normal Shannox

Több
12 éve 10 hónapja #1496

Updatelve LIVE tapasztalatok alapján - 2011-07-12


A boss egyik különlegessége, hogy nincs fix helye az instán belül, hanem járőrözik körbe. A hozzá tartozó achivement pl az, hogy pull után az egész instát be kell járni vele. Szerencsére ezt lehet úgy is, hogy mindig más helyen öljük, és így előbb vagy utóbb meglesz. Alapból nem elérhető - le kell hozzá ölni egy adag trasht, amely közben egyre közelebbről halljuk a vadászkütjét, majd a végén megjelenik. Nagyon sok trash tartozik hozzá, általánosságban elmondható, hogy amely trash nem közvetlenül a bosshoz vezető részen van, előtte, akkor az Shannoxhoz köthető - így halála után ezen trash már nem fog respawnolni.

A boss egy hunter, 2 pet kíséretében - kiemelt szerepet kapnak a csatában az addok, valamint a csapdák, amelyeket használ.
Csapdái, ellentétben a játékosok által használtakénak, nem túl intelligensek, képesek saját segítőire is hatni, amelyet majd ki kell használni a csatában. A csapdák egységesen 2 mp után élesítik magukat, azaz, ha épp a karakterek alá kerül, azonnal ki kell mozogni belőle. Erre van DBM jelzés, megkönnyítve a helyezkedést.

A harc eleje tehát abból áll, hogy egy megfelelően nagy területet ki kell takarítani a trashtől, majd bepullolni ide a bosst.
Innentől a boss képességei, majd az addoké:

Immolation trap - tűzcsapda. Szokásos 2 mp-s időzítés után, aki rálép, sebződik + dotot kap, valamint megnöveli a sebezhetőségét 40%-al. Ha nem mozogsz ki, könnyen megsülsz, ellenben remek DPS boost, ha addok kerülnek rá
Crystal prison - fagyasztós csapda. Szokásos 2 mp eltelte után élesedik, aki rálép, azt bebörtönzi, és csak úgy lehet kiszedni, ha a csapdát leverik róla. Ez elég kellemetlen tud lenni, ellenben ha addot sikerül rácsalni, akkor 6 mp körüli ideig az nem tud tevékenykedni, amíg kiszabadítja magát.
Arcing Slash - cleave effect. Azon kívül, hogy sebez minden előtte álló playert, még egy csúnya debuffot is feltesz ( lásd lent ).
Jagged Tear - egy debuff, amely folyamatosan sebez, ezt kapod, ha elkap a cleave. Stackelődik, úgyhogy egy idő után tankot kell váltani, ill. elég ideig megszabadítani a fegyverétől a bosst, amíg a debuff leesik. A debuffot NEM lehet leszedni pala bubival.
Hurl Spear - gerelyhajítás, az Olimpiáról ismert versenyszám. A boss fogja, és Riplimb ( a kutya, amelyet tankolnia kell a tankoknak, lásd majd lent ) nevű kutyája irányába eldobja fegyverét. Ahol az becsapódik, 100K feletti sebzést okoz, ezért érdemes úgy helyezkedni, hogy a boss -> Riplimb irányba nem kerüljön senki se. Ezen kívül egy szép AoE és éri a raidet, valamint egy tűzkígyó spirál-irányban megjelenik, további sebzést okozva az óvatlan játékosoknak. Miután ez megtörtént, a boss füttyent egyet, és kutyája visszahozza neki az elhajított dárdát. A becsapódás helyét szép kis célkeresztszerűség mutatja a talajon. Fontos, hogy amíg a dárdája nincs nála, addig nem használja a debuffot felrakó képességét ( ezt a lándzsa okozza ), ezt majd ki kell használni a kill folyamán.
Frenzy - szokásos berserk, 30% alatt történik meg. Innentől a boss már nem dobálja a dárdáját, helyette időnként maga elé szúrja a földbe, sebezve a körülötte állókat. Emellett kap 30% gyorsabb ütést és 30% megnövelt sebzést is ( tankcsere ajánlott előtte / az elején, hogy a debuffal rendelkező tankot ne túrja le a boss pillanatok alatt ) . Ezen túl minden esetben, ha egy kutyája meghal, permanens gyorsabb ütést és több sebzést kap.
Fontos információ még, hogy a boss NEM tauntolható - azaz ha a tankja meghal, akkor biztos wipe szemtanúi leszünk, lévén egy CR után se lesz elég aggroja a tanknak, hogy Őt mészárolja le a raid helyett.

A bosst két add, kedvenc kutyái kísérik. Ezek közül Riplimbről már volt szó, Ő a szokásos aggro-táblával rendelkezik, off-tankolni kell ( ill. a bosst off-tankolni, mivel elsődleges célpontok az addok ). Társa Rageface, aki véletlenszerűen aggrózik, és addig marcangolja kiszemelt célpontját, amíg egy legalább 40K-s sebződés nem éri ( egy találattal ), ekkor átfordul egy új célpontra.

Tételesen az addok és képességeik:

Riplimb:
Limb rip - célpontjára zúz egy nagyot, valamint fennhagy egy dotot, amely megegyezik a boss által kiosztottéval ( Jagged Tear ). Ezzel érik el azt, hogy ugyanaz a tank tankolja az addot és a bosst is, ellenben mindkét tankon csak gyűlnének a debuffok és sosem esnének le.
Frenzied Devotion - ha a boss hp-ja eléri a 30%-ot, és a kutya még él, akkor kap +100% attack speedet, valamint +200% sebzést. Azaz a kutyát meg kell ölni, még mielőtt ezt a küszöböt átlépné a boss és maga is enragelni kezdene.

Rageface:
Volt már róla szó korábban, a tankolhatatlan kutyus, amely véletlenszerűen választ célpontot, és csak erős behatásra hagyja abba választottja marcangolását.
Face Rage - véletlenszerűen ráugrik valakire, belevágja a karmait, minek következtében a célpont stunolódik. Ezután marcangolni kezdi, egyre többet és többet sebezve. Amíg ezzel foglalkozik, addig az őt ért kritikus találatok esélye megnő 50%-al. Ha sebződik egyetlen találattól legalább 40K-t, akkor új célpontot választ. Alapvetően össze-vissza rohangál a csatatéren, a raid-tagoknak pedig nincs más dolgok, mintsem úgy helyezkedjenek, hogy ha a kutya őket választja majd következő célpontjának, akkor a hozzá vezető úton lent legyen egy csapda. Ily módon ki lehet kapcsolni elég könnyen a csatából. Alapvetően a raid DPS szekciója azzal kezdi a csatát, hogy egyöntetűen eme kutyát kezdik el bántalmazni, lehetőleg mihamarabb végezve vele. Ha épp csapdában van, akkor át lehet addig állni a bossra / másik kutyára. Az elsődleges prioritás az elején, hogy ezzel a kutyával végezzünk.
Frenzied Devotion - ha a boss életereje eléri a 30%-ot, akkor ez a kutyus is bedurvul és 200%-al többet sebez, valamint 100%-al gyorsabban üt. Értelemszerűen, akárcsak a párjánál, Őt is ki kell végezni, mielőtt a boss hp-ja eléri ezt a kritikus mennyiséget.


Összefoglalva tehát a csata a következő:
Kialakít a raid egy helyszínt, ahol nincs trash, és ide pullolja a bosst. A bosst felveszi az egyik tank, Riplimbet a másik, aki elkezdi elhúzni azt a bosstól. Fontos, hogy megfelelő ( 70 - 80 yard ) távolságra legyenek, de 100 yardnál jobban ne távolodjanak el, mert akkor a kutya és gazdája egyöntetűen berserker és megöli a raidet. A raid szóródik, ha csapda kerül alájuk, akkor kimozog belőle. Közben a másik kutya ( Rageface ) elkezdi aprítani a raidet, az összes DPS pedig ráfordul, elkezdi ölni. Ha valakit targetol, akkor az kiállja a bekapott sebződést, nem fut el, felesleges.A boss elé senki se áll, nehogy kapjanak a cleave-ből, és amint a boss elhajítja a dárdáját, a másik tank felé, annak ki kell mozognia, ill. alrébbhúznia az addot, hogy ezzel is időt nyerjenek. Riplimb ilyenkor hűségesen a szájába veszi a dárdát és visszaviszi - közben a debuff mindkét tankon leesik. Ekkor jó, ha belezuhan egy csapdába, ill. a hunterek használják rá a lassító lövést, hogy minél lassabban érjen oda.
Előbb vagy utóbb Rageface meghal, ekkor a boss felszívja magát, és elkezd egyre többet ütni. Mivel ilyenkor már nincs szükség raid-healra, ezért ez a sebződés tartható. A melee váltson át a bossra, és kezdje gyalulni, a ranged pedig lőjje Riplimbet. Ha a ranged hamarabb lövi le a kutyát halál-közeli állapotra, mintsem a boss 30% környékén lenne, akkor átváltanak ők is a bossra. A kutya tankja eljátszik az addjával, mindig alrébbhúzza és kiáll a tűzből, a debuffok leesnek.
Előbb v utóbb a boss hp-ja eléri a 30% környékét, ekkor végezni kell a megmaradt kutyával, de érdemes megvárni még egy gerelyhajítást, amely alatt a boss tankjáról leesik a debuff ( vagy legalábbis közel kerül hozzá ). Amint a kutya meghal, a boss még jobban begorombul, erre jön majd rá a 30% alatti rész, amikor már nem oszt debuffokat, csak üt.

Itt el kell lőni minden CD-t, BL-t, stb., és végezni kell a bossal. A tüzeket itt is kerülgetni kell, amelyek egyre többet és többet sebez majd, valamint a csapdákba itt se érdemes beleállni.
Előbb vagy utóbb a boss ( vagy a raid ) megfekszik, össze lehet állni a screenshothoz, avagy tolni a mass rest az új tryhoz.


Dungeon Journal


Videó ( first kill, ehhez mért bénázással ):


Utolsó szerkesztés: 12 éve 9 hónapja Írta: Classrun.

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
12 éve 9 hónapja #2524

Kiegészítés:

A frenzy nem csak 30% alatt kapcsol be a bossnal, hanem akkor is, ha bármelyik add meghalt. Tehát az addokat párhuzamosan kell sebezni a bossal, ha a boss 32% körül van, akkor gyorsan le kell csapni mindkét kutyát. A videón lehet látni hogy nagyon szépen kontrollálták a sebzést a dps-ek.
A melee a bosst és Riblimpet fogja elsősorban ütni, a ranged pedig Rageface-t. Itt jó lesz, ha a hunterek nem fogják tudni sebezni, ha őket üti majd... Ha Rageface bent van a melee-ben és a másik két célpontnak úgy áll a hp-ja, akkor persze lehet ezt is csapkodni, de a melee-nek és az offtanknak nem top prio hogy erre kiszaladgáljon.
PTR-en a jégcsapdának 600k+ hp-je volt, jó lenne, ha ebbe a lehető legkevesebbszer szorulnánk bele. Emellett figyelni kell arra, hogy ha az addot sikerül ebbe belehúzni, akkor róla nem kell leverni a csapdat értelemszerűen, szóval ne csapkodjátok meg majd. Ilyenkor a ranged is lőheti a bosst, illetve a másik addot.

Utolsó szerkesztés: 12 éve 9 hónapja Írta: Skaven.

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
12 éve 9 hónapja #2528

Rageface aktuális célpontja egyébként se tudja ( elméletben ) sebezni, mivel stun-lockban tartja a kutya, egyre többet és többet sebezve rá.

Ide min. 2 DPS kell, aki sebzi a kutyát, hogy tuti leforduljon, ill. ne legyen gond, ha az egyiküket szemelik ki / csapdába esik véletlenül.

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
12 éve 9 hónapja #2531

szoval optimalis esetben 3 ranged 2 melee van, vagy az egyik melee rohangal ami szivas. max. nem szorodunk nagyon, csak tenyleg a legminimalisabban.
meglatjuk mennyire lett nehez a ptr-hez kepest, tippre nagyreszt ennek alapjan abbol lehet gond, hogy mi mennyit sebez. ha durvara lottek be, akkor nem nagyon lehet hibazni, ha nem veszes, akkor meg csak hosszabb a fight, de elobb-utobb lemegy gond nelkul.

Utolsó szerkesztés: 12 éve 9 hónapja Írta: Skaven.

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
12 éve 9 hónapja #2580

[font=Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif][/font]Szerepek:

Tank
MT és OT Shannox-t és Riplimbet tankolja.
Rageface-nek nincs aggrotáblája, ezért rohangál majd a raidben.

DPS
2/3 Melee DPS focus Riplimp
2/3 Ranged DPS focus Rageface
1/3 Melee DPS és 1/3 ranged DPS Shannox

Kill sorrend
DPS Shannox 35%-ra és kutyákat 5%-ra
Majd kutyák halnak és DPS Shannox nullára.

Amire a tankoknak figyelni kell:

Jagged Tear: szépen cserélgetni a boss-t illetve a kutyát
Hurl Spear: eléggé látszik hova csapódik be, állj ki belőle

Melee-nek pedig csak a Arching Slash- ra kell figyelni.

Utolsó szerkesztés: 12 éve 9 hónapja Írta: Minsa.

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
12 éve 9 hónapja #2622

Rövid leírás:

A harcban 3 ellenfelet kell legyűrni, a Shannox, Riplimb és Rageface. Ez utóbbinak nincs aggro táblákja, ebből következik, hogy ez első 2-t kell tankolnia a tankoknak. A DPS-t nagyjából arányosan kell elosztani a három szereplő között.
Mivel Rageface-nek nincs aggrotáblája, hanem a raidben garázdálkodik, ezért spreadelni kell, és őt mindenképpen a ranged-nek kell kezelnie.

Phase 1:

Riplimb-et a lehető legmesszebb kell tankolni Shannox-tól, hogy a dárdával lassan érjen vissza (lásd lentebb).
Ez a fázis addig tart amíg a kutyák élnek, a következő dolgokra kell figyelni: a boss egy Jagged Tear nevű debuffot tesz fel a tankjára (ezt egy zöld effect jelzi, Arcing Slash a neve), ami 30 másodpercig ketyeg a tankon.
A boss eközben egy Hurl Spear nevű képességével kidobálja a dárdáját a raidbe Riplimb-hez, ezért Riplimb elszalad, és visszaviszi a gazdihoz. A dárda becsapodási helyéről ki kell állni, ezt egy kör jelzi a földön.
Miután landolt, kis lángokat gyújt a környéken, abba sem szabad benne állni. Ha esetleg melee rangbe tenné, akkor a tanknak is ki kell állnia belőle!
Riplimbet ahogy szalad vissza a dárdával lassítani kell, illetve lehetőleg fagyasztós csapdába vezetni, hogy a Jagged Tear debuff lejárjon mielőtt a kutya visszaér a fegyverrel.
2 fajta trap-et használ a boss, amikből ki kell állni, erre 2 másodperc van. Az Immolation Trap tűzsebzést okoz, míg a Crystal Prison Trap befagyasztja azt aki benne áll (ha belefagy valaki, akkor ki kell ütni belőle, ~700K hp-ja van). Fontos tudni, hogy a trap-ek hatnak a kutyákra is, beléjük lehet húzgálni őket, de a kutyákra 30secenként csak egyszer hatnak a csapdák.
Rageface-t nem lehet tankolni szabadon ugrál a raidben. Ilyenkor fixál valakit, addig zabálja, amíg 30k sebzést be nem kap. Akit marcangol abba masszív heal kell.

Phase 2:

Amikor a kutyák meghallnak, akkor következik a 2. fázis, a boss tovább használja a csapdáit, illetve az Arcing Slash-t, és kap egy Frenzy buffot is melléjük. Nem használja viszont a Hurl Spear-t, helyette kap egy Magma Rupture nevű képességet, ennél amikor kasztolja szét kell futni. Minél előbb le kell verni, BL, poti, ami a csövön kifér.


A szar DPS-t nem megmagyarázni kell, hanem javítani rajta…
Utolsó szerkesztés: 12 éve 9 hónapja Írta: Dögrovás.

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
12 éve 9 hónapja #2779

Az a gond, hogy liveon Shannox és Riplimb TAUNT IMMUNIS ezért a fentebb írtak nem jók már sajnos.
Megoldások, amiket olvasok:

1) egyszerűen leáll a top aggro tank és hagyja hogy a második átvegye az aggrót

2) Tank Riplimb and Shannox as far apart as possible without causing the enrage. When Shannox throws the spear, he stops doing the DoT on the main tank. Riplimb will fetch the spear and bring it back. Slow the dog as much as possible and drag him over a trap if possible.
He has a buff that limits slowing effects on him or makes him immune to trap but it kind of comes and goes (I'm not sure what causes it, could be random). Sometimes he will get the spear back too quickly and you won't drop the stacks, but it's no biggie as healing through it is very easy. As long as you are able to drop the stack every once in a while, you will be fine.

3) On 25, we just had a pally and dk on the boss and a warrior kite the dog around. Shit was piss easy and we didn't even do it on the ptr.

4) (ez tűnik a legjobbnak nekem) Trap technique works great. We put a tank on Shannox and a tank on Riplimb. Riplimb tank keeps him close to a prison trap, and as soon as the spear targeting graphic appears he traps him. Riplimb tank then runs away from the trap, both their debuffs fall off by the time the spear is returned, boss falls over and dies. Kicsit más verzió, így talán érthetőbb: Kill Rageface first, have 1 tank on Riplimb and 1 on Shannox. Tank on Riplimb is responsible for trapping at the right time, preferably right before spear throw. That way both tanks' stacks will drop. It seems the boss does not refresh stacks on his tank unless he has his spear equipped, so if the dog is trapped and takes time to retrieve the spear its GG. Killing Rageface first makes everything very simple and easy, it's all up to the Riplimb tank from there on to reset both stacks. Edit: Rageface will enrage the boss but the damage increase is manageable, honestly we barely noticed it. Rageface will not longer run around the room so overall damage intake might actually go down despite the enrage. Also rageface getting traped like a noob makes Riplimb immune to traps for 15 seconds, which is bad since you want Riplimb trapped during spear throw so stacks drop. Overall killing Rageface asap just seems the way to go. (lehet h HCben ez se fog menni mert felélednek a kutyák)

5) 1 halott kutyával healelhető még a tank, ez valami brute force lehet: We burned Rageface then brought Shannox to 35%, then burned Riplimb, then burned boss. (ez még jobb lenne de heroicban nem fog működni így szerintem ne szokjunk hozzá)

Ha a HC taktikához igazodót akarunk akkor szerintem taunt nélküli aggrócserét csinálunk és nem öljük meg előre egyik kutyát se. Ha gyorsan killt akarunk ma este akkor megöljük Ragefacet azonnal, majd 1-1 tank (vagy akár ugyanaz a tank) fogja a maradék kutyut meg a bosst. A kutyut tankoló tank közvetlen azelőtt hogy a boss eldobja a lándzsáját, trappeli a kutyát. Amíg a kutya ott van, nem stackel tovább egyik tankon se a dot és leesik.

Utolsó szerkesztés: 12 éve 9 hónapja Írta: Khetana.

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
12 éve 9 hónapja #2834

Manith meg Tina: a kutyákat lehet lassitani concussive shottal hogy késöbb erjen vissza az eldobott lándzsával, valamint h lassabban erjen oda a masik ha fut valaki felé legalábbis normál modban.
A killen hasznaltam is jobban odafigyelve, igy kis dps kiesessel de egesz könnyü volt a boss


"AZ üt elöször, aki igazán nagyot üt, és elöször"
by Argo

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
12 éve 9 hónapja #2835

A Khetana által leírt taktikák közzül a másodikat alkamaztuk tegnap este.

1 tank a bosson, másik tank Riplimben. Széthúzni őket max távolságra (ha túlhúzod enrage). Eldobja a lándzsát a boss, mire visszahozza a kutya a lándzsát le kell esnie a debuffnak az esetek 90%-ban. A boss helyzetét lehet még ilyenkor korrigálni a földön lévő köveket kerülgetve így megzavarni a kutyát.
Kill sorrend:
- Rageface: halála után bossra 30% attack speed és dmg buff kerül
- Riplimb-et levinni 10%-ra
- Bosst levinni 35%-ra
- Riplimb-et megölni: halála után már 60% attack speed és dmg buff a bosson
- Na ekkor fogják a healerek összefosni magukat, ezrét a bosst villámgyorsan le kell ölni. Ha a tank meghal, akkor wipe, hiszen nem tauntolható a boss.

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
12 éve 9 hónapja #2836

Videó (nagyon nagyon béna vagyok benne :DDD)



A kutya azért nem ment bele minden csapdába ami útbaesett mert valami 30s csapda immunitást kap, miután belemegy egybe.

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
12 éve 9 hónapja #2879

A kill és a kill előtti próbán a boss damage 30% alatt azért lehetett eltérő, mert szerintem a kill előttin ott volt rajtad elég sok dot debuff, a killnél meg nem sokkal stack reset után fordultunk. Nem néztem utána, de ez csak tipp, majd legközelebb lehet érdemes lenne figyelni erre, hogy próbáljuk meg ennek megfelelően átütni .

Utolsó szerkesztés: 12 éve 9 hónapja Írta: Khetana.

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
12 éve 9 hónapja #2980

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Több
12 éve 9 hónapja #2981

no. amugy nezegettem olvasgattam, a max tavolsagos verziot ugy lehet a legjobban megoldani, hogy:

kepzeljetek el egy vonalat:


a vonal elejen kozepen es vegen egy egy bogyot: o
o
o
az elso bogyon all az mt a bossal (poz1), a masodikon szpredel a raid (poz2), a harmadikon meg az OT kutyu2vel (poz3).
a tank es a raid tavolsaga 30-35 yard = a 2 tank tavolsaga 60-70 lesz.
Az MT marad a helyen, sosem mozog el.
Az OT is csak keveset, megpedig akkor, amikor a boss eldobja a fegyojat az OT iranyaba. A fegyo spamolasaig (amikor a kutyu elszaladna erte, van nehany sec, ezert amikor mar latszik, hova dobja, az OT elkezd bemenni a raid fele (poz2), igy a kutyunak eloszor vissza kell szaladnia poz3hoz a fegyoert, aztan megtennie a poz3-poz1-poz3 tavolsagot (ez akar 100 yard futas is lehet neki). Az OTrol tuti le kell esnie a buffnak. az MTrol szinten, mivel az OT plusz bemozgasa tovabbi haladekot jelent a fegyo visszaszerzeseig (illetve az MTrol hamarabb elkezd lejonni). Es amig nincs fegyo, nem sztekkeli a debuffot sem. Ehhez jon meg a raid lassitasa, csapdakba valo behuzas, stb.

Utolsó szerkesztés: 12 éve 9 hónapja Írta: Mehemed.

Kérjük, hogy Bejelentkezés vagy , hogy csatlakozhass a beszélgetéshez!

Oldalmegjelenítési idő: 0.241 másodperc
Az oldal motorja a Kunena fórum