különösen Malkorokon - nagyon hasznos, mert el lehet kerülni, hogy overlapeljék egymást az újabb castok.

Amit észrevettem még a logokból, hogy kicsit kevesebb a Holy Shock, mint kellene. Meg kell próbálni legalább 8 másodpercenként eltolni. Általában nekem se megy, még úgy se, hogy direkt ezért belőttem egy TellMeWhen eventet, hogy csattogjon, zörögjön, ha kihűlt.

A Holy Light valóban filler spell, ezt jól látod. Akkor érdemes használni, ha a Holy Shock CD-n van, nincs legalább három HoPo és/vagy manát konzerválsz. Ideális esetben olyan emberre castoljuk, aki majd sérülni fog, de ha nincs túl nagy damage spike-ja a tanknak, akkor bárkire mehet, mert a Beaconnel átvitt 100%-a konstans, takarékos healt ad neki.

Holy Radiance-t kizárólag összeállásnál használj. Egyszerűen nem éri meg most hébe-hóba se castolni, ha csak 1-2 ember áll közel. (Később több értelme lesz, ha lesz legendary cloakod.) Dobjál rájuk EF-et, azzal többet érsz. Ha összeállás van, vagy többen vannak egy kupacban, akkor érdemes a HR > HR > HS > EF/LoD > HR > HR > HS stb. rotát követni. EF és LoD közül aszerint válassz, hogy éppen mi a szitu: sok előtted lévő ember HP-ja még mindig lenn (és a LoD glyphet használod), akkor LoD, más esetben EF (tankokon frissíteni > sérülékeny melee > virgonc ranged -- két-három kör után rá fogsz érezni, hogy kire kell jobban figyelni).

Holy Shock csak nagyon nagy gebasz esetén menjen beaconös tankba. Egyébként inkább a másikba, vagy sebzésként a bossba/addba (de szinte azonnal, ahol lejárt a CD-je). A paladin tankjaitok elég jó túlélők (hagyni kell őket izzadni egy kicsit, hehe), ezért inkább Divine Lightot kapjon a BoL-os tank (vagy FoL+DL kombót), ezzel még plusz HoPo is jöhet.

Szerk.: Még annyi jutott eszembe, hogy Holy Radiance-t ne castolj Beaconös tankra, inkább melee-re, vagy a másik tankra. Elbukod a Beacon által generált 15%-ot. Ha nem így van, akkor nem szóltam, csak úgy tűnt az egyik log alapján, hogy HS és ToR HoPo-t generálsz, holott van a spellek között Holy Radiance is, azaz a HR tankra ment.

Utolsó szerkesztés: 10 éve 5 hónapja Írta: Colwyn.
A következő felhasználók mondtak köszönetet: Monsi

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
10 éve 5 hónapja #17272

Ok, hogy 4 emberre EF, de mi a bánatból lesz az csilliárd HoPo, mikor szanaszét van a raid és nincs értelme HR-t használni, judgement-elni nem akarsz, a CS-hez meg ott kell a boss segge alatt állni? :)

Malkorokon még ok a DL, de pl. Thok-on már felejtős. Ott kizárólag shockból meg HR-ből csinálsz HoPo-t? "HR > HR > HS" ott már felejtős szintén, szóval marad a shock, esetleg CS? Vagy én értek félre valamit? :-/


No mindegy, majd következő raiden kiderül, mi a pálya - nekem tetszik a selfless healer, mert szép mobilitást ad, mintha ranged spell lenne a crusader strike :) (Arrol nem is beszelve, hogy ott van az ingyen instant szep nagy FoL oh-shit szituaciora)

Colwyn írta: Amit észrevettem még a logokból, hogy kicsit kevesebb a Holy Shock, mint kellene.

No igen, ezt aláírom, ezen még van mit javítani. Mondjuk ennek részben az is az oka, hogy elmebeteg mennyiségű LoD-ot ki lehet tolni (paragons killnél pl. 210 darab hit 6 perc alatt --> az átlagban 70 cast kb. 6 percre, az átlagban kb. 5 secenként egy cast, hála a Divine Purpose talentnek) ezzel a rotával. Van, hogy 6-7x beprocol egymás után a DP és egyszerűen nincs időm shockolni se, csak spamelem a LoD-ot ész nélkül, hátha újraprocol :)

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
10 éve 5 hónapja #17276

Light of Dawnban egyszerűen nincs annyi erő, hogy felvegye a versenyt az EF stabil outputjával. A LoD egy targetre 1720-at healel HoPonként (5160 háromnál) és erre kap 15,2% bonust a spellpowerből (illetve szumma 25%-ot a glyph). A Eternal Flame 3x5539 healt ad alapból (16615), kapsz rá 49% bonust és még jön hozzá 21330 HoT (plusz a 8,19% spellpower bonus).

Klaxxi killen még nem voltam, így saját logot csak try-ost találtam. De ott 117 HoPo-ból 11.6M effektív heal ment ki EF-et favorizálva (384 másodperc alatt). A tegnapi killeteknél ugyanez 133 HoPo-ból 7.8M effektív heal (LoD+WoG) 431 másodperc alatt. Az overheal nagyjából 50% körül mozgott mindkét mintában, de ha összevetjük a HPS-t, akkor lényegsen eltérést tapasztalunk: míg az első esetben 30.21 kHPS (0.2582 kHPS/HoPo) az érték, addig a második esetben ez mindössze 18.1 kHPS illetve (0.1361 HoPo-nként).

Ez nagyon lesarkított, a kontextusból kiszakított elemzés. Rengeteg tényező befolyásolja az értékeket, ki hol áll, milyen gearben, milyen class a healerkolléga és van gear különbség is, de nem ekkora. Ennyivel jobb az EF általában.

Holy Shock kapcsán nem tudok mást mondani, mint meg kell próbálni figyelmen kívül hagyni mást, ha lejárt a CD-je. Lehetőség szerint el kell költeni minél hamarabb a HoPo-t, főleg ha már 4 van, így nem lehet felesleges Holy Shock cast.

Megnéztem a Thok fight-okat is. (Itt találtam saját killt is):
- Ezeket összehasonlítva neked kevesebb idő kell 1 HoPo generáláshoz (4.8 sec, nálam ez 5.1 sec). Még ha a normalizálom a Fixate-tel, akkor is nyersz. (4.68 vs. 4.71). Itt tehát nincs gond, maximum az én részemről.
- Ha megnézzük a tevékenységeket, akkor már érdekesebb a helyzet. (Nem activity-ről beszélek, mert a WoL beleszámolja a tick-eket is, így nem mutat tényleges képet.) A fixate nélküli fight időd (ezután csak a fixate nélküli idővel fogok számolni) 342 másodperc volt. Mi 29.53%-kal lassabban öltük (443 sec). Az instant spellek száma 100 és 128 volt, azaz itt elmaradásom van, mert csak 28%-kal castoltam többet. Ugyanakkor 70.5%-kal több casttime-os spellt mutat nálam a log (34 vs. 58). Flash of Light 0/13, Holy Light 2/7, Divine Light 2/3. Összevetve a számokat és hevenyészetten odavetve casttime-okat (instant 1s, nagy 2s, közepes 1.5s) az jön ki, hogy te az időd 49.12%-át fedted le ténylegesen, én 53.61%-át. Ezt némileg magyarázhatja a gear (azaz spirit) különbség.
- Amiben szignifikáns különbség van viszont, az a HoPo effektív felhasználása. Nálad ez 5.3M (15.4k HPS), míg nálam 10.3M (23.3k HPS).

Utolsó szerkesztés: 10 éve 5 hónapja Írta: Colwyn.

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
10 éve 5 hónapja #17283

Hát szerintem ez az EF vs. SH már csak playstyle kérdése, a számok nagyjából ugyanazok. A számításaidat követve:


LoD: Avg 5160 (hiszen ki az, aki nem 3 HoPo-val tolja el normál esetben?) + 0,152 * SP az nálam jelenlegi armory alapján: 5160 + 4893 = 10053 * 1,25 / target --> 4 targetre ez effektíve kb. 50,2K heal 3 db HoPo-bol.


EF: 16615 + 0,49 * SP az nálam jelenlegi armory alapján: 16615 + 15773 = 32388 + 23967 HOT = kb. 56K heal 3 HoPo-ból.


Vagyis kb. 3 HoPo-bol 6K-val több heal - hát, számításaim szerint ennyivel jobb (?) az Eternal Flame, ha csak simán a raw healinget nézem.


Akkor viszont most, ami nekem nem tetszik az EF-ben:

* Az EF single target, folyamatosan azt kell néznem, hogy kiről esik le épp
* A HoT-od vagy végigtickel vagy nem (mert pl. valaki más felhealeli a tankot)
* Az EF hot nem pakolja fel az illuminated healinget (a masteryd így jócskán kevésbé effektív)
* Miután EF van, nincs selfless healer --> kevesebb opciód van a HoPo generálásra --> kevesebb HoPo --> több cast time-os spell --> rosszabb mobilitás.
* Nincs ott az ingyen, instant, felbuffolt FoL oh-shit szituációra, amit amúgy az SH ad.

Az SH negatívuma ezzel szemben kizárólag az, hogy be kell rakni a judgementet a rotádba és judgement range-ben kell maradni a bossnál. (Illetve az, hogy ha a raid nem kap damage-et, csak az egyik tank, akkor muszáj vagy WoG-ra váltani LoD helyett, ami nem olyan fincsi mint az EF, de azért tűrhető.)

Summa summarum, pont az volt az 5.4-ben az egyik legfőbb változtatás palák szempontjából, hogy életképesebbé tegyék a Selfless Healert és kivegyék az EF-et a cookie cutter kategóriából. Szerintem ez rendesen összejött nekik - 5.4 előtt én is kizárólag EF-et használtam.

Végezetül: távolról sem állítom, hogy már tökéletesen ki tudnám használni ezt az új, judgement-es mókát, hiszen pár napja fedeztem fel, de határozottan látok benne potenciált és a szinte folyamatos mobilitása borzalmasan passzol a játékstílusomhoz. :)

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
10 éve 5 hónapja #17285

Annyit pontosítanék az Eternal Flame-hez kapcsolódó számítással kapcsolatban, hogy korábban nem vettem figyelembe a haste-ből jövő plusz tickek hatását. Már nálad is megvan a harmadik plusz, azaz a HoT raw healingje nem 23697 lesz, hanem a nagyjából 30000. Ez mindösszesen mondjuk 62k, ami azért már 20%-kal nagyobb output.

A 3db Judgment elvisz 36% base manát, ennyiért tolsz egy "ingyenes" Flash of Light-ot. Igaz, hogy 60%-kal erősebb lesz, de a nyereség nem egyértelműen tiszta, mert egyrészt ezt 4 gcd alatt hozod ki, másrészt nem 37,5%, "csak" 24% base manát nyersz vele. Emellett az output jelentősen elmarad, hiszen 3 gcd-nyi ideig nem healelsz. Nagyon sarkítva (hiszen ilyen szituáció a gyarkortban nincs, de) 8 Flashnyi healhez 20 gcd kell, a 8 helyett. (Sőt, ezt még tovább degradálja, hogy a Judgmenten is 6 sec CD van alapból.)

Amit az Eternal Flame-ről írtál, azok relevánsak lehetnek, de:
- Mivel 30 secre kerül fel, azért nem folyamatosan kell figyelni
- A HoT mondhatni fire-and-forget, felteszed, ketyeg, végzi a dolgát. Amíg fenn van és jó helyen van, nagyon valószínű, hogy sérülni fog a raidtag, azaz nem vész teljesen kárba.
- Mastery pajzsot valóban nem generál a HoT.
- A Divine Purpuse elég jó szolgálatot tesz a Holy Power generálásban, ezért különösen ajánlott az EF-fel kombóban. Kicsit több gyakorlattal nem lesz gond.

Igen, cél volt, hogy buffolják a SH-t, hogy nem minden holy pala HoTter legyen. Én csak azt tudom mondani, hogy nekem nem kényelmes a hozzá szükséges rota, egyszerűen nincs idő(m) a 3 judgmentre és szerintem outputban is elmarad. Illetve, amit korábban is mondtam, hogy nem szeretem benne, hogy irányít és rotát kényszerít rám általános szituációban is, így nem azt kell castolnom, amit a HP-k állapota megkövetelne, hanem követnem kell egy mintát, különben nem lesz kicsit sem hatékony.

Neked ezek szerint jobban fekszik. Próbálgasd csak, gyakorold. Kíváncsi vagyok mi lesz a hosszú távú tapasztalatod vele, amikor már figyelni sem kell rá. :)

Utolsó szerkesztés: 10 éve 5 hónapja Írta: Colwyn.

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
10 éve 3 hete #18498

Az alábbiakban következzen egy kis gyorstalpaló 5.4-re.

Támaszkodni fogok az icy-veins leírására és struktúrájára, de az idő rövidsége miatt ez nem az ott olvashatóknak fordítása lesz. :)

A mai holy paladin mindent tud, amit a többiek, de semmiben sem elég specialista és kimagasló. Ma már nem az igazi tankhealer, de a Beacon továbbra is nagyon hasznos tud lenni ebben a szerepben. Ha szükség van rá, akkor tud aoe-ben is healelni, de például egy Thok fighton esélytelen a druidokkal, sámánokkal szemben a Holy Power generálási kényszerből fakadóan. Rendelkezik bizonyos szintű HoT képességgel (Eternal Flame talent választása esetén), de ez sosem lesz olyan erős, mint egy echte HoT-os healernél. A masterynk következtében shieldet hagy maga után a healjeink egy része, de ez szintén elmarad a disc priest mögött.
A paladin ereje viszont abban van, hogy ezeket a feladatokat időlegesen és/vagy még éppen elfogadható mértékben meg tudja oldani különösebb regem, vagy talentváltás nélkül is. Ráadásul ezen kívül van pár hasznos utility-nk is (nem mintha a többieknek ne lenne...). No, de lássuk a lényeget!

Talentek és Glyphek

Egy általános builddel ( link ) a felmerülő feladatok jól megoldhatóak. Egyes szituációkra lehet jobb kiosztást választani, de ezek eléggé specifikus bossmechanizmusokra és meghatározott raidsetup esetén jók igazán. Megjegyzések:
- Thok-on lehet, hogy releváns lenne a Selfless Healer , de az erre való váltás csak akkor ér valamit, ha teljesen átgemeljük/-reforge-oljuk a geart (a statprioról később)
- A lvl60-as talentek közül mind jó valamire, de a legáltalánosabb haszna a Clemency-nek van. Dark Shaman HC-n hasznosabb a Purity, vagy Malkorok HC-n az Unbreakable Spirit
- A DP-t sokan nem szeretik annak véletlenszerűsége miatt (egyébként annál nagyobb a proc esélye, minél több HoPo-nk van!), de - az olyan esetek kivételével, ahol fixen, tervezhető (hosszabb?) időközönként jön nagy sebzés - általában hasznosabbnak érzem, mint a Holy Avengert.
- A Holy Prism helyett nagyon ritkán hasznosabb a Light's Hammer. Gyakorlatilag csak akkor, ha a mi felelősségünk a stackelődő tagok felhealelése, vagy a kollégák healje nem elég rá.
- Glypheknél kicsit nagyobb a mozgástér. A beállítottak mellett még hasznos lehet 10-es raiden a boostolt Light of Dawn , vagy a járulékos selfheal is.

Spellhasználat

Két erőforrásunk van. Egyrészt a 300k mana, másrészt a Holy Power. Előbbi adottság, utóbbit egyenként generálni kell. Ezt több módon tehetjük meg:
- Legfontosabb, hogy Holy Shock CD-re menjen. Érdemes /stopcasting macro-t írni rá, esetleg valami eventet eszkábálni WeakAuras-ban/TellMeWhen-ben, hogy riasszanak, ha használhatóvá vált. Viszont soha ne olyanra, akin Beacon van. Akkor inkább sebzésként toljuk a bossba, ha máshova nem kell
- A Beaconra castolt healel (Flash of Light, Divine Light)
- Az egyik aoe healünk, a Holy Radiance is ad 1 HoPo-t
- Crusader Strike beleapplikálása a targetbe, melee range-ből, haha
A fentiek alapján HS-t és HR-t soha ne toljuk a Beacon targetra. Ehhez hozzá jön még, hogy a filler spellünk, a kicsit healelő de olcsó Holy Light se menjen Beaconre, mert ennek 100%-a amúgyis átcsapodik rá.

A Holy Powert vagy Eternal Flame-re (Word of Glory helyett, talenből), vagy Light of Dawnra használjuk el. Jellemzően az elsőt fogjuk használni, kivéve akkor, ha legalább 5 raidtagba kell heal, ilyenkor hasznosabb a Light of Dawn. (Pro Tipp: Ha Holy Avenger talentet választottunk, akkor esetenként hasznosabb beteríteni a raidet EF-fel a 30 sec-ig ketyegő HoT miatt, mint ellőni LoD-ra.)
Ha várhatóan mi is sebződni fogunk az elkövetkezendő 30 sec-ben, akkor mindenképpen toljunk magunkra egy EF-et, mert rajtunk 50%-kal többet healel a HoT része. Bárkire is tegyük az EF-et, a healing-over-time effektje nem ad Illuminated Healinget, így mastery-s pajzsgenerátorként (haha) nem használható - az alaphealje természetesen otthagyja maga után a shieldet.

Egyéb megjegyzések:
- A Beacon azon legyen, aki az adott intervallumban a legtöbbet sérül (folyamatosan), ez jellemzően az aktuális tank.
- Holy Radiance-t általában melee-re castolunk, ők nagy valószínűséggel 10 yardon belül vannak egymáshoz és esetleg a tankhoz képest is. Ha összeállós fázis van, akkor mehet a HR persze a raidre is, de itt igyekezzünk kihasználni, hogy 2 cast után fullos lesz a Daybreak buff és csak akkor lőjük el a Holy Shock-ot (a 6 sec CD miatt be is fér kétszer a HR két HS közé).
- CD-k közül a Divine Favor és a Avenging Wrath mehet egyszerre (ha van, akkor a Holy Avenger is), a GotAK-ot én le szoktam választani ezekről és külön CD-ként használom. Ha megvan a 4-es bonus, akkor a DF sűrűbben is lesz, használjuk ki a plusz 4500 mastery-t!
- Lay on Hands a Divinity glyph miatt mehet bárkire, ha kell mana és a target 50% HP alatt van, de persze annál jobb/hatékonyabb, minél kisebb HP-s emberre castoljuk.
- A Hand-ek közül a Prot jó debuff ledobásra, aggro-gond esetén, vagy valamilyen fizikai mechanizmus negligálására. A Sacrifice "alap" CD-nk lesz, ha ki van glyphelve, főleg Clemency-vel.
- A saját bubik közül a Divine Shield minden ellen ad 8 sec immunitást, a Divine Prot csak a magical (shadow, holy, nature stb.) tipúsúból szed le 40%-ot.

Statprioritás

Icy-veinst frissítették, mióta legutoljára néztem és ide is bekerült, hogy érdemes figyelni a haste-cap elérni kívánt szintjét. Én nem egy sorrendet állítanék fel, hanem inkább meghatároznám a statok súlyát. Ezt fel lehet használni az askmrrobot.com-on is, mert itt alapból sajnos nem veszi figyelembe az optimalizálásnál az általunk kívánt értékeket. (Az 'Edit weights' gombra kattinva át lehet írni a súlyokat!)
- Intellect (súly: 1): Fő stat, minél több, annál jobb. Ugyanakkor én úgy tapasztaltam, hogy egy bizonyos szint felett nem 2x jobb, mint a mastery (ez magyarázza a mastery lejebb látható súlyát)
- Haste (softcap-ig: 0.85, afelett 0.1): Alacsonyabb szintű gearnél nem érdemes elmenni a 7170-es cap-ig, elég a 3506 is (+3 EF tick). Ha jobb a gear, akkor már érdemes elmenni a +4 tickig.
- Spirit (0.75 ill. 0.2 a beállított mennyiség felett): Határozzunk meg egy kényelmes Spirit mennyiséget. Ez csak próbálgatással fog sikerülni. Miután rátaláltunk a saját stílusunkra, akkor tudni fogjuk, hogy kell-e 15000 Static Spirit, vagy elegendő-e kevesebb. (Én például most unbuffed 13652-nél vagyok úgy, hogy 2700-at el is reforge-oltan Spiritről - talán még többet is lehetne.)
- Mastery (0.55): Ezzel a súllyal már többet fog érni 160 mastery, mint 80 intellect, de én azt az elvet követem, hogy a már benn lévő 160 intellectes gemet nem cserélem le csak emiatt. Majd ha az itemet cserélem, akkor majd megnézem milyen gem kell bele. Beállíthatjuk 0.50-re, vagy 0.45-re is ez alapján.
- Crit (0.25): Sokra nem megyünk ezzel a stattal, elhanyagolható.

Gearben és gemben nincs "egy igaz út". Mindig az éppen rendelkezésre álló cuccok alapján kell döntenünk a gemelésről. Még azt sem mondanám, hogy hanyagoljuk a Crit-es cuccot, mert ha Intellectben (ilvl-ben) upgrade, akkor nyugodtan vihetjük, csak éppen mrrobot segítségével újra kell majd gemelnünk.
Az viszont nagyon fontos, hogy a 4-es setbonus meglegyen. Még úgy is, hogy nem veszünk fel ennek érdekében magasabb ilvl-ű cuccot (bár flex setitem vs. hc non-set relációban gondolkodóba esnék...).

Utolsó szerkesztés: 9 éve 7 hónapja Írta: Colwyn.
A következő felhasználók mondtak köszönetet: Toma

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
9 éve 7 hónapja #19571

Az első gyakorlati tapasztalatok a 6.0 Beta (Build 18764) alapján.

Valamelyik nap beszabadultam a betába és most, hogy már engedélyezettek az addonok is, belevetettem magam kicsit a tesztelésbe. Sajnos sok-sok instára nem volt időm, ezért most csak amolyan első benyomás alapján írok pár szót.

Egy mai blue post alapján nagyjából ott tartanak a fejlesztők, ahol szeretnének, ezért mostmár inkább csak némi tweak és bugfix várható - legalábbis tank és dps szempontból. A healen még faragni fognak egy kicsit, de szignifikáns változásra ott sem számítok.

A leginkább azt fogjuk megérezni, hogy az eddig is korlátozott mobilitásunkat még tovább nyírbálták. Az Eternal Flame elvesztette instant jellegét és 1,5 sec casttime-ot kapott (a Light of Dawn is), így maradt egyedül a 6 sec CD-s Holy Shock, amit mozgás közben használni tudunk. Ez a változás majdhogynem kiheréli a Holy Avenger talentet is, ezután nem lehet majd olyan könnyen szétszórni vele az EF-eket. Most 18 sec alatt fel lehet tolni 10 emberre, 6.0-tól 6-nál többre nem hiszem, hogy rá lehet castolni.

Az eszközrendszerünk is át fog alakulni. Nem lesz Divine Light, illetve a Holy Light veszi át a helyét megemelt mana-igénnyel és megnövelt erővel, azaz elveszítjük a mana-semlegesség lehetőségét. Továbbra is a Holy Shock köré kell építkeznünk, de más szerkezetben. Jelenleg 8% base mana a HS, a HL 12,6%, a HR 36% és a FoL pedig 37,8%, a Holy Shockhoz viszonyított erejük/outputjuk pedig a következő:
- Holy Light 0,94
- Flash of Light 1,34
- Divine Light 1,79
- Light of Dawn (3 HoPo-val 6 embert healelve) 3,29
- Holy Radiance (5 embert healelve) 3,85
- Eternal Flame (3 HoPo-val és +4 tickkel) 5,72

6.0-tól módosul a mana-igény és a heal coefficiens is, ezért átrendeződik a spelljeink erősorrendje (szintén a HS-hez viszonyítva):
- Holy Light 1,79 (10,35% base mana, Holy Shock 7,35% base mana, azaz 1,41-szeres áron)
- Flash of Light 1,79 (20% mana, 2,72 HS "ár")
- Eternal Flame 2,96 (+0 tickkel, magyarázat alább*)
- Light of Dawn 3,15 (6 embert healelve)
- Holy Radiance 5,4 (35,64% base mana, 4,85-szeres áron)

* Az Eternal Flame eléggé megváltozik. A legutolsó beta buildnél nem szerepel, hogy a HoT rész nem generál mastery pajzsot, ezért úgy gondolom, hogy generál (elég nagy buff). Ezen kívül nem 3 sec-enként tickel alapból 30 másodpercig, hanem 2 secenként Holy Powerenként 10 secig, ezzel pedig végeredményben 10-ről 15-re nő az alapszám (szintén buffnak érzem). Ezen felül nem számoltam plusz tickkel, mert nem tudom, hogy egyáltalán lesz-e lehetőségünk ebbe az irányba menni. Észrevehető, hogy az új EF erőssége csökken live-hoz képest és a HoT belső aránya is gyengül (Live-on a healjének kb. 70%-át a HoT adja, míg 6.0-ban éppencsak 36% felett lesz/lehet).

A fentiekből és a pár instából azt a következtetést tudom egyelőre levonni, hogy teljesen másképp kell healelni, mint ami eddig hatékony volt. Nem jellemző a HR-rel generált mastery pajzs, nem lesz klasszikus EF-blanketing. Annyira drága a Holy Radiance és annyira nincs mana-regen, hogy ha aktívan használjuk, akkor szinte még el sem kezdődik a fight, már ki is fogytunk. Továbbra is elég jónak tűnik az Eternal Flame, így valószínüleg WoD-ban is ez lesz az "igaz út". A HR elég drága lett, de cserébe jelentős buffot kapott, legalábbis a Holy Shock-hoz viszonyítva több mint ötszörös potenciállal rendelkezik.
A Holy Power generálást HS és a tankra tolt Holy Light kombóval fogjuk megoldani, aoe heal csak kifejezetten indokolt esetben fogunk vetemedni. Kicsit szabadabban lehet használni a Flash of Lightot, mert "csak" majd háromszor annyiba kerül, mint a HL.

A HPS és HP-pool egymáshoz viszonyított aránya alapján jelentősen meg fog növekedni a Crit értéke.

Utolsó szerkesztés: 9 éve 7 hónapja Írta: Colwyn.

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Oldalmegjelenítési idő: 0.212 másodperc
Az oldal motorja a Kunena fórum